Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Bomba airsoftowa (atrapa) - elektronika.


Recommended Posts

Witam

Mam pytanie czy ktoś byłby zainteresowany kupnem elektroniki do atrapy bomby airsoftowej . Tzn zegar odliczający czas (mozliwość ustawienia w zakresie od 10 s do 59.59 min. Możliwość "rozbrojenia' za pomocą kluczyka , lub wpisania sekwencjii cyfr wyświetlanej na wyświetlaczu. (powiedzmy złe wpisanie sekwencjii skraca czas do wybuchu o minutę (do ustalenia)) , w razie nie rozbrojenia bomby przed czasem włącza się syrena , dodatkowo może migające światła, ewentualnie wyjście do zapalnika jakiejś mieszanki piro np świecy dymnej.

Rozpatrze też dodatkowe propozycje.

 

Pytam się czy jest ktoś chętny na takie "cudo" ponieważ rozważam skonstruowanie jednej sztuki testowej a jak pujdzie wszystko ok to może zrobię kilka sztuk.

Ale nie obiecuję na pewno. NArazie jest to czysto teoretyczne pytanie.

Sam nie siedzę jeszcze w airsofcie za bardzo nie byłem na żadnej strzelane, więc dla siebie nie mam za bardzo po co tego budować pzecież nie zbuduję zeby leżalo w szafce bezuzyteczne, jakby było inaczej to piałbym dopiero po zbudowaniu prototypu .

 

Ps. Będzie to coś troche na podobieństwo bomby która była opisywana na wmasg.(elektronika)

Edited by guuciek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Witam.

Dawno nie zaglądałem dlatego nie było odpowiedzi za co przepraszam.

Co do ceny to będzie oscylować w granicach 60 zł (oczywiście bez przesyłki) ale to podam dokładnie po dokończeniu prototypu który aktualnie leży na stole w postaci kabelków ;p

Tzn teraz pracuje nad programem ponieważ część elektroniczną mam już gotową . W najbliższym czasie wrzucę filmik z działania.

Jeśli jesteście chętni tom mogę podać opis działania i obsługi (na pewno czujnik wstrząsu regulowany , możliwość rozbrojenia kodem wcześniej wpisanym lub kluczykiem który dodatkowo służy do zmiany ustawień kodu i czasu do godziny 0 , jak zostanie miejsca na procesorze to może dorzucę funkcję saper tzn. ustawiasz wyskakujące na wyświetlaczu liczby. jeżeli nadążysz rozbroisz bombę jeżeli nie - np jedna minuta. ) który może się oczywiście zmieniać w trakcie postępów prac i waszych sugestii.

Cena będzie zależeć głownie od kosztów syreny . Może być kupna z allegro bardzo głośna (cena ok 15 zł drożej) Albo dużo cichsza mojej produkcji.

Edited by guuciek
Link to post
Share on other sites

Co do kosztów to na pewno nie przekroczą 100 zł. Z tego względu że jest to jeszcze nie gotowy prototyp to nie będę mówił dokładnej ceny.

Prawdopodobnie będzie możliwość zasilania z różny baterii (od 2 płaskich 4,5 , przez jedną małą 9 v do nieużywanych baterii z aeg-ków) Co do głośności syreny nie będzie ona tak głośna jak ta w samochodowych alarmach chyba ze będziemy zasilać bombę z jakiegoś żelowego akumulatora 12 v.

Początkowo chciałem zasilać całość z 5 v ale jest to za mało do jakiejkolwiek syreny ( z sensowną głośnością)

Prototyp jest już w 75% zrobiony. Już kończę pisać program.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Ciekawość..?! :killer:

 

Chcesz mi coś zarzucić DazO ?

 

 

Ja w swoim projekcie wykorzystałem, akumulator żelowy 12V (łatwość ładowania, stosunek cena/wydajność).

 

Jednak ja wykorzystuje zupełnie inną zasade działania i akumaltor będzie pełnił jeszcze inne zadanie (stąd takie napięcie) Jeżeli robisz to na uP to sam procesor możesz zasilać z 3,3V lub 5V, a jedno wyjście procka przeznaczyć na wysterowanie tranzystora, który będzie się otwierał zasilając syrene z napięcia potrzebnego do jej odpowiedniego działania.

Link to post
Share on other sites

Ja wiem że tak można ale lepiej wszystko zasilać z jednego źródła wygodniej niż nosić komplet baterii do jednego akumulator do drugiego bo po co jak można wszystko podpiąć pod jedno. Zastanawiam się właśnie nad tą syreną czy zrobić samemu czy wziąć kupną muszę stworzyć jakiś mały wzmacniacz i sprawdzić czy efekt zadowalający.

A 3,3 to za mało bo i tak do syreny potrzebne co najmniej 9 dla sensownego dźwięku. Resztę podam jak skończę te kabelki i linijki kodu (jestem już coraz bliżej końca).Teraz zastanawiam się jak może wyglądac funkcja ' hakowania bomby ' tak żeby nie za łatwo było.

Edited by guuciek
Link to post
Share on other sites

Hackowanie już prawie skończone.

Polega na tym że trzeba przepisać 5 losowych liczb 2 cyfrowych wyświetlających się na 2 polowce wyświetlacza. Na przepisanie wszystkich 5 cyfr ma się 1 min. Żeby trochę utrudnić jest takie coś że te 5 cyfr jest wyświetlane przez 0,5 sec każda potem około 2 sec przerwy i tak w kolo as się skończy minuta. Jeżeli się nie zdąży w tym czasie od czasu zegara odejmuje się 30 sec

Jeżeli się zdąży i wszystkie cyfry poprawnie wpisane to bomba zostaje rozbrojona , jeśli nie są poprawne - 30 sec .

Tak to będzie w przybliżeniu działać.

Jestem teraz na etapie szukania i poprawiania błędów i niedociągnięć w kodzie oraz ich usuwania. Czyli już coraz bliżej końca

Jest możliwość przed programowaniem czasu ustawienie zworami czy można hakować i/lub rozbrajać kodem czy tylko kluczem. Prawdopodobnie będzie też możliwość ustawienia kary czasowej przy błędzie na 30 sec lub 60 sec Oczywiście wszystko bezie można ustawić tylko mając w posiadaniu kluczyk przed programowaniem . także podczas samej gry nie ma możliwości PRZESTAWIENIA czasu , kodu , możliwości rozbrajania a nawet wyłączenia bomby (chyba że odczepi się baterię ) itp. bez przekręcenia klucza.

Wojtekk8 ten twój sposób trochę za prosty moim zdaniem ale jeśli to mój sposób jest za skomplikowany jak na warunki w jakich będzie ta bomba rozbrajana to proszę napisać to uproszę ten proces. Jeżeli nie macie nic przeciwko tej formie hakowania to zostanie ona niezmieniona.

 

POZDRAWIAM.

Edited by guuciek
Link to post
Share on other sites

Powiem tak:

jesli chodzi o sposob hackowania to posiadamy w ekipie bombe, gdzie wystarczy wylaczyc po koli wszystkie przyciski - wylaczenie pierwszego juz powoduje przerwanie odliczania, a w trakcie walki i tak jest ciezko czasami ja rozbroic zwlaszcza jak wrog chce Ci to uniemozliwic!!!

 

Do tego w moim sposobie czyli takim jak jest m.in. w COD4 oraz chyba w CS nie ma problemu zadnego.

Jak puscisz przycisk musisz zaczynac od nowa.

 

Zbyt skomplikowanej bomby tez nie chce robic bo chodzi tutaj tylko i wylacznie o prostote rozwiazan oraz cos co da sie nawet w polu naprawic.

Link to post
Share on other sites

Poczekam aż inni się wypowiedzą. Chodzi też tutaj o trochę większy realizm bo co to za bomba co ją można 1 przyciskiem rozbroić . A zawsze można bombę przenieść w bezpieczniejsze miejsce (byleby nie za gwałtownie ponieważ będzie też "czujnik " wstrząsu). Co prawda tej mojej też sporo do realizmu brakuje ale nie będziemy się bawić w przecinanie kabelków ..... bo to jest dopiero loteria i za każdym razem trzeba wymieniać na nowe.

Zobaczymy co inni na to . W razie potrzeby będziemy kod modyfikować :)

W każdym razie przed chwila skończyłem funkcje hakowania . I szukam dalszych błędów.

 

****

 

Dzięki takiemu stopniu trudności będzie trzeba bardziej skoordynować z całym zespołem próbę przejęcia i rozbrojenia bomby ponieważ nie będzie się dało biec na kamikaze i liczyć na to ze się schowasz za murkiem wystawiając tylko środkowy palec w celu rozbrojenia :) . Ma to też zniechęcić drużynę rozbrajającą do hakowania jeżeli można zdobyć kod lub kluczyk . Bo jakby było to za proste to nikt by się nie przejmował szukaniem klucza albo rozmieszczonych w różnych miejscach kartek z częścią kodu co by bardzo urozmaiciło grę tylko wszyscy dawaj na bombę bo jest łatwiej . Takie jest moje zdanie ale ja na strzelance żadnej jeszcze nie zawitałem (mam tylko glocka kjw i strzelam sobie czasem na polu do puszek ) więc mogę się mylić

Edited by guuciek
Link to post
Share on other sites

Wszystko OK czytam i czytam, praca idzie i idzie.

A co do tych modułów (nieznam się na tym) Zastosuj najłatwiejsze zastosowania,tak aby działało, bez bajerów (czujników wstrząsu,itp) to nikomu niepotrzebne.Starczy to że będzie odmierzało czas wrazie czego oddawało głos,oraz możliwość rozbrojenia to wszystko.

 

Dalej czekam na zdjęcia.!!!

Pozdrawiam DazO :killer:

Link to post
Share on other sites

Zdjęcia będą jak skończę tzn kod będzie sprawny i wszystko złożone już na płytce drukowanej którą muszę jeszcze zaprojektować. Także jeszcze trochę cierpliwości. Może wrzucę krótki filmik jeszcze bez płytki ale jak wszystko sprawne będzie.

 

A co sie bede jak se moge :P

Skoro mam na tyle pamięci to mogę zrobić takie coś zawsze można te funkcje wyłączyć za pomocą zworek. A może jak raz się komuś coś takiego przyda . Albo dodatkowy lans z posiadania takiej bomby z tymi bajerami .

Na tych wodotryskach kończę ponieważ na inne brak już pamięci , teraz zajęte jest (95 %) . Całość obsługiwana 2 przyciskami i 2 gałkami więc za dużo przycisków nie masz do wyboru , może się nie pogubisz :) (bez obrazy) do tego dożyce instrukcję w postaci filmu GRATIS :P :) .

Co do max czasu na hakowanie sprawdziłem i 1 min to tak na styk w komfortowych warunkach na krześle więc dorzuciłem do kodu możliwość ustawiania max czasu w zakresie 1 - 4 min. Także będzie sobie można ustawić wedle upodobań.

Link to post
Share on other sites

U mnie nie mozna zabierac bomby wiec ciezko jest ja rozbroic czasami podjesc do niej jak jest broniona wiec nawet wylaczenie jej jednym przyciskiem sprawia trudnosci.

 

A co dopiero jak bedziesz musial przez 20 - 60 sekudn trzymac ten przycisk.

 

A jesli chodzi o rozbarajanie itp. to fajny bajer znalazlem w sklepie z chinszczyzna - alarm kod z syrena 130 lub 110 dB, kodem od 1 do 12 cyfr, klawiatura i kontraktonem (magnes).

Otwierasz skrzynke gdzie jest bomba lub cos innego i masz 10 sekund na wpisanie kodu, odliczanie zasygnalizowane pikaniem. Alarm moze byc tez uruchomiony natychmiast co tez ma zastosowanie przy rozgrywce.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...