Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

20120128-29 Nuclear Winter Night - gra militarna


Recommended Posts

nwn_banner.jpg

 

Termin - 28-29 stycznia, noc z soboty na niedzielę

Miejsce - Poligon Zielonka

 

Zapraszamy na grę militarną Nuclear Winter Night. Gra osadzona jest w realiach postnuklearnej zimy i prowadzona w ekstremalnie ciężkich warunkach. Mamy nadzieję że pogoda dopisze i zafunduje nam takie. To doskonała rozrywka i sprawdzian dla tych którzy chcą zobaczyć ile są w stanie wytrzymać. Na pewno nie zabraknie emocji i adrenaliny.

 

Czego można nauczyć się na Nuclear Winter Night

 

Przygotowanie do bytowania w warunkach zimowych.

Należy być przygotowanym na ok 8h ciągłego działania w temperaturze od 0 do -30 stopni (dokładną prognozę będziemy śledzić tuż przed imprezą mam nadzieję że nie trafi nam się pogoda wiosenna). Należy pamiętać że będąc w ruchu nie odczuwa się dotkliwie niskiej temperatury, ale po zatrzymaniu szybko można się wychłodzić. Regulacja temperatury poprzez nakładanie i zdejmowanie kolejnych warstw ubrania. Z drugiej strony wszystko co ze sobą zabieramy trzeba przez cały czas gry nosić ze sobą.

Dobrze jest zabrać termos z piciem i coś do przegryzienia w trakcie działań. Jeśli będą chmury i będzie leżał śnieg można spodziewać się bardzo dobrej widoczności w nocy. Światła miasta odbijające się od chmur sprawiają, że widoczność w nocy może sięgać nawet 200m. Trzeba też pamiętać, że walka w warunkach zimowych to nie spacerek. Ogień prowadzi się z postawy klęcząc lub leżąc. Można się spodziewać, że ubranie przemoknie. Ciężkie warunki dotkną z pewnością również wasze repliki. W niskich temperaturach awaryjność jest znacznie większa. Warto zaopatrzyć się w zapasową baterię a może i replikę.

 

survival_zima101.jpg

 

Udzielanie pierwszej pomocy (RED System)

System ran wymusza odpowiednie zachowanie po postrzale. Może to wymagać od gracza spędzenia chwili leżąc na śniegu. Zgodnie z zasadami, osoba która nie chce leżeć może oznaczyć się off-game, ale wyklucza ją to całkowicie z gry.

Opatrunki założone rannemu są weryfikowane przez medyków rozmieszczonych po dwóch stronach terenu gry. Jeśli opatrunek został sporządzony niedbale ranny umiera. System ran wymusza również skalkulowanie decyzji czy warto czy nie warto nawiązać ogień z napotkanym przeciwnikiem.

 

survival_zima102.jpg

 

Służba patrolowa i wartownicza (utrzymanie strefy demarkacyjnej)

Osoby które zdecydują się "wstąpić do armii" muszą być przygotowane na to że przyjdzie im służba na odcinku który może wydawać się wyłączony z akcji. Praktyka pokazuje, że jeśli nie utrzymuje się na posterunku stałego poziomu koncentracji można mieć przykrą niespodziankę, kiedy po 3 h oczekiwania nieprzyjaciel zlikwiduje nasz posterunek w ciągu 3 min. Żeby nie popaść w monotonię jest też służba patrolowa. Dowódca musi przygotować grafik rotacji na posterunkach i patrolach a także wyznaczyć odwód, który w razie otwartego ataku wesprze walczący odcinek.

Normalna żołnierska robota, która jednocześnie będzie utrudnieniem w realizacji zadań strony przeciwnej.

 

Maskowanie w warunkach zimowych.

Jeśli nie chce się zbyt wcześnie zakończyć gry warto zainwestować w odpowiednie maskowanie. Maskalat, biała farba maskująca wydają się być elementem niezbędnym mogącym decydować czy misja zakończy się sukcesem.

 

survival_zima103.jpg

 

Przemieszczanie się w warunkach zimowych

Szybkość przemieszczania się w terenie może mieć kluczowe znaczenie. Dopuszczone są narty biegowe, rakiety śnieżne, skutery śnieżne - słowem wszystko to co może służyć do przemieszczania się w warunkach bojowych po terenie gry(trzeba zaznaczyć, że jazda na skuterze śnieżnym nie czyni kuloodpornym).

 

Zasady:

 

Początek gry godzina 21:00.

Od godziny 21:00 do 22:00 trwa faza rozstawiania. Podczas fazy rozstawiania gracze wchodzą do zony otwartej, nie można prowadzić ognia, zbliżać się do strefy demarkacyjnej. Można natomiast na własną rękę szukać artefaktów.

O 22:00 dowódcy teamów otrzymują SMSem współrzędne GPS artefaktów ukrytych w rejonie gry zarówno po stronie wolnej jak i chronionej.

Koniec następuje automatycznie o godzinie 4:00 chyba że organizator ogłosi wcześniej koniec gry (rakieta sztucznego ognia).

 

Wpisowe

40 zł - W całości przeznaczone na: artefakty, fanty, oznaczenie stref, opał do ognisk.

 

Klasy graczy:

Żołnierz

Stalker

Bandyta

Medyk

 

Liczba graczy

50 żołnierzy

2 medyków

100 stalkerów (ok 10 z nich to bandyci)

 

Teren podzielony jest na dwie części, zonę otwartą (w której zaczynają gracze) i zamkniętą znajdującą się za strefą demarkacyjną, której pilnuje wojsko.

 

gra_nwn.jpg

 

Wojsko

Wojsko ma za zadnie nie pozwolić na wniknięcie do strefy zamkniętej i na swobodne poruszanie się po niej. Wojsko wchodzi w teren wcześniej, ma za zadanie oznaczyć granicę, ufortyfikować ją poprzez zbudowanie stanowisk KMów, zapór minowych, sygnalizatorów dźwiękowych.

 

Oprócz umocnień wojsko wydziela w trakcie gry patrole które będą się poruszać po zonie zamkniętej.

 

Stalkerzy i Bandyci

 

Przed wejściem w teren gry Stalkerzy ciągną losy. 10% z nich otrzymuje los z napisem Bandyta. Treść losów należy zachować dla siebie.

Zadaniem Stalkerów jest znajdowanie artefaktów. O godzinie 22:00 każdy z nich otrzymuje SMSem współrzędne GPS artefaktów. Wtedy rozpoczyna się szukanie.

Zadaniem bandytów jest zabić jak najwięcej Stalkerów, jednocześnie nie dając się zdemaskować i zabić.

Mogą to robić działając w pojedynkę lub udając Stalkera jeśli działa on w grupie. Może wtedy pozbawiać ich życia korzystając z zamieszania w czasie walki np z żołnierzami. Bandyci jeśli rozpoznają się nawzajem mogą zawrzeć sojusz. Grupy stalkerów również mogą zawierać sojusze. Bandyta może oszczędzać swój zespół choć nie musi (może prowadzić dywersję).

 

Medyk

Medyk siedzi przy ognisku na krawędzi terenu gry w strefie bezpiecznej. Jeśli ktoś dostarczy mu rannego może on go uleczyć (jeśli uda się to wg RED Systemu), ale jako zapłatę może zażądać artefaktu lub przysługi. Osoby które zginęły lub przeszły off-game również gromadzą się przy ognisku medyka i czekają do końca gry.

 

Artefakt to kostka oznaczona kodem 3 literowym. Osoba która znajdzie (podejmie) artefakt wkłada go do swojego worka zrzutowego. Jeśli dana osoba zostanie zabita każdy może podejść do niej i sprawdzić jej worek zrzutowy. Jeśli znajduje się w nim artefakt może go zabrać. Jeśli nikt nie podejdzie osoba zastrzelona oznacza się off-game, a artefakt zostawia w miejscu gdzie poległa. Niektóre artefakty mają wypisane na sobie współrzędne kolejnego artefaktu, który nie został podany w SMSie rozpoczynającym. W takim wypadku tylko niektórzy mają szansę go odnaleźć.

Artefakty można zdobywać również tropiąc po śladach na śniegu, a także polując na inne osoby które szukają artefaktów.

Artefakty na zbiórce końcowej zostaną wymienione na drobne upominki.

Z worków zrzutowych nie można zabierać magazynków.

 

Fanty - wziątki (batoniki, redbulle itp) dostarczone przez organizatora losowo przydzielone ludziom. Gracz sam nie może wykorzystać tej wziątki, ale może zatrzymać taką którą pozyska z zabitego wroga. Jeśli dotrzyma ją do końca gry zostaje ona dla niego.

 

Każdy gracz zobowiązany jest posiadać:

- worek zrzutowy do noszenia fantów i artefaktów.

- czerwoną chustę do oznaczania ran

- światło pulsacyjne żółte lub czerwone do oznaczania offgame.

- odzież i wyżywienie pozwalające na przebywanie w warunkach ekstremalnie zimnych od godziny 21:00 do rana

 

System ran

W grze obowiązuje RED System z taką zmianą, że ranny dostarczony do medyka w strefie neutralnej może zostać odratowany w zamian za artefakt lub przysługę. Martwi i osoby off-game wędrują na własną rękę do stanowiska medyka i pozostają tam do końca gry.

Karty RED Systemu zostaną dostarczone i rozdane przed grą.

 

Uzbrojenie

Jednostka ognia - tyle co oryginał x1,5 (plus to co magazynek nie poda)

Granaty - tak

Dym - taki

Światła strobo, race oświetlające - tak

Miny pirotechniczne - tak

Sygnalizatory dźwiękowe - działają jak system ostrzegania, nie zabijają

 

Inne

Mile widziane wyposażenie do walki zimowych: skutery śnieżne, narty, rakiety śnieżne, maskalaty.

 

Sztuczny ogień (wybuchająca kula) jest sygnałem zakończenia imprezy, proszę nie używać takich w trakcie gry.

 

Uwaga: Żaden gracz nie może opuścić terenu gry bez zgłoszenia tego faktu u medyka. Na koniec gry przeprowadzone zostanie sprawdzenie obecności. Jeśli liczba nie będzie się zgadzała zarządzone zostaną poszukiwania. Przypominam że gra toczy się w bardzo ciężkich warunkach. Istnieje ryzyko wypadku lub hipotermii dlatego obowiązują nas szczególne środki ostrożności.

 

Zapisy kierować na adres agapow[at]tlen.pl do dnia 15.01.2011.

Gracze indywidualni i dcy grup startujących po stronie stalkerów proszeni są o wysłanie mi ze zgłoszeniem numeru telefonu.

 

Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia należy przesłać wpisowe wysokości 40 zł na konto:

Mariusz Sybilski

50 1020 5558 1111 1152 2240 0369

W tytule przelewu należy podać NWN, nick i team.

Przelew powinien wpłynąć do dnia 16.01.2012

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nuclear Winter Night - zarządzenie przygotowawcze

Stalkerzy

 

Na NWN stawiamy się najpóźniej o godzinie 20:00 czyli na godzinę przed rozpoczęciem gry.

Spotykamy się na parkingu w Ossowie na przeciwko cmentarza. Parking został oznaczony na mapie.

30 min poświęcamy na doszpejowanie. Dopasowanie ubioru do warunków pogodowych, podładowanie magazynków.

O 20:30 robimy zbiórkę całością, dwa słowa od organizatora a następnie w kolejności wyczytania zespoły zgłaszają się po pakiet startowy (karta ran, los stalker/bandyta, wziątka). Kartę ran należy schować w kieszeni i nie otwierać i nie czytać. Los należy odczytać żeby sprawdzić czy w grze będzie się bandytą czy stalkerem. Nikomu nie należy mówić co się wylosowało (w przeciwnym razie gra nie miała by sensu). Wziątkę należy włożyć do worka zrzutowego - przypominam że worek zrzutowy jest obowiązkowym wyposażeniem na NWN. Zdobyte wziątki i artefakty należy zawsze wkładać do worka zrzutowego. Jeśli będziesz ranny lub zabity każda osoba może podejść do ciebie i ograbić cię ze wszystkiego co znajduje się w worku za wyjątkiem magazynków które tam wrzuciłeś.

 

Podczas gry nie wychodzić poza teren gry ani nie przekraczać czerwonej taśmy oznaczającej przedłużenie strefy demarkacyjnej (na północ i na południe od strefy).

 

Podczas wręczania pakietu startowego każdy uczestnik zostaje odhaczony na liście. Przed zbiórką końcową wszystkie osoby muszą zgłosić się ponownie żeby zostać odhaczonym z listy. Jeśli będzie brakowało kogokolwiek zarządzamy poszukiwanie. Wszyscy biorą w nim udział - Leave no man behind.

 

Podczas gry nie wychodzić poza teren gry ani nie przekraczać czerwonej taśmy oznaczającej przedłużenie strefy demarkacyjnej (na północ i na południe od strefy).

 

Jeśli ktoś zdobędzie artefakt proszony jest o wysłanie SMSem informacji na numer 790013194 ze swoim nickiem i kodem artefaktu. Ta informacja jest tylko na potrzeby organizatora i nie będzie udostępniana.

Fajerwerk wystrzelony w górę kończy grę. Powinno to nastąpić o godzinie 4:00 jeśli nie nastąpią okoliczności które skrócą grę. Na ten sygnał wszyscy zapalają oznaczenie off-game (pulsujące światło) i kierują się do ogniska medyka znajdującego się w pobliżu parkingu stalkerów. Tam odbędzie się wspomniana wcześniej zbiórka końcowa.

 

Telefon alarmowy to ten sam na który wysyła się SMS z kodem proszę sobie wpisać - Agapow 790013194, w razie problemów, potrzeby ewakuacji, dzwonić. Przy ognisku medyka zawsze będzie dwóch organizatorów a na parkingu samochód gotowy do wyjazdu.

 

Oprócz telefonu jako alarmowy proszę traktować kanał 6.00 PMR, na tym kanale będzie czuwał organizator, proszę nie używać go do komunikacji in-game.

 

 

Pod tym linkiem znajdziecie mapę.

http://www.fia.com.pl/images/download/nwn.pdf

 

Powodzenia w szukaniu artefaktów

 

Agapow

Link to post
Share on other sites

Już tylko 3 dni pozostały żeby się zapisać. Po stronie Stalkerów pozostało do obsadzenia jeszcze kilka miejsc. Prognozy pogody mówią, że jednak spadnie śnieg :-)

Osoby które chcą w grze być medykami zgodnie z systemem RED proszę zaopatrzyć się w plecaki medyczne i podręcznik medyka (do ściągnięcia ze strony FIA), w przypadku teamów może to pomóc wam dotrwać do końca rozgrywki w pełnym składzie.

Karty ran dostarcza organizator.

 

FIA Agapow

Link to post
Share on other sites

Dziś ostatni dzień zapisów

 

Łącznie do gry zgłosiło się 130 osób. Teren jest zacny więc nie będziecie się o siebie potykać ;-). Zapisy prowadzone są do godziny 24:00 wiec jest jeszcze szansa dołączyć.

Wczoraj byliśmy na rekonesansie w miejscu gry. Organizatorzy (w tym ja) to złośliwe szuje. Na miejsca artefaktów wytypowali miejsca które często wymagają dużego wysiłku żeby się do nich dostać.

 

recon_nwn1.jpg

 

Jeśli mróz nie zwiąże wody to macie poważny problem, moje buty wytrzymały ok 4 godzin (a zawsze mam je dobrze zaimpregnowane). Oprócz tego teren jest bardzo zróżnicowany, od pagórków po bagna gęstwiny i stepowe trawy.

 

recon_nwn2.jpg

 

recon_nwn3.jpg

 

recon_nwn4.jpg

 

recon_nwn5.jpg

 

Jak widać za oknem pogoda coraz bardziej dopasowuje się do NWN, mam nadzeje że jeszcze dopada śniegu.

Kolejna szansa wizięcia udziału w naszej grze militarnej to Sneak&Shoot w połowie lipca.

Link to post
Share on other sites

W wyniku nieoczekiwanych zdarzeń zostaliśmy zmuszeni do zmiany miejsca imprezy.

Nowe miejsce znajduje się również w rejonie poligonu Wesoła, nawet nieco bliżej od Warszawy.

 

Nowa Mapa

http://maps.google.com/maps/ms?msid=216666373973744776856.0004b6de720ca6d3d9e62&msa=0&ll=52.271571,21.196833&spn=0.029675,0.076647

 

Teren porównywalny i równie trudny. W sobotę opublikujemy zdjęcia.

 

FIA Agapow

Link to post
Share on other sites

W trakcie imprezy SMSami (których musi być kilka ze względu na ilość znaków) na stronie http://www.fia.com.pl o 22:05 zostanie opublikowany:

Link do tajnej mapy google gdzie naniesione są punkty oraz mapa PDF z naniesionymi punktami. Można będzie więc używając smartfona i google maps mieć podgląd.

 

Zgodnie z obietnicą - fotki z rozpoznania

 

https://picasaweb.google.com/113401216222724378622/NWNTeren?authkey=Gv1sRgCNPJ85mr19GTPg

 

FIA Agapow

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wielkie dzięki za świetną organizację. Pogoda idealna: zimno ale przynajmniej nie wiało i nie padało.

Zdziwiła mnie nagła i nieoczekiwana zmiana zasad: na odprawie Agapow powiedział wyraźnie na pytanie czy ciała zbieramy z pola, że takie ciało medyk może wskrzesić (za przysługę itp) no a w zasadach jasno i wyraźnie że leczenie to tylko rannych. Trochę się tego obawiałem jak wracałem z artefaktami-czy tuż przed strefą medyka nie będzie się czaiła banda świerzo "wskrzeszonych" czająca się na powracających STalkerów żeby ich po prostu okraść:)). Ale chyba ziąb odstraszył takich cwaniaków: notabene ciekaw jestem czy ktoś czekał w zasadce dłużej niż 30 min? Bo mi po 30 min postoju było piekielnie zimno:).

Mam nadzieję że zajrzy tu na forum ktoś kto był na evencie bo mam kilka dręczących mnie pytań:)

 

1. godz ok 0.00 północna część strefy otwartej pod granicą: spotkaliśmy się z dużą grupą Stalkerów, odsuneliśmy się ciut żeby ich nie blokować i faktycznie przeszli drogą: ok 6 osób naliczyłem, ciekaw jestm czy nas widzieliście i czy przedarliście się przez strefę?

2. godz ok 0.00-1.00 północna granica przed strefą demarkacyjną: ok 2-3 osobników nawołujących przyjaźnie (?) "szukamy stalkeeerów". Nasza ekipa zrobiła freez i przeszliście bokiem (pytaliście "czysą tam jacyś stalkerzy?" wiec pewnie nas widzieliscie (?) lub słyszeliscie), ciekawi mnie jakie były wasze intencje? Byliście bandytami czy zbieraliście mocniejszą ekipę na szturm posterunków?

3. godz ok 1.00-2.00 północ, tuż przed przednim skrajem strefy: ekipa zalegająca w maskowaniu zimowym przekraczająca strefę pod haśłem "SIŁA!!!". Mamy dylemat: kumple z teamu są zdania, że to był Wasz wewnętrzny sybnał na zerwanie się do walki, mnie się wydaje, że raczej swoiste "zaproszenie" do wspónego przedarcia się przez posterunki. A jak było naprawdę? :) Nasza ekipa poszła na hardcore mode: na 4 osoby mieliśmy tylko dwie działajace repliki (trzy siadły na porannych scenariuszach przez mróz) co wiecej nie chcieliśy mieć dalszych strat w sprzęcie więc zdecydowaliśmy się nie otwierać ognia do nikogo. Stres z tym związany-makabra, idzemy w strefę wiedząc że w razie ognia tylko zerwanie kontaktu nas ocali. Oczywiśce przed spotkanymi grupami stalkerów pełna pozoracja gotowości bojowej haha.

4. godz ok 2.00 pojedynczy Stalker przechadzający się na skraju strefy w kierunku do medyka stalkerów: przeszedłeś tuż obok nas, ciekaw jestem czy nas widziałeś? Bo słyszałeś raczej tak (4 osoby przedzierające się przez śnieg i te małe drzewka robiły spory hałas:)

5. Odgłosy walki: czy komendy typu "tyraliera w prawo!", "latarki i naprzód!" padały ze strony wojska?

Link to post
Share on other sites

 

Zdziwiła mnie nagła i nieoczekiwana zmiana zasad: na odprawie Agapow powiedział wyraźnie na pytanie czy ciała zbieramy z pola, że takie ciało medyk może wskrzesić (za przysługę itp) no a w zasadach jasno i wyraźnie że leczenie to tylko rannych.

 

W RED Systemie jest tak ze ewakuowanych zabitych można wymienić na zdrowych i żywych. Na prawdziwym polu walki po zgłoszeniu braków w strukturze po jakimś czasie dostaje się uzupełnienia.

Mogli byśmy stworzyć zasady że jest pewna pula graczy która nie weszła do działań i czeka aż ktoś zginie dopiero wtedy wchodzi do gry ale mało kto by na to poszedł. Uznajemy więc że martwa osoba która została ewakuowana odczekuje jakiś czas na Punkcie Ewakuacji Medycznej (ten czas symuluje wywiezienie trupa do kostnicy i przywiezienie ludzi z uzupełnień i może trwać nawet 2h) a osoba przywrócona w ten sposób nie może trafić na poprzednio zajmowane stanowisko np. jeśli był to dowódca drużyny to wraca jako zwykły szeregowy.

 

Ten mechanizm ma wymuszać zajmowanie się również ciałami poległych lub podejmowanie świadomej decyzji o porzuceniu zabitego lub rannego noszowego na polu walki.

 

Wezmę twoje uwagi przy modyfikacji zasad Systemu RED, jak widać jest to prawodopodobnie niejasno opisane.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

20120128-29 Nuclear Winter Night AAR

 

nwn_banner270.jpg

 

"Oświetlić ich!" - dla jednych te słowa były zwiastunem zakończenia działań, dla innych sygnałem do odwrotu. Słysząc te hasło można było być pewnym, że za ułamki sekund nastąpi kanonada.

Drużyna szybkiego reagowania tyralierą czyści perymetr swoich współtowarzyszy. Przez odcinek ledwie 80 metrów wystrzeliwują większość swojej amunicji. W oddali pojawiają się pierwsze czerwone znaczniki, świadczące o skuteczności ognia.

Pada komenda: "Zgasić latarki!" - z tą chwilą gasną obłoki światła i następuje cisza...

 

Zapraszamy do przeczytania krótkiego raportu z działań wojska w trakcie NWN.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...