Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam wszystkich maniaków kultowej m14!

Chciałbym w tym temacie uzyskać jak najpełniejsze informacje o m14 firmy G&G oraz Cyma. Wertując forum w poszukiwaniu odpowiedzi mam jeszcze większy mętlik w głowie, chciałbym się podzielić spostrzeżeniami i domysłami na temat tych 2 produktów a w dalszej części spróbować dobrać opcjonalny tuningdo faworyta, chciałbym wziąść pod uwagę wszystkie czynniki- cenę, jakość wykonania, osiągi, podatność tuningowa.. Spróbuje przytoczyć wszelkie przykłady i domysły które towarzysza mi przy czytaniu forum.

 

Wybrałem firmę Cymy i G&G z racji na ich wyrobiona markę, asgd czy CA nie wchodzi tu w rachubę TM jest poza przedziałem cenowym. Tuning jaki chciałbym w późniejszym czasie wykonać to wsadzenie M150, wymiany w GB wszystkiego na wzmacniane, markowe wytrzymałe części, precki Prometeusha, mosfetu wraz z bateria (nie lipo)przerobić tylko na single fire oraz posiadać wspaniałą reakcje na spust. Oczywiście po ogarnięciu tematu i skompletowaniuwszystkich części, replika byłaby wysyłana do przodujących serwisantów WMASG i wyciągnięciu z repliki każdego celnego metra zasięgu, a wiec do dziela:

 

M14 Firmy G&G

O niej mam w sumie najmniej informacji które czerpie tylko z forum. Koszt 1100zl, loże z absu- trochę wzmacnianych części, z nazwy nawet dobry silnikśmiesznie mało FPS-ow na pewno będzie nadrabiać jakością wykonania (nie wiem czy ma bicia springfielda) nie powinna trzeszczeć, nie powinno być luzów- tak mi się wydaje, firma co jak co z wyższej polki... Kolega Lesio ma w niej M170 bez zmiany na wzmacnianego GB a wiec jest on dosyć pancerny, a zębatki pasują z gb.v3, v2 wiec jest wieksza szansa na stworzenie pancernego ..

To by było na tyle z tych bardziej pozytywnych opinii teraz czas na inne fakty. Poszukując po sklepach części do repliki z tej firmy zauważyłem, iżma ona naprawdę mały wybór części zewnętrznych typu- Magazynki low-capy- koszt 110zl! Toż to magi na gaz kosztują niewiele więcej! Boczna metalowa szyna ris to koszt 229zl i żadna inna nie przypasi, musi być ta z firmy G&G.. Wszystko specjalnie tak ustawione aby czerpać jak najwięcej korzyściz racji tego ze nic innego nie będzie pasować.. Jednakże to był mój faworyt aż do czasu kiedy do rak nie wziąłem m14 firmy Cyma.

 

M14 Firmy Cyma CM.032

Cymka zawsze była gorsza z racji tego iż nie była replika markowa. Ostatnio na zlocie wziąłem Cymke do rąk: pierwsze wrażenia? Wygląd w miarę dobry,wiadomo plastik udający drewno nie wygląda zbyt imponująco, przy osłonie gazowej czy jak się to nazywa tam z przodu, po ściśnięciu strasznie skrzypiałaa wiec spasowanie koszmarne. Replika nie była tuningowana, stokowo 340 FPS ale jak oddałem parę strzałów to nie moglem uwierzyć! Kuleczki jak po sznurkuz bardzo dużym zasięgiem porównywalnym w mojej CM.003 ok 410 FPS.. Tu praktycznie musiałbym wymieniać wszystko, pytanie to to czy GB wytrzyma M150ale z racji ceny- 500zl i faktu ze mogę dokupić tanio inne rzeczy typu magi czy montaż bocznej metalowej szyny ris...Co do tuningu słyszałem ze najlepsze są zębatki Prometeusha których nigdzie nie mogę znaleźć...

 

Na swojej replice będę mieć ubranko z Ghille a loże i tak będę malować na oliwkowy kolor a wiec wygląd nie ma aż takiego znaczenia.. Prędzej odporność na mocowy tuning, spasowanie (możne w cymce da się usunąć trzeszczenie) oraz cenę.. Proszę o pomoc w wyborze.. Kupując tańszą bazę pod parasnajperkę mam więcej pieniędzy na tuning markowymi częściami, ale to nie będzie mieć sens gdy cały czas będę musiał ładować w tańsza replikę kasę... Po wybraniu faworyta spróbuję dobrać części tuningowe:)

Edited by Fush1
Link to post
Share on other sites

jutro napisze wiecej, poza tym dzis oprocz niewyspania przeszkadza problem z klawiatura, ale:

 

- luzy w cymie da sie zlikwidowac, ale z zewnatrz jest ona bardzo niedbale wykonana.

 

- gng ma bicia springfielda, ale ma tez swoje brzydkie oznaczenia. Da sie usunac.

 

- gb w m14 gng jest tak samo pancerny jak w miniaku.

 

- magi do gng sa drogie, ale mozna jakos przerobic cymowskie. A ja moge zawsze zalawic te magi taniej. ;p

 

- szyna boczna z cymy pasuje do gng.

 

- szyna z cymy na front pasuje do gng.

 

- ostra pokrywa lufy m14 pasuje do gng, do cymy cos chyba trzeba bylo lekko kombinowac.

 

- loze mozna dokupic drewniane do gng, ale cena jest chora.

 

 

Ogolem - jesli zalezy Ci na wygladzie - bierz GnG. Jesli masz go gdzies, moze byc cyma. Co do tuningu - kumpel w stockowej GnG ma wlozona m140 juz trzeci rok, jedyne,co zmienial, to kable, lufe i dwa razy gume hopa. Do Cymy w stocku tyle nie wlezie, ale za zaoszczedzona kase mozna troche czesci zmienic.

Edited by Lesio
Link to post
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam, to stock M14 cymy przypomina ten z CM.028 i pochodnych. Czyli krótko mówiąc:

 

Przy mocnych tuningach(140 i wyżej) zęby lecą do wymiany, tłok na wejściu, prowadnica, łożyska(jest plasitk), silnik też, przerywacz(wyciera się szybko), komora HU, nie wiem jak z jej wykonaniem, ale raczej się ją wymieniało na tą do elementa. Choć mam wątpliwości, bo może teflon załatwiłby sprawę.

 

Glowicę cylindra doszczelnić teflonem, zasmarować. Dyszy nie trzeba wymieniać, składałem sporo gnatów i zazwyczaj rozrzut fps na nieuszczelnianej dyszy wynosi od 2 do 5 fps(w chinolach, ale może być gorzej).

 

Ja bym powiedział, że cymiacz to po prostu karabin dla cierpliwych i lubiących takie klocki.

 

Na Bornym macałem sobie G&G, jest naprawdę piękna, a wnętrze GB tez urzeka. Ja chinolami nie gardzę, ale cymiacz byłby lepszy, gdyby wnętrze było takie same jak serii kałachów CM.040 up(chyba, że znowu cos pokręciłem, w każdym bądź razie chodzi o lepsze GB cymy).

Link to post
Share on other sites
Guest gecko123

Miałem kontakt z G&G, ale tylko wersją Veteran, która jest wykonoana naprawdę obłędnie, świetne drewno, zamek. Cymki mają przeciętne łoże, słabo wykonany zamek. Nie widziałem cymy, która miała więcej niż rok, była normalnie użytkowana i nie miała urwanej jakiejś części łoża, czy znalowego zamka.

Link to post
Share on other sites

Jako że jeszcze jestem w posiadaniu CYMY, bawiłem się nią 3 lata także chyba mogę się wypowiedzieć:

 

Wykonanie zewnętrzne:

 

Jest jakie jest, to stara replika i raczej cudów nie ma się co spodziewać, ale i tak jest piękna.

 

Fakty i wiadomości wyczytane:

 

- Muszka - często się spotyka m14 z ułamaną częścią muszki.

- Zamek - ja załatwiłem dwie blaszki a nie dużo się bawiłem zamkiem.

- Pokrywa lufy - to ona jest odpowiedzialna za to uciążliwe skrzypienie, wymieniłem na szyne i wszystko się trzyma ładnie.

- Przycisk bolt-catcha - element chyba niemożliwy by nie zgubić.

- Lufa zewnętrzna trzyma się "komory zamkowej" na jednym bolcu - miałem przykrość uderzyć lufa i ów bolec się ułamał i lufa zewnętrzna miała luz przod tył okolo 2cm - wymienić element, bądź przewiercić, nagwintować i wkręcić śrube.

- Łoże - czytałem że ludziom się łamie, miałem kilka upadków ale to mi się nie zdażyło

 

 

Wykonanie wewnętrzne:

 

Tutaj bodajże było kilka wersji:

 

W swojej mam od 2 lat sp140 guardera i jedzie bez problemu nadal:

 

- Łożyska - miałem stalowe od początku (chyba że to gratis od krakmana - ale nie pamiętam już)

- Zębatki i silnik - dają rade

- Tłok - teraz mam guardera, stockowy nie pękł przy sp140.

- Głowica tłoka - u mnie była tragiczna szczelność w porównaniu z tą od guardera.

- Głowica cylindra - po użyciu taśmy teflonowej bez zastrzeżeń

- Dysza - Stockowa słaba, guardera podobnie, DF jest ok u mnie.

- Szkielet - Sp140 wytrzymuje

 

- Komora hopa - stockową zostawić - elementa może jedynie pogorszyć sprawe.

 

Zasilanie:

 

- Kable mam jakieś grube które znalazłem w warsztacie.

- Styki mam z pralki (spisują się świetnie) Tamiya sie topiła, a w reszte nie wierze.

- Bezpiecznik dałem samochodowy, bo takich mi dużo w domu.

 

- Bateria - jak dla mnie w gre wchodzi jedynie li-po - od kąd się przesiadłem to tylko sobie chwale. Miejsca mało, potrzeba mocnej baterii by silnik naciągnął sp140 w mgnieniu oka.

 

Tyle narazie mi przychodzi do głowy, jak co to pytać i poprawiać moje błędy.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za opisanie doświadczeń. Cymka z wyglądu i spasowania nie wygląda za dobrze, ale w środku i tak będę musiał wszystko wymienić pod m150, jednakże jest strach przez zgubionymi częściami bolth catha czy zamka, rozumiem ze przy G&G takiego problemu nie ma- i tylko chyba to(spasowanie jakość wykonania) by przemawiało nad kupnem repliki G&G, ale przy zakupie Cymki oszczędzam 600zl na samej replice i ładuję tą kasę w bebechy.. Mam małe pytanie:

m14 czy to nie jest Cymka pod inna nazwą?

Jak przed napisaniem moich rozważań cyma miała lekka przewagę tak teraz zyskała, wygląd mnie nie interesuje- jak pisałem będzie pod ghille, łoże dodatkowo będzie malowane.

Link to post
Share on other sites

nie wszystko wymienić musisz w G&G. Napisz ile fpsów chcesz. Mojemu kumplowi to G&G składał Szumitek i uzyskał na tym M140 510 FPS, a jest to stock. Na 620 ja mam zmienione W GB:

 

Zestaw głowic G&G:

gł.cylindra stal chromowana.

gł.tłoka aluminium.

Tłok JBU Aluminiowy korpus, stalowe zęby.

Sprężyna M170 Guarder.

Zębatki H.S.T.U. C.A.

Łożyska kulkowe 8mm G&G.

Silnik I.T.U. Guarder.

 

 

plus dobra preca, guma i teflon. Nie wszystko się wyrzuca. A często czytam, że i szkielet G&G wytrzymalszy jest.

 

AGM jest gorsze od cymy podobno :)

Link to post
Share on other sites

Ta z linku to nie jest CM, to AGM jak w opisie - Ogolnie gorszy, jakiś dziwny GB przede wszystkim.

 

Co do sp150.

 

Kiedyś bodajże czytałem o takim przypadku i jakimś cudem to jeszcze leciało, ale nie ma co ryzykować moim zdaniem.

 

- Szkielet TM z tego co wiem wytrzymywał sp150 bez problemów ale tylko on.

- Jest jeszcze szkielet G&P i ogolnie ich GB ale ma on bardzo nie pochlebne opinie. Były przypadki że pękał gdy replika się przewrociła (Poldeck chyba miał taką nieprzyjemność jeśli dobrze pamiętam).

 

 

Wracając do CM (to o czym zapomniałem wcześniej)

- Prowadnica - jak poprzednicy do wymiany.

- Gumka hop-up - to dość skomplikowany temat w tejże replice. W wiekszości egzemplarzy nie podchodzi Systema - pluje podwojnie kulkami z powodu jej szerszego kolnierza (wydaje mi się że to przez to ze kanał dla kulek prowadzący z magazynka nie jest pod katem 90stopni przez co łatwiej tam wpadają, ale to tylko moje rozmyślania. TM ma taką samą komore i tam bodajże nie ma tego problemu). Najlepiej u mnie sprawuje się Madbull, nie zdołałem sprawdzić zielonej G&G ale ktoś mi polecał. Gumki trzeba przycinać.

- Lufa - jak wiadomo do m14 nie pasuje każda lufa. Musi mieć podwójne nacięcia (np. DF, Guarder, KM-head) bądź po prostu przesunięte bliżej początku lufy (Prometheus bodajże - choć to sprzeczne bo on zrobił dziwną lufe 500mm nie wiadomo dlaczego). Ja wybrałem KM-head'a 550mm i jest ok. Z drugiej strony, kulki coraz gorsze jakościowo więc niedługo precka nie będzie nic dawać;p

 

 

Ogólnie trzeba pamiętać że to SĄ ZABAWKI i tak należy się z nimi obchodzić.

 

Co do G&G to jedynie słyszałem pochlebne opinie na temat veterana - to już niestety inna półka cenowa i szczerze wolałbym ra-tech'ową wersje M14 WE /EBR.

 

Tyle mi się przypomniało;p

Edited by Christopher89
Link to post
Share on other sites

Wersje TM czy Veteran nie podchodzą z racji ceny- Veteran to bodajże 1600-1700zl a do M150 i tak musiałbym większość części wymienić. GB z G&G chyba jest łatwiej stuningowac dlatego, że zębatki są z v2, v3 a tłok do wszystkich GB jest jednakowy(chyba ze się mylę, bo widziałem o wąskich zębach i normalnych) Chce wsadzić M150 i uzyskać na tym jak najwięcej FPS-ów. Czy są dostępne zębatki do GB v7 które wytrzymają tą sprężynę? zebatki chyba tylko to..

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
komora HU, nie wiem jak z jej wykonaniem, ale raczej się ją wymieniało na tą do elementa. Choć mam wątpliwości, bo może teflon załatwiłby sprawę.

Bzdura kompletna. Wymiana komory w M14 Cymy to idiotyzm. Stockowa jest świetna.

 

- Muszka - często się spotyka m14 z ułamaną częścią muszki.

Mnie osobiście zastanawia jak, ale jest wielu zdolnych ludzi.

 

- Zamek - ja załatwiłem dwie blaszki a nie dużo się bawiłem zamkiem.

Osobiście nie spotkałem się żeby komuś zdechła blaszka, za to pękające zamki to plaga.

 

- Przycisk bolt-catcha - element chyba niemożliwy by nie zgubić.

Możliwy, miałem dwie M14, w żadnej nie zgubiłem. Ileś tam innych też widziałem w których BC był.

 

- Lufa zewnętrzna trzyma się "komory zamkowej" na jednym bolcu - miałem przykrość uderzyć lufa i ów bolec się ułamał i lufa zewnętrzna miała luz przod tył okolo 2cm - wymienić element, bądź przewiercić, nagwintować i wkręcić śrube.

Prawda. Robiłem jedną M14 kumplowi i ten bolec mu właśnie trzasnął. Zrobiłem dokładnie w powyższy sposób - wiercenie, gwintowanie, wkręcenie śruby. Działało jak należy.

 

- Zębatki i silnik - dają rade

Zębatki jak najbardziej, silnik to szajs.

 

- Głowica tłoka - u mnie była tragiczna szczelność w porównaniu z tą od guardera.

Jak w większości Cym. A ta od Guardera wbrew pozorom wcale taka fajna też nie jest.

 

- Bezpiecznik dałem samochodowy, bo takich mi dużo w domu.

A po co w ogóle bezpiecznik?? Wywalić, to tylko dodatkowy, zbędny opór na instalacji utrudniający "życie" batce.

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Witam wszystkich :0 chce kupic M14 i mysle nad zwykla wersja plastik M14 G&G i M14 Cyma jesli chodzi o cymke to chyba najlepsza m14 od Cymy https://www.militaria.pl/cyma/karabin_szturmowy_aeg_cm032c_cym-01-004820_g_p22979.xml 385FPS i drewno mowi za siebie co do M14 G&G to ta wersja http://gunfire.pl/product-pol-1152200257-Replika-karabinu-GR14.html 410FPS wersja z G&G drewniana to koszt 1890zl nie stety wersji Veteran nie dostępna w zadnym sklepie :(

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Posluchaj majora i zainwestuj w cyme. Swoja droga silnik to nie szajs pod warunkiem ze nie wcisniesz sprezyny od zuka.Do M150 pocisnie ale nie wiecej. Reszta to kwestwia optymalizacji i zdolnych raczek :icon_smile:

 

Podobno Fush czekał całe 5 lat z kupnem tej m14, bo czekał na opinię potwierdzającą słowa Mejdży.

:icon_wink:

 

Ja bym brał M14 G&G do sprężyn M130+.

 

Powyżej to już z cymkami są problemy, zwłaszcza zębatki, szkielet GB no i dźwignia selektora, więc koniec końców taka m14 może wyjśc drożej niż m14 G&G, w której do m140-50 wystarczy właściwie wymiana tłoka, głowicy cylindra i głowicy tłoka oraz jakiś silnik ht. Chociaż obecnie mam m140 na niemal totalnym stocku (wymieniona głowica cylindra i silnik na SRC więc niezbyt wysoka półka..).

 

M14G&G ma problem jedynie z głowicą cylindra (lepiej kupić sobie taką co ma metalową głowicę w stocku)..

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...