Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] MB-03 [Well]


Recommended Posts

Replika MB-03 produkcji Wella to jedna z najtańszych "snajperek" sprężynowych.

Repliki MB-02, MB-07, MB-10, czy prawdopodobnie także MB-11 i MB-12 różnią się od niej głównie wyglądem zewnętrznym, oraz w niektóych przypadkach także lekko zmodyfikowanymi częściami wewnętrznymi (vide mniejsza średnica komory HU w MB-07 wynikająca ze zmienionej lufy zewnętrznej).

 

Produkty te są również sprzedawane z dodatkowym oznaczeniem literowym, oznaczającym zestaw składający się z repliki, oraz dodatkowych akcesoriów typu luneta i dwójnóg. Nowe serie tych replik mogą również posiadać wkręcony w dyszę regulator (a właściwie ogranicznik) prędkości wylotowej.

 

Należy nadmienić, iż repliki MB-01, MB-04, MB-05, MB-06, MB-08, MB-01/08 nie należą do tej rodziny i reprezentują inne systemy!

 

 

 

Replika jest dość wierną chińską kopią VSR-10 Tokyo Marui, co oznacza teoretyczną kompatybilność z częściami tuningowymi przeznaczonymi do niej. Teoretyczną, bo chociaż wewnętrzne części nie zostały przez Chińczyków "poprawione", to przy próbie montażu markowych podzespołów może się okazać, iż będzie problem z ich dopasowaniem.

 

O tuningu VSR-10 traktuje ten temat:

http://forum.wmasg.pl/topic/42149-oficjalny-vsr-10-g-spec-tokyo-marui/

 

 

W stocku zaś replika charakteryzuje się osiągami typowymi dla replik tej klasy, czyli zasięgiem skutecznym oscylującym w okolicach 30-40m przy prędkości wylotowej w przedziale 400-450fps.

 

Wykonanie repliki jest typowe dla produktów z tej półki cenowej - czyli nie oszukując się słabe. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to najbardziej irytuje nieestetycznie błyszczące się plastikowe łoże. Komora zamkowa wykonana jest ze stopu aluminium i cynku (ZnAl).

 

Jeśli chodzi o części wewnętrzne, to cylinder wykonano z aluminium, głowicę cylindra z mosiądzu, tłok i prowadnica sprężyny są plastikowe, a ze ZnAlu wykonano obudowę mechanizmu spustowego. Lufa wykonana jest z aluminium, komora HU ze ZnAlu. Najsłabszymi elementami są ZnAl-owe seary (części mechanizmu spustowego). Łamiący się trigger sear jest najczęstszą przyczyną awarii omawianych replik (której objawem jest "nie zaskakiwanie" tłoka przy przeładowywaniu), drugą w kolejności jest starcie się piston seara.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kolega zmieniał praktycznie wszystkie części na dorabiane. Stockowy cylinder był tak krzywy, że dorobiony tłok nie chciał wejść i blokował się w połowie... Nawet lekkie stoczenie nic nie dało. Cylinder zamontował dorobiony, teraz ma problem z za krótką, nie dochodzącą do końca do gumki dyszą. W chwili obecnej replika na lekko obciętej sprężynie M190 Guarder, dorobionymi: tłokiem (z hamulcem), cylindrem, prowadnicy, i zepole spustowym, gumce zielonej Falcona, lufie z M14 TM i stockowej głowicy cylindra strzela jakby miała

 

Zobaczymy, co będzie po dorobieniu głowicy cylindra z dłuższą, poszerzoną dyszą (i ewentualnie lejkiem w środku), oraz uszczelnieniem tłoka/przerobieniem jego głowicy na kierunkową (jak w AEGach).

Link to post
Share on other sites

Kierunkowość głowicy nie ma sensu, jedyny zysk jaki może być będzie wynikał z innej konstrukcji, drobnych zmian wymiarów ale nie samej kierunkowości.

 

Sprężynę proponuję ograniczyć do m160, 190 nie ma sensu w momencie, kiedy z tej repliki na m160 można dobić niemal do 700fps. Mocniejszą sprężyną niby da się nadrobić straty mocy ale przecież nie tędy droga. Lufa od m14 czyli nie dedykowana- musiała być przerobiona albo lufa albo komora. Z doświadczenia wiem, że przeróbki takie są możliwe ale nigdy nie zastąpi to lufy dedykowanej.

Link to post
Share on other sites

Co do kierunkowości, to jest to jedynie koncepcja do ewentualnego przetestowania - w przypadku stożkowej/lejkowatej głowicy cylindra i tak będzie potrzebny nowy tłok, więc że starym można będzie pokombinować.

 

A sprężyna - no tu już kolega się uparł. I trochę mu to wyszło bokiem, bo wcisnąć jej nie mógł do cylindra i musiał ciąć.

 

Przerabiana była lufa, zresztą to prowizorka do czasu zakupu dedykowanej precki.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Części od vsr powinny podejść.

 

Ja swoje MB zrobiłem po swojemu nie kupując żadnych części prócz gumki lufy , sprężyny i searów, wszystko co trzeba było zostało dorobione i śmiga jak głupie : D.

Komora hop-up w tej replice nie jest mocną stroną ale przy użyciu precyzyjnej szlifierki i ton teflonu udało mi się uzyskać zadowalającą szczelność, przy AEG-owej lufie.

Tłok dorobiony został ze stali, odchudzony do granic możliwości i wypolerowany, jest ciężkawy ale niezniszczalny.

Cylinder trafiłem na prosty- został wewnętrznie wypolerowany na lustro i przesmarowany.

Plastikowe prowadnice cylindra były bardzo nieprecyzyjne, nowe dorobione zostały z mosiądzu i sprawdzają się lepiej.

Seary założyłem stalowe a sam zespół spustu został wzmocniony i przymocowany stabilniej.

Końcówka lufy też została precyzyjnie dotoczona ze stali i stabilizuje ją bardzo dobrze.

Na m170 mam 620fps, wiem że to słaby wynik na taką sprężynę ale cały czas pracuję nad moim mb.

To paskudne łoże zmatowiłem i pomalowałem czarnym lakierem tak aby uzyskać lekko porowatą strukturkę.

Resztę części również pomalowałem na czarno ponieważ oryginalny szary lakier bardzo mi się nie podobał.

Zasięg ma moim zdaniem naprawdę świetny. Na żadnej strzelance nie zdarzyło mi się jeszcze żebym miał problemy z tym ażeby można było sięgnąć mnie szturmówką.

Jedyną wadą w tej chwili jest średniej jakości lufa prec, gdyż obecna jest zbyt niedokładna na takie odległości.

W snajperce absolutnym minimum jest promyk.

Szczerze nie polecam takiego sposobu robienia snajperki gdyż spędza się nad nią długie godziny i tygodnie ażeby cieszyć się efektem.

 

Pozdrawiam Wojtasasg.

Edited by Wojtasasg
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Z mojego doświadczenia, oraz licznych tematów o problemach z tą repliką - raczej niewiele, aczkolwiek to zależy od szczęścia. Trigger sear i piston sear na 90% padną pierwsze, aczkolwiek kupno/dorobienie stalowych raczej nie jest problemem.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeśli chodzi Ci o wygląd, to czarna z RISem VSRka firmy MiC jest w cenie niższej od mb03 na specu. Aczkolwiek nie wiem jak z rzeczywistą kompatybilnością. Według korespondencji z azteko nie ma z nią problemu.

Edited by Dziećka
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Panowie, odświeżając temat.

 

Czy opłaca się kupić tą replikę jako bazę (body) do tuningu czy lepiej kupić Warriora I od WELL? Nie chcę używać stocku, potrzebuję solidną bazę do modów za w miarę przystępne pieniądze bo większość pójdzie na tuning, tylko chodzi o samo wykonanie repliki jako bazy. Kolor nieistotny bo będzie malowana. Chodzi o sam materiał z jakiego jest zrobiona. Bo na VSR-10 od TM nie mam pieniędzy :o Bo wtedy koszt byłby przeogromny.

Link to post
Share on other sites

Wiem jakie koszta niesie ze sobą tuning sniperki. Ale proszę znajdź mi gdzieś używana replikę vsr od tm. Jedyna opcja to ściągać zza granicy a to koszt ok 250$ plus te wszystkie opłaty. A za 150-300 zł można kupić używanego wella.

 

Zresztą to nie temat na dyskusję o tym że się nie opłaca. Zadałem pytanie czy body od MB-03 nada się jako baza do tuningu czy lepiej przeznaczyć trochę więcej pieniędzy i kupić warriora.?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...