Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Grzejący się silnik ht


Recommended Posts

Witam was drodzy panowie i panie  mam otóż taki problem .:

Silnik grzeje mi się gdy strzelam .Problem w tym jest taki nie mam super-wynalazków typu miernik napięcia lub czegokolwiek do dowiedzenia się czego winą jest nagrzewanie się silnika .

Zależało by mi głównie na POWAŻNYCH  opiniach ludzi którzy się na tym znają (nie zależy mi na  głupich komentarzach typu ,,kup se miernik " lub ,,oddaj na serwis" )

Używam bateri lipo 11v na silniku HT od firmy Point  bez mosfetu .Tutaj rodzi się też kolejne pytanie czy wszystkie silniki będą się grzać przy użyciu baterii 11v i powyżej bez mosfetu?

Zaznaczam że na naprawie i modyfikacjach wnętrza repliki znam się bardzo dobrze więc nie jest to winą niczego innego niż instalacji elektrycznej (jestem samoukiem).

Na koniec chciałbym przeprosić moderatorów za wszelakie błędy ortograficzne.

Edited by Natanael
Link to post
Share on other sites

Co to znaczy że się grzeje? Jest parzący, gorący czy ciepły? Ciepły będzie przy strzelaniu to normalne. Przy dłuższej serii czy bardziej agresywnym semi może być też gorący.

Czy czuć z silnika spaleniznę?

Jakie masz kable?

Jakie przełożenie zębatek? jesteś pewny ze są dobrze wypodkładkowane?

Jaka sprężyna?

Czy kable i bateria też się grzeją?

Jakie dokładnie są parametry baterii?

Styki nie osmolone, nie nadpalone?

Jaki mniej więcej przebieg ma silnik?

Jaka jest reakcja na spust?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Huba_lbn napisał:

Co to znaczy że się grzeje? Jest parzący, gorący czy ciepły? Ciepły będzie przy strzelaniu to normalne. Przy dłuższej serii czy bardziej agresywnym semi może być też gorący.

Czy czuć z silnika spaleniznę?

Jakie masz kable?

Jakie przełożenie zębatek? jesteś pewny ze są dobrze wypodkładkowane?

Jaka sprężyna?

Czy kable i bateria też się grzeją?

Jakie dokładnie są parametry baterii?

Styki nie osmolone, nie nadpalone?

Jaki mniej więcej przebieg ma silnik?

Jaka jest reakcja na spust?

kable - nie mam pojęcia jak je określić, stockowe

silnik się nagrzewa i odmawia współpracy przy dłuższym działaniu

sprężyna m110 -specna core stokowe zębatki ( tak wiem że jest to słaba replika ale nie moja)

wypodkładkowanie- ocena 5+

bateria-też się grzeje

przebieg-nieznany

miedziane druty w silniku lekko/mocno osmolone brak możliwości rozebrania silnika na części pierwsze

reakcja na spust-niestety nie jestem w stanie tego określić-taka sobie/normalna

bateria - nie dostałem w zestawie-estowane na stokowej bateri 9,4 wygrzebanej z czeluści 

konektory poluzowane

Pytanie czy po wymianie silnika lub kabli problem zniknie

Link to post
Share on other sites

Jeżeli nadmiernie się grzeje silnik i bateria (oryginalna a nie ta której używałeś 9,4) to:

1. zwarcia w silniku. Silnik do wymiany lub do czyszczenia z pyłów węglowych ze szczotek, zwarcia między polami na wirniku.

2. (oryginalna bateria się nie grzeje) słaby kontakt na konektorach przy silniku , zużyte "węgielki" i/lub sprężynki dociskowe przy mocowaniu.

Wyciągnij silnik z repliki, uruchom na stole i sprawdź czy się grzeje czy zachowuje normalnie wtedy zorientujesz się czy problem tkwi w silniku czy gdzieś indziej. Na marginesie zacznij od wymiany konektorów. 

Link to post
Share on other sites

A jakiś tjuning był robiony? Coś wymieniane oprócz silnika? Czasem problemem mogą być bardzo prozaiczne powody:

- niewyregulowany silnik

- jakiś opór w gb, np. tłok ciasno pracujący w prowadnicach

- złe ułożenie silnika w chwycie (np. przy zbyt grubych kablach)

Wiem, że napisałeś, że znasz się na serwisie, ale każdy może zapomnieć sprawdzić niektórych rzeczy.

Replika pracuje normalnie czy słychać, że się męczy?

Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem i nie wiem czy to do przewidzenia w takim zestawieniu czy może jednak coś do wymiany, ale do rzeczy po około 70 strzałach silnik(dokładniej chwyt pistoletowy) jak i batka są ciepłe(ciepło w miarę przyjemne w dotyku ale lekko niepokojące). W replice jest: silnik shs ht, m130 guardera, mosfet perun, zębatki stock g&p, testowane na batce 7.4(20c) i 11.1(25c)  części nówki tak więc to nie powinna być ich wina. Replikę składałem sam ale nawet na słuch nie wydaje się żeby replika cierpiała czy coś  

Edited by kurant95
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kurant95 napisał:

Witam mam podobny problem i nie wiem czy to do przewidzenia w takim zestawieniu czy może jednak coś do wymiany, ale do rzeczy po około 70 strzałach silnik(dokładniej chwyt pistoletowy) jak i batka są ciepłe(ciepło w miarę przyjemne w dotyku ale lekko niepokojące). W replice jest: silnik shs ht, m130 guardera, mosfet perun, zębatki stock g&p, testowane na batce 7.4(20c) i 11.1(25c)  części nówki tak więc to nie powinna być ich wina. Replikę składałem sam ale nawet na słuch nie wydaje się żeby replika cierpiała czy coś  

Twoim problemem jest silnik. Nikt z was nie dobiera silników do setapu jaki zostanie złożony.
SHS HT to silnik 14TPA więc w twoim secie będzie się grzał.

Jeśli silnik nie ma więcej jak 75*C to bym się nie martwił.

Link to post
Share on other sites

Ok rozumiem, w takim razie czy istnieje jakiś poradnik jak dobierać silnik bo z tego co przeczytałem to tylko są propozycje silników na podstawie  własnych doświadczeń użytkowników ale opisane są tam najczęściej elementy ut, lub golden eagle. Z tym, że ge już miałem i ten też się lubił grzać  

Link to post
Share on other sites

Oj Panowie. Panowie fachowcy. Bardzo trafne i cenne te wszystkie porady. Ale jak człowiek pisze że zna się. Ma wszystko poskładane i wypodkładkowane itd. A ma sprężynę 110. I silnik nie wyrabia.  No to sorry. No pokażcie mi taki silnik . Najgorszej firmy, najtańszy. Który nie potrafi pociągnąć sprężynę 110 ? To od razu wiadomo że ma udupiony silnik. Do wymiany. I po temacie. Te silniki tak mają że jak nawet część zwojów wirnika jest przegrzana, nadpalona itp. To one i tak będą pracować jeszcze jakiś czas. Tylko właśnie będą się grzały i będą miały problem z uciągnięciem nawet słabej sprężyny. Aż padną całkiem. One rzadko umierają od razu. Sam miałem taki przypadek i to w nie byle jakim silniku. E&L M170. Ale to tak trochę na własne życzenie. Bo zapodawałem mu najmocniejsze sprężyny dostępne na rynku. I patrzałem kiedy się zesra :) No i się doigrałem. Ale twardziel był. Bo dziękuję powiedział dopiero przy M190. Chodził co prawda jeszcze. Ale już słabiutko. Jak go rozebrałem to okazało się że ma przegrzane i okopcone część uzwojeń. Ale jeszcze kręcił. Albo udawał. Przewinąłem wirnik i potwór odżył :

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...