Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Aplikacja na Androida do scenariuszy a'la CS:DE


Recommended Posts

Hej,

 

Napisałem prostą apkę do scenariuszy możliwie przypominających CS'owe podkładanie bomby.

Co ona robi?

- odmierza czas do podłożenia bomby

- wyświetla panel w którym należy wpisać kod do uzbrojenia/rozbrojenia bomby (utrudnieniem jest to, że nie wolno potrząsać komórką w trakcie wpisywania, sprawdza akcelerometr : >)

- odmierza czas do wybuchu

- posiada ustawienia czasu podłożenia, czasu do wybuchu i czułości przy wpisywaniu kodu

- generuje kody do gier (12 cyfrowe), które potem trzeba wpisać w odpowiednim momencie: 2 kody dla bombsajtów i 1 kod rozbrojenia. Kody są generowane na podstawie napisu - pomaga to w przygotowaniu wcześniej kodów i zmienieniu ich na polu gry i w aplikacji.

- wysyła wibracje kiedy kończy się czas gry, a także "pipczy" przed wybuchem bomby (jeśli ustawić odpowiednio głośność w telefonie, da radę ten dźwięk usłyszeć z dość daleka : ) )

 

Granie z nią wygląda tak:

- przed grą rozkłada się spisane lub wydrukowane wcześniej kody na 2 bombsajtach we wcześniej ustalonych miejscach - kody są długie więc trudne do zapamiętania, dlatego w praktyce nie trzeba ich wymieniać co grę

- jedna drużyna zostaje terrorystami i trzyma telefon z bombą, na sygnał startu włącza licznik czasu gry

- terroryści starają się podłożyć bombę poprzez dostanie się do jednego z bombsajtów i wpisanie kodu uzbrojenia który tam się znajduje

- jeśli terrorysta z bombą zginie przed jej położeniem, czeka w miejscu w którym zginął, tak żeby pozostali członkowie drużyny mogli tą bombę od niego zabrać

- terroryści przegrywają, jeśli bomba nie zostanie podłożona w zadanym czasie

- po podłożeniu, terroryści bronią bomby do czasu wybuchu, nie ma przy tym znaczenia, czy zginą w międzyczasie ; )

- antyterroryści usiłują zlikwidować terrorystów zanim Ci podłożą bombę, lub próbują rozbroić bombę jeśli ta została już podłożona używając kodu rozbrojenia - kod jest jeden, wydaje mi się sensowne, żeby istniał też jeden kod rozbrojenia w grze, noszony tak samo jak bomba: w wypadku śmierci, antyterrorysta czeka aż ktoś ten kod od niego odbierze

 

Testowaliśmy tą aplikację w Miłocicach Małych (vel "Paszarnia", Dolnośląskie) i sprawiła się nieźle : ). Jest parę różnic w stosunku do CS'a: gracze nie wiedzą ile czasu zostało do wybuchu, czy końca czasu na podłożenie, stąd ważne jest sprawdzanie lokalizacji i komunikacja wewnątrz teamu: dźwięki apki pomagają, ale wystarczy jakieś bardziej wygłuszone pomieszczenie i anty nie wiedzą, że ktoś podłożył bombę : P.

Inną rzeczą jest to że czas na podłożenie powinien być mniej więcej taki sam jak czas na eksplozję - z tego co pamiętam, w CS'ie to drugie jest trochę mniejsze. W realiach polowych jednak, nie dostajecie przed oczy informacji "Podłożono bombę", stąd żeby było fair, te czasy powinny być upodobnione. Tak czy inaczej, wszystko można zmienić w ustawieniach : ).

 

Apka jest całkiem stabilna, nie robiła jakichś koszmarnych rzeczy w trakcie gry, choć może być trochę niestabilna (zalecam wyjście do ekranu głównego apki po zakończeniu gry - na wszelki wypadek). Dostosowałem ją do starych telefonów (Android 2.3 i więcej), więc powinna chodzić na starych telefonach bez problemu - jak macie jakiegoś starszego, zakurzonego Andka, to może mieć drugie życie : >.

 

Nie wrzucam jej do sklepu póki co, bo jeszcze jest niedopracowana, zresztą - to jest tylko "pomoc" w grze, i wymaga sporo wyjaśnień jak jej używać, jak to przetłumaczę, to pewnie ją wrzucę : ). Nie wiem też czy ktoś się nie przyczepi do dźwięków pożyczonych z CS'a (choć znalazłem je w sieci, na niepirackiej stronie). Tak czy inaczej, nie mam zamiaru robić na tym pieniędzy i umieszczać reklam itp.

 

Będę wdzięczy za wszelkie uwagi i opinie : )!

 

Tutaj link do pliku APK:

https://www.dropbox....SGBomb.apk?dl=0

 

Tutaj instrukcja jak to zainstalować (w skrócie, odblokować "nieautoryzowane źródła", wrzucić na kartę pamięci, zainstalować z jakiejś przeglądarki plików na telefonie):

http://artykuly.soft...oid-z-pliku-apk

 

Tutaj źródła dla zainteresowanych - Licencja Beerware ; )

https://github.com/l...omb/tree/master

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Same here. Zrób wszystko ba białym tle albo daj tło białe półprzezroczyste pod pola wyboru i txt

Samsung Galaxy ACE 3 LTE GT-7275R

Android 4.2.2

 

Na czarnym tle wszystkie teksty są czarne. nie da się przez to korzystać z apki, bo nic nie widać.

Ok, dzięki za uwagi - to efekt robienia zmian na ostatnią chwilę przed wysłaniem posta : /. Teraz powinno wyglądać w miarę jednakowo na różnych telefonach, a przynajmniej na pewno jeśli chodzi o kolorystykę.

Apka jest pod tym samym linkiem co w pierwszym poscie, jeszcze raz dzięki za uwagi!

Link to post
Share on other sites

No jest lepiej, wygląda topornie strasznie, ale czytelnie a to jest najważniejsze :icon_wink:, w ustawieniach pole do wpisania czułości ma wysokość 2/3 wiersza więc ucina odrobinę znak od góry.

 

Z pomysłów które nasunęły mi się przy okazji:

Większa ilość Bombsiteów

Możliwość wprowadzenia własnych kodów bombsiteów.

Skanowanie kodów bombsiteów z QR

 

Fajnie, że kody są generowane stałym algorytmem bo daje to możliwość przygotowania zestawu na kilka rozgrywek z góry.

 

Przycisk "end game" ustawiłbym pokazujący się dopiero po detonacji albo rozbrojeniu bomby. Za łatwo go wcisnąć przez przypadek.

 

Ogólnie świetna apka, na bank będzie wykorzystana przy kilku strzelankach :icon_wink:

Edited by mikunda
Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedna rzecz, którą powinienem rozwinąć w opisie. Kody generowane są z napisu - nazwy gry. Ta sama nazwa daje zawsze te same kody. To ma w założeniu utrudnić oszukiwanie i ułatwić prowadzącemu grę przygotowanie jej. Niestety, o ile mi z kodem źródłowym łatwo wygenerować 100 różnych nazw gier i kodów, o tyle Wam zostaje grzebanie w kodzie lub przepisywanie ręczne : P.

 

W związku z tym, wrzucam tutaj listę kodów, powinny Wam wystarczyć na parę ładnych strzelanek, bo ostatnio kiedy graliśmy wystarczyły raptem 2-3 : P - i tak trudno je zapamiętać. Oto więc one (w nazwie gry nie ma spacji przed i po nazwie, jest tylko jedna między słowem "gra" a numerem):

Nazwa gry: gra 1 Bombsite 1: 424230841244 Bombsite 2: 434993257511 Defuse: 187292147117

Nazwa gry: gra 2 Bombsite 1: 193727158846 Bombsite 2: 792985271346 Defuse: 517862232039

Nazwa gry: gra 3 Bombsite 1: 179288483338 Bombsite 2: 968568102170 Defuse: 507618575555

Nazwa gry: gra 4 Bombsite 1: 443856963561 Bombsite 2: 765728603349 Defuse: 423466986098

Nazwa gry: gra 5 Bombsite 1: 459520164131 Bombsite 2: 212210594711 Defuse: 265111486457

Nazwa gry: gra 6 Bombsite 1: 113344494069 Bombsite 2: 923459691729 Defuse: 102778944589

Nazwa gry: gra 7 Bombsite 1: 491221473959 Bombsite 2: 472322467617 Defuse: 726898271839

Nazwa gry: gra 8 Bombsite 1: 555533551116 Bombsite 2: 987760734817 Defuse: 219336906066

Nazwa gry: gra 9 Bombsite 1: 211382526232 Bombsite 2: 532462165926 Defuse: 154483254275

Nazwa gry: gra 10 Bombsite 1: 283237394142 Bombsite 2: 726157641837 Defuse: 334576199783

Nazwa gry: gra 11 Bombsite 1: 543654604623 Bombsite 2: 804233364842 Defuse: 672218447156

Nazwa gry: gra 12 Bombsite 1: 284350477571 Bombsite 2: 638275882136 Defuse: 837346287596

Nazwa gry: gra 13 Bombsite 1: 312979463157 Bombsite 2: 262610157960 Defuse: 454024951079

Nazwa gry: gra 14 Bombsite 1: 477542124432 Bombsite 2: 787725476067 Defuse: 351790729720

Nazwa gry: gra 15 Bombsite 1: 415595265236 Bombsite 2: 384835462892 Defuse: 322225739672

Nazwa gry: gra 16 Bombsite 1: 813348102091 Bombsite 2: 454522482063 Defuse: 392123452589

Nazwa gry: gra 17 Bombsite 1: 653011311133 Bombsite 2: 214614293784 Defuse: 236221147578

Nazwa gry: gra 18 Bombsite 1: 261837731139 Bombsite 2: 891217236449 Defuse: 636525591535

Nazwa gry: gra 19 Bombsite 1: 368343111248 Bombsite 2: 358546101456 Defuse: 474014211525

Nazwa gry: gra 20 Bombsite 1: 132930603220 Bombsite 2: 572612504818 Defuse: 487258489347

 

Polecam kody do bombsite'ów drukować z dużą czcionką, albo umieszczać je w jakimś pudełku/pojemniku, które będzie odpowiednio widoczne - chłopaki raz mieli problem z jego znalezieniem pośrodku dużego pomieszczenia ; P.

 

Dlaczego nie ustawiać kodów ręcznie? Bo później byłoby to upierdliwe: zmienienie wszystkich kodów ręcznie trwałoby sporo czasu. Zastanawiam się jeszcze nad dodatkowym ustawieniem, które modyfikowałoby długość kodów - teraz jest zafiksowane na 12 znaków.

 

@mikunda: Dzięki!

Co do więcej niż 2 Bobmsite'ów - jestem sceptyczny, to bardzo osłabia antyterrorystów, choć prawda jest też taka, że ciężko znaleźć miejscówki, w których wszystko jest tak sprawiedliwie i symetrycznie jak w CS'ie ; ).

Odnośnie skanowania kodów bombsiteów z QR.. Musiałbym sprawdzić jak to jest trudne i czy są gotowe biblioteki do tego na Andku. Obawiam się jednak, że to będzie skomplikowany gadżet - ludzie woleliby odpalać tą apkę na starych smartfonach, które mają poważne ograniczenia wydajności (jeśli jest jakiś framework do tego to być może będzie wymagał nowszego androida), ale nikomu ich nie będzie żal jak Ci się zniszczy czy zamoknie podczas strzelania ; ). Dlatego na razie będzie to co jest - czyli kody generować się będą na podstawie nazwy gry (która może mieć 0 lub 1 znak, jeśli chcesz ; ) ).

Odnośnie wpisania własnych kodów - pisałem o tym wyżej : ), ale zastanawiam się czy tego nie wprowadzić. Przekonaj mnie ; D!

 

Co do "End game" - bez niego nie będziesz mógł skończyć gry zanim nie skończy się czas, musiałbyś ubić apkę w menadżerze zadań, bo celowo zablokowałem przycisk "Wstecz" ; ). "End game" wyświetla najpierw okienko z pytaniem, więc nie powinno być przypadkowych kliknięć.

Edited by losiul
Link to post
Share on other sites

Jest masa bibliotek do skanowania QR łącznie z obsługą aparatu.

Zapewne! (pracuję przy Androidzie tylko przy okazji, więc nie mam dużej wiedzy na ten temat).

Tyle, że nie widzę sensu implementowania czegoś takiego w tej apce : ). Duży effort, minimalny zysk, ciekaw jestem czy ktoś w ogóle by z tego korzystał. Poza tym mam komfort robienia czegoś za frajer, więc mogę napisać że zwyczajnie mi się nie chce zagłębiać w temat ; P - a uwierz, sprawianie, żeby np kamera działała na każdym telefonie, na tak dużej rozpiętości wersji Andka tak samo to problem.. (który kończy się 2ma użytkownikami którzy akurat korzystają z egzotycznej wersji Cyanogena i kodów QR i krzyczą że coś im nie działa..)

Link to post
Share on other sites

Większa ilość bombsiteów daje więcej możliwości scenariuszowych, tym bardziej, ze jest to opcja bo przecież mogę korzystać tylko z jednego lub 2. a gdy chciałbym np. dać możliwość wysadzenia konkretnej strefy konkretnym kodem, albo dwie drużyny walczyłyby najpierw o bombę i miały za zadanie wysadzić jeden z dwóch lub więcej punktów na stronę?

 

Za bardzo trzymasz się pierwotnego scenariusza, daj trochę swobody, kilkoma mniejszymi zabiegami dajesz ogrom możliwości.

 

Tak samo przy wpisywaniu własnych haseł do uzbrajania i rozbrajania bomby daje możliwość na uzależnienie kodu od scenariusza, otoczenia itp.

 

Co do kodów QR fakt może to wymagać trochę więcej pracy ale zawsze warto się rozwijać ;)

Co do zastosowań:

Możliwość szybszego podkładania bomby, skanujesz i już.

Rozbrajanie bomby przy pomocy kart z kodem,

Gwarancja niemożliwości przekazania kodu, dzięki temu np. rozbrojenie jest uzależnione od posiadania odpowiedniej karty, przedmiotu itp. Numeryczne hasło przekażesz przez radio lub przepiszesz, kodu QR nie.

ew. kod QR umieszczony w konkretnym miejscu będzie wymagał ostrożnego przeniesienia bomby, do tego miejsca.

 

3 zmiany, olbrzymie możliwości w scenariuszach ;)

Link to post
Share on other sites

Większa ilość bombsiteów daje więcej możliwości scenariuszowych, tym bardziej, ze jest to opcja bo przecież mogę korzystać tylko z jednego lub 2. a gdy chciałbym np. dać możliwość wysadzenia konkretnej strefy konkretnym kodem, albo dwie drużyny walczyłyby najpierw o bombę i miały za zadanie wysadzić jeden z dwóch lub więcej punktów na stronę?

 

Za bardzo trzymasz się pierwotnego scenariusza, daj trochę swobody, kilkoma mniejszymi zabiegami dajesz ogrom możliwości.

 

Tak samo przy wpisywaniu własnych haseł do uzbrajania i rozbrajania bomby daje możliwość na uzależnienie kodu od scenariusza, otoczenia itp.

 

Co do kodów QR fakt może to wymagać trochę więcej pracy ale zawsze warto się rozwijać :icon_wink:

Co do zastosowań:

Możliwość szybszego podkładania bomby, skanujesz i już.

Rozbrajanie bomby przy pomocy kart z kodem,

Gwarancja niemożliwości przekazania kodu, dzięki temu np. rozbrojenie jest uzależnione od posiadania odpowiedniej karty, przedmiotu itp. Numeryczne hasło przekażesz przez radio lub przepiszesz, kodu QR nie.

ew. kod QR umieszczony w konkretnym miejscu będzie wymagał ostrożnego przeniesienia bomby, do tego miejsca.

 

3 zmiany, olbrzymie możliwości w scenariuszach :icon_wink:

 

Ok, co do sterowania liczbą bombsajtów - przekonałeś mnie : ). Nie wiem czy zrobię coś przed weekendem, ale postaram się. Przyda się jakiś limit odgórny, np 5, będzie łatwiej UI ogarnąć ; P.

 

Własne hasła póki co wprowadziłyby jedną istotną zmianę - kody wpisuje się nie za pomocą systemowej klawiatury, tylko customowego okienka z cyframi. Musiałbym wprowadzić możliwość wpisywania innych znaków w jakiś sposób w zależności od typu hasła, a to trochę komplikuje funkcjonalność. Wiem, marudzę : )! Pomyślę ; ).

 

Co do QR - brzmi fajnie i ciekawie, nie wiem tylko czy chce mi się w to bawić - moje obiekcje z posta wyżej są wciąż aktualne : /. Tak naprawdę to aplikacja, którą rozwijam pod strzelanki które organizuję, póki mi będą wystarczać, puty nie będzie mi się chciało coś do nich dorabiać.. Ale, zrobię jak mnie natchnie ; ). Póki co kod jest dostępny, nie ma tam jakiejś magii i nie jest tragicznie napisany (choć momentami trochę na szybko : P), zapraszam do rozwijania : ).

Link to post
Share on other sites

Ok, zaimlpementowałem ustawienie kilku kodów do bombsite'ów. Domyślnie jest ciągle 2, ale można żonglować pomiędzy 1 a 5, jak ktoś stwierdzi, że trzeba więcej, to zrobię i 10.. ; ). Kod dla jednego bombsite'a jest taki sam jak pierwszy kod dla dwóch bombsite'ów, podobnie jak kody dla dwóch bombsite'ów są takie same jak dwa pierwsze dla trzech itd.

 

Jak poprzednio, linki w pierwszym poście zawierają nowszą wersję.

Edited by losiul
Link to post
Share on other sites

Większa ilość bombsiteów daje więcej możliwości scenariuszowych, tym bardziej, ze jest to opcja bo przecież mogę korzystać tylko z

....

Uch, wczoraj wieczorem znalazłem głupiego buga, który powodował że żaden kod nie był zatwierdzany, poprawka jest już wrzucona do doropbox'a, jeśli ktoś ściągnął apkę wczoraj o 23 i później, niech koniecznie ją teraz zaktualizuje!

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się jaki jest sens generowania innego kodu dla każdego bomb-site'a. Wszak czy bomba tyka w odpowiednim miejscu każdy widzi. Jeśli chcemy być precyzyjni możemy czymś oznaczyć zamknięty obszar, na którym ma być podłożona.

 

Zastosowanie jednego kodu uzbrojenia i drugiego dla rozbrojenia powoduje, że nie musisz w ogóle w aplikacji brać pod uwagę ilości bomb-site'ów. Appka staje się prostsza, a dodatkową zaletą jest możliwość wyświetlania aktualnego kodu uzbrojenia/rozbrojenia na ekranie.

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się jaki jest sens generowania innego kodu dla każdego bomb-site'a. Wszak czy bomba tyka w odpowiednim miejscu każdy widzi. Jeśli chcemy być precyzyjni możemy czymś oznaczyć zamknięty obszar, na którym ma być podłożona.

 

Zastosowanie jednego kodu uzbrojenia i drugiego dla rozbrojenia powoduje, że nie musisz w ogóle w aplikacji brać pod uwagę ilości bomb-site'ów. Appka staje się prostsza, a dodatkową zaletą jest możliwość wyświetlania aktualnego kodu uzbrojenia/rozbrojenia na ekranie.

Choroba, racja : )! W tej chwili jest taka możliwość - możesz po prostu wygenerować jeden kod, dzięki temu, że dodałem ustawienie liczby kodów.

Myśląc o różnych kodach kierowałem się tym, żeby uniemożliwić graczom jakieś oszustwa - np wklepanie kodu przed podłożeniem, zapamiętywanie ich itd. Rozgrywka wyglądałaby w ten sposób, że CT rozstawialiby kody, po czym wręczali komórkę z apką Terro a Ci na sygnał rozpoczynali grę, nie wiedząc jaki kod jest w każdym bombsite'cie. Pierwotnie myślałem o wykorzystaniu GPS'a, który byłby dodatkowym ograniczeniem - jeśli jesteś w danym miejscu i wklepujesz nie ten kod, apka miała nie pozwolić na uzbrojenie.

 

Wygląda na to że muszę to jeszcze przemyśleć, choć istnienie paru kodów w niczym nie przeszkadza na dzień dzisiejszy - i tak trzeba latać po polu gry i je rozkładać, wydrukować odpowiednią ilość wcześniej itd. Mogą się przydać przy bardziej złożonych scenariuszach jak wspominał @mikunda. Dalszy rozwój tej apki widzę tak, że będzie można ją konfigurować do większej liczby scenariuszy niż tylko podkładanie bomby, a przy tym posiadanie paru kodów nie zaszkodzi.

Np 3 drużyny, jedna posiada bombę i kod uzbrojenia, a dwie tylko kody uzbrojenia, pierwsza ma podłożyć bombę w pkt A, oddalonym od ich respa, dwie pozostałe w punkcie B, który jest bliżej, tylko najpierw muszą odbić bombę. Brzmi strasznie, ale dałoby radę jakoś taki scenariusz zagrać w obecnej wersji ; ).

Musiałbym mocno rozbudować konfigurację i umożliwić scenariusze niestandardowe, to może być interesujące ; ).

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Tak jak większość poruszanych w tym dziale tematów była, powiedzmy sobie, wątpliwa. Tak ten mnie żywo intetesuj.

Buu, ktoś usunął ostatnią odpowiedź : / - a już myślałem, że ktoś tego rzeczywiście używa.. : P

Całkiem możliwe że w ten weekend będziemy testować inny wariant rozgrywki z wykorzystaniem tej apki, tym razem na więcej osób. Prawdopodobnie nie będzie potrzebna żadna zmiana w kodzie, lub tylko niewielkie, o szczegółach dam znać jak pogramy ; ).

 

Nie miałem kompletnie czasu siedzieć nad nią ze względu na różne wyjazdy, postaram się znaleźć trochę czasu w grudniu, bo w dalszym ciągu podoba mi się pomysł kreatora scenariusza (czyt. maszyny stanu przejść przy różnych warunkach) : ). Kolejne stany mogłyby być:

- dotarciem do danej lokalizacji (GPS)

- przepisaniem kodu (tak jak do tej pory - z utrudnieniem)

- wczytaniem kodu QR - tak jak sugerował Mikunda

- budowanie maszyny stanu otwiera pewne ciekawe możliwości (i komplikuje życie programisty ; P), np.: przy jednym kodzie przechodzimy do stanu A (w którym np trzeba dojść do jakiegoś punktu na mapie), przy drugim kodzie przechodzimy do B (w którym np trzeba poczekać aż bomba wybuchnie) itd. Możliwe byłyby skoki do wcześniejszego kroku scenariusza itp : ).

- cośtam jeszcze ; )

Sęk w tym że będzie z tym trochę pracy, nie wiem kiedy to dam radę ogarnąć, ale mam to ciągle w głowie ; ). Wyjdzie z tego zupełnie inna apka, przy której, ze względu na ilość pracy, byłbym bardziej skłonny wrzucić ją do sklepu i sprzedawać za przysłowiową złotówkę (wyświetlanie reklam itp nie ma sensu..). Przemyślę to jeszcze ; ). Na pewno to co jest teraz jest, pozostanie free.

 

Pytanie: czy ktoś tego, poza moją grupką znajomych, używał, czy ma jakieś wnioski/spostrzeżenia? ; )

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...