Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zcieranie pierwszego, metalowego zęba tłoka - przyczyna?


Recommended Posts

Przy przeglądzie jednej z replik zauważyłem, że pierwszy (licząc od głowicy) ząb tłoka jest dość mocno wytarty przez ześlizgującą się z niego zębatkę...

Podejrzewam, że przyczyna problemu może tkwić w zastosowaniu podwójnego łożyskowania ale może ktoś ma jakiś inny pomysł?

Rezygnując z jednego łożyska lepiej jest aby zostało ono na prowadnicy czy na głowicy tłoka?

Link to post
Share on other sites

Albo tłok jest zbyt cofnięty w stronę prowadnicy w położeniu gdy głowica tłoka styka się z głowica cylindra. Nie wiem jak to opisać, spróbujcie to sobie wyobrazić, podczas pracy i stykania się pierwszego zęba zębatki z pierwszym zębem tłoka... Też miałem kiedyś taki przypadek. Pomogło zastosowanie tłoka krótszego o jakiś milimetr.

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Wziąć pastę polerską, dyskietkę filcową do dremela i DO BOJU POLSKO! Wypolerować powierzchnie ostatniego zęba zębatki.

A co do tłoka guardera to miał strasznie chropowaty stalowy ząb, w połączeniu z kosmicznie twardą stalą robił za pilnik względem zębatki.

 

I tak ciesz się, że zjada Ci ten tańszy element ;-) .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...