Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
redmonk93

Kiedy replika przestaje być danym modelem?

Recommended Posts

Powiedzmy mamy Specnę SA-C03.

 

Wymieniamy pneumatykę w środku. Body i gb to dalej Specna.

Wymieniamy body. Gb, zębatki, silnik to dalej Specna. No i lufa, bo była spoko długością.

Czy to dalej Specna? Jak to nazwać, żeby ktoś się nie popluł? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Replikę dzielimy z grubsza na części zewnętrzne i wewnętrzne.

Kupiłeś Specne, masz body Specny i tuningujesz wewnętrznie Specne.

17 minut temu, redmonk93 napisał:

Wymieniamy body.

Jak wymieniasz body to nie masz już Specny tylko replikę marki na którą wymieniłeś body.

Chyba że masz dolne body od specny, górne od PJ, wtedy masz składaka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I właśnie to mnie ciekawi. 

1 minutę temu, Huba_lbn napisał:

Jak wymieniasz body to nie masz już Specny tylko replikę marki na którą wymieniłeś body.

Chyba że masz dolne body od specny, górne od PJ, wtedy masz składaka ;)

A jak body mam pomalowane, brak widocznych znaków jakiejś firmy itepe - składak, custom, czy jak to nazwać.. ;)

I trochę z innej beczki - jak zdefiniować czy replika jest I, czy II klasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasę repliki definiuje się raczej po częściach zewnętrznych, ale granica coraz bardziej się zaciera.

Jak pomalujesz body nie zmieni to marki tegoż body :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Huba_lbn napisał:

Klasę repliki definiuje się raczej po częściach zewnętrznych, ale granica coraz bardziej się zaciera.

Raczej? Nie ma jakiejś konkretnej regułki? Bo nie znalazłem tam w podforach :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma ścisłej definicji.

Repliki pierwszej klasy to te uznanych producentów z Taiwanu czy Hong Kongu.

Repliki drugiej klasy to te produkowane w Chinach, najczęściej kopiujące projekt uznanych producentów. Ale Chińscy producenci coraz bardziej dbają o kontrolę jakości, wypuszczają też repliki które nie są kopiami i tak granica się zaciera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś było jasno podkręślone co jest markowe, a co chińskie. Markowe po prostu było najlepsze. Było sporo renomowanych producentów, których każdy znał. Jak ktoś powiedział, że ma emke G&P to łooooooooooo. Dziś... Nawet "markowe" repliki zawodzą i nie są już tak dobre. Są lepsze i gorsze i marki uznane za dobre kilka, kilkanaście lat temu już nie są tak ciekawym wyborem. Właśnie w/w G&P mocno spadło na jakości. Takich przypadków jest sporo. Pojawiła się spora konkurencja, rynek poszedł do przodu. Nowe technologie, nowe materiały, rozwiązania... niestety ale to co pisze Huba to prawda. Dziś nawet tania replika potrafi przebić jakością "markową". Ceny także poszły w dół. Kiedyś nie było emki do 1000zł. Dziś jest ich pełno i to całkiem sporo. Tak samo z częściami. Kompletny tuning Gearbox'a na dobrej jakości częściach to koszt 500-800zł. Taki tuning w sumie gwarantuje już niezawodne działanie repliki przez długi czas. Dziś uzyskanie 500fps to nie problem. Kiedyś ludzie bali się robić więcej niż 400, a 450fps uznawali za szczyt. Nie było kiedyś tak dobrej jakości części jak dziś. Dziś 500-550 czy nawe 600fps można zrobić dość tanio. Bardziej jest to kwestia dopieszczenia, poskładania tego na tip top. 600fps można zrobić na chińskich częściach jak i markowych, droższych, lepszych.

Tak jak Huba mówi, głównie patrzy się na to co jest w środku i jak wykonana jest baza (korpus, komora, szkielet). Korpus to i tak według mnie najważniejsza część repliki - kręgosłup. Wszystko co w nim siedzi można wymienić, montuje się wszystko w środku. Korpus oczywiście także można wymienić, ale to nadal baza repliki. Spasowanie, materiał, sztywność, osiowość... to decyduje o tym czy korpus jest dobrej jakości.

Im więcej części wymienisz w Specnie tym mniej ona tą Specną jest. Wtedy Specna zamienia się w Specnę tuningowaną. Custom to już inna bajka. Custom to budowa repliki od podstaw. Składak niby też, ale za składak rozumiem budowanie repliki z tego co ma się pod ręką. Powiedzmy sobie tak, że każdy Custom to składak, jednak nie każdy składak to Custom. Coś w ten deseń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wallop napisał:

Custom to budowa repliki od podstaw. Składak niby też, ale za składak rozumiem budowanie repliki z tego co ma się pod ręką. Powiedzmy sobie tak, że każdy Custom to składak, jednak nie każdy składak to Custom. Coś w ten deseń.

Czyli wychodzi na to, że custom..to składanie z części które dopiero kupisz ;)

Edited by redmonk93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś w tym stylu. No i jest to budowanie repliki pod konkretne wymagania. Rof, fps, zasięg, tryby ognia, wygląd itd. Jest to replika dla koneserów tak naprawdę bo bez 3k w portfelu bym się za to nie zabierał. Oczywiście można zrobić taniego Custom'a, ale nie ma sensu. Wtedy lepiej tuningować jakąś replikę.

Często tuning repliki jest tak obszerny, że zamienia się ona w custom'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie napisałem, że bez 3k masz nie podchodzić?

Jak się uprzesz to i za 1k coś sklecisz. Nawet taniej jeśli pójdziesz w części używane. Tyle że...  to duże ryzyko bo nie wiadomo w jakim stanie dostaniesz części. No i nie ma mowy o jakiejkolwiek jakości. Wówczas lepiej kupić po prostu nową, całą replikę.

Prosty przykład... Specna Arms. Sam gearbox to koszt 250-300zł. Korpus też około 300zł. Już masz 600zł, a gdzie reszta? Lufy, gumka, komora, silnik, szyny ris, prowadnica, kolba itd.? Sam korpus i GB już wychodzi 500-600zł. Za tyle kupujesz całą Specnę gotową do strzelania. Tak wygląda właśnie robienie custom'a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pytanie o naturze zgoła filozoficznej :) Custom to słowo anglojęzyczne, w wolnym tłumaczeniu oznacza: "Skarbonka bez dna". Tak jak wspomnieli koledzy, nie ma jednoznacznej definicji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×