Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ak 105 NV LCT Gearbox Fotorelacja


Recommended Posts

Gerbox repliki ma nikły przebieg dla tego ciężko określić wytrzymałość bebechów nie mniej jednak prezentują sie solidnie.

 

Zacznę od samej skorupy, która wykonana jest estetycznie i w miarę dokładnie gdzie niegadzie znajdują się nieogradowne nadlewki. Spasowanie obu połówek jest wzorowe sam szkielet również wydaje się bardzo solidny nie mam żadnych zastrzeżeń oprócz wspomnianych nadlewek.

 

CAM00232.jpg

 

 

 

 

Zębatki

 

Stalowe z oznaczeniami LCT jak na stokowe dosyć solidne, wykonane estetycznie jednak nie sądzę że wytrzymają mocniejszą sprężynę niż stokowa. Co do podkładkowania to nie jest źle ale zębatka silnikowa i tłokowa mają 0,6mm luzu wg mnie za dużo. Całość posmarowana rozsądną ilością bardzo gęstego smaru teflonowego.

 

CAM00233.jpg

 

 

 

Tłok

Zrobiony z czerwonego tworzywa sztucznego z pełną stalową szczęką , bardzo pancerny mało prawdopodobne że zawiedzie

 

CAM00237.jpg

 

CAM00235.jpg

 

 

Głowica tłoka

 

Aluminiowa wentylowana z łożyskiem , oring głowicy miękki i gruby .

 

CAM00236.jpg

 

Głowica cylindra

 

Aluminiowa podwójnie uszczelniona z solidną gumową poduszką amortyzującą. Szczelność głowica cylinder jest wzorowa jednak prowadnica dyszy ma średnicę 8,7mm przez co występuje nieszczelność dyszy nawet tej z o ringiem. Aluminium jest miękkie i strasznie się ściera dla tego uważam że jest marnym materiałem na głowicę cylindra gdyż wcześniej czy później pojawi się nieszczelność między głowicą a dyszą bo albo wyślizga się prowadnica albo wytrze się gumowy o ring.

 

CAM00238.jpg

 

 

CAM00239.jpg

 

CAM00240.jpg

 

 

 

Zastąpiłem ją plastikową podwójnie uszczelnioną głowicą z mosiężna prowadnicą dyszy. Mosiądz do takich rzeczy jest o wiele lepszy nie zdziera tak gumy i ma lepsze smarowanie.

 

 

CAM00246.jpg

 

 

 

 

Dysza

 

plastikowa z o ringiem na nowej głowicy daje idealną szczelność .

 

CAM00247.jpg

 

 

 

CAM00242.jpg

 

 

CAM00241.jpg

 

 

 

Cylinder

metalowy chromowany typ 1 wewnątrz ładnie wypolerowany gładki cud miód i orzeszki.

 

CAM00243.jpg

 

 

Sprężyna

Czerniona o niejednakowym skoku zwojów , wydaje się bardzo solidna raczej szybko się nie wygniecie.

 

CAM00234.jpg

 

 

Prowadnica sprężyny

 

Najsłabszy punkt całego gearboxa wykonana z plastiku ze stalową podkładką , replika za takie pieniądze powinna mieć lepszą .

Nie ma co komentować trzeba wymienić .

 

CAM00244.jpg

 

 

zastąpiłem ją stalową z łożyskowaniem.

 

CAM00248.jpg

 

 

Listwa dosyłacza wykonana z białego twardego tworzywa .

 

CAM00245.jpg

 

 

 

Kostka stykowa zrobiona z czarnego tworzywa mocna , styki wykonane z miedzi.

 

CAM00249.jpg

 

 

Dodatkowo wszystkie drobne sprężynki są o wiele mocniejsze tzn trzeba więcej siły by je rozciągnąć etc niż w innych gearboxach które serwisowałem. Dla mnie to plus.

 

Silnik

 

Na zwykłych magnesach nie za mocny daje rade ale nie ma rewelacji.

 

Okablowanie

 

Stokowe nędzne i cienkie zmieniłem na modelarskie 20 awg i t-conector dodatkowo kabelki zabezpieczone oplotem nylonowym.

 

CAM00252.jpg

 

 

W replice zmieniłem również gumkę na zieloną G&G

 

Po wymianie tych trzech elementów wystąpiła znaczna poprawa zasięgu oraz celności. Nie mam jak tego udokumentować ale trafienie celu sylwetka człowieka na odległości 50m nie stanowi żadnego problemu na ogniu pojedynczym każda kulka w celu.(sprawdzane na kulkach gunfire rockets 0,25)

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Odniosę się do tego co napisałeś okiem doświadczonej osoby, bo po opisię widać ,że Twoja wiedza nie jest zbyt głęboka (bez obrazy)

1. Szkielet - dobrze wykonany. Nic mu nie brakuje

2. Zebatki - Nie wyglądają na solidne. Wyglądają na zwykłe. Pewnie zależnie od sztuki wytrzymają i M150

Smar na nich - to nie jest smar teflonowy. Jest to jakiś bardzo gęsty litowy smar.

3. Tłok - mimo ,że full metal - nie jest pod listwą zalany. Pewnie z czasem puści w tym miejscu.

4. Głowica cylindra siedzi bardzo ciasno i jest idealnie szczelna. Aluminium jest w porządku - nic się nie wyciera. W stocku jest spreżyna M135-M140. Możecie spytać za jakiś czas, czy coś się stało z głowicą ale wątpię. Wygląda na taką co wytrzyma wszystko. W dyszy aby uzyskać idealną kompresję wystarczy wymienić o-ring. Stockowy jest dość cienki - norma. I tak fajnie ,że w ogole w jakiś sposób dysza jest uszczelniona.

5. Dysza - długość stockowa AK krótka.

6. Cylinder delikatnie reaguje na magnes - raczej jakiś stop stali.

 

Nie wiem jak na zielonej G&G ,ale w robionym przeze mnie RPK, po wymianie tylko prowadnicy na łożyskowaną, zastąpieniu smaru w cylindrze dedykowanym do cylindrów i zmianie gumki na Prometheusa, Wyskoczyło 450fps. Myślę ,że po zmianie precki dobije się do 460fps co wskazywało by ,że stockowo producent wkłada M140. Zaraz po przyjeździe miała 420fps - tak jak podają w sklepach.

Over.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dedykowany smar do cylindra jest rzeczywiście taki magiczny? Czy nie wystarczy smar silikonowy?

Miałem do czynienia z trzema GB LCT. Boli stockowa prowadnica i z mojej strony wnerwia mnie, że łożyska są 6mm. Jednak w Wale poprawili te mankamenty, wszystko jak w/w jednak dodano prowadnicę sprężyny stalową, łożyskowaną i łożyska 9mm. Jednak w moim egzemplarzu wała skopali zębatki, były "jajowate".

Zębatki jak wspomniał przedmówca powinny uciągnąć M150. Ciągną u mnie z powodzeniem SP140 Guardera.

Edited by Johnnie Walker
Link to post
Share on other sites

Jestem właśnie po kolejnym LCT. Tym razem 74NV. W stocku jak zwykle 420fps

Tutaj o-ring na dyszy był idealnie ścisły - komprecha na cylinderku idealna.

Smar na cylindrze jest fatalny. Za lepki. Sama zmiana prowadnicy + zmiana smaru w cylindrze na smar z ASGRevolution powoduje skok na 435-440fps. Zmiana gumki - tym razem na Systeme dała 450-452fps. (Na MB czerwonym ten sam wynik.) Ta LCT ma bardzo ceniutki kołnierzyk.

 

Co do poprzedniej LCT RPK - przemieliła już 12k kulek. Z cylinderkiem / gł. cylindra z "miękkiego alu" nic się nie stało, natomiast taka ciekawostka się przydarzyła:

CHHLuHQ.jpg

9b7yXUC.jpg

c0OcVpq.jpg

HkDHHpU.jpg

 

Zaczęły z niej odchodzić "kłaki" - wyglada to i w dotyku zachowuje się jak teflon....generalnie coś jak pierwsze serie luf Madbulla...zaczely bardzo skakać FPSy i ogolnie spadek nastąpił. Po zmianie lufy na stock 6.08 z SWD Cymy 590mm - fpsy wróciły na 450-455. Czymi może nawet troszkę lepiej niż było.

Oryginalnej lufy mimo kąpieli w mydlinach, brunoxiem, rozpuszczalnikach itd. nie udało się doczyścić. Co się "zdrapało" to po krótkim strzelaniu znów zaczeło odłazić. Używane kulki 5.95 0.28g.

Na lufie z CYMY wszystko jest ok....ciekawe ,czy tylko tu LCT kombinowało z jakąś powłoką, czy to cała seria ?

Link to post
Share on other sites

Przez lufę nigdy nie leciały kulki madbulla.

 

Replika przed wystrzeleniem 1szej kulki była rozbierana, lufa była jak lustro. 1 strzelanie i uciekło 20-30fps. wyczyściliśmy ją na lustro, następne strzelanie uciekło 40-50fps a w lufie znowu makabryczny syf. To jest definitywnie jakaś ala teflonowa powłoka. Może nie robili tego w innych LCT, ale w RPK z lufa 610mm (przynajmniej moim egzemplarzu) definitywnie jest coś inaczej ;)

Link to post
Share on other sites

Popraw sobie kolory na monitorze - to co wylatuje z lufy, co widać na wyciorze jest szare...ale po rozciągnięciu i pojedyńcze włókna są białawe. Szare się pewnie robi z nałożenia na siebie kilkunastu warst + odrobina brudu. Do zielonego to temu daaaaleko. Pozatym nie spekulujemy od czego to sie zrobiło - stwierdzam fakt ,ze takie coś odkleja /odrywa się od lufy.

Ps. Powodzenia w szorowaniu lufy wyciorem z ostrej.....

Link to post
Share on other sites

Rozumiem Twoją chęć zalezienia przyczyny osadzania się czegoś w lufie. Ale nie jest to osad, to na 100% jakaś warstwa wew. lufy.

 

No dlatego w to nie bardzo wierzę. Troszkę lufek w życiu miałem, i wiem, że ze średniej klasy, najlepiej sprawdzają się właśnie mosiężne półprecki KWA/ LCT/ Systema. Gdybyś był blizej, chętnie bym Ci wymienił tą lufę na 509 mm stocka z SR 25 (6.08)... Skoro taka problematyczna, a sam z ciekawości, poszukął przyczyny...

Edited by ravkill
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Odniosę się do tego co napisałeś okiem doświadczonej osoby, bo po opisię widać ,że Twoja wiedza nie jest zbyt głęboka (bez obrazy)

1. Szkielet - dobrze wykonany. Nic mu nie brakuje

2. Zebatki - Nie wyglądają na solidne. Wyglądają na zwykłe. Pewnie zależnie od sztuki wytrzymają i M150

Smar na nich - to nie jest smar teflonowy. Jest to jakiś bardzo gęsty litowy smar.

3. Tłok - mimo ,że full metal - nie jest pod listwą zalany. Pewnie z czasem puści w tym miejscu.

4. Głowica cylindra siedzi bardzo ciasno i jest idealnie szczelna. Aluminium jest w porządku - nic się nie wyciera. W stocku jest spreżyna M135-M140. Możecie spytać za jakiś czas, czy coś się stało z głowicą ale wątpię. Wygląda na taką co wytrzyma wszystko. W dyszy aby uzyskać idealną kompresję wystarczy wymienić o-ring. Stockowy jest dość cienki - norma. I tak fajnie ,że w ogole w jakiś sposób dysza jest uszczelniona.

5. Dysza - długość stockowa AK krótka.

6. Cylinder delikatnie reaguje na magnes - raczej jakiś stop stali.

 

Nie wiem jak na zielonej G&G ,ale w robionym przeze mnie RPK, po wymianie tylko prowadnicy na łożyskowaną, zastąpieniu smaru w cylindrze dedykowanym do cylindrów i zmianie gumki na Prometheusa, Wyskoczyło 450fps. Myślę ,że po zmianie precki dobije się do 460fps co wskazywało by ,że stockowo producent wkłada M140. Zaraz po przyjeździe miała 420fps - tak jak podają w sklepach.

Over.

 

Widzę właśnie że mam do czynienia z prawdziwym znawcą tematu (ironic).

 

1. Czyli rozumiem że sie ze mną zgadzasz ale dodałeś coś od siebie żeby podkreślić swoją zajebistość

 

2.Twierdzisz że w replice siedzi sprężyna m150 ? Względem jakich standardów to mierzysz bo tak na prawdę wartości w stosunku do oznaczeń różnią sie w zależności od producenta. Skoro zębatki ciągną m150 i nic im sie nie dzieje to chyba jednak nie są takie złe ?

 

Smar litowy powiadasz no w moim egzemplarzu był biały gęsty smar obstawiałbym teflonowy bądź wazelinę techniczną aczkolwiek ja widziałem jedynie taką w odcieniu żółtawym. Smar litowy raczej nie nadaje sie do takich najzwyklejszych o-ringów bo może zlasować gumę a wtedy nie mamy sprężania na tłoku.

 

3.A miałeś chociaż taki jeden przypadek z tym tłokiem czy straszysz ludzi żeby Ci repliki na serwis dawali bo mają wadliwy tłok ?

 

4. Każdy kto miał trochę do czynienia z aluminium wie że nie nadaje się do elementów wystawianych na bezpośrednie tarcie mosiądz jest lepszy bo ma właściwości samosmarujące. aa nie wyciera sie to czego lubrykant na prowadnicy dyszy zawsze jest koloru brudno-czarnego ?

 

5. Stockowa względem replik jakiej marki innej niż LCT ? Dysza ma 19mm wszystkie absolutnie wszystkie repliki AK mają takie dysze ?

 

6. Czyli zgadzasz sie ze mną że jest metalowy teraz wszyscy wiedzą że mogą sobie coś przyspawać do cylindra YAY ;)

 

 

Czapki z głów dziękuje za uzupełnienie mojej fotorelacji swoimi bezcennymi uwagami drogi white_pl.

Link to post
Share on other sites

Widzę ,że nie wiesz kim jestem. Nie szkodzi. Nie ma to znaczenia. Po prostu pracuję zawodowo w serwisie - nie to ,że dłubię w garażu po nocach.

2. W replice siedzi M130 - czyli generuje ~130m/s. Dzięki cylindrowi uzyskujemy ~140m/s. Olać oznaczenia.

Zębatki to odlewane stocki - zależnie od stopu na jaki trafimy mogą być twardsze - mogę się trafić miększe. Oczywiście nie mamy jak tego sprawdzić i porównać.

Smar teflonowy robiony jest na bazie oleju silikonego. Jeśli jest tu jakiś dodatek teflonu to nie większy niż 5%. Bazą jest smar litowy. Lasuje gume ? Zwłaszcza tą odporną na oleje z jakich zrobiony jest o-ring ? Nie będę komentował. Rozmawiamy o replice.

 

3. Nie robię foto każdemu tłokowi. Każdy kto choć trochę pracuje na serwisie zna takie przypadki. Tu tylko dwa zdjęcia, żeby zrozumieć o co chodzi z problemem: http://imgur.com/a/Ff9IE

Zapada się plastik pod metalowymi zębami - przez co cała listwa ugina się do środka, gdy zębatka próbuje się zazębić. Nie podałem nazwy serwisu. Nie muszę się reklamować. Roboty mam, aż nadto.

 

4. Aluminium nie nadaje się tam gdzie jest tarcie ? Zwłaszcza np. takie 7075 T6. Widziałeś gdzieś części zrobione z czystej miedzi ? (wątpię, ale nie mam pewności) Chyba miałeś na myśli mosiądz - który jest stopem i zależnie od proporcji może mieć rózne właściwości. Smar na prowadnicy jest brudny - bo się właśnie wyciera. Znajdź proszę - jeden przypadek w którym aluminiowa prowadnica dyszy wytarła się do "0" od "tarcia". Prometheus, JBU, Ultimate, DeepFire - nie idźcie tą drogą. Nie róbcie głowic z aluminium ! Chodos mówi - róbcie z miedzi !

[Przepraszam za tą odrobinę ironi]

RPK lecha, ma już ok 20-24tys. kulek przebiegu. FPSy trzyma na razie idealnie - choć to nie przebieg. Damy znać, jak coś się stanie z tą "słabą" aluminiową głowicą.

5. Dysza u Lecha i gratka - miała 19,7mm. Długość stockowa standardu TM.

6. Jeśli w tym stopie jest chrom - to jego śladowe ilości. Nie jest "chromowany" w sensie nie naniesiono na niego galwanicznie warstwy chromu - co ja zrozumiałem pod pojęciem "chromowany". Jest to wypolerowana stal.

 

Na tym skończmy już "uzupełnianie" się i bez uszczypliwości.

Pozdrawiam

white.

Link to post
Share on other sites

Nie poznałem jakaś gwiazda rocka ? UUU czuje sfąd urażonej dumy?

 

Wybacz ale poczułem się nieco urażony twoim komentarzem ponieważ w gruncie rzeczy był to bezsensowny bełkot rozpoczęty przytykiem . NIe atakuje ale odpowiadam na atak .

 

Chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem proszę zacytuj gdzie użyłem słowa miedź ?

 

Czyli jednak zgadzasz sie ze mną że sie wyciera ? Jednak na siłe próbujesz udowodnić że jest taki stop który sie nie wyciera, jednak czy z niego zrobiona jest ta głowica LCT o której mówimy ?

 

Czy wszystkie o ringi są olej odpornie nie powiedziałbym , czy oring lct jest odporny nie wiem bo w tej replice nie używałem smaru litowego. Miałem taki dosyć rzadki do przegubów (smar litowy) na pierwszy rzut oka dawał super szczelność ale lasował o-ringi robiły się miękkie i nie trzymały szczelności.

 

PKT 2 miotasz sie w tych swoich mach raz takie raz inne nie wiem co na to odpisać bo mam tylko jednego kałacha lct.

 

Punkt 3,5,6 przyjmuje do wiadomości i nie ma sensu prowadzić nad nimi dyskusji.

Edited by chodos93
Link to post
Share on other sites

Nie poznałem jakaś gwiazda rocka ? UUU czuje sfąd urażonej dumy?

 

Wybacz ale poczułem się nieco urażony twoim komentarzem ponieważ w gruncie rzeczy był to bezsensowny bełkot rozpoczęty przytykiem . NIe atakuje ale odpowiadam na atak .

Skończ już te osobiste wycieczki, bo założyłeś fajny temat z sporą ilością pożytecznych informacji. Głupio, żeby został usunięty....

Nie ważnę kim jestem - napisałem. Urażona duma ? Absolutnie nie. Zaczepki "zielonego" mnie nie urażają.

 

Czyli jednak zgadzasz sie ze mną że sie wyciera ? Jednak na siłe próbujesz udowodnić że jest taki stop który sie nie wyciera, jednak czy z niego zrobiona jest ta głowica LCT o której mówimy ?

 

Czy wszystkie o ringi są olej odpornie nie powiedziałbym , czy oring lct jest odporny nie wiem bo w tej replice nie używałem smaru litowego. Miałem taki dosyć rzadki do przegubów (smar litowy) na pierwszy rzut oka dawał super szczelność ale lasował o-ringi robiły się miękkie i nie trzymały szczelności.

Not sure if troll or just stupid.

Co chcesz udowodnić w ten sposób ? Pisz proszę na temat, który wnosi coś na temat replik i lub LCT.

PKT 2 miotasz sie w tych swoich mach raz takie raz inne nie wiem co na to odpisać bo mam tylko jednego kałacha lct.

.

Skoro ja się "miotam" , to jak nazwać Twój cały pierwszy post ? Bredniami ?

Punkt 3,5,6 przyjmuje do wiadomości i nie ma sensu prowadzić nad nimi dyskusji.

Popieram. Ja kończę tę skądinąd nie przyjemną rozmowę. Chciałem uzupełnić fotki swoją wiedzą, zostałem zaatakowany.

Tak bardzo typowe...zamiast przyznać rację, pienić się ,że jest się świeżym i nie ma się racji...ja też kiedyś zaczynałem.

Z mojej strony EOT. . Chyba ,że stanie się coś ciekawego z serwisowanymi przez nas replikami LCT.

Over.

Link to post
Share on other sites

Nadąłeś się gościu jak balon przeczytaj sobie swoje posty które tak wiele wnoszą do tematu to może zrozumiesz o co mi chodzi. Od początku próbujesz udowodnić ile to ty nie wiesz a momentami bredzisz.

 

A i tak BTW z tym cylindrem to jest z chromowanego mosiądzu wczoraj z ciekawości rozebrałem replikę i wewnątrz wyraźnie widać że się chromowanie przetarło i wyłazi złotawy kolor mosiądzu nie wierzysz z przyjemnością dodam zdjęcia.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...