Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Steyr AUG [GFC/APS]


Recommended Posts

Co do zablokowania auto, ja zrobiłem u siebie taki patent:

 

f018e929ad0e43adaa9ec6fbef9d98a0.png

 

Wybrałem w miejscu wskazanym strzałką na selektorze ognia materiał. Półka która tam znajdowała się poprzednio blokowała wózek spustu na safe.

 

Dzięki temu co prawda traci się safe, ale w przeciwieństwie do powyższych propozycji ingerencji w elektrykę uzyskuje się o wiele krótszą drogę spustu.

 

Jak się ten mod wykona z głową można też zrobić go tak żeby mieć i safe i semi only. Trzeba w tym celu usunąć tylko część tej półki oraz zrobić po drugiej stronie dodatkowy rowek w którym będzie się blokować sprężynka selektora. Tak to jest zrobione w Tokyo Mauri High Cycle Aug. Nie widziałem niestety do kupienia samego selektora przerobionego w taki sposób.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi wydaje się prostsze wyjęcie gearboxa i odkręcenie blaszki która odpowiada za auto...

Wtedy ma się normalnie semi i safe bez zadnego pilowania.

Ba nawet jak sie uprzec i w przypadku zacinki semi - zeby miec mozliwosc odblokowania repliki - mozna zawsze do dwóch blaszek od auto przylutować włącznik stykowy od latarki czy lasera i ukryc w miejscu baterii.

Wtedy odblokowanie gearboxa to tylko zdjecie tylnej klapki i nacisniecie przycisku.

 

Przy tym modzie tez mozna wlaczyc auto - wystarczy wyjac ten element.

On blokuje fizycznie ruch spustu w pozycji safe. Wiec jak sie go wyjmie to umozliwia (bez odlaczenia blaszki) strzelenie auto.

Przy srednio odlanych przerywaczach - mozliwe jest zaciecie sie gearboxa przy strzelaniu tylko na semi.

Strzal na auto odblokowywyje gearbox bez koniecznosci jego rozkrecania.

Link to post
Share on other sites

Co do auto to można najprościej zakleić taśmą styki od auto lub je wykręć.

Aby pozostawić sobie możliwość "odblokowania" repliki można pociągnąć kabelek z przełącznikiem do komory baterii, ale to już jest trochę kombinowania.

 

Ja się zastanawiam nad potrzebą takiego rozwiązania. Czy naprawdę są imprezy gdzie jest oddzielna kategoria dla Para-snajperek z semi-auto? Zazwyczaj są szturmówki do 450, KMy do 500, Snipy do 600, ale do Snajp zalicza się zazwyczaj tylko czterotakty.

 

Odnośnie luf to do 450 wystarczy jakaś pół-precka, stalowa PPS czy coś takiego. Do para-snajperek pewnie Promyk/PDI

Link to post
Share on other sites

Czy naprawdę są imprezy gdzie jest oddzielna kategoria dla Para-snajperek z semi-auto?

 

Coraz częściej pojawia się kategoria DMR do 500-550 FPS semi only.

 

Z kolei ja mam swojego AUGa przerobionego bo CQB wymaga semi only. Modyfikacja selektora pozwala na szybkie przełączenie na full auto gdyby wymagała tego sytuacja (zacinka GB).

Link to post
Share on other sites

Na moim przykładzie - mam AUG'a obecnie w gazie, poprzednio w elektryce. Z fps'ami nie schodziłem prawie nigdy poniżej 550 - 600. Wchodzę wszędzie gdzie mnie poniesie i nie usłyszałem do tej pory słowa sprzeciwu. Wyjątkiem są imprezy gdzie z góry założono niski limit fps, ale na takie się z założenia nie wybieram. Była chyba jedna czy dwie imprezy "w moim zasięgu" gdzie organizator założył że snajper może używać tylko czterotaktu - rozwiązaniem był wypad na inne spotkanie gdzie takich założeń nie było. W prawdzie mam replikę nieco wystylizowaną pod karabin wyborowy, ale zakładam że nikt do tej pory nie dał się nabrać :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Właśnie chodzi o to że patent z selektorem jest najprostszy... po co za każdym razem gdy chce się mieć auto rozbierać replikę?? bez sensu...

No powiedzmy że może się trafić ktoś kto będzie miał bul dupy że go ustrzeliłem raz, drugi, trzeci na cqb... i zacznie wmawiać wszystkim że jadę na full auto

 

matrigs no właśnie o coś takiego chodzi, aczkolwiek utrata trybu safe to też niezbyt dobra opcja...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Najpierw też przerobiłem blokadę spustu ale to rozwiązanie nie było za wygodne (selektor pił w palec) więc zaszalałem i dorobiłem sobie z białego plastiku dodatkowy selektor posiadający tylko auto. Nie ma problemu z rozróżnieniem jaki selektor ma jaki tryb nie wspominając o wygodzie gdy nie ma kolizji między palcem a selektorem.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Chciałem zakupić lufkę do mojego GFG50 i tu pytanie - jaka długość??

Chciałem kupić Modify Hybrid niestety nigdzie nie ma lufki o długości 455mm. Jest 509mm

Czy to dobry pomysł zamontować taką lufkę 509mm?? gdzie się będzie kończyć ta lufa ktoś może wie? nie będzie za bardzo wystawać??

 

I czy długość ma jakiś wpływ na osiągi repliki??

Link to post
Share on other sites

Dwie strony temu zamieściłem link do zdjęć, jest tam zdjęcie lufy 455 mm w tej replice z odkręconym tłumikiem płomienia.

Dodaj sobie 5 cm i będziesz wiedział gdzie się skończy 509. Raczej będzie wystawać za oryginalny tłumik płomienia.

 

Czemu akurat ta Modify Hybrid?

Długość lufy ma znaczenie ale nie jakieś wielkie. Jest o tym kilka tematów.

Link to post
Share on other sites

Czemu Modify Hybrid?? jak byliśmy ze znajomym na strzelance niedawno rozmawialiśmy z gościem który od długiego czasu bawi się w ASG i jest w temacie modyfikacji dość obeznany. Polecał tą lufkę ( padły chyba jakieś inne jeszcze ale już nie pamiętam )

Tak wiem, Promyk... o tym też było... rzecz w tym że jakoś nie mam ochoty wydawać ponad 3 stówki na lufkę, muszę kupić jeszcze kilka innych rzeczy a budżet mam ograniczony. Będę chciał też kupić gumkę flat-hop do tego.

 

No chyba że polecisz coś innego w przystępnej cenie?? Jak już napisałem wcześniej Promyk raczej odpada - zbyt drogi

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Panowie- przeleciałem cały temat, jak i kilka pokrewnych, ale rozwiązania nie uzyskałem.

 

Dotyczy to AUG A3 od APS/GFC (KU905)

Fabrycznie założony jest dwustopniowy spust progresywny (ładnie nazwali...)- wiadomo o co chodzi. Chciałem dziadostwo wymontować bo mnie zwyczajnie ten skaczący spust drażni, a jednak kiedy idę w ROF'a to wypada z tego auto korzystać.

Wiem, że nie wymaga to wielkiej ingerencji także pytanie krótkie jak życie zębatek na silniku HT- co muszę wywalić, żeby całkiem pozbyć się trybu semi i "skakania" spustu?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

To są chińskie repliki i życia zębatek (jak i innych podzespołów) nie przewidzisz, jedne tracą zęby w stokowym ustawieniu, inne wytrzymują silniki HT i sprężyny 140.

 

Aby całkiem pozbyć się trybu semi można wywalić przerywacz.

Aby zlikwidować przeskok spustu trzeba rozebrać spust i zobaczyć co ten skok powoduje, jeszcze się w to nie zagłębiałem.

Link to post
Share on other sites

Ja już od tygodnia mam temat ogarnięty. Przerywacz z GB wyleciał z hukiem. Do tego po wyjęciu całej dźwigni spustu ukazują się dwa "ząbki" na sprężynach, zaraz nad samym językiem spustu- odpowiadają za skakanie języka między semi i auto. Wystarczy ząbki ze sprężynkami wywalić i spust chodzi gładko na całej długości.

A szczerze mówiąc polecam je wywalić nawet przy używaniu trybu semi- gładko pracujący spust jest znacznie wygodniejszy niż szarpanie się z dodatkowymi oporami na spuście.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mam replikę trochę ponad 7 miesięcy. Może nie była katowane, ale na kilkunastu imprezach już była.

Oprócz kilku modyfikacji, które zrobiłem od razu po zakupie, o których pisałem wcześniej, nic (aż do wczoraj, ale o tym zaraz) w replice nie zmieniałem.

 

Sprężyna delikatnie się ubiła i miałem ~375 fps na kulkach 0.25g.

Pisałem że u mnie regulacja hopka działała bardzo lekko, że aż podczas strzelania hopek zam się zerował.

Dlatego też postanowiłem zakupić nową komorę AirsoftPro.

 

http://airsoftpro.cz...-pro-aug-detail

 

W niej regulacja chodzi bardzo ciężko, tak ciężko, że kiedy hopek jest zamontowany w replice to nie jestem w stanie przestawić go palcami, muszę posiłkować się nożem czy innym toolem. To jest duży plus, na pewno sam się nie rozreguluje.

 

Niestety są też minusy. Po zamontowaniu hopka, fpsy spadły do ~368 na kulkach 0.25g. Niezależnie czy była wsadzona gumka dołączona do hopka czy czarna systemy. Widocznie gdzieś się różni wymiarami o dziesiątą cześć minimetra, od stockowej i dysza się już tak ładnie nie uszczelnia. Będę i tak niedługo zaglądał do środka GB, to się przy okazji zmieni dyszę na jakąś doszczelnioną, pewnie i tak się będzie różniła długością i trzeba będzie dobierać.

 

Drugi problem to zakres regulacji hopka na dołączonym dystanserze. Dystanser jest taki jak stockowy, mały i miękki. Hopek praktycznie nie ma na nim regulacji. Maksymalnie podkręcony ledwo co wystaje, za mało żeby skutecznie podkręcać kulkę. Wsadziłem większy, twardy, oczywiście z wkładu od długopisu, regulacja jest jak należy i chyba tak na razie zostanie :icon_wink:

 

Replika jak na te swoje 410 fps ma ładny zasięg i skupienie, ale chodzi mi po głowie zrobienie z niech DMR na +500 fps.

 

Pytanie:

Polecanie jakieś konkretne dysze? Protech, Guarder, inne?

 

EDIT:

Na razie myślę że kupie te 3 i potestuje:

http://azteko.pl/protech-dysza-do-replik-typu-aug-24-90-mm-p-6460.html

http://azteko.pl/guarder-dysza-uszczelniona-do-aug-m14-ge-04-38-24-7-mm-p-954.html

http://azteko.pl/protech-dysza-do-replik-typu-g36-standardu-jg-25-25-mm-p-6452.html

Edited by Huba_lbn
Link to post
Share on other sites

ProTech'a to ja Ci odradzam osobiście. Nie mogłem złapać na niej szczelności czego bym nie robił i bynajmniej nie chodzi o jej długość. Ma zbyt grube zakończenie, trzeba by ją nieco objechać na tokarce albo inaczej odchudzić. Guardera nie macałem więc się nie wypowiem. Za to osobiście stosuje http://www.militaria.banzaj.pl/CLASSIC-ARMY-Dysza-uszczelniona-AUG-p156133-sklepy.html przy czym nie znam tego sklepu. U mnie śmiga to na komorze ProWin'a od G36 i filetowej gumce promyka przy konwersji gazowej i CO2 jako pędniku. Miodzio szczelność.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nie mogłem nigdzie znaleźć tej dyszy CA. Na tym Banzaj.p to się jakoś kupuje czy ja jakiś ślepy jestem?

 

Kupiłem sprężynę SP150 Guardera, silnik SHS High Torque i kilka dysz:

 

Guarder AUG - 24,68 mm

SHS AUG - 24,74 mm

ProTech AUG - 24,91 mm

ProTech G36 - 25,36 mm

A stockowa ma - 24,86 mm

 

I zabrałem się do testowania.

Na początek wymieniłem silnik i się okazało że nie ma prawie żadnej z miany w ROFie. Na silniku SHS High Toque, na stockowej sprężynie mam 12 k/s na 7.4V i 18 k/s, a na 11.1V (Baterie Redox 20C).

Nie za szybki ten silnik, ale przynajmniej dużo nie zwolnił na SP 150, bo na 7.4 było 10 k/s i 16 k/s na 11.1.

 

 

Konfig #0

Stock + Lufa Promyk 455 mm, Komora AirsoftPro, Gumka Systema Czarna, Mosfet Gate Nano SSR.

~365 FPS na 0.25g; 11 RPS na 7,4V; 17 RPS na 11.1V

 

Konfig #1

Stock + Lufa Promyk 455 mm, Komora AirsoftPro, Gumka Systema Czarna, Mosfet Gate Nano SSR, Silnik High Torque SHS.

~365 FPS na 0.25g; 12 RPS na 7,4V; 18 RPS na 11.1V

 

 

Konfig #2

Stock + Lufa Promyk 455 mm, Komora AirsoftPro, Gumka Systema Czarna, Mosfet Gate Nano SSR, Silnik High Torque SHS, Sprężyna SP150 Guardera.

410-440 FPS na 0.25g; 10 RPS na 7,4V; 16 RPS na 11.1V

 

Na stockowej dyszy i SP150 fpsy szalały. Była to pora na testowanie zakupionych dysz.

 

Dodałem kilka zdjęć wnętrza stockowego GB, nic ciekawego, taki chińczyk.

https://drive.google.com/open?id=0B5wQreMPLVhfTzA1VjJLVFBPNEU

 

Od razu wymieniłem głowicę cylindra, bo stock to taki mały żal. Niestety jedyną jaka miałem to SHS od M4:

http://azteko.pl/shs-glowica-cylindra-do-m4-v2-short-type-full-p-2135.html

Rurkę ma tej samej długości co stock, więc na razie musi wystarczyć.

Może kiedyś zmienię na: http://azteko.pl/shs-glowica-cylindra-do-g36-v3-long-type-p-3811.html.

 

Oto wyniki:

 

Guarder AUG ~ 440 fps

SHS AUG ~ 440 fps

ProTech AUG ~ 450 fps

ProTech G36 ~ 465 fps

 

No i niech ktoś mi powie ze długość nie ma znaczenia ;)

Chociaż i tak spodziewałem się lepszych wyników. Na razie zostaję z ~ 520 fps na SP150 Guardera. Zobaczymy jak replika poradzi sobie w polu i co pierwsze walnie. Zostawiłem na razie stockowy tłok, chociaż miałem pod ręką SHS z 14 stalowymi zębami, jak coś ma polecieć niech to będzie plastikowy tłok.

 

W sumie rozkręcałem i skręcałem GB ponad 10 razy, ale to głównie przez głowicę tłoka SHS'a. Mam taką SHS'a podwójnie uszczelniona, jak ta: http://azteko.pl/arma-tech-glowica-tloka-double-o-ring-aluminium-cnc-app232-p-10882.html

Ale miałem na niej jakieś absurdalne niskie fps typu 300-320. W rękach wydawało się że super strzykawka, a w strzelaniu jakaś dupa totalna, na razie musi zostać stockowa głowica tłoka.

 

Cel jest z 550 fps i chyba będę musiał jeszcze wstawić mocniejszą sprężynę niestety.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

A jak z magazynkami do tej repliki? Jakich używacie? Aktualnie widzę, że tylko Battle Axe'y są dostępne i są dosyć tanie. No i ile różnią się długością od magów od AK-74. Pytam, bo prawdopodobnie sam będę przymierzać się do zakupu GFG49 w przyszłym miesiącu.

Link to post
Share on other sites

Battle Axe są ok, ale trafiają się buble. Jedna albo dwie sztuki midcapów z 12 jakie mam miała problemy z blokującą się sprężyną. Po rozbiórce udało się to podszlifować. Magi do AUG są o wiele mniejsze od tych do AK. Nawet w ładownicy do eMkowych magów warto coś podłożyć żeby bardziej wystawały bo bywa ciężko je wyciągnąć.

Link to post
Share on other sites

A są magi jakiejkolwiek innej firmy i nie hi-capy?

O połowę chyba przesada. Gdzieś wyczytałem, że 16 cm długości mają, więc trzy centymetry krótsze od moich. Ale nie wiem ile w tym prawdy.

 

EDYTKA: Nooo, to będę musiał coś podkładać, choć długie eMkowe mieszczą się fajnie w moich ładownicach.

Edited by Ślepak
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...