Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WEEKEND ZWIADOWCÓW III (2012)


Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam ponownie. Pod linkiem http://hostuje.net/file.php?id=55e6107e8cb75bda6b794c63cceaec31 został umieszczony plik z regulaminem Weekendu Zwiadowców. Dodatkowo publikuję regulamin poniżej.

 

 

WEEKEND ZWIADOWCÓW III

Regulamin imprezy

 

Weekend Zwiadowców, to warsztaty szkoleniowe dla osób zainteresowanych nabyciem i pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu rozpoznania. Konwencja imprezy oparta jest na praktycznym przekazywaniu podstaw szkoleniowych w wybranym temacie przez instruktorów z doświadczeniem wojskowym i paramilitarnym. Spójnym celem szkolenia jest integracja środowisk współczesnej rekonstrukcji militarnej oraz ambitnych reprezentantów terenowych gier taktycznych. Jako działanie dodatkowe, a jednocześnie oddające charakter imprezy organizator postawił sobie za cel propagowanie postaw pro obronnych pośród uczestników, w czym aktywnie weźmie udział 17 Wielkopolska Brygada Zmechanizowana.

 

Miejsce:

Green Forest (Folwark Helena), Dziubielewo 1, woj. Lubuskie

GPS: 52°31'32.591"N, 15°42'56.411"E

 

Termin i czas:

31.08.2012 09.00 – 02.09.2012 16.00

 

Zakwaterowanie:

- namioty wieloosobowe typu NS

- pokoje hotelowe (opcja dodatkowa do uzgodnienia z właścicielem obiektu)

 

Wyżywienie:

- dobowe racje żywnościowe (Francuskie)

- napoje gorące (kawa, herbata – bez limitu)

- napoje zimne (woda niegazowana)

 

Składka organizacyjna:

65 zł

 

Logistyka zabezpieczona przez organizatora:

- sanitariaty typu ToiToi

- woda bieżąca z polowego węzła sanitarnego

- wydzielony parking

- dostęp do sieci elektrycznej

- oświetlenie rejonu zakwaterowania

- miejsce na ognisko

- grill

- zabezpieczenie medyczne na bazie ogólnopolskiego systemu ratownictwa (karetka wzywana do zdarzenia + wyznaczony pojazd w celu ewakuacji z terenu trudno dostępnego), dodatkowo na miejscu dostępny ratownik medyczny

- pojazdy terenowe dla zabezpieczenia szkolenia

- materiały szkoleniowe

- środki pozoracji pola walki

Elementy wymienione w tym punkcie oraz wyżywienie, środki pozoracji i identyfikatory pokrywane są ze składki organizacyjnej.

 

Logistyka zabezpieczana we własnym zakresie przez uczestników:

- transport na miejsce i z miejsca imprezy (organizator przygotuje informacje z trasami dojazdu oraz kursami transportu publicznego w podstawowych kierunkach)

- sprzęt oraz wyposażenie taktyczne

- repliki uzbrojenia

- środki maskowania indywidualnego

- dodatkowe źródła światła

- odzież i bielizna militarna (uwzględnić konieczność zmiany mokrych lub przepoconych sortów)

- wyposażenie biwakowe (karimaty, śpiwory, menażki, niezbędniki, toporki)

- wyposażenie nawigacyjne (busole, kompasy, krzywomierze itp. – nie stosujemy systemu GPS)

- przybory do notowania

- dodatkowa żywność, (jeżeli planuje się pieczenie nad ogniskiem lub grillem)

- podstawowe środki opatrunkowe i przeciwbólowe oraz owadobójcze

 

1. Szkolenie dla grupy max. 60 osób.

2. Nabór i rejestracja do udziału w szkoleniu prowadzona w oparciu o forum WMASG oraz FB.

3. Rejestracji można dokonać zarówno w temacie głównym imprezy jak też poprzez wiadomość przesłaną na PW organizatora.

4. Potwierdzeniem rejestracji jest:

- ze strony uczestnika - uiszczenie składki oraz potwierdzenie dokonania wpłaty poprzez wiadomość na PW lub wysłaną mailem na adres seal1968@o2.pl

- ze strony organizatora - umieszczenie ksywki lub imienia i nazwiska (za zgodą uczestnika) w głównym temacie na forum WMASG

5. Rejestracja uczestników rozpoczyna się dnia 15.06.2012, a kończy 10.08.2012 w, tym też okresie przyjmowana jest składka organizacyjna.

6. Po przybyciu do rejonu szkolenia uczestnicy potwierdzają swoją tożsamość oraz otrzymują identyfikator.

7. W związku z ograniczoną ilością miejsc osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o nie pozostawianie decyzji na ostatnią chwilę, dla organizatora przy ustalaniu ostatecznego składu elementem decydującym będzie wpływ środków na rachunek bankowy. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc bez uiszczenia składki.

8. Jak co roku impreza organizowana jest w konwencji „non profit”, a więc wpływ ze składki w całości przeznaczony jest na organizację i zabezpieczenie szkolenia.

9. Organizator jest osobą prywatną tak, więc udokumentowanie wydatków odbywa się poprzez rachunki, faktury oraz oświadczenia pisemne, a obrót środkami odbywa się z jego prywatnego rachunku bankowego.

10. Uczestnicy szkolenia proszeni są o szczegółowe zapoznanie się z punktami traktującymi o zabezpieczeniu logistycznym, aby uniknąć rozczarowań i sytuacji konfliktowych.

11. Uczestnikiem szkolenia może zostać osoba pełnoletnia legitymująca się dokumentem tożsamości.

12. Organizator nie przewiduje możliwości udziału osób nieletnich z wyjątkiem grup zorganizowanych wystawionych przez formalne organizacje pro obronne (np. Strzelec). W takim wypadku za osoby nieletnie odpowiedzialność ponosi dowódca grupy.

13. Szkolenie odbywało się będzie w terenie urozmaiconym niezależnie od warunków atmosferycznych, dlatego też ważnym jest posiadanie odpowiedniego wyposażenia indywidualnego oraz nastawienie psychofizycznego.

14. W trakcie zajęć szkoleniowych obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych. Zakaz ten podyktowany jest przede wszystkim troską organizatora o bezpieczeństwo wszystkich uczestników oraz osób postronnych.

15. W przerwach na odpoczynek możliwe jest biesiadowanie przy ognisku bądź grillu jednak ze względu na założenia imprezy uczestnicy winni tak zarządzać swoim czasem i możliwościami motorycznymi, aby w każdej chwili być gotowymi do działania.

16. Rejon Green Forest na czas imprezy pozostaje strefą otwartą (zamknięcie wyłącznie dla uczestników znacznie podniosło by koszty), zatem obowiązują ogólnie uznawane zasady i normy społeczne oraz szczególne środki ostrożności w wypadku kontaktu z osobami niebiorącymi udziału w szkoleniu.

17. Tereny przyległe do Green Forest, na których przyjdzie działać uczestnikom zarządzane są przez właściwe oddziały Lasów Państwowych, które zostaną o tym fakcie poinformowane, na tych terenach obowiązują ogólne zasady korzystania obywateli z terenów zielonych. W wypadku zaistnienia innych okoliczności uczestnicy zostaną o nich powiadomieni.

18. Szkolenie zgłoszone zostanie do wszystkich służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i ratownictwo, zatem każdy z uczestników powinien posiadać przy sobie dokument tożsamości i identyfikator a w wypadku kontroli zastosować się do instrukcji funkcjonariusza.

19. Użytkowanie lub obnoszenie się z replikami na terenach innych niż przewidziane do szkolenia jest zabronione. Użytkowanie replik w miejscowościach możliwe będzie jedynie w wyznaczonych przez organizatora miejscach. O fakcie tym zostaną poinformowani mieszkańcy.

20. W trakcie szkolenia użytkowane będą pojazdy osobowo – terenowe zabezpieczone i oznakowane przez organizatora, chęć użycia pojazdów własnych uczestników musi zostać zgłoszona organizatorowi do dnia 10.08.2012, a zgoda na ich wykorzystanie będzie wydana jedynie wówczas, jeżeli wystąpi możliwość umieszczenia ich w scenariuszu.

21. Pojazdy prywatne uczestników po uzyskaniu zgody organizatora nie będą objęte specjalną ochroną ubezpieczeniową, a ich ewentualne uszkodzenie nie będzie skutkowało odpowiedzialnością organizatora.

22. Organizator oraz instruktorzy dołożą wszelkich starań, aby szkolenie odbyło się w sposób maksymalnie zbliżony do szkolenia właściwego wojskom rozpoznawczym, jego intensywność, czas trwania oraz inne niewymienione, a możliwe epizody taktyczno-szkoleniowe wymagały będą od uczestników samokontroli i nastawienia na wysiłek.

23. W trakcie szkolenia należy spodziewać się krytycznego podejścia do szkolenia przez instruktorów, ich sposób bycia i traktowanie kursantów mogą nieznacznie odbiegać od norm współżycia społecznego jednak nie będą lżące ani poniżające dla kursantów. Organizator nie wyraża zgody na poniżające traktowanie osób bez względu na ich wiek, przynależność czy przekonania. Szacunek przede wszystkim.

24. Dbając o promocję imprezy i myśląc o latach przyszłych organizator informuje, że uczestnik decydując się na udział w szkoleniu wyraża jednocześnie zgodę na publikowanie materiałów medialnych opisujących szkolenie oraz wizerunek uczestnika.

25. Całość szkolenia obejmuje patronatem Zarząd Powiatowy Ligii Obrony Kraju w Międzyrzeczu zapewnia to przede wszystkim podstawowe ubezpieczenie dla uczestników oraz możliwość użytkowania w trakcie szkolenia umundurowania wojskowego wz.93.

26. Wyróżniający się kursanci otrzymają nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów natomiast każdy z uczestników drobny upominek.

Edited by recon01
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Cześć, czołem.

Od dzisiaj rozpoczynam nabór chętnych uczestników do szkolenia Weekend Zwiadowców. Pozwolę sobie przytoczyć punkty regulaminu dotyczące regulaminu, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, składka organizacyjna wynosi 65zł tak więc pomimo kryzysu i podwyżek postanowiłem nie wprowadzać zmian w kwocie.

1. Szkolenie dla grupy max. 60 osób.

2. Nabór i rejestracja do udziału w szkoleniu prowadzona w oparciu o forum WMASG oraz FB.

3. Rejestracji można dokonać zarówno w temacie głównym imprezy jak też poprzez wiadomość przesłaną na PW organizatora.

4. Potwierdzeniem rejestracji jest:

- ze strony uczestnika - uiszczenie składki oraz potwierdzenie dokonania wpłaty poprzez wiadomość na PW lub wysłaną mailem na adres seal1968@o2.pl

- ze strony organizatora - umieszczenie ksywki lub imienia i nazwiska (za zgodą uczestnika) w głównym temacie na forum WMASG

5. Rejestracja uczestników rozpoczyna się dnia 15.06.2012, a kończy 10.08.2012 w, tym też okresie przyjmowana jest składka organizacyjna.

6. Po przybyciu do rejonu szkolenia uczestnicy potwierdzają swoją tożsamość oraz otrzymują identyfikator.

7. W związku z ograniczoną ilością miejsc osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o nie pozostawianie decyzji na ostatnią chwilę, dla organizatora przy ustalaniu ostatecznego składu elementem decydującym będzie wpływ środków na rachunek bankowy. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc bez uiszczenia składki.

8. Jak co roku impreza organizowana jest w konwencji „non profit”, a więc wpływ ze składki w całości przeznaczony jest na organizację i zabezpieczenie szkolenia.

 

Dane do wykonania przelewu:

Jacek Klimanek

Kalsko 58A/1

66-300 Międzyrzecz

rachunek PKO BP S.A oddz. Sulęcin, nr 86 1020 2036 0000 0402 0063 4584

W tytule proszę wpisać WZ III oraz podać liczbę osób za które dokonuje się wpłaty natomiast w informacji na maila lub PW potwierdzającej udział i dokonanie wpłaty umieścić imiona i nazwiska uczestników i ksywki oraz nazwę grupy (jeżeli uczestnik wchodzi w skład). Wpływ środków na rachunek jest jednocześnie informacją o nadaniu uczestnikowi numeru.

Mam nadzieję, że wszystko klarownie i czytelnie, a w razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Recon

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I, to się nazywa szybkość reakcji :) Jak tylko wpłyną pierwsze wpłaty lista pojawi się na forum.

 

Pozdro.

 

AKTUALIZACJA

 

1. Rupas AWR

2. Moris AWR

3. Ronin AWR

4. RRBM Głogów

5. panzer Głogów

6. monak Głogów

 

71408242.jpg

Link to post
Share on other sites

A jak jestem niepełnoletni a pojawię się z opiekunem?

 

Cześć. Niestety jedyna możliwość udziału nieletniego z przedziału 16+, to pojawienie się w składzie grupy wystawionej przez formalną organizację (np. Strzelec) pkt.12 regulaminu.

 

Pozdro.

Recon

Link to post
Share on other sites

Czołem. Wchodząc, na portal nie trudno się domyśleć, że redakcja udzieliła wsparcia medialnego Weekendowi Zwiadowców za co serdecznie dziękuję :) Druga miła wiadomość, to zamieszczenie na łamach wydawnictwa internetowego MilTac firmowanego przez SGO Gdańsk szerokiej informacji o szkoleniu. Słowo dane przez Ramireza zostało dotrzymane :)

Mam nadzieję, że medialność nie zaszkodzi, a wręcz pomoże rozwojowi imprezy która z roku na rok nadal będzie się rozrastała. Zawsze dowodzenie maksymalnie plutonem było rzeczą która mnie kręciła... no, to może na starość czas pomyśleć o batalionie???

Link to post
Share on other sites

Witam.

Chciałem wysłać wiadomość ze zgłoszeniem ale cały czas wyskakuje mi jakiś błąd.

W takim przypadku mam wystawić zgłoszenie tutaj ?

Pozdrawiam.

 

Cześć. Kilkanaście godzin miałam problem ze swoim kontem, ale właśnie się skończył być może to właśnie było powodem, że wyskakiwał Ci błąd. Spróbuj teraz wysłać wiadomość przez PW lub na mojego maila jacek_klimanek@o2.pl

 

Pozdro.

Recon

 

Od ilu lat?

 

Cześć. Czytamy ze zrozumieniem :) pkt 12 regulaminu i wszystko jasne.

Link to post
Share on other sites

Może być nawet granatnik asg jeżeli posiadasz :icon_smile: oczywiście karabin też wchodzi w grę.

 

Zapraszam na PW w celu uzyskania szerszych informacji, ten temat nie służy odpowiedziom na lakoniczne zapytania.

 

Pozdro.

Link to post
Share on other sites

AKTUALIZACJA

 

 

1. Rupas AWR

2. Moris AWR

3. Ronin AWR

4. Kaczek AWR

5. RRBM Głogów

6. panzer Głogów

7. monak Głogów

8. kuba2105

9. Maciej Nowak

10. Pjo 1

11. Eryk

12. JokerGMA

13. Ramzi

 

 

Garść informacji dla wszystkich zainteresowanych szkoleniem. 19-go lipca odwiedziłem 17 WBZ w celu ustalenia wielkości wsparcia udzielonego dla organizacji Weekendu Zwiadowców. Przede wszystkim zobaczyłem dokument, który wysłałem do brygady we wcześniejszym terminie będący w zasadzie prośbą o wydzielenie wsparcia dla naszej imprezy, najważniejszą dla mnie sprawą jest umieszczona na nim adnotacja dowódcy jednostki „Do realizacji”. Kwit z taką adnotacją nabiera mocy sprawczej i otwiera wiele drzwi. Kolejnym nie mniej pozytywnym oddźwiękiem jest wyznaczenie konkretnych podmiotów mających zająć się właściwym przygotowaniem, a w naszym wypadku jest to sekcja CIMIC oraz kompania rozpoznawcza. Cieszy zwłaszcza to, że ludzie z kr, to w zasadzie moi koledzy z lat służby, a więc osoby, z którymi mam „wspólny język”.

Wiem już, że kompania rozpoznawcza zaprezentuje podstawowe wyposażenie i uzbrojenie drużyny oraz kilka elementów dodatkowych będących wsparciem dla działań rozpoznawczych. Swoje zabawki wystawi również batalion piechoty zmotoryzowanej zatem będzie co oglądać. Z kolei za kompleksowość odpowiada zespół CIMIC, który wszystko „zbierze do kupy” i wyśle w odpowiednim czasie na Green Forest. Oczywiście do dogrania pozostało jeszcze kilka elementów, ale najważniejsze jest to, że po procesie decyzyjnym ruszył proces wykonawczy, największy problemem jak się wydaje na chwilę obecną jest zebranie odpowiedniej ilości namiotów typu NS-64, ale mam nadzieję, że i ten element zostanie zrealizowany.

Z dowódcą kompanii uzgodniłem, że do 27-go otrzyma szczegółowy plan szkolenia w trakcie WZ, ten sam, który obiecałem zamieścić na forum 31-go lipca.

Myślę, że ta garść informacji zapisanym już uczestnikom pozwoli spać spokojnie, a tym, którzy jeszcze się wahają doda kolejny argument na tak.

 

Jako ciekawostkę zamieszczam link do małej galerii tych w których klimacie organizowany jest WZ. http://www.17wbz.wp....l/pl/84_52.html

Edited by Wolf
Link to post
Share on other sites

Mam pytanie natury technicznej. W zeszłym roku udostępnione były łóżka polowe i koce. Czy w tym roku, w ramach kwaterunku w NS-ach też przewidziane są w/w?

 

Pytam z uwagi na ograniczenia transportowe - mamy mało miejsca na bagaż w związku z czym rezygnacja z dużych gabarytowo elementów wyposażenia biwakowego rozwiązałaby część problemu.

 

Ronin

Link to post
Share on other sites

AKTUALIZACJA

 

 

1. Rupas AWR

2. Moris AWR

3. Ronin AWR

4. Kaczek AWR

5. RRBM Głogów

6. panzer Głogów

7. monak Głogów

8. kuba2105

9. Maciej Nowak

10. Pjo 1

11. Eryk

12. JokerGMA

13. Ramzi

14. Matrixs79

 

Do terminu zamknięcia rekrutacji na WZ pozostało 15 dni, wszystkim osobom które dokonały rejestracji bardzo dziękuję, wpłaty pokryły część kosztów związanych z wyżywieniem i organizacją. Wszystkim którzy nadal się zastanawiają nad uczestnictwem przypominam, że termin zgłoszenia mija 10-go sierpnia, zachęcam do przybycia, atrakcji i wyzwań nie powinno zabraknąć.

Link to post
Share on other sites

Dwa dni spóźniona, ale dopracowana (po ćwiczeniu Combat Hunting) tematyka szkolenia w trakcie Weekendu Zwiadowców.

Celowo podaję tylko tematykę ponieważ czas rozpoczęcia i trwania niektórych zagadnień może być znany jedynie organizatorom.

 

 

31.08.2012 Do 10.00 przybycie i zakwaterowanie uczestników.

 

Pokaz wybranych rodzajów wyposażenia i uzbrojenia pododdziałów 17 WBZ.

 

 

Terenoznawstwo.

Określanie współrzędnych oraz położenia przy pomocy mapy.

Planowanie trasy marszu.

 

Łączność.

Procedura nawiązania łączności.

Prowadzenie korespondencji radiowej.

 

Taktyka.

Działania nieregularne we współczesnych konfliktach zbrojnych.

Pozyskiwanie informacji rozpoznawczych w działaniach nieregularnych.

 

01.09.2012

Nawigacja w terenie.

Marsz wg mapy.

Osiągnięcie i zabezpieczenie strefy docelowej.

Powrót.

 

Taktyka.

Przemieszczanie się na tyłach przeciwnika.

Doraźny posterunek obserwacyjny.

Podjęcie śmigłowca na lądowisku improwizowanym.

 

Ogniowe.

Dynamika i prowadzenie ognia w kontakcie z przeciwnikiem.

 

Zabezpieczenie działań.

Baza operacyjna w działaniach nieregularnych.

 

02.09.2012

Ćwiczenie taktyczne w terenie

Temat: Prowadzenie działań nieregularnych w terenie zajętym przez przeciwnika.

 

15.00 Zakończenie i omówienie szkolenia.

 

Jak zawsze w razie pytań pozostaję do dyspozycji na forum lub pod PW.

 

Recon

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...