Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

sprężyna sp130 guarder a stockowa specna


Recommended Posts

Witam.

Wymieniłem stockową lufę 23 cm na madbulla 6.03 30cm, gumka czarna systemy, wymieniłem oringi na stockowej podwójnie uszczelnionej dyszy bo uszczelki były schowane i dysza sunęła na mosiądzu a nie na uszczelkach, po wymianie znaczna poprawa. 

Właśnie wymieniłem stockową sprężynę specny (która dawała 420 fps) na sp 130 guardera, która na chrono pokazuje ok 441 fps. WTF? Sprawdzałem wymieniając sprężyny trzy razy, za każdym razem to samo.

I jeszcze jedno pytanie, czy głowica cylindra powinna mieć ruch? moja stockowa mam wrażenie że prawie jest zgrzana, wogóle nie mogę jej ruszyć( ale szczelność ma)

Edited by Kyczbukaj
Link to post
Share on other sites

Wymieniłem kable modelarskie + mosfet, spodkładkowałem, nasmarowałem od nowa. Po podkręceniu hop-upu jest 445-448 fps. Chyba dobry wynik jak na stock zespół cylindra.

Może zestaw bore up podniósł by fpsy do magicznych 470+ forumowiczów którzy wyciągają tyle z sp 130.

Zdziwiła mnie różnica fps między stock specną a sp 130.

Link to post
Share on other sites

Ten filmik to trochę porażka... ja tam nie widzę cylindra typ1. Poza tym... nigdy nie spotkałem się z tym, aby temperatura cylindra wpływała jakkolwiek na kompresję.

Pod 300mm lufę wkładasz typ3. Typ2 może być ok przy ciężkich kulkach, kwestia szczelności i wyników na chrono.

 

440fps to zdecydowanie zbyt mało. SP130 nawet bez BU daje 500fps+. Przy tak krótkiej lufie będzie to wynik nieco mniejszy, ale nadal oscylujący w granicy 480-500fps. Jak dla mnie replika po prostu nie jest szczelna. Znając Specne jest krzywa. Dodając do tego stock części.... No sorry, ale 450fps uzyskujesz na stockowej sprężynie bez większego problemu, wystarczy uszczelnić układ i ewentualnie wyosiować szkielet. Robisz najgorszy możliwy błąd podczas tuningu mocowego - zaczynasz od włożenia mocniejszej sprężyny. Najpierw uszczelnij układ, wrzuć porządne głowice, dobrą dyszę, dopasuj gumkę. Uszczelnij komorę, wyosiuj całość, dociśnij komorę do szkieletu i usztywnik. Nawet na częściach SHS'a, ACM'a czy Element'a powinno skoczyć w górę.

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.10.2018 o 15:29, wallop napisał:

Ten filmik to trochę porażka... ja tam nie widzę cylindra typ1. Poza tym... nigdy nie spotkałem się z tym, aby temperatura cylindra wpływała jakkolwiek na kompresję.

Pod 300mm lufę wkładasz typ3. Typ2 może być ok przy ciężkich kulkach, kwestia szczelności i wyników na chrono.

 

440fps to zdecydowanie zbyt mało. SP130 nawet bez BU daje 500fps+. Przy tak krótkiej lufie będzie to wynik nieco mniejszy, ale nadal oscylujący w granicy 480-500fps. Jak dla mnie replika po prostu nie jest szczelna. Znając Specne jest krzywa. Dodając do tego stock części.... No sorry, ale 450fps uzyskujesz na stockowej sprężynie bez większego problemu, wystarczy uszczelnić układ i ewentualnie wyosiować szkielet. Robisz najgorszy możliwy błąd podczas tuningu mocowego - zaczynasz od włożenia mocniejszej sprężyny. Najpierw uszczelnij układ, wrzuć porządne głowice, dobrą dyszę, dopasuj gumkę. Uszczelnij komorę, wyosiuj całość, dociśnij komorę do szkieletu i usztywnik. Nawet na częściach SHS'a, ACM'a czy Element'a powinno skoczyć w górę.

Po konkretnym ponownym złożeniu i nasmarowaniu, po regulacji hop up chrono pokazało 458 fps. Komorę docisnałem kilkoma oringami na lufie wewnętrznej. W zespole cylindra jest szczelność, zatykam dysze, dociskam bardzo mocno tłok do oporu tyle ile dam rade i poruszam dyszą tak jak popychacz nią porusza, powietrze nie ucieka. Odnośnie dobierania cylindra do lufy i ciężaru kulek czytałem Twoj post wallop w innym temacie, przydatne informacje. Tylko pytanie, w jaki sposób można wyosiować szkielet? Podkładki między łączenia?

Edited by Kyczbukaj
Link to post
Share on other sites

Szczelność na pneumatyce gearbox'a sprawdzaj na wysuniętej dyszy. Załóż na dyszę popychacz, wysuń dyszę i przekręć popychacz tak aby oparł się na głowicy cylindra. Wtedy wciśnij tłok.

 

458 to według mnie nadal dość słaby wynik. Tracisz pi razy oko 30-40fps, to sporo - mniej więcej jedno oczko mocy sprężyny, tyle daje SP120 Guarder.

Szkielet osiujesz śrubami korekcyjnymi oraz podkładkami gumowymi.

Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany pneumatyki, przede wszystkim dyszy. Do tego dopasował odpowiednią gumkę. Przed osiowaniem sprawdź w którą stronę i czy w ogóle ucieka dysza.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...