Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

PKM [A&K]


Recommended Posts

Panowie co maja tuningowane giry na m150, jak z zasięgiem ? Skuteczny i maksymalny ?

Całkiem spory. Sytuacje w których ktoś strzela w moją stronę, a ja nie mogę odpowiedzieć "ogniem" (ze względu na zasięg), zdarzają się niezwykle rzadko. Taśmą zasięgu nie mierzyłem i nie bardzo mam jak; po prostu strzelał jak normalny aeg z taką sprężyną. I tak było na starym zestawie ze stockową pneumatyką i SP150. Obecnie trochę się pozmienialo w GB PKM - doszedł bore-up (składak guarder i protech) oraz sprężyna M165ST elementa. Na kulce 0,25 osiąga 525-530 fps, co w przeliczeniu na 0,2 daje 585 fps. Mam nadzieję, że sprężyna sie ubije, bo właśnie z takim zamiarem kupiłem chiński wyrób. W terenie jeszcze nie strzelałem na nowej sprężynie, ale podejrzewam że będę zadowolony. W końcu to 7,62x54R :maniak_luzik:
Link to post
Share on other sites
  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Droga. Za swoją dałem 49 zł i była nówka z papierka woskowego. Do tego dziewica - sam musiałem wytrasować i wywiercić otwory na śruby obsady kolby. Tak od razu to nie pasowała, trzeba było ją nieco przyciąć dremelem. Nie jest to bardziej skomplikowane od dopasowywania ostrych drewien np. do AKM.

Dwójnóg też od ostrego.

 

p600.th.jpg

nrpl.th.jpg

8ock.th.jpg

kgu6.th.jpg

v4hz.th.jpg

e5mq.th.jpg

69sq.th.jpg

Edited by Marrtinez
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

zabawa z PKMem na wczorajszym Vietnamie w Gdańku.

 

Na M150 miałem sporą przewagę zasięgu no i siły ognia. Szkoda niestety, że nie bardzo widać w co strzelam na tych filmikach ale generalnie kładłem amerykanów gęsto.

 

Co do spraw mechanicznych - pojedyncze puste strzały, żadnych zacinek w magazynku, pod koniec gry silnik zaczął lekko śmierdzieć (długie serie :P) a ok 10 min po końcu strzelania komora zamkowa w miejscu gdzie jest silnik dalej była dużo cieplejsza niż reszta.

 

Generalnie PKM rządzi :P I już mi w ogóle nie przeszkadza jego waga i rozmiary.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 9 months later...

Poza silnikiem, tłokiem i jego głowicą, ja bym na twoim miejscu zmienił zębatki na coś o wyższym przełożeniu. Stockowe się na M150 Deepfire posypały po ok 60000-70000 strzałach. A konkretniej wytarł mi się ostatni ząb napinający tłok. Wymieniłem zębatkę tłokową na nową SHS ale zaczęły mi się łamać zęby na środkowej to kupiłem cały komplet SHS 100:300. Działają super i nie nie słychać w ogóle. To już powinno wytrzymać. Reszta stock i nie ma specjalnych śladów zużycia, tylko zęby na tłoku minimalnie wytarte. Nie sprawdzałem od jakiegoś czasu FPS, zaraz po założeniu M150 miał 500 FPS +-5. Obecnie sprężyna dość mocna się ugniotła i nie wiem ile obecnie da z siebie mocy. Niestety na chrono będę mógł go wziąć dopiero w przyszły wtorek. Bardzo możliwe, że jeszcze uszczelka głowicy tłoka się też powycierała. Nie trzyma ciśnienia ściskając zespół ręką ale już wdmuchując powietrze przez dyszę wszystko w miarę dobrze trzyma. Chrono powie :P

Link to post
Share on other sites

Pany, w swoim PKM miałem gumkę bez kołnierza ... Wpakowałem zieloną g&g (nie dlatego, że dobra, ale taka była pod ręką) i wystaje kołnierz w otworze wlotu kulek. Nie testowałem jeszcze jak strzela. Pokombinuję też z innymi gumami.

 

Zakładam, że u Was nie ma takiego zjawiska ? Chyba, że mam jakąś starszą serię czy coś...

Link to post
Share on other sites

Pany, w swoim PKM miałem gumkę bez kołnierza ... Wpakowałem zieloną g&g (nie dlatego, że dobra, ale taka była pod ręką) i wystaje kołnierz w otworze wlotu kulek. Nie testowałem jeszcze jak strzela. Pokombinuję też z innymi gumami.

 

Zakładam, że u Was nie ma takiego zjawiska ? Chyba, że mam jakąś starszą serię czy coś...

Mam jednego z pierwszych PKM jakie wyprodukowano (tak jak Shogun), kupiony na TG zanim jeszcze sprzedawali je jako wersje PJ i u mnie gumka była standardowa, więc starszej serii nie masz.

Jeżeli kupiłeś używke to możliwe, że ktoś zamienił komorę z M60, bo ta jest całkiem podobna(na pewno bardziej niż ta M249) i w niej guma jest bez kołnierza http://shop.ehobbyas...3m60_1_mark.jpg

 

Z resztą masz foty komory z ujęciem bezpośrednio nad otworem komory HU.

jq2k40p1vpde_t.jpg

vop109zs0ce1_t.jpg

Gumki systemy nie widać w prześwicie podajnika kulek.

 

@Lesio

Jeżeli chodzi o składaną szynę boczną typu PKMN, to wiem, że Szczepanowi się udało wykonać taką

http://forum.wmasg.p...40#entry1884584 Może Ci wykona taką albo chociaż podzieli się rysunkami tech.

Gearbox jest kompatybilny z częściami V2, więc nie będziesz miał problemu z tuningiem. Przez jakiś czas miałem wstawione shs M150, tłoczek shs, głowicę tłoka alu, a na głowicę cylindra nakleiłem lepszy amortyzator. Miałem mniej-więcej takie fpsy jak chcesz i się nie rozpadło. Dla pewności możesz wymienić głowicę cylindra, jeśli nie ufasz plastikowej, ale przez to będzie trzeba też wymienić dyszę, bo tam jest pseudo-boreup A&K.

Gumkę lepiej weź systemy. U mnie taka siedzi i absolutnie żadnych problemów. Tylko dystansera nie wymieniaj, bo stockowy to najlepszy jaki może być do komory tego typu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Odgrzewam temat.

Moja ekipa wymieniła obecnie replikę wsparcia - typowo kapitalistyczne m249 na przaśne PKM.

Kupiliśmy używkę z kolbą drewnianą i bakelitowymi okładzinami rączki.W komplecie sprzedawca dorzucił puchę maga z ostrego - bardzo skorodowaną, ale do odratowania.

Technicznie replika działa, w sensie strzela. Problem jest tylko z magiem stockowym, a mianowicie nie podkręca sam przy naciskaniu spustu. Ogólnie kręci, ale trzeba to wymusić. Zanim to wybebeszę w mak, chciałbym się upewnić co do działania przełączników.

Przyciski slow-fast, działają, w sensie zwiększają lub zmniejszają rof repliki.

Suwak LMS, skokowo oferuje zmianę rofa - ma om może wpływ na maga, bo nie doszukałem się info?

Suwak na magu, ma 3 pozycje: off, nic (podejrzewam że tu powinna być automatyczna reakcja na spust), podkręcanie ciągłe.

Ponadto na obudowie maga, zauważyłem dodatkowe gniazdo - czyżby coś a'la soundcontrol?

Ogólnie wtyczka 3-pinowa została zastąpiona nieudolnie polutowanymi wsuwkami.

 

Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję, lub przedstawcie w jakiej konfiguracji mag powinien zgrywać się ze spustem.

Link to post
Share on other sites

Według opisu wmasga.

Będący na wyposażeniu repliki blaszany magazynek skrzynkowy ma pojemność 5000 BB. Jest to hi-cap, podkręcany elektrycznie. Na spodzie magazynka widać przełącznik uruchamiający jeden z trybów podkręcania. Możliwe jest: wyłączenie podkręcania albo wybór między podkręcaniem ciągłym i podkręcaniem podczas naciskania spustu.

 

A gniazdo pewnie jest na wtyczkę JACK jak w M249 i kręcenie kablem.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli nikt tobie nie odpowie to w weekend nakręcę filmik i pokażę co i jak to wygląda w wersji gdzie nie było ingerencji w elektrykę.

 

Ja u siebie wyłączyłem całe sterowanie rofem (użyłem tej wtyczki z kompletu) - jak zawilgotniało to nie chciało działaś i mam teraz trochę większą szybkostrzelność niż z tym układem.

Link to post
Share on other sites

Teraz przeczytaj sam dokładnie to co napisałeś wyżej - przełącznik ma faktycznie 3 tryby.

 

Naprawiłem, w sensie uruchomiłem maga. Ominąłem całkowicie ten suwak w pudle, a kable do maga zrobiłem na 3-pinowej wtyczce z płyty głównej peceta i kabla do wentylatora. Hula

 

Replika ma wymieniony tłok, tłowice i dyszę, oraz springa na m135 - wyciąga 490fps. Zamontowałem silnik Tornado F1. Na batce lipo Turnigy 11.1 2200mah, ma rof jak królik po koksie... na niemal minimalnych ustawieniach elektroniki, rof jest taki jak maksymalny w stocku. Mag ledwo zipie :P

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Witam

Jestem posiadaczem A&K pkm, i chcę w nim zrobić mały upgrade. Będzie to mój pierwszy "raz" jeżeli chodzi o gearbox, stąd moje pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Planuję wymienić tłok, głowicę tłoka, głowicę cylindra, dyszę i sprężynę na M140 O ile widzę po Waszych postach że dysza jest standardowa od M14 21mm to zupełnie nie wiem jak jest z całą resztą. Kiedy błądzę po sklepach w poszukiwaniu części, widzę np. że głowice są do poszczególnych modeli replik, M4 czy AK. Czy ktoś może mnie nakierować na właściwe tory? Czy części są kompatybilne ze sobą? Mam na myśli części od różnych producentów, czy części od różnych modeli. Można je zakładać bez problemu do pkm-a?

Edited by wolny_SxC
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...