Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Przeróbka silnika długiego na typ średni.


Recommended Posts

Witam. Jako właściciel SIGa TM mam pewien problem z doborem silnika. W replice tej mamy silnik typu średniego. Jak w PSG-1. Czyli bardzo mało popularny, produkowany tylko przez niektórych producentów a w dodatku w Polsce akurat niedostępny taki jak mnie interesuje. Tu pojawia się moje pytanie. Czy ktoś ma jakieś informacje na temat przerabiania silnika typu długiego na typ średni bądź krótki? Konkretnie: ucięcie ośki, przełożenie zębatki oraz skrócenie osłony osi silnika? Da się tak? Lub wykorzystać osłonę osi z silnika TM który mam. Zależy mi na najmocniejszym silniku elementa. Konkretnie chciałem podnieść ROFa i zamontować zębaty hi-speed w związku z tym potrzebuję silnik o wysokim momencie obrotowym aby szybko wchodził na obroty (które nie muszą być ogromne z racji zastosowanych zębatek). Wiem, że element robi takie silniki typu średniego ale są one niedostępne u nas a nie będę bawił się w sprowadzanie jednej części która nie kosztuje dużo.

 

Forum na ten temat niestety milczy.

Link to post
Share on other sites

Ja tam oklejałem taśmą i ciąłem. Całość ładnie taśmą papierową i nie ma problemów. Opiłki się w nią na tyle mocno wgryzają, że potem mała jest szansa na ich wpadnięcie do środka. Jeszcze lepiej teflonową bo rzeczywiście opiłki się w nią wgryzą. Trochę trudniej owinąć ale się da. Osłonę ośki z długiej na średnią też idzie przerobić, skrócić i od końca rozwiercić by wpakować łożysko osi. Żaden problem.

Link to post
Share on other sites

Kicpa, ale to są wtedy trzy łozyska: dwa w obudowie (przód i tył) i jedno de facto zbędne w tej osłonce zdaje się. Znaczenie dla działania silnika mają tylko te dwa w obudowie, osłonka i tak ma luzy i jedynie pomaga wycentrować silnik w jego "gnieździe" (i jest podparciem sprężynki silnika).. Osłonkę tą przełożył bym z oryginalnego marujca, pozostałe dwa łożyska zostały by z nowego silnika i ich bym nie tykał. Dobrze rozumuję?

Link to post
Share on other sites

Ma prowadnicę osi. Mam taki silnik Systemy zbędny, nawet nie używany :-P.

A jak się przymierzałem do przeróbki pod FAL`a (on tez ma średni jak SiG), to brałem właśnie pod uwagę wybicie zębatki, nałożenie prowadnicy ze stoka, oklejenie wszystkiego taśmą papierową dokładnie i ze 3 warstwy i cięcie, a później szlifowanie fazy na zębatę Di tyle. Działa bo tak długi na krótki robiłem ;-). Tylko tam większą chamówę odwalałem z zębatą ;-).

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Brawo za odkopanie tematu sprzed 2 lat :icon_biggrin:

 

To co, miał założyć nowy?

Odkopywanie tematów jest jak najbardziej wskazane, o ile oczywiście robi się to z głową - a w tym przypadku pytanie akurat jest sensowne i powiązane z tematem. w.

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...