Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Czołem. jestem nowy, ale tak mnie coś wzięło na pisanie dzisiaj, więc wrzucam swoje wypocinki. Jest to scenariusz Open Source, czyli z chwilą gdy wrzucam go tutaj, staje się on własnością intelektualną społeczeństwa airsoftowego :icon_smile: Można go przerabiać, dopasowywać do lokalnych realiów, modyfikować, wedle uznania i ja sie tylko bede cieszył z tego powodu :icon_smile:

 

Ale przejdźmy do meritum :icon_smile:

 

Scenariusz, Open Source Mk I

 

Ilość graczy- 4-8

Ilość NPC- 2-8 (bandyci)

Czas gry- minimum godzina.

Typ gry- DeathMatch

Teren- Dowolny, preferowany mieszany (budynki i las)

 

Uwaga! Grę wyskalowałem do rozgrywki 4 Player 4 Bandits (bede dalej używał określenia NPC).

 

Gra ma na celu symulację działania w warunkach podwyższonego stresu i niepokoju oraz naukę ufania własnym osądom.

 

Rozgrywka 4+4 powinna trwać 1-3h i polega na odnalezieniu określonych przedmiotów- przeważnie każdy gracz ma inne cele, ale niektóre z nich mogą się pokrywać z celami innego gracza.

 

Gracz, który pierwszy zdobędzie wszystkie wyznaczone artefakty, schodzi na respa i melduje o zakończeniu gry. Ów sygnał kończy rozgrywkę, o czym należy poinformować pozostałych. Punktowane są zebrane przedmioty czerwone i niebieskie, oraz fragi, jednakże tylko za rozpoznanie i zabicie NPC. Charakter rozgrywki wymusza ograniczenie do replik broni krótkiej gazowej.

 

Limit BB- z wzoru X-3, gdzie X to sumaryczna ilość graczy i NPC, (a więc w tym wypadku 5 sztuk w magazynku na gracza).

 

Gracze rozpoczynają grę w różnych punktach i mają na celu przeszukanie wyznaczonych sektorów mapy. Sektory te będą tak skonstruowane, aby się między sobą częściowo pokrywały i wymuszały interakcję (lokacja przedmiotów itp). NPC będą losowo przemieszczać się po terenie rozgrywki i zachowywać jak normalni gracze. Podział ról na NPC/Gracz odbędzie w tajemnicy przed innymi.

 

Zasady punktowania:

-zabicie NPC- 2 pkty (1 za rozpoznanie 1 za zabicie)

-każdy odnaleziony artefakt: 1pkt, odnalezienie wszystkich: 2 pkt

-1pkt za każdą Znajdźkę.

 

Zasady postępowania z NPC:

Enpek Twoim Wrogiem!

Więc jak wiadomo, enpeka trzeba wykończyć. Jednakże... z poziomu gracza, nie da się odróżnić, kto jest enpekiem, a kto jest innym graczem. Gracz może chcieć ci pomóc, w końcu razem zdziałacie więcej. Może też chcieć cię zabić i mieć jednego z głowy :icon_smile: Oczywiście ze względu na charakter rozgrywki trupom zakazuje sie przekazywania jakichkolwiek informacji związanych ze statusem danej osoby biorącej udział w rozgrywce komukolwiek, nawet po respie. Jak wiesz, że jest bandytą, to go zabij i już.

 

Zasady śmierci:

Jeden strzał- jeden trup, jeden respawn. Jeśli gracz zginie, a nie ma przy sobie medkita ani żadnego innego przedmiotu przywracającego zdrowie, wraca na respa (czas trwania 30 minut). Posiadanie Medkita umożliwia respawn po 5 minutach. Po użyciu przedmiotu przywracającego zdrowie, należy złamać na nim pieczęć (zniszczyć karteczkę z opisem).

Dozwolony jest też Silent Kill.

 

Zasady przeszukiwania:

Nie można przeszukiwać graczy. Można przeszukiwać NPC’ów, jednak nie wolno odbierać im niefabularnych (nieoznaczonych kolorem i plakietką) przedmiotów

 

Zasady dodatkowe: Jeśli znajdziemy artefakt innego gracza, ale nie ma go na naszej liście, należy go zostawić w spokoju! Unikniemy w ten sposób frustracji i rzucania klątw.

 

Przedmioty fabularne:

czerwone- artefakty, które gracz ma zlokalizować i zebrać.

niebieskie- znajdźki pomagające w przetrwaniu.

czarne- otrzymuje każdy gracz na początku gry.

 

Przedmioty będą oznaczone odpowiednim kolorem. Poniżej przykłady/propozycje (oczywiście powinno ich być duuużo więcej, przynajmniej po 10 na gracza + kilka luzem nieprzypisanych)

 

Przykładowe przedmioty Czerwone:

-Figurka szachowa

-Karta z kasyna

-żeton z kasyna

-list

-karta pamięci

-płyta CD

 

Przykładowe przedmioty Niebieskie

 

-Butelka wody

-Racje żywnościowe

-Zapalniczka

-25 metrów liny

-woreczek z amunciją BB (1-4 sztuki)

-nóż survivalowy

-latarka

-mapa terenu

-kompas

 

Przedmioty czarne:

-woreczek z amunicją BB

-lista artefaktów do odnalezienia

-Wskazówka dotycząca miejsca ukrycia 1 artefaktu, gracz losuje ją z puli wskazówek. Nie musi jednak tego robić w zamian za dodatkowe 3 pociski na start.

-Odprawa w formie poniższego (lub podobnego, albo całkiem innego) wprowadzenia.

 

 

Wprowadzenie fabularne.

 

Świat znowu się skończył.

Tym razem jednak nie zombie, nie bomby atomowe czy wadliwe reaktory jądrowe, nic z tych oklepanych schematów jakie wszyscy już znamy aż za dobrze.

Co spowodowało koniec świata? My sami. Gdy ropa się skończyła, ludzie rzucili się sobie do gardeł, ot co. Pierwsze padły kraje opierające swoją egzystencję na czarnym złocie, a dalej to poszło jak domek z kart. Nic nie było w stanie powstrzymać rozruchów, rozlewu krwi, fali pożarów, masowych samobójstw i masy seryjnych morderców.

Jesteś jednym z tych niewielu swobodnie i otwarcie myślących ludzi, którzy zachowali zdrowe zmysły i po prostu próbujesz przetrwać w świecie, w którym żadne prawo nie ogranicza ludzkich zdolności destrukcyjnych.

Miasta leżą w gruzach, a Ty przemieszczasz się na północ, bo podobno tam jest normalniej.

Zawsze zastanawiałem się, skąd takie legendy się biorą: „Skoro tu jest tak źle to pewnie gdzieś indziej jest lepiej”. Wędrujesz więc na północ, w poszukiwaniu wody, pożywienia i cenisz każdy kolejny dzień jak dar, który trzeba wykorzystać od początku do końca. Twoim celem jest przetrwanie i bezpieczeństwo, jednak droga do tego ostatniego jest długa i wyboista.

Odkąd miasta spłonęły, wiele społeczności przeniosło się na obrzeża czy nawet na tereny wiejskie. W jednej z takich mieścin, nazwanej Żelazowo, oferowali tydzień noclegu razem z wyżywieniem w zamian za dostarczenie pewnych obiektów. Ruszyłeś na poszukiwania, jednak ostatecznie okazało się, że nie jesteś jedynym, który tu czegoś szuka...

 

 

Poproszę o konstruktywnie krytyczne opinie i życzę miłego grania :icon_smile:

Edited by KnightMoritz
Link to post
Share on other sites

Fakt, na początku mieli być npce, ale potem stwierdziłem, że też graczy zrobie, tylko po prostu drugą frakcje, a teraz nie moge już edycji zrobić :teethh:

 

Aktualizacje bede wrzucał chyba na jakiś zewnętrzny serwer, może na wklejkę.

pozdro.

 

 

 

 

Edit: No, moge update wrzucić :icon_smile: Bede po prostu pościł.

 

Zadania dla gracza:

-Zlokalizować, zebrać i przetransportować wszystkie przedmioty czerwone na swojej liście

+za każde rozpoznanie i wyeliminowanie bandyty (nie można dać wciągnąć się w pułapkę) +1pkt

+zabójstwo innego gracza -1pkt

Poboczne:

-Wyeliminować możliwie jak największą ilość bandytów (dawniej NPC)

-Zebrać jak największą ilość przedmiotów niebieskich- możliwe że też umieszczę po kilka na liście głównej, będą punktowane podwójnie czy jakoś tak :icon_smile:

 

Zadania dla bandyty:

-Wyeliminować jak największą ilość graczy

+premia po 1 pkt za wciągnięcie gracza w pułapkę i "Silent Kill"

-1pkt za zabójstwo bandyty

Zadania poboczne:

-Zebrać komplet list (martwy gracz ma obowiązek na żądanie oddać swoją listę)

-Zebrać co najmniej trzy przedmioty z każdej listy przed końcem gry- po 1 pkt za każdą listę.

 

Jeszcze dziś w nocy wrzuce sugestie i wymogi odn. szpeju.

Edited by KnightMoritz
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Tryb rozgrywki wydaje się być ciekawy, lecz mam wątpliwości co do tego czy to się nie znudzi w trakcie.

AS to gra zespołowa, więc jakby tak dać grupki np po 3 zamiast pojedyncze osoby?

... a na górze najpierw napisałeś, że nie wiadomo kto jest 'npc' a następnie, że przeszukiwać można tylko ich, hmm.

Link to post
Share on other sites

Koncepcja gry ewoluowała w trakcie pisania, a potem nie mogłem już nanieść zmian. Mk I final już niedługo, ostatnio nie mam zbyt wiele czasu, a nie chce wprowadzić chaosu.

Co do tych trzech osób możesz mieć rację, trzeba będzie to sprawdzić w praktyce.

 

W przygotowaniu jest też Mk II, zupełnie odmienna (chociaż też w moim ulubionym postapo)

Link to post
Share on other sites

Dobra. Posiedziałem nad tym. Wyskalowane dla 16 graczy, gdyż po zmianach mniejsza ilość jest z deka nieopłacalna. Cóż, gra mi się trochę rozbudowała, nie chciałem tego, ale tak jakoś wyszło. Ze zwykłej szukajki w prawie kompletnego larpa....

 

 

 

Ostatecznie wygląda to tak:

Lokacje: Muszą być minimum dwie. Miasto, w którym zaczynają gracze oraz obóz bandytów, z czego lokalizacja tego ostatniego pozostaje nieznana (może być to też tzw. obóz ruchomy).

Frakcje:

-Bandyci

-Zbieracze

-Strażnicy

 

Relacja między nimi jest następująca:

-Bandyci atakują każdego w celu zdobycia Przedmiotów Fabularnych (PF)

-Strażnicy są dodatkową ochroną najmowaną za kasę dla zbieraczy.

-Zbieracze to po prostu handlarze.

 

Z wniosków, które mi się nasunęły, na pewno jeden rzuca się dość mocno na wierzch: Postapo to zgoła inny rodzaj strzelanki niż zwykła nawalanka "my tu, wy tam". Każda postać sama decyduje o swoich losach. Dlatego nie ma sztywnego podziału na Strażników, Bandytów czy Zbieraczy. Gdy Zbieraczowi zachce się strzelać, może nająć się jako Strażnik. Bandyta udający zbieracza również może tego spróbować. Strażnik może zabić Zbieracza i stać się Bandytą.

Jedynym ograniczeniem jakie wprowadzam w tym momencie to fakt, że takim nawróconym bandytom nikt nie ma prawa ufać. Zresztą, do Bandytów się strzela, a nie dyskutuje z nimi o moralności :icon_smile:

 

Zmiany w mechanice:

-Waluta: postanowiłem, że sie przyda. Żeby było prościej, wywalam punktację. Za zdobyte przedmioty od tej pory będzie się otrzymywało wypłatę. Wydatki+reszta każdemu graczowi zostaną podliczone, osoba/grupa z najgrubszym portfelem wygrywa. Każdy dostaje na początek jakąś tam sumkę, którą może przeznaczyć na dowolny cel, jak przykładowo dokładniejsza mapa ze PF'ami, więcej ammo lub wynajęcie strażnika.

 

Co do relacji walutowych:

-Zbieracze najmniej pieniędzy dostają za wykonywanie zadań, ale najwięcej za sprzedaż fantów.

-Strażnicy dostają więcej za zadania, ale mniej za fanty znalezione.

-Bandyci nie dostają kasy za zadania, jednak czarny rynek potrafi być naprawdę rentowny :icon_smile:

 

-Grupy. Kolega o arcytrudnym (jak na tę porę) nicku parę postów wyżej słusznie mnie nakierował. Zbieracz może wyruszyć sam lub w grupie, zależnie od preferencji. Dodatkowo, może wynająć Strażnika lub dwóch (ewentualnie siedmiu) do ochrony. Jako, że działa to jak standardowe najmowanie sobie dodatkowych kulkosiejców, osoba wynajmująca zostaje dowódcą i od jej decyzji zależą losy grupy. -Grupa Zbieraczy: jest na troszkę innych zasadach. Nie ma w niej dowódcy, chyba że graczej postanowią inaczej.

 

ZMIANY W ZASADACH ŚMIERCI

-1 strzał=losowanie obrażenia z kart ran (np. CCS lub customowych), 2 strzał=Trup (chyba, że użyty został medkit, wtedy liczymy trafienia od nowa) znajdujące się w punkcie startu. Czas respawna: 30 minut. Ustalenie ilości respawnów pozostawiam potencjalnemu organizatorowi.

 

Zasady medyczne pozostają bez zmian. Każda osoba posiadająca medkit, jak i sam gracz, mogą się wyleczyć.

 

-Jeśli zabity został dowódca ekipy, jego wynajęta obstawa nie dostaje wypłaty i wraca do bazy oczekując na kolejne wynajęcie. Najlepiej, jeśli się da, inną drogą niż schodzący trup.

-Jeśli zabity zostaje jeden z najemników, idzie na 30 minutowego respa i wraca do swojej bazy. I oczywiście zapomina o zapłacie za zadanie :icon_smile:

 

Zasady Przeszukiwania:

-Każdy może przeszukiwać każdego, fabularnie lub realnie (za zgodą przeszukiwanego).

 

-po paru rozmowach na ten temat doszedłem do wniosku, że warto dopuścić repliki długie. However:

 

1. Zaczynacie na pusto, ewentualnie parę kulek w magazynku (kto wystartuje z kulkami w magu- losowanie, losujemy też ilość kulek)

2. Wymagana odpowiednia stylizacja, przecierki i inne takie- nowa uber pro customowa emka taktikool czy kałasz z risami będą wyśmiane. Serio.

3. Semi-Only.

4. Preferowane Lowy i Reale

5. Max 450 koni

6. Jeden gracz na grupę 3 osobową może posiadać giwerę długą(nie można nająć dwóch najemników z długimi replikami).

7. Dopuszczamy "ekstrema" (jak na świat postapokaliptyczny): Kaemy i Hi-Endowe snajperki, jednakże maksymalnie po jednym egzemplarzu w rękach odpowiednio wystylizowanych (na bogato) Strażników na całą grę (których wynajęcie jest, no cóż... drogie).

 

Reszta jak wyżej. A teraz ide już spać, bo padam na pysk, mam nadzieje że nie napisałem bzdur ze zmęczenia. W razie co wytykać, wrzucę poprawkę.

 

EDIT // :

 

ZMIANY W ZASADACH ŚMIERCI

-1 strzał=losowanie obrażenia z kart ran (np. CCS lub customowych), 2 strzał=Trup (chyba, że użyty został medkit, wtedy liczymy trafienia od nowa), podwójne trafienie=Trup. Trupy oddalają sie na respy znajdujące się w punkcie startu gry. Czas respawna: 30 minut. Ustalenie ilości respawnów pozostawiam potencjalnemu organizatorowi.

 

A jednak będą zmiany w zasadach medycznych. Po postrzale pojedynczym- 5 minut na użycie medkita, po użytym medkicie należy oddalić sie z rejonu walki na 10 minut.

 

pozdrawiam.

Edited by guzio29
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...