Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Osmar

Silnik pęknięta blaszka.

Recommended Posts

Mam mały problem a mianowicie odłamała mi się blaszka pokazana na zdjęciu, na ktoś jakiś pomysł jak to naprawić? Próbowałem ją przylutować ale tylko paliłem plasik wokół niej :/

4rjgvp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcje masz dwie - lutowanie przy pomocy odpowiedniego topnika do łączenia metali miękkich o różnej temperaturze topnienia (ok. 14 złza butelkę), albo kup najmniejszą wsuwkę "męską" w sklepie elektrycznym, przypiłuj, odkręć śrubkę mocującą obsadę szczotki, umieść wsuwkę, przykręć śrubkę. U mnie to drugie rozwiązanie funkcjonuje bez zarzutu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O lutowaniu samej urwanej końcówki zapomnij. Może i się jakoś da, ale szkoda zachodu. A bez zdejmowania szczotek i blaszki to już w ogóle.

 

kup najmniejszą wsuwkę "męską" w sklepie elektrycznym, przypiłuj, odkręć śrubkę mocującą obsadę szczotki, umieść wsuwkę, przykręć śrubkę.

 

Po przykręceniu konektorka śrubką kabel będzie po drugiej stronie silnika, co może spowodować drobne problemy z okablowaniem, aczkolwiek to już zależy jak kto miał je zrobione.

 

 

Ja po prostu przylutowałem odpowiednio dogięty, spłaszczony i przypiłowany konektorek na spód oryginalnej blaszki i położenie wtyku się nie zmieniło. Wszystko jest prawie jak oryginalnie.

 

 

Można też przylutować kabel na stałe do silnika, ale ja jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób sobie oba kabelki z konektorami oczkowymi i problem ułożenia kabli w chwycie rozwiązany. Swego czasu sam tak miałem zrobione.

jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić mógłbyś zrobić jakiś schematyczny rysunek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak obrazowo? Kupujesz w sklepie np budowlanym małe konektorki oczkowe, odkręcasz śrubkę od styków, wkładasz konektorek, dokrecasz srubką i v'iola. Po dokręceniu zaginasz konektorek do góry i po naprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nie można w takim wypadku odkupić od kogoś zdechłego silnika i zmienić element z pękniętą blaszką na nieuszkodzony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×