Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

eMki [SA] (Specna Arms)


Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A widzisz - więc teraz masz zbyt mały cylinder do tej lufy. Ciekawe ile masz realnie fps.

Bore-up typu 0 to rozwiązanie do luf powyżej 550mm, no chyba, że sprójesz z lufą typu wide-bore... ale to serio dogadaj z kimś w temacie. Jak coś - temat o delcie promyka

 

Aktualnie cylinder typ 2, zbyt dużo ucieka ciśnienia przez to - ogarnąłem to już jakiś czas temu :D

O Delcie poczytam, sprawdzę w najbliższym czasie emke na chrono, też jestem ciekaw ile ma FPS.

 

Jeżeli chcesz mieć 500+ fps'ow to CQB bym się nie przejmował :icon_wink:

CQB mnie absolutnie nie interesuje :)

Link to post
Share on other sites

W każdym razie nic dziwnego, że narzekasz na brak zasięgu przy takim układzie cylinder-lufa. Teraz niestety działasz trochę wstecz, bo najpierw kupiłeś zbyt długą lufę, teraz w dodatku masz 2 cylindry, jeden zbyt mały, drugi zbyt duży.

 

Ja bym zrobił tak - przemyśl konfigurację jaką chcesz mieć - eMka długa/krótka, przeznaczenie las/CQB/mix.

Jak to ustalisz, to zacznij składać set - długość lufy dobrana do stylu gry, do lufy cylinder.

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem:

1. Zmiana gumki hop-up (mówimy ciągle o Specnach)

2. Poprawki tego co jest - uszczelnienie istniejącego układu pneumatycznego, podkładkowanie, zmiana kabli, doszczelnienie cylindra i przydatków

To są wszystko dość proste operacje i względnie mało kosztujące (gumka: 30-40zł, śrubokręt do śrubek GB (u mnie torx): 6zł, podkładki 10zł, wymiana kabli 5zł (samemu), taśma teflonowa 2zł, smar silikonowy 10zł. Albo 100zł u serwisanta ze wszystkim. W tym momencie możliwe, że trzeba wymienić komorę i/lub dyszę, i/lub głowicę tłoka, jeśli nie da się na nich uzyskać porządanej szczelności. Ale często mogą pozostać stockowe.

 

Biegasz trochę z taką konfiguracją i obserwujesz jak Ci się gra i czy replika spełnia Twoje oczekiwania. (sposób operowania, moc repliki, celność)

 

4. Bateria Li-Po

- 7,4V jeśli nie zależy Ci na zwiększeniu ROF, i jeśli planujesz tuning mocowy i zależy Ci na oszczędzeniu zębatek i tłoka,

- 11.1V, jeśli chcesz podnieść ROF. Wtedy trzeba się też liczyć z szybszym zużyciem zębatek, tłoka i silnika (większy ROF = więcej cykli w krótszym czasie)

5. Wymiana lufy na precyzyjną. Zależnie od wniosków z punktu wyżej, wymieniasz na dłuższą/krótszą i dostosowujesz do tego cylinder. Dopiero w tym momencie warto kupować nowy (no chyba, że przy okazji doszczelniania wyjdzie, że stockowy jest jakoś koszmarnie niedorobiony.

6. Przy okazji wymiany cylindra możesz zainwestować w nową głowicę cylindra.

7. Jeśli wyszło Ci, że chcesz replikę zdecydowanie mocniejszą (czyli nie 440, tylko 470-500fps i to oznacza sprężyny typu M130/140), a może raczej większy ROF, to przygotowujesz układ odpowiednio:

- przy tuninigu mocowym - sorbo pad

- silnik HT lub po prostu porządny neodymowy, albo high speed dla zwiększenia szybkostrzelności,

- może zestaw cichych głowic,

- może tłok ze stalowymi zębami,

8. Na końcu wstawiasz nową sprężynę.

 

Zębatki stockowe często dają radę. Warto je obserwować pod kątem śladów nadmiernego zużycia, zwłaszcza przy konfiguracjach nastawionych na duży ROF. Można też oczywiście wymienić je "prewencyjnie" na odpowiednie do konfiguracji moc/prędkość.

 

To chyba wszystko, co najważniejsze...

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

Witam posiadam M4 Sa-b03 specny.

W replice siedzi, gumka G&G zielona,

flat hop promyka,

silnik stock,

tłok shs z połową zębów stalowych, z przymocowaną głowicą stokową gdyż okazało się że tylko taka pasuje do stokowego cylindra, ale strzykawka jest mega. głowica cylindra arma tech pom doszczelniona teflonfixem,

zębatki Arma tech high-torque 100:200, wypodkładkowane

dysza uszczelniona ultimate,

spręzyna shs m140,

kable niskooporowe i mosfet.

Bateria 7.4v 2000 mah GFC

Moje pytanie jest następujące po wymianie sprężyny przy stokowym silniku i bateri 7.4 replika strzela oczywiscie bardzo powoli, silnik stokowy grzeje się i prosi o większa dawkę prądu lub lżejszą sprężynę xd

jednakże chcę żeby replika ciągnęła tą sprężynę bez ryzyka spalenia silnika i nie ma być dużego rofu

gdyż będę używał głownie singla i chcę żeby szkielet stokowy się nie rozwalił.

Poradźcie czy mam wymienić silnik na high torque, czy wystarczy dać lipo 11.1 i wtyczki na T connecty?

Bardziej przemawia do mnie lipo 11 ale chcę znać wasze zdanie i doświadczenia.

Pozdrawiam.

Edited by Jendrek934
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, posiadam uszkodzoną sa-v01.

Komora hop-up jest zaorana od środka jak przeszlifowana papierem ściernym a dyszy nie ma... listwa popychacza złamana ,reszta wygląda dobrze. Nie mam pojęcia co ona przeżyła zanim ja dostałem ale mam ją prawie za darmo to nie zarzekam. Pytanie do was takie. Jaką pasującą komorę i dyszę mogę kupić? Przy tej (zaoranej) komorze 21.4 jest za długa. Przeczytałem gdzieś ze komory są niestandardowe ,a że nie jestem doświadczony w składaniu replik to już się pogubiłem w tym.

Link to post
Share on other sites

Witam,

 

chciałbym zmodernizować M4 pod kątem szybkostrzelności i szczelności i zainwestować trochę w bebechy. Nie jestem wielkim znawcą jeżeli chodzi o tuning i dobierałem wszystko bazując na info zdobytym w necie i na forach. Składać będę wszystko sam pod okiem doświadczonego kolegi (który aktualnie jest na urlopie i niestety nie mogę go poprosić o radę w sprawie części). Prosiłbym o weryfikację zestawu pod kątem merytorycznym oraz czy to wszystko spasuje i po prostu ma sens.

 

Karabin - https://gunfire.pl/p...rms-SA-A01.html

 

Co zostało zmienione do tej pory:

 

 

Lufa - https://gunfire.pl/p...-03-285-mm.html

 

Bateria - https://gunfire.pl/p...owy-25-50C.html

 

Okablowanie - https://gunfire.pl/p...ia-repliki.html

 

 

Co chcę zamontować:

 

Komora HU + gumka - https://gunfire.pl/p...ypu-M4-M16.html

 

Silnik High Speed - https://gunfire.pl/p...-Speed-SHS.html

 

Komplet zębatek 12:1 - https://gunfire.pl/p...Speed-12-1.html

 

Zestaw BORE-UP - https://gunfire.pl/p...ik-typu-M4.html

 

Wzmocnienie GB - https://gunfire.pl/p...16-H-Clamp.html

 

Sprężyna (nie jestem pewien czy ją zamontuje, najpierw sprawdzę FPS po doszczelnieniu - celuje w okolicę 450 FPS MAX) - https://gunfire.pl/p...-uzwojeniu.html

 

Tłok - kompletnie brak pomysłu jaki tłok dobrać. Proszę o pomoc w tej sprawie!

 

 

Proszę o konstruktywne komentarze, jeżeli cośdobrałem źle proszę o podpowiedź co wymienić. Podkreślam raz jeszcze, że dopiero odkrywam sprawy związane z szeroko pojętym "tuningiem".

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Jeżeli wymienisz komorę (a, zapewne masz stockową, skoro dysza 21.4 jest za długa) na nie-specnową, to podejdzie Ci prawie każda dysza do M4. Jeżeli kupisz komorę Specny, to musisz mieć dyszę max do 21mm długości.

Przejrzyj temat, to zobaczysz jakie zestawy komora-dysze ludzie stosowali. Ja mam na przykład komorę G&P (nie polecam) i dyszę SHS - pasują.

Dobre komory robi King Arms, ProWin,.... pytanie ile chcesz wydać. Zajrzałbym do tematu o komorach hop-up.

Link to post
Share on other sites

Mareq ma rację.

Pytanie pierwsze - jakie masz teraz osiągi? Ile fps?

Pytam, bo na stockowej sprężynie (chyba, że już strasznie ubita) przy dobrej szczelności podejdziesz pod 440fps. Na M130, zbliżysz się już do 500 (470-490fps).

 

Podstawowa sprawa przy tuningu - wymieniasz te części, które są złe, czyli nie dają szczelności lub w inny sposób nie spełniają swojej roli.

Komora jest mi nie znana, ale w tej cenie brałbym KA lub ProWin - sprawdzone od lat dobre marki i wykonanie.

Gumkę weź zieloną G&G, niebieskiego madbull'a albo czarną systemę.

Te części SHSa - dobrze, że przecenione, w tej cenie myślę, że warto :icon_razz:

m-block (czy tam h-clamp) - jeśłi chcesz M130, to na pewno sen spokojniejszy, chociaż GB powinien to wytrzymać.

Tłok, możęsz wziąć SHS, poliwęglanowy. Może być z pełną metalową szczęką, albo pełną zwężoną (lżejszy).

 

Teraz podstawa to szczelność. Przy składaniu potrzebujesz mocnego efektu strzykawki w tłoku. Więc albo jedziesz z teflon-fixem lub wymianą uszczelek na tym co masz (mówię o głowic tłoka i głowicy cylindra), albo wymieniasz jedną lub obie głowice.

Oczywiście dysza (którą musisz wymienić, jeśli wymienisz komorę, bo stockowa specny będzie za krótka) też musi Ci dawać szczelność na prowadnicy głowicy cylindra.

 

W każdym razie - sprawdź ile masz fps teraz. Potem uszczelnij co masz przy użyciu smarów i teflon-fixa). W razie "W" wymień co trzeba w układzie wokół cylindra (głowice, dysza, w ostateczności sam cylinder). I znowu sprawdź ile Ci wyszło.

Osobno wymień komorę (skoro chcesz, pamiętaj, że do komory musi CI pasować dysza) i gumkę.

 

Na końcu, jak już masz wszystko ładnie szczelne, a dalej fps'ów brakuje, wymień sprężynę.

 

A w ogóle, to tu jest temat o tuningu Specn: http://forum.wmasg.p...sa-specna-arms/

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

Około 410 - 425 FPS na M120 z zestawu stockowego.

 

W przyszłości możliwe, że zakupie dłuższą prec lufę, i tak mam tłumik więc nie będzie to duży problem, a uszczelnienie już byłoby gotowe i zainstalowane. Zastanawiałem się nad aluminiowym tłokiem od SHS, podobno waga podobna a wytrzymałość bez porównania. Pytanie czy warto? Czemu akurat poleciłeś z tworzywa?

Edited by MarVeeL
Link to post
Share on other sites

Co do okablowania: 1m AWG (zależy od numeracji, im niższy numer tym grubszy kabel, AWG15, ew. AWG14 to w sam raz do repliki) kosztuje mniej niż 10 zł w elektronicznym (1m to aż za dużo jak do replik), do tego koszty wtyczek, i wszystko wychodzi zdecydowanie mniej niż 50 zł. Wydaje mi się że skoro składasz to sam, a w dodatku pod okiem serwisanta, to sam dasz radę zamontować kable o niższym oporze w replice, co zresztą wyjdzie Ci dużo taniej niż dawanie do serwisu żeby to zrobić.

 

Edit1: Przepraszam, nie doczytałem że już okablowanie zmienione.

Edit2: Do zwiększenia szybkostrzelności warto zamontować MOSFET, odsyłam do artykułu: http://wmasg.pl/pl/articles/show/444271?highlight=mosfet

Edited by congiu
Link to post
Share on other sites

Ja preferuję plastik :P Im tłok lżejszy, tym mniejsza siła wali w czoło GB przy uderzeniu. W razie niedoróbek, też łatwiej pilnikiem ogarnąć plastik niż aluminium.

Natomiast, skoro montujesz Mblock, to możesz oczywiście iść w aluminium.

 

Przy montażu dłuższych luf, obczaj temat o cylindrach (typ ma znaczenie).

Link to post
Share on other sites

Ja testowałem takie:

http://azteko.pl/ares-magazynek-mid-cap-m4-140-abs-tan-p-4298.html

 

Tylko troszkę latają w gnieździe magazynka, używałem kulek 0,25; 0,28 i 0,3. Było ok oprócz 0,3, podają dwie, maks pięć kulek i przestają.

 

Używałem jeszcze tych:

http://www.asg.warszawa.pl/airsoft/magazynki/magazynki-mid-cap/p,amoeba-airsoft-magazynek-mid-cap-m4-140-czarny,34232.html

 

Z kulkami taka sama historia, a latają jeszcze bardziej.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam,

Potrzebuje się was poradzić i posłuchać opinii nt. komór Hop Up to SA-A03.

Planuje zakupić jedną z poniżej wylistowanych komór, o ile komora Prowin to oczywisty wybór, to czy ktoś coś słyszał i/lub może się wypowiedzieć nt. pozostałych dwóch:

 

JG/GE cena 210zł

https://gunfire.pl/product-pol-1152206402-Komora-hop-up-CNC-do-replik-typu-M4.html

 

MaxxModel cena 60 ojro

http://wmasg.pl/pl/news/show/787748

 

Prowin cena 138zł

https://gunfire.pl/product-pol-1152208998-Komora-hop-up-CNC-do-replik-typu-M4-M16.html

 

Czy ktoś je testował?

Czy warte są swojej ceny?

Ktoś, coś, cokolwiek?

 

Dzięki

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Komora stockowa Specny jest dobra, nie najlepsza ale dobra i nie ma sensu jej wymienić jeśli nie robisz ultra precyzyjnej zabawki co w przypadku Specny jest niemożliwe. Pakuje te komory nie tylko do specny, a nawet do markowych replik. Jeśli chodzi o dysze do stockowej specny wkładam dosyć często Guarder M4 który ma jakoś 21,2-21,25mm. Kiedyś pakowałem nawet 21,5mm Airsoftpro. Aktualnie montuje tylko Guardery M4 i Retro Arms 21,2-21,3mm. Zależnie od wymagań klienta gumki zielona gg, fioletowa promyka, niebieska i czarna promyka albo Modify Baton. Różnie, zależnie od tego ile ma być fps i jak zgra się całość.

Problemem specny jest częsty brak osi i wtedy po prostu szkoda cokolwiek pneumatycznego wymieniać bo da to marny efekt. Jednak sądzę, że specny są coraz lepsze i większość problemów powoli znika. Osiowanie repliki nie jest też jakoś baaaardzo trudne, więc warto kupić i po prostu oddać do dobrego serwisu.

Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie.

 

Mam zamiar zakupić karabinek od Specna Arms SA-A90 SAEC i lekko go stuningować. Bez zbędnego pierdzielenia link dla leniuszków do repliki poniżej:

 

1152214389_1.jpg

 

https://www.militari...69_g_p85521.xml

 

Pytania nr 1

Jest to nowa konstrukcja Specny? System SAEC jest niby nowy, ale na ich stronie brak informacji o tej replice. Jak to jest z tym? Jest to seria produkowana dla niektórych krajów i limitowana?

 

Pytanie nr 2

Jak myślicie warta jest swojej ceny? Proszę o lekkie opisanie co w bebechach piszczy dla mnie i potomnych. Mnie nie satysfakcjonują opisy na sklepach bo wszyscy mają dwa powtarzające się schematy. Zarazem jest wszystko ale i też nic. Niby jest silnik w body, ale jaki? Parametry lub coś?

 

Pytanie nr 3 - tuning

Jeśli jeszcze mi jej nie odradziliście zakupu to chciałbym się spytać co warto jest w niej wymienić? Budżet max 1700 zł wraz z repliką. Zostaje 600 zł na bebechy. Lufa PDI 455 mm już czeka. Prosiłbym o podanie dokładnych nazw produktów najlepiej z jednego sklepu(serwis w nim mile widziany aby wykonał tuning). Proszę również o podanie jaki tłumik ładnie zakryje lufę która będzie wystawać.

 

Replika będzie wykorzystywana przede wszystkim w lesie. Zależy mi aby nie przekroczyć magicznej liczby 450FPS(max 430 FPS) abym mógł cieszyć się trybem AUTO. Wiem, wiem że w stocku ma 430 FPS... Jeśli się nie da to coś koło 500 FPS. Bardziej się znacie więc doradźcie.

 

Reasumując. Po proszę o odpowiedzi na powyższe pytania i wypisanie/wytłumaczenie jakie części do tuningu kupić, tak aby wszystko miało ręce i nogi. Niby świeżakiem nie jestem. Jednak dobranie kompatybilnych części ze sobą to coś innego niż kupienie pierwszych lepszych na Aliexpress czy innych taiwanach.

 

Pozdrawiam serdecznie

Piotr D.

Link to post
Share on other sites

Czy nie uważasz, że za 1700zł możesz dorwać o dwie klasy lepszą replikę? Specna jest dobra, ale to słaba jakość jeśli popatrzysz na to co możesz mieć w tym budżecie. Nie dałbym za nią więcej niż 700zł. No chyba, że po tuningu.

 

Rozejrzyj się za jakimś LCT/E&L/G&P.

 

Firmy robią graty na jedno kopyto. Masz reckę o specnie, masz temat oficjalny. Gearbox fajny, łożyska ok. Reszta niespecjalnie.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...