Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
aramis

krótki Tornado F1 HT gen.2 czy SHS HT

Recommended Posts

Jak w temacie - planuję wymienić silnik w G36 bojca.

 

Obecny konfig to silnik stock, zębatki 13:1, spring M120, LiPo 7.4

 

Chcę poprawić reakcję na spust.

 

Który z powyższych silników będzie się lepiej sprawował? A może są porównywalne? I jeden, i drugi ma sporo pozytywnych opinii, jednak nie znalazłem ich porównania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy jak poskładaną masz replikę, jakie kulki, jakie magazynki. Teraz robiłem AKSU cyma 0,45A i wrzuciłem zęby 14:1 big dragon, sprężyne MS100SP Prometheus'a, mosfet nano aab i właśnie silnik HT od Guarder'a = 36k/s, magazynek hicap dołączony do zestawu podaje jak żyleta. Sznur kulek. W innej replice może już nie być tak wesoło, musisz wiedzieć co i jak poskładać by było ok.

Edited by wallop

Share this post


Link to post
Share on other sites

A napisz mi proszę jeszcze jak wygląda jakość silnika na neodymach produkcji Cyma / A&K (niebieska "dupka ") względem guardera i tych z tytułu wątku.

 

Ja celuję w rof na poziomie 20-25k/s, więc raczej zostanę na lipo 2s (mam pakiety 2200 20c, więc amperów raczej nie braknie).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guarder jest szybszy i mocniejszy :)

 

Co do rof'a - na neodymie cymy uzyskasz taki wynik bez większego problemu. Ale jak Cię stać, bierz coś lepszego, byle nie SHS/Tornado - one są słabsze i wolniejsze od cymy, mocno się grzeją i ciągną dużo prądu. Wersja ALU tornado ma przebicia, więc już całkiem odpada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem w końcu A&K z niebieską dupą, ten -->http://www.taiwangun.com/silniki-2/silnik-krotki-o-zwiekszonym-momencie-obrotowym-a-k?from=listing&campaign-id=14

 

Co ciekawe przysłali takie coś:

A53m8CC.jpg

 

Przez worek widać, że magnesy są neodymowe (są niklowane), przyciągają dość mocno - silnik bez problemu przyklejony od spodu do stalowej półki utrzymuje wagę swoją i kilku noży i śrubokrętów którymi go dociążyłem.

 

Warto robić dym w taiwangunie że ma inny kolor niż ten na stronie?

 

 

P.S.

Silnik ma oznaczenie na korpusie

FS480WA-6722G-73.5DG/G97

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zwykły stockowy silnik cymy. Robiłem ostatnio AKSU Cymy i tez zamówiłem taki na Deltashopie. Na obrazku czarny silnik z niebieskim tyłem, a dostałem to stockowe gówno takie samo jak stock w cymce. Wymienili bez problemu na Guarder'a HT.

 

Zwracaj go na koszt sklepu bo wprowadzają ludzi w błąd.

 

Właśnie chciałem olać Deltashop i zamówić ten sam silnik na TaiwanGun, już wiem że dostałbym to samo :hahaha:

 

@UP

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. To nie jest ten legendarny, mocarny silnik neodymowy cymy.

Edited by wallop

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którym miejscu napisałem że jest ten sam co te z czerwoną/niebieska? Napisałem że były zamiennie i to jest też neodym ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie zgłoszę to do krakmanów, zobaczymy co odpiszą.

 

A tak w ogóle to jak wygląda "legendarny, mocarny" silnik cymy? Bo tak jak napisałem - ten ewidentnie ma magnesy neodymowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po czym poznajesz, że ma magnesy neodymowe?

 

Miałem ten silnik, ten sam model. Mam też czarną cymkę neodym z niebieskim tyłem... tysiąc kroć mocniejszy od tego w/w stocka.

 

W którym miejscu napisałem że jest ten sam co te z czerwoną/niebieska? Napisałem że były zamiennie i to jest też neodym ;-)

 

Bardziej chodzi mi o to, że można odebrać to tak jakoby ten silnik z w/w zdjęcia był odpowiednikiem legendarnej czarnej cymy. Niestety to dwa różne silniki, ten ze zdjęcia to najzwyklejszy stock nie wart więcej niż 30zł. W sumie oddałbym go za free komuś bo tą czarną cymę można dorwać za 50-80zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po czym poznajesz, że ma magnesy neodymowe?

Po tym, że są niklowane (widać w otworach wentylacyjnych). Ferrytowych magnesów się nie powleka.

 

No i jak napisałem - przykleiłem go od spodu do blaszanej półki i pod niego "podwiesiłem" prawie pół kilo stalowych gratów.

 

W porównaniu - mój stockowy silnik nawet własnego ciężaru nie ma siły utrzymać.

 

Edit:

Nie żebym bronił prawilności tego silnika - już napisałem reklamację. Po prostu drążę temat :)

Edited by aramis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik który ja miałem nie trzymał prawie nic, nawet siebie samego. Śrubokręt "szperacz" trzymał, ale takie większy, dłuższy do odkręcania prowadnicy kolby w M4 to już nie dał rady :D

No i mogłem nim bez problemu kręcić palcami przy cymce czarnej trzeba już użyć więcej siły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla tego napisałem że były zamiennie spotkałem się z 3 takimi w cymach z serii 0.4x i na 100% były to neodymy. Nie sprawdzałem ich mocy na mocniejszych sprężynach bo nie miałem czasu ale jeden na sp130 guardera I 7,4v działał bez problemu z miłym rofem. I ja także go nie bronię i nawet nie miałem takiego zamiaru bo sprawdzić go nie sprawdziłem ale nawet po wykonaniu widać że jest to super budżetowy neodym ale na pewno neodym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, krakmani twierdzą że parametry są takie same, ale jeśli mi się nie podoba to mogę zwrócić.

 

W sumie jeśli tylko nie jest uwalone uzwojenie, to o "sile" silnika decydują magnesy, więc chyba nie będę się szarpał z oddawaniem, zobaczę co ten pokaże w replice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×