Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Lolik06

eMki [SA] (Specna Arms)

Recommended Posts

Dziś na stół trafiła V26 w totalnym stocku miała 445-50 fps lufa 363 lub 350.. Założyłem tylko precke steelbula 455 i gume systemy wynik 430fps gb totalnie nie ruszany.
Jutro może zobaczę co da zmiana cylindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam na Specnę złego słowa nie powiem. W przypadku SA-B06. Bo katowałem ją na różnych sprężynach.Nawet 190. Tu tylko silnik trochę za słaby się okazał. Gearbox wytrzymuje  wszystko. Amen, I na stokowych częściach i sprężynie 160 od roku strzela 600 fps +. Dziękuję. Nie mam więcej pytań.

/

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Simur napisał:

Dziś na stół trafiła V26 w totalnym stocku miała 445-50 fps lufa 363 lub 350.. Założyłem tylko precke steelbula 455 i gume systemy wynik 430fps gb totalnie nie ruszany.
Jutro może zobaczę co da zmiana cylindra.

Najpierw zadbaj o szczelność, a dopiero potem baw się w zmianę cylindra. Cylinder w stocku to typ2 i on w zupełności wystarcza by obsłużyć tą lufę. 

Jak ogarniesz szczelność to potem sprawdź jakie masz fps'y na docelowych kulkach i ewentualnie zamontuj typ2 BU.

IMO pod kulki 0,3g przy 450fps i lufie 363mm typ2 w zupełności wystarcza. Wypolerowałbym go jedynie.

54 minuty temu, Huba_lbn napisał:

Ciekawe limity tam macie ;)

160 ciągnie na stockowym silniku? Wszystkie stockowe części, nawet dysza, bez żadnego mosfetu?

Widziałeś kiedykolwiek aby stock silnik specny ciągnął 160 na stock zębatkach? :D Widziałeś kiedykolwiek stock Specnę mającą 600fps? Albo chociaż 500? :D

500 na stocku jest jeszcze do zrobienia bo 130 Guarder tyle daje i stock szkielet, zębatki i tłok powinny dać radę (loteria), ale i tak bez uszczelniania 500fps na tym springu jest nie do uzyskania. Nie wiem ile chińczyk musiałby dostać ryżu aby tak dobrać Specnowskie stockowe części aby zrobić na 160 600fps. Na SP160 w SR25 da się zrobić nieco ponad 600fps, ale tam jest długa lufa, duży cylinder i kulka ma się gdzie rozpędzić. W stock Specnie nie ma szans. Nawet po podrasowaniu jej jest to ciężkie do uzyskania bo to kiepska baza do tuningu.

Specny nie warto robić powyżej 500fps. Nie warto w nią wrzucać kupy kasy. 500-600zł to max jaki warto zainwestować w tuning, więcej nie ma sensu. Oczywiście można, ale to rzeźba w rzadkiej kupce i tyle. O wiele lepszym wyborem jest wówczas kupno EA za 700-1000zł. Mamy wtedy dobrą bazę i te 330fps w stocku pokona 420fps w Specnie. Poza tym zrobienie 400-450fps w EA to dosłownie godzina roboty i nakład około 50zł.

Edited by wallop

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Huba_lbn napisał:

Ciekawe limity tam macie ;)

160 ciągnie na stockowym silniku? Wszystkie stockowe części, nawet dysza, bez żadnego mosfetu? 

Limity mamy NORMALNE :) Tą replikę kupiłem po to żeby eksperymentować na niej pod kątem tuningu mocowego i do rozwalania wszystkiego co się nie rusza na przydomowym ogródku :).

Na stockowym silniku i baterii 11,1 V ciągnie nawet sprężynę 190. Ale. Założyłem helikalne zębatki 32:1 Core i oryginalny silnik nie ma z tym żadnego problemu. Z innych części wymieniłem tylko :

Tłok https://www.militaria.pl/madbull/tlok_madbull_px02_z_14_metalowymi_zebami_mil17325_a_p47973.xml

Głowicę cylindra http://www.asg.warszawa.pl/airsoft/czesci-replik-asg/czesci-wewnetrzne-aeg/gearboxy-i-ich-czesci/cylindry-i-glowice-cylikdrow/p,super-szczelna-glowica-cylindra-slong-airsoft,80428.html   ( Nie trzeba żadnego sorbo stosować )

Głowicę tłoka najzwyklejszą https://gunfire.com/pl/products/lozyskowana-glowica-tloka-czerwona-1152200864.html

Najzwyklejszy mosfet bez hamulca 3703.

I TO WSIO :)

Sorry. Zapomniałem o lufie http://redberet.pl/p/184/1152267959/jbu-lufa-precyzyjna-fff-z-kompensacja-6-01-509-mm-ja-118-lufy-501-600mm-lufy-wewnetrzne-czesci-replik-elektrycznych-czesci-i-akcesoria.html

 

Edited by Rych33

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Rych33 napisał:

na stokowych częściach

 

2 godziny temu, Rych33 napisał:

Z innych części wymieniłem tylko :

Chyba krótsza była by lista tego co zostało stockowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym żeby forum było miejsce rzetelnych informacji, ale stwierdzenie:

21 godzin temu, Rych33 napisał:

na stokowych częściach i sprężynie 160 od roku strzela 600 fps +.

Jest po prostu nie prawdziwe.

Z dodatkowych pytań wyszło że szkielet gear box'a wytrzyma strzelanie w ogródku na M160. A ile tam strzelasz? Ja na strzelnakach w dobrym miesiącu potrafię wywalić z 6k kulek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok testy porobione.. i czy to cylinder 2 czy 0 ciągle bije 430 fps. Jednak na dyszy od protecha spadek o10..
I taki smaczek na koniec przy cylindrze 0 stosując ciężkie kulki mam przyrost J.. 
Na 0.2 jest ok 1.74J a przechodząc na 0.28 mam już 1.82J..  Cięższych niestety w domu nie posiadam, jak tylko wpadną mi w ręce przechronuje.
Muszę jeszcze sprawdzić jak to na dworze lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Simur napisał:

Ok testy porobione.. i czy to cylinder 2 czy 0 ciągle bije 430 fps. Jednak na dyszy od protecha spadek o10..
I taki smaczek na koniec przy cylindrze 0 stosując ciężkie kulki mam przyrost J.. 
Na 0.2 jest ok 1.74J a przechodząc na 0.28 mam już 1.82J..  Cięższych niestety w domu nie posiadam, jak tylko wpadną mi w ręce przechronuje.
Muszę jeszcze sprawdzić jak to na dworze lata.

Normalna sprawa, że przy takim cylindrze będziesz mieć wzrost na docelowych kulkach. Ale po wynikach stwierdzam, że replika nie jest szczelna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze takie pytanko techniczne, po ściągnięciu przedniego chwytu (keymoda) mam gołą lufę zewnętrzną i pierścień okrągły z dziurami na śruby do frontu. Teraz tak front mam przesunięty o 1mm w prawo w stosunku do uppera na łączeniu risa mam delikatną różnice jak to zniwelować, dokręcić troszkę mocniej tą obejmę czy jak.. Bo już próbowałem i nie idzie (zalany klejem czy jak i czy to tradycyjny gwint prawy czy może lewy) a nie chcę zepsuć. Czy może  po prostu delikatnie podpiłować wejścia na śrub we froncie aby się przesuną  o ten 1mm.
Co do szczelności to wydaje się szczelna. tłok, cylinder, głowice, dysza jest na strzykawkę. Dysza- komora podobnie, nawet po przyłożeniu wyciągniętego gb do komory z lufą i wciśnięciu tłoka łapie szczelność. W ogóle to dziwne bo po wyjęciu z pudełka miała te 450 a wymiana lufy i gumki dała 430 nawet teraz po założeniu starej gumki ciągle jest 430. A dodam tez że gumka stock była na jakiś klej :P tak samo głowica cylindra...

Edited by Simur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepne się do tematu, jeżeli można, bo, jak pewnie bardzo wielu nowych,  zainteresowała mnie seria Core, a założenie nowego tematu pewnie skończy się dla mnie OPR-em od moderatorów, że tyyyle tematów na ten temat... chociaż wbrew pozorom aż tyle informacji tu na forum nie ma... :) Czy rzeczywiście te core są tak złe, że kupienie takiego sa-c08 za jakieś 500-550zł jako próby czy asg mnie po 40tce wciągnie jest złym pomysłem? Mam możliwość spróbowania CQB I bardzo chętnie bym to zrobił, ale chciałbym repliki taniej (bo nie wiem czy to jednak dla mnie) a uniwersalnej (bo może i do lasu bym trafił) i tu dochodzimy do rzeczonej serii core (bo akurat model c08 to już moja osobista preferencja ;) ). Szybka wymiana sprężyny daje te uniwersalność, zapewnia łatwe osiągnięcie 300-330fps, bez downgrade a jak treba to i pewnie ze 400fps z jakąś sprężyną m120, recenzje nawet tu na wmasg w miarę, a tu na forum...właściwie to trudno coś znaleźć konkretnego. Każde pytanie o coś z core kończy się rozpiską nt innych firm i modeli. Więc można tym próbować czy absolutnie się nie zbliżać i rozbierać do lampy (żarcik z forów gitarowych o wzmacniaczu na początek ;) ) I np kupić cyme cm.045c (ach te ris-y ;) ) ? chociaż tu trzeba znów dawać do downgrade'u... Tańszych rzeczy nie muszę kupować, droższych...na razie nie chce, nie wiedząc jak mnie asg wciągnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie byłem w stacjonarnym militaria.pl i akurat mieli sa-c07, czyli trochę dłuższą wersję niż sa-c08 ale z tą samą długością lufy (przy czym na redberet.pl mają info przy c08 że tam fabrycznie ma...preckę 6.03..czy ktoś coś wie na ten temat? ) i...w łapach solidna jak cholera. od razu łapnąłem z półki metalową sa chyba h02 albo którąś z tej serii (w każdym razie specna H&K z metalu - wiem że znalu) i żeby to dużo cięższe czy na macanie twardsze i trwalsze było od tej abs-owo niby nylonowej c07 to nie powiem... a duuużo droższa. Nawet c-02 solidnie się trzymało, mimo że front grip plastik. Zagwozdka. Nie mieli cymy cm.045 do porównania więc trudno mi coś powiedzieć, a oprócz cymy cm.028 bratanka niczego innego z replik w rękach nie miałem. brak realnego punktu odniesienia. Nawet powiem, że w łapie glock 17 umarexa z gbb mniejsze (dużo) zaufanie budził od tej core specny (wiem, wiem, gazówka boczniak a duży elektryk to nie to samo, ale na siłę z braku doświadczenia szukam porównań) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że post pod postem, ale prośba do adminów: Czy jest możliwość przeniesienia moich 2 postów, choćby i scalonych do analogicznego tematu w opisach replik/II klasa/ emki SA? Jestem nowy na forum, więc stąd i błąd dopisania się do tematu tuningu. Temat znalazłem z wyszukiwarki forumowej i nie zauważyłem że są 2 identyczne tematy w dwu różnych działach. Mógłbym skopiować te posty do tematu ogólnego, ale wtedy-słusznie-ktoś zwróciłby mi uwage że się dopisuje z tym samym do każdego tematu na forum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, dopiero zaczynam zabawę z ASG, kupiłem używana replikę specny B04 i od razu chciałbym wprowadzić lekki tuning. Przejrzałem forum, nagromadziłem trochę informacji jednak ograniczony budżet skłonił mnie do napisania tego posta. Na początku myślałem, że wymiana lufy na precyzyjną i gumki na zieloną od G&G wystarczy na początek. Po przeczytaniu kilku postów na forum dowiedziałem się, że bardzo istotne jest także okablowanie, wymiana głowic, dyszy, tłoku, sprężyny itp. itd. a także zrobienie tego wszystkiego "z głową" aby wytrzymały zębatki, silnik i reszta mechanizmu. W replice nic nie było jeszcze wymieniane, według specyfikacji na gunfire posiada ok. 410 fps. Zależy mi na osiągnięciu jak największego zasięgu a także na płynnej pracy repliki wydając 150-200zł (nie wliczając kosztów robocizny). Tutaj moje pytanie, co jest priorytetem w takim tuningu przy takim budżecie? Nie chciałbym popełnić takiego błędu, że wymienię lufę i zamknę się w budżecie a mógłbym wymienić zamiast tego dużo więcej części znacznie poprawiając zasięg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

150-200 zł to trochę za mało, ledwo na lufę (najtańsza warta uwagi to Madbull Steelbull - około 170 zł) i gumkę starczy.

Edited by slawek96

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, slawek96 napisał:

150-200 zł to trochę za mało, ledwo na lufę (najtańsza warta uwagi to Madbull Steelbull - około 170 zł) i gumkę starczy.

Ewentualnie mógłbym sobie odpuścić zakup magazynków i polatać trochę z hicapem i dołożyć tą 100zł do tuningu. 250-300zł to juz chyba będzie można coś więcej podziałać z tuningiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, slawek96 napisał:

Jak chcesz to zrobić porządnie to z lufą i gumką licz na wydanie około 450-500zł wraz z kosztami serwisu.

Chciałbym po prostu chcę się dowiedzieć co najbardziej wpłynie na zasięg repliki mając budżet 250-300zl. Rozumiem że pierwsze wymienić lufę i gumkę?

Żeby nie zakładać kolejnego posta za jakiś czas od razu zapytam co następnie wymienić żeby było  to „zrobione porzadnie”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie masz doświadczenia w składaniu replik to oddaj ją do sprawdzonego serwisanta. Specna w środku jest dość słaba i dość dużo jest do wymiany. Jeśli nie planujesz tuningu moczowego to stock części chwilę pociągną, ale trzeba wszystko poprawnie poskładać, bo w stocku jest bardzo słabo. Jeśli max budżet to 250-300 zł to ja bym wymienił:

- lufa Madbull - około 170 zł

- gumka HU - 30-50 zł

- dysza - 30 zł

- koszt serwisu z kablami i prostym mosfetem 100-150 zł

Trochę przekroczysz budżet, ale jak ktoś ogarnięty to poskłada to długo posłuży. Bardzo ważne jest wyosiowanie repliki, bo Specny bardzo często są krzywe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast Steelbull'a lepiej kupić ZCI. Zaoszczędzone około 50zł co przy tak skromnym budżecie jest majątkiem.

Poza tym, co Ci po zasięgu jak replika może odmówić posłuszeństwa?

W pierwszej kolejności wypada ogarnąć gearbox tak aby długo służył i był szczelny. Replika jest używana bóg wie z jakim przebiegiem i historią. Przegląd i doprowadzenie gearbox'a do stanu używalności to pierwsze co musisz zrobić. Ciekawe ile aktualnie ma fps, Specny w stocku nie są szczelne. Jako nowe potrafią generować 400-420fps, ale szybko je tracą poprzez ubicie się spręzyny i wyrobienie pneumatyki.

Samo doszczelnienie układu W NOWEJ replice daje 440-460fps. Samo to spowoduje poprawę kultury pracy oraz zwiększy się zasięg repliki (oczywiście zależnie od stanu aktualnego). Tutaj na ten moment nie wiadomo dosłownie nic. Walnięte może być wszystko i Ty jako początkujący mozesz nawet nie być tego świadom. Uszkodzone zębatki, tłok, brak osi, zjechana gumka to tylko jedne z wielu możliwości. Nie chcę Cię straszyć, używana Specna może być także w stanie wzorowym i wręcz wyjątkowo dobrze poskładana - osiowa z prostymi zębatkami.

Po prostu trzeba do niej zajrzeć i zobaczyć co powinno zostać zrobione. W nowej Specnie do wymiany jest przede wszystkim tłok, głowica cylindra, dysza oraz kable (+mosfet). Do tego miękki zderzak tłoka aby zamortyzować jego uderzenie. Gdy zębatki są krzywe (najczęściej środkowa) to albo serwis powinien ją podmienić na prostą albo zaproponować kupno nowych zębatek ot chociażby Big Dragon za około 60-70zł. Lepiej SHS czarne w PL to koszt 100-120zł, za granicą 70zł - te zębatki są pancerne, nigdy nie widziałem ich uszkodzonych (poza zębatkami sr25, ale one mają inną konstrukcję).

Sprawdzenie osi repliki, wyosiowanie, poprawne poskładanie gearbox'a, przegląd części i wymiana tych najbardziej newralgicznych zapewni długie życie repliki i przede wszystkim poprawi się jej kultura pracy jak i parametry. Według mnie jest to PODSTAWA.

Dopiero po ogarnięciu gearbox'a można zabrać się za zespół komory. Aczkolwiek wymiana gumki jest stricte powiązana z gearboxem, a dokładniej dyszą. Dobre dopasowanie gumki gwarantuje poprawną szczelność układu pneumatycznego, powtarzalność strzałów, ochronę szkieletu (szczelność=większe ciśnienie w gearbox'ie które hamuje tłok [poduszka powietrzna]). Wymiana gumki pozwoli także na lepsze podkręcanie kulek. No i oczywiście w niskich temperaturach gumka silikonowa lepiej sobie radzi.

Na końcu lufa i tak jak wyżej Steelbull jest według mnie nieopłacalny. Lufy ZCI są co najmniej na takim samym poziomie, a według wielu innych serwisantów jakościowo stoją na poziomie Prometheus'a, a nawet wyżej. Są dość tanie ok. 110-120zł.

W sumie tyle. Dodam jeszcze, że warto zakosztować smaku Flathop'a. Sam dystanser to koszt około 30zł (Maple Leaf Omega) co w połączeniu z gumką Maple Leaf Macaron (30-40zł) daje baaaardzo fajne wyniki co powoduje to, że jest to swego rodzaju must-have.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×