Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Łączenie znalu


Guest Kret

Recommended Posts

Teoretycznie alumweldem się da, ale potrzeba laboratoryjnych niemal warunków. Temperatura topnienia dla znalu i dla lutu jest niemal identyczna, więc przy podgrzewaniu element w większości przypadków spłynie, zanim zdołamy prawidłowo roztopić alumweld. Prościej kupić nową lufę.

Sam znal da się lutować, ale w przypadku lufy nie będzie to możliwe, ani trwałe.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Jakoś tak wyszło że w mojej cymie cm031 wyłamał się górny "język"od mocowania kolby, próbowałem cholerstwo skleić Metalem plastycznym, nie udało się. Podobnie zwykłym super glue (w czego powodzenie akurat nie wieżyłem :icon_razz:), pytanie; zna ktoś jakiś inny specyfik do sklejenia tego miejsca czy pozostaje mi smutnie pierwiercić na wylot i skręcić śrubą razem z kolbą mocowanie z którego wychodzą kable?

 

PS: obecnie w ruch poszedł Rakoll ale wydaje mi sie że znowu dodałem sobie roboty w postaci szlifowania.

Edited by Mikolajski
Link to post
Share on other sites

Czas temu w G36 Aresa kleiłem blachę co dociska blokadę spustu w GB ułamała się końcówka. Kleiłem 2 składnikowym epoxy do metalu i na to jeszcze blacha do wzmocnienia i trzyma już rok i nie nie pada. Dobrze odtłuścić zerwac farbę i też zabezpieczyć blachą i wytrzyma.

Link to post
Share on other sites

Butapren to całkiem inna bajka.

Jeżeli nie powiodło się dwuskładnikowymi żywicami to wydaje mi się, że ratuje cię:

1. przewiercenie kawałka body o czym wspomniałeś wyżej

2. wstawienie blachy po bokach body i kolby. W body blacha na krótkich kołeczkach czy wkrętach od środka a do kolby od zewnątrz wkręty. Na całość szpachla i malowanie.

 

Troche drastyczny sposób niestety, ale i pęknięcie w dość nieodpowiednim miejscu.

Pozdrówki

Link to post
Share on other sites

ZnAl sam w sobie jest spawalny, na zasadzie: Nadlejemy metr to może się będzie trzymać.

Ogólnie przy spawaniu produktów, które są odmianą ZnAlu trzeba się liczyć z tym, że: po spawaniu będzie struktura porowata, będzie się to kruszyć jak cholera oraz jeśli element jest z cienkiej blaszki, to się po prostu przepali od palnika.

TL:DR - nie spawamy ZnAl, nie ma to sensu, a czasami nawet możliwości.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej! Nabyłem troszkę doświadczenia w klejeniu cymowskiego ZnAlu (od cm 031). Moje spostrzeżenia:

-Dwuskładnikowy Topex, w dwóch małych tubkach połączonych ze sobą nie sprawdził się; efekt mieszaniny był przeźroczysto biały, prawdę mówiąc wyglądał zachowywał się jak zwykłe Super Glue

-Polecam zaś dwuskładnikowy klej marki Dragon; jego pierwszy składnik był błyszcząco srebrny, drugi standardowo szaro budyniowy.

Efekt tego drugiego na prawdę zadowalający; przy powierzchni klejącej około 1cm kwadrat skleił wystające zaczepy do kolby w systemie VCF tak że kolba własnej roboty ważąca 0,7 Kg trzyma się do dziś bez problemu. Materiał kleju po zaschnięciu szaro-srebrny, zdolny do gwintowania i wiercenia. Cena w Leroy Merlin: ~20zł.

 

http://www.cyfronika.com.pl/art72/um900_new.jpg

jest to ten klej.

 

Pozdrawiam

 

Mikołaj.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...