Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Skrzywiona prowadnica sprężyny


Recommended Posts

Być może. Prowadnica sprężyny przy pełnym cyklu naciągnięcia sprężyny wchodzi do cofającego się tłoka. Ponieważ jest tak wygięta to może dotykać wnętrza tłoka i go przesuwać w jakiś sposób na boki. Co prawda szkielety mają szyny na tłoki więc zbyt mocno tłok mimo wszystko nie powinien się przemieszczać. Jednak z całego zespołu tłoka to właśnie jego głowica może być mniej odporna na uszkodzenia. Pokaż może jeszcze zepsutą głowicę tłoka. Po śladach na niej będzie można stwierdzić jako tako, co spowodowało jej zniszczenie i czy rzeczywiście to wina prowadnicy. Tak czy tak, warto ją wymienić na metalową.

Link to post
Share on other sites

Niestety nie zrobiłem zdjęć pierwszej głowicy ale ogólnie rzecz biorąc to opadło jej czoło w miejscu gdzie jest śruba mocująca. Za drugim razem zniszczenia były nieco większe niż sama głowica, ale nie wiem czy to zdjęcie w czymś pomoże https://dl.dropbox.c...17/P1020943.JPG Zamówiłem już nowe część i profilaktycznie też metalową łożyskowaną prowadnice. Pytam się ponieważ wole wiedzieć czy to była przyczyna czy moze jest jakaś inna, nie chcę znów wymieniać części przez jakieś niedopatrzenie.

Edited by xanos27
Link to post
Share on other sites

Jasna cholera, niezła masakra powiem szczerze. Zębów tłoka nie masz pozjadanych więc to raczej nie zębatki i złe AOE. Jakieś chroboty i zgrzyty dochodziły z gearboxa przed tym wypadkiem? Jednak całą głowicę tłoka ci połamało a nawet popychacz się złamał co jest dziwne. Czy w środku tłoka widać jakieś obtarcia po bokach? Na pewno nowa prowadnica z łożyskowaniem będzie wpływać na łatwiejsze okręcanie się i rozkład sił ściskanej sprężyny więc to pomoże w jakimś stopniu. Pytanie tylko czy to był jedyny problem. Obejrzyj jeszcze dokładnie tłok, czy nie ma jakichś innych ubytkow i obtarć, szczególnie środek i szyny po bokach. Dziwnie to wygląda, sama prowadnica nawet tak skrzywiona nie powodowała by chyba aż takiego wyginania się tłoka, żeby krawędź głowicy tłoka zachaczyła o krawędź cylindra. Fizycznie to i tak niemożliwe bo tłok nigdy nie cofa się aż tak mocno by wyskoczyć z cylindra. Więc pytanie w jaki sposób głowica tłoka się złamała? Musiała albo trzeć o ściankę cylindra i w końcu pęknąć albo cylinder taki pokrzywiony albo coś dostało się do cylindra. Jeśli się dostało to kilka strzałów najpierw połamało głowicę a później jej resztki wszystko zablokowały, dlatego złamał się nawet popychacz.

Edited by Fedajkin
Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Dopiero co miałem ten sam rozpierdziel, również w G36 JG.

Wspólnym elementem xanosa i mojego była ta sama głowica.

Efekty podobne. Mimo, że wszystko poskładałem dobrze, śrubę trzymającą

dokręciłem na śmierć. Coś poszło nie tak. Żadnych niepokojących dźwięków,

osiągi też ok. Po ok. 50 kulkach stało się właśnie to, co wyżej.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co mam napisać ale.... ostatnio robiłem G36 dla klienta i taką sama głowice tłoka dałem z głowicą cylindra JBU. AOE poprawione, tłok Azimuth z 1 metalowym zębem. W sumie już kilka HC poszło przez nią i jak na razie ok. Odpukać :)

Link to post
Share on other sites

Robi nam się tu małe CSI WMASG :) Obejrzałem dokładnie cylinder i faktycznie tak jak mówiłeś Fedajkin są obtarcia na ściance od prowadnic tłoka, widać je dokąłdnie na tym zdjęciu https://dl.dropbox.com/u/68609817/P1020948.JPG . Napewno są one od prowadnic tłoka bo pasują rozstawem, co ciekawe na samym tłoku nie ma żadnych obtarć ani zniszczeń oprócz czoła tłoka ale to zrozumiałe bo przemielił troche luźnych części. Wydaje mi się że możę przez krzywą prowadnice sprężyna ukłądała się też krzywo przez co gdy się rozprężała nie robiła tego dokłądnie na "wprost" tłoka tylko skrzywiałą się w jedną strone przez co cały tłok wchodził krzywo, jak już tłok szedł krzywo to głowica tłoka zamiast uderzać całą powierzchnią jak powinna to waliła delikatnie bokiem, no i po kilkuset strzałąch uległa. Przed rozpadem z repliki nie wydobywały się żadne dziwne dzwięki, wszystko było spodkładkowane ładnie i kultura pracy była naprawde przyzwoita, przemieliłem tymi częściami po naprawie około 1K kulek. Pierwsza głowica jaką wymieniłem padła raptem po kilkunastu strzałach. SenkuPH wydaje mi się że to nie była wina głowicy, zobacz u siebie czy Twoja prowadnica sprężyny nie jest wykrzywiona.

Link to post
Share on other sites

U mnie było zamontowane tak

1.Wzmocniony tłok z trzema stalowymi zębami [ACM]

2.Wzmocniona nylonowa głowica tłoka z łożyskowaniem mod.1 [ACM]

3.Cylinder typ 1 [ACM]

Niestety Taiwangun skąd kupowałem te części już ich nie ma w ofercie ale po poskłądaniu i zmontowaniu wstępnie wyglądało to tak https://www.dropbox.com/s/ncc3u5ap0kxzqjb/IMAG0168.jpg Z tego wszystkiego przeżył tylko Cylinder.

Link to post
Share on other sites

Myślę, że puki co można winę zwalić na krzywą prowadnicę. Plastikowe stokowe prowadnice większość airsoftowców od razu poleca zmienić na łożyskowane i metalowe. Możliwe też jednak, że owe głowice tłoka są jakieś wadliwe. Wiem, że podobne robiło JG, Ultimate chyba i jeszcze jakaś firma. Ja tam używam zawsze zwykłych plastikowych, płaskich głowic w podobie żółtej CA, tanie i wytrzymałe.

 

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_259&products_id=1301&name=CA_-_Wzmocniona_glowica_tloka

 

A sam używam tego

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_259&products_id=5038&name=Element_-_Glowica_Tloka_-_Ultra_Light

Edited by Fedajkin
Link to post
Share on other sites

Części już mam zamówione, bliżej im do stockowych ale chce zobaczyć czy nie strzelą znów po kilku strzłach. Jak przyjdą, poskładam i przestrzele to dam znać czy się trzyma a jak strzeli tak samo to poszukiwań ciąg dalszy będzie. Póki co dzięki za pomoc :D

Link to post
Share on other sites

Sprężyna ma to do siebie, że się zgina na boki czy do góry i ugina pod naciskiem nie zawsze liniowo. Nie siedzi na całej długości idealnie trzymana osiowo więc jej latanie po gearboxie jest dość normalne. Mają temu zapobiec w pewnym stopniu szyny na tłoku no i odpowiednio stabilna prowadnica. Możliwe, że tłok jest za luźny w danym szkielecie. Widziałem kilka postów gdzie wspominano, że tłok jest "za gruby" ale skoro tak to może też być i "za cieńki" Macie te same głowice czy także takie same szkielety? Chociaż wygląda mi to raczej na kiepskie głowice.

 

Racja, tak jak verb007 mówi, to może być zwyczajne przeciążenie. Rof ma tu szczególnie duże znaczenie. Jeśli tłok już nie nadąża za zębatkami to może dochodzić do zacinek. Dlatego SHS robi tłoki z wyciętym zębem, czyli 14stke ale w 15stce też jest ten ostatni trochę skrócony.

Link to post
Share on other sites

Przed ostatni ząb jest usuwany przez producentów w głównej mierze po to gdyż użytkownicy posiadają różne głowice cylindra, tłoka co za tym idzie AOE bardzo jest zróżnicowane. Stąd chcąc uniknąć zacinek tłoki te nie posiadają tego zęba. U mnie w AK z Short Strokiem mam usunięty 2 i 3 ząb oraz dwa pierwsze zęby na listwie + dwa zęby z tłoka z części puszczającej tłok. Pracuje to cudnie :)

Link to post
Share on other sites

Mnie za pierwszym razem strzeliło na full stocku JG. Po tym incydencie wymieniłem na te części które wypisałem wcześniej ale co ważne też zmieniłem sprężynę na M120 [ACM]. Z za grubym tłokiem też się już spotkałem więc jak tylko przyjdą mi nowe części i będę rozkładał gb żeby je zamontować to zobaczę czy tłok nie chodzi za luźno. Pytanie tylko co zrobić jeśli będzie latał luźno? Wypełnić rowek w prowadnicy tłoka klejem epoksydowym i dopiłować do odpowiedniego rozmiaru? Jak myślicie wytrzyma coś takiego?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...