Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

PAli mosfet za mosfetem... nie mam już pomysłu....


Recommended Posts

Witam.Panowie poratujcie bo brakło mi już pomysłów.Sytuacja wygląda tak........ 3 gate mi się już sfajczyły.2 picossr i 1 picossr2.Nowe kable , wszystko przemierzone-brak zwarć i przebić na szkielet.Wszytko ładnie składam i...... 2 strzały na semi idą normalnie i nagle leci radosna seria bo mosfet szlag trafił.Mierzę po tym ,miernik milczy.

Konfig: Skielet SHS cnc, silnik g&p m120 high speed -nówka sztuka ze sklepu(już 2 kupiłem) sprężyna m130.

Nie mam już zielonego pojęcia co jest grane.Może macie jakieś pomysły ?

Edited by Shaq
Link to post
Share on other sites

Po co przepłacać,na allegro komplet czyli IRF1404,OP.30kohm,op100om,komplet term.rurek kosztuje 10,80zł.Wpisujesz mosfet asg i masz z b. prostym,łopatologicznym schematem.Sprawdzono HULA! PS Można do mośka przykręcić mały radiatorek

Taaaaa tylko pytanie co będzie jak tego założę i się zjara ??? Hehe.
Link to post
Share on other sites

Jak się zjara to stracisz niecałe 11 zł.

 

Sprawdzałeś miernikiem czy nie masz nigdzie przebić? Możliwe że składając gb przyciąłeś gdzieś kable - zwłaszcza jeśli używałeś silikonowych - i teraz po prostu się zwierają gdzieś wewnątrz gb. Rozłóż gb i sprawdź jak tam cała elektryka wygląda. Ew wcześniej sprawdź miernikiem przy odłączonym silniku i mośku czy nie ma styku między przewodami.

Edited by Merrowing
Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś te przebicie zarówno ze spustem wciśniętym jak i puszczonym luźno? Możliwe że jego dociśnięcie jakoś ingeruje w ułożenie kabli.

 

Myślę że niezależnie od przyczyny problemu nie obejdzie się bez rozebrania gearboxa...

dokładnie sprawdziłem.Z wciśniętym i puszczonym spustem.........
Link to post
Share on other sites

A jakich styków używasz? Nowych czy używałeś ich wcześniej bez mosfetu?

Raz spaliłem mosfet gate'a po doslownie dwóch strzałach, wymieniłem styki i z nowym mosfetem nie było już problemu, choć stare styki miały bardzo mały przebieg.

Styki stare, ale działały tylko z mosfetem.
Link to post
Share on other sites

Jara się w sensie sam zaczyna zwierać i replika radośnie strzela bez konieczności użycia spustu? Czy raczej leci dymek, replika milczy i masz kadzidełko?

 

Są zwykle 2 powody:

- duży opór i przegrzanie mośka

- zwarcie na kablach (najczęściej na plusie lecącym w gb pod tulejką silnika, izolacje przeciera właśnie ta tulejka)

 

- czasem, rzadko bywa zwarcie na wsuwkach silnika, gdy izolacja jest poharatana i stopka chwytu zamyka obwód

Ja bym zmienił całe okablowanie.

Link to post
Share on other sites

Odkręć pokrywę silnika, wyjmij silnik. Trzymając silnik w rekach przymierz pokrywę silnika czy nie dociska metalowej dupki silnika oraz sprężynek od szczotek węglowych.

NIe dociska.Mam te występy na pokrywce spiłowane.....................
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...