Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SWD AEG [Cyma CM.057]


Recommended Posts

na 150, ale zle złożyłem - przy składaniu GB mi przeskoczył i nie zauważyłem :D Zrobiłem kilka prób i coś dziwnie chodziło - otwieram i mam ten duży ostatni ząb i przedostatni zjechany :( Trudno- nauka kosztuje jak to mówią :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dziękuję za pomoc!

 

Po ponad 3 godzinach nieustannej walki i dzięki zakupowi drugiego tłoka ze stocka, udało mi się ogarnąć sprawę.

 

Silnik okazał się dobry - nawet sprawdziłem kierunek na włożonym silniku, ale wyjętym tłoku i cylindrze - działa w dobrą stronę i jest ok.

 

Ze stockowego tłoka usunąłem całkiem tę tulejkę ze środka, przez co sprężynka wchodzi troszkę głębiej (łatwiej złożyć GB), a po drugie: okazało się, że przy springu 150 tłok z tą tulejką wewnątrz zablokował mi się w tylnym położeniu przy prowadnicy sprężyny.

 

Może zrobiłem błąd, ale wyjąłem całkiem tulejkę, wymieniłem głowicę tłoka na aluminiową i łożyskowaną głowicę Big Dragon (czerwona), ale nie założyłem łożyska z uwagi, że stockowy tłok jest przy głowicy spłaszczony i łożysko nie wchodzi.

 

Nasmarowałem wszystko i poskładałem uważnie - o dziwo działa na lipo 11,1 jak szalone :icon_biggrin:

 

Do tego udało mi się wepchnąć batkę lipo 11,1 2200 mAh do chwytu przedniego :icon_biggrin: niestety musiałem ingerować w baterię i podzielić ją na 1 ogniwo+ 2, ale wszystko działa i się mieści.

 

Niebawem trzeba wszystko dopieścić i przechronować to się okaże co i jak :icon_smile: A co do tłoka SHS to na pewno się przyda jako zapas, chyba, że następny z cm 057 za 5 zł kupię :icon_biggrin:

 

 

 

W tej chwili setup jest taki:

 

gumka: czarna systema + dystanser h elementa,

lufa: na razie stock,

silnik: tornado F1 High Torque,

sprężyna: SP 150 Guarder,

bateria: lipo 11,1 2200 mAh Turnigy,

koła wewnątrz: stock,

tłok: stock (bez tulejki) + głowica tłoka alumionowa Big Dragon bez łożyska,

prowadnica sprężyny: stock,

dysza: Big Dragon do swd uszczelniona

przewody: siliconowe niskooporowe

mosfet: gotowy no name z aktywnym hamulcem,

podkładkowanie.

 

Jak sprawdzę na chrono to podam ile wydmuchało :icon_biggrin:

Edited by Foton
Link to post
Share on other sites

 

Może zrobiłem błąd, ale wyjąłem całkiem tulejkę, wymieniłem głowicę tłoka na aluminiową i łożyskowaną głowicę Big Dragon (czerwona), ale nie założyłem łożyska z uwagi, że stockowy tłok jest przy głowicy spłaszczony i łożysko nie wchodzi.

 

 

Imo płaska alu głowica to zły pomysł- szkielet dostanie po dupie, raczej nie ma przypadków pęknięcia, ale zalecałbym POMową lub sorbopad

Link to post
Share on other sites

A nawet z oryginalnym sorbo, które jest wklejone na stockową głowicę cylindra?

http://wmasg.pl/var/...173/glowica.jpg

 

 

 

Tego nie odczepiałem - głowica cylindra jest stockowa, tylko głowica tłoka jest płaska (taka jak tu: https://gunfire.pl/p...152195468_1.jpg)

 

Ewentualnie - mam pomysł co zrobić: utnę tą tulejkę z tłoka tak, żeby została tylko przednia ścianka, w którą wkręca się śrubkę od głowicy tłoka i założę stockową głowice jak była. Wtedy i tak sprężyna wejdzie znacznie głębiej, a amortyzacja będzie lepsza :)

Edited by Foton
Link to post
Share on other sites

tulejkę zostaw, a przytnij sprężynę jeśli nie wchodzi chrono powie Ci czemu;) głowica tłoka ok, zrób silikonowe sorbo na głowicy cylindra

A to nie wyjdzie podobnie tj. albo usunięcie tulejki - sprężyna nie dochodzi do końca, czy zostawienie tulejki, a ucięcie 2-3 zwojów sprężyny? Wydaje mi się, że powinno wyjść podobnie - ale może się mylę :icon_smile:

gdzie dorwałeś tłok za 5 zł?

 

Zakup okazyjny od znajomego z jakichś jego rupieci :icon_biggrin:

 

Chyba, aż z ciekawości sprawdzę jak to wychodzi :D

Edited by Foton
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam,

 

replika ogarnięta - został setup z postu 253, a chrono pokazuje 570-580 fps :D Także mój plan zrealizowany (celowałem w około 550). Dziękuję za pomoc!

Docelowo wleci tłok z pomu od SHS 19 stalowych zębów i być może jak zacznie bardziej tłuc dodatkowo sorbo na głowicę cylindra.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam, replika działa - wystrzelone ponad 3000 kulek. Skuteczny zasięg w tej chwili to 80 m na kulkach 0,32 (obecnie na takich strzelam - likwiduję zapasy kulek, które się nagromadziły jakiś czas temu).

Obecnie testuję flat hopa na dystanserze airsoft pro i maple leaf omega.

Z dodatkowych prac - zdecydowałem się na tuning zewnętrzny w postaci malowania repliki farbami Fosco.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Cześć wszystkim,

Na początku sorki, że odkopuję temat, ale nie mam za bardzo wyboru, bo coś się poważnie spi**... zepsuło.

Posiadam bezawaryjnie SWD Cymkę już chyba z 5 lat na stocku poza lufą, gumką i mosfetem i choć na 0.36 Guardera naprawdę zacnie strzelało to zdecydowałem się na montaż mocniejszej sprężyny SP150 bez wymiany innych rzeczy. Co z tego wynikło? Moc (nie PRĘDKOŚĆ) podskoczyła dwukrotnie, a powtarzalność strzałów spadła do zera. Wystrzeliłem kilka magów i wychodzi na to, że hop-up się strasznie grzeje wraz z kolejnymi kulkami tzn. - im szybciej strzelam tym kulki chętniej lecą w niebo.

 

Obecny zestaw to:

- gumka zielona G&G,

- czarny dystanser H Elementa,

- lufa 383 mm 6.01 PDI Raven,

- bliżej nieokreślony mosfet,

- kulki 0.36 Guarder,

- oraz sprężyna SHS SP150.

 

Panowie, co z tym zrobić? Nową gumkę, twardszą kupić? Jaką? Przejść na flat-hopa? (gumkę dzisiaj wykastrowałem i na test wsadziłem - dalej się grzeje) Jakieś sugestie?

PS: Ten kto to zobaczy pewnie złapie się za głowę, jak można w ogóle wstawiać 383 mm lufę i mieć pretensję, ale przypominam, że przy ostatnich testach w bezwietrznych warunkach z stockową sprężyną na 60 m zawsze trafiałem w cel 25x25 cm (potwierdzone wielokrotnie ze świadkami z miarką laserową).
 

Link to post
Share on other sites

Nie, to nie problem z za krótką lufą. Z resztą, od razu widać, że kulka dziwnie by leciała w dół.

 

Moim zdaniem, coś jest nie tak z temperaturą hop-upa - im szybciej oddaje strzały tym kulki mocniej podkręca.

Gdy replikę odłożę na bok to hop-up w ogóle nie podkręca -> 10 strzałów -> i wszystko w niebo.

Edited by Marcus Polonus
Link to post
Share on other sites

Marcus Polonus, a jak z powtarzalnością fps?

Kupiłem cm057a na promocji za 630 ziko

wsadziłem doszczelnioną dyszę do swd 17,7mm (stock 17). Cienki oring na czoło komory i tak był potrzeby by podawało kulki,

ameliniową głowicę tłoka, łożyskowania sprężyny nie dało się upchać z racji tulejki w tłoku... jakieś patenty?

Sprężynę akurat miałem wolną m140 tornado, musiałem trochę skrócić, blokowało tłok na samym końcu, wyszło 515 fps.

Szukam sprężyny takiej żebym przycinać nie musiał i wyszło coś koło 550fps.

Ogólnie jestem zadowolony za ten hajs, dobre spasowanie, fajny gearbox, hopek bardzo fajnie kręci.

Zastanawiam się nad lufą, wrzuciłbym promyka 650, ale ostatnio te słabe partie w sklepach, bez polerki... Może madbull steelbull, przy takiej długości lufy i tak powinno dobrze pruć.

Link to post
Share on other sites

Ozzy,

W środku w gearboxie mam poza sprężyną całkowity stock. Wszystko trzyma idealną strzykawkę:

- 133 m/s, 3,2 J na 0.36g bez hop-up, czasem wyskakuje 132 m/s (czyli teoretycznie 587 fps na 0.2)

- 110 m/s, 2,5 J na 0.36g z najsilniejszym ustawieniem hop-up.

 

Btw, sprężyna też u mnie była za długa, ale rozwiązałem to inaczej - nie wyjmowałem metalowej tulejki z głowicy tłoka oraz nie przycinałem sprężyny tylko zdjąłem łożysko oporowe i nakładki z prowadnicy sprężyny (śruba na niej jest fabrycznie sklejona, niemal niemożliwe do odkręcenia.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Tak, kiedyś próbowałem rozkręcić cymowską prowadnicę z pomocą kilku morderczych narzędzi, poległem.

Wrzuciłem tą m150 shs z prowadnicą metalową bez łożysk (kupiłem za 5 ziko dawno temu). Na 0.2 wyskoczyło pełne 600fps, docelowych kulek jeszcze nie mam. Liczyłem na mniej fps, ale z tyloma to zapodam kompozyt bls 0.45. Po testach w boju znów coś napiszę.

Link to post
Share on other sites

Udało mi się złożyć porządnie.

 

Wsadziłem M150 SHS rozkręcając śrubę trzymającą łożysko oporowe na  prowadnicy sprężyny - potraktowane jest porządnym klejem do śrub, wystarczy podgrzać suszarką, by odkręcić.

Zmieniłem gumkę na czarną Guardera (wykastrowana ręcznie) + Flat Hop od Prometheusa, by wyeliminować grzanie się hopa. Mierzony i kalibrowany zasięg to w zwykłych warunkach 91 metrów w drewnianą tarczę 30 x 40 cm (1 na 3 kulki trafiały) na 0.43.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Cześć Wojownicy,

Zauważyłem na stronie Gunfire całkiem ciekawą wariację na temat cymy57s.

https://gunfire.com/pl/products/replika-karabinu-wyborowego-swds-tactical-custom-1152220789.html



Ktoś sie orientuje co to za chwyt przedni z szynami? Macie podobne, które mogą pasować bez skrajnych ingerencji w replikę?

gunfire_gfcustom_swds.jpg

Edited by lDmKl
Link to post
Share on other sites

Wybaczcie, że w kolejnym poście. Nie mogę ponownie edytować.

 

Jeszcze jedno pytanie, jaki macie sprawdzony patent na mocowanie zespołu lufy? Dwie fabryczne śrubki to za mało na taki kawał żelastwa, a nie chciałbym tego zbeszcześcić. Poglądowo załączam zdjęcie z sąsiedniego postu aby zobrazować o co chodzi.

249d0526e58e294fgen.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...