Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BEZŚNIEŻNA ZIMA X 01-03-2014


Recommended Posts

Bezśnieżna Zima X

 

01-03-2014 r. (sobota).

 

Witam wszystkich serdecznie. Wiem, że niektórzy pytali się czy ja wogóle żyję, ale jak na razie tak. Przepraszam za tak późny termin postu i imprezy, ale było to podyktowane okolicznościami zdrowotnymi. Jednak sądzę, że Ci z Was którzy chcą przyjechać to zrobią to. Oto garść informacji o imprezie:

 

Miejsce bezśnieżnej - Skwierzyna (lubuskie).

 

Organizator: EWMED, GS-3 oraz Liga Obrony Kraju.

 

Wpisowe: 40 zł od osoby. Składka każdego uczestnika gwarantuje ciepły posiłek, kawę, herbatę, ubezpieczenie, zabezpieczenie logistyczne, strzelanie z ostrej amunicji karabinem AKMS. Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat uczestnictwa w BZ X.

 

Zgłoszenie: przedpłata w wysokości 40 zł. Po przesłaniu pieniędzy należy wysłać e-mailem zgłoszenie. Zgłoszenia proszę kierować na adres bezsnieznazimax@wp.pl (NOWY ADRES).

Zgłoszenie w formie tabeli:

 

Imię i Nazwisko Rok urodzenia Nick Ekipa

 

W tegorocznej edycji każdy uczestnik bezetki będzie miał możliwość oddania 5 strzałów z popularnego kałacha. W związku z tym impreza będzie musiała odbyć się w dwóch lokalizacjach. Rozpoczynamy w starym miejscu o godz. 8:30 i tam jest główna część rozgrywki, a następnie ok. godz. 13 przemieszczamy się na strzelnicę garnizonową w Skwierzynie, gdzie odbędzie się część „rozrywkowa”. Na strzelnicy czekać na nas będzie wspomniane ostre strzelanie oraz ognisko, ciepły posiłek, kawa, herbata oraz tort urodzinowy.

Większość osób przyjedzie swoimi pojazdami, ale dla tych którzy nie będą mieli dojazdu na strzelnicę możemy podstawić autobus.

 

REGULAMIN NA BZ X

 

1. Termin zlotu - 01.03.2014 r.

2. Rozpoczęcie imprezy 8:30 (należy przybyć minimum 30 minut wcześniej)

3. 40 zł wpisowe (płatne na konto do 20.02.2014r.)

4. Zgłoszenia do 20.02.2014 r.

5. Dopuszcza się uczestnictwo osób w wieku powyżej lat 18 (DECYDUJE ROK URODZENIA).

6. Dozwolone jest używanie wyłącznie broni typu ASG. Jedyna dopuszczalna amunicja to plastikowe 6mm BB

7. Wymagana jest ochrona oczu. Zaleca się stosowanie atestowanych gogli/okularów przeznaczonych do rozgrywek ASG lub PB. Jednakże jakości ochrony oczu Organizator nie będzie wymuszał.

8. Obowiązuje zakaz stosowania ładunków wybuchowych powyżej oznaczenia K 203, a także łzawiących czy jakichkolwiek innych środków o działaniu szkodliwym dla żywych organizmów przez uczestników imprezy. Atestowane dymy są dopuszczalne.

9. Dopuszcza się stosowanie urządzeń typu LWC przy kategorycznym zakazie celowania w głowę.

10. Trafienie w jakąkolwiek część ciała, munduru czy kamuflażu jest równoznaczne z wyeliminowaniem z rozgrywki. DOKŁADNY OPIS CO ROBI TRAFIONY GRACZ WKRÓTCE PRZEDSTAWI NA TYM FORUM KIEREK. KAŻDY UCZESTNIK MUSI SIĘ ZAOPATRZYĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE W JEDEN ZWYKŁY BANDAŻ ORAZ CZERWONĄ HUSTĘ.

Komunikacja między trafionym, a pozostałymi graczami jest zakazana, przekazanie broni również, chyba, że trafiony pozostawi ową w miejscu trafienia.

11. Nie ma ograniczonej ilości trafień, po której następuje wyeliminowanie gracza. Respown każdy uczestnik opuszcza w wyznaczonym przez organizatora czasie tj. przy każdym minionym kwadransie danej godziny. Respowny nie są miejscem walki jak i teren wokół nich w obrębie 50 m ani też nie jest możliwe ich zdobywanie.

12. Przypadkowe trafienie przez sojusznika powoduje taki sam skutek.

13. Trafianie w broń wyklucza możliwość jej dalszego użytkowania w danej rozgrywce.

14. Rykoszety nie są uznawane. Uznawane są celne strzały po linii prostej przez niewystarczającą osłonę, tj. przez szeroko rozumiane zarośla, trawy, krzewy.

15. Nie istnieje pojęcie strzału oddanego wcześniej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesiątych sekundy), dwustronnym otwarciu ognia z pola rozgrywki schodzą obaj gracze.

16. Zabronione jest strzelanie w pobliżu osób pozbawionych ochrony oczu, tj. trafionych, osób postronnych, jak i do fotografów, innych osób nie biorących czynnego udziału w rozgrywce oraz zwierząt.

17. Każdy uczestnik porusza się po terenie rozgrywki na własne ryzyko.

18. Kategorycznie zabrania się wchodzenia na piętra i dachy budynków, i prowadzenia tam jakichkolwiek działań.

19. Rozgrywka może zostać przerwana (nieszczęśliwy wypadek, wtargnięcie na teren osób postronnych) w każdym jej momencie.

20. Organizator nie bierze odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki w czasie trwania zlotu.

21. Organizator nie bierze odpowiedzialności za wszelki sprzęt zagubiony, zniszczony lub uszkodzony w czasie trwania zlotu.

22. Bezwzględnie zabrania się spożywania alkoholu, tak podczas rozgrywek, jak i w przerwach.

23. We wszystkich sprawach nie ujętych bezpośrednio w regulaminach, jak i dotyczących rozstrzygania kwestii spornych między graczami decydujące zdanie ma Organizator, którego decyzja jest nieodwołalna

24. Każdy zgłaszający się do udziału w imprezie akceptuje regulamin imprezy bez zastrzeżeń i będzie się do niego stosował podczas trwania imprezy, jak i do powszechnie znanego i przestrzeganego "Prawa ASG".

25. Organizator zezwala na stosowanie podczas rozgrywek granatów grochowych, jednak siła ładunku miotającego nie może przekraczać oznaczenia dla petard K 203.

 

 

Wpłaty na Bezśnieżną Zimę X kierować na podane poniżej konto;

 

BANK PEKAO SA

Nr rachunku 31 1240 3578 1111 0000 4445 8412

Bogdan Walczak

ul. Długa 29/4

66-300 Międzyrzecz

 

W tytule operacji proszę wpisać - "BZ X + swój nick"

 

Jeżeli kilka osób wysyła pieniądze jednym przelewem to proszę podać nick każdego uczestnika. W mailu zgłoszeniowym mogą być tylko osoby, które przesłały pieniądze jednym przelewem. W poprzednich latach na jedno zgłoszenie mailowe były dwa, trzy przelewy co bardzo utrudniało pracę.

Każdy, kto chciałby uzyskać dowód wpłaty (KP) proszony jest o zgłoszenie tego przy zgłoszeniu m-ailowym, podając dodatkowo swój adres zamieszkania. Tylko pełne zgłoszenie będzie skutkowało wystawieniem dowodu wpłaty.

 

Dojazd na miejsce imprezy:

 

Wszyscy kierują się w Skwierzynie do jedynego tam ronda. Przy rondzie jest stacja paliw Orlen i market Netto. Na tym rondzie kierujecie się na Poznań. Od tego ronda jakieś 2 km po prawej jest stacja paliw, a po lewej widać zakład na którego placu stoi duża ilość maszyn budowlanych oraz widnieje napis TEC. Skręcacie w pierwszą drogę w lewo za tym zakładem i już jesteście na miejscu.

 

BARDZO WAŻNE

 

ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO OKREŚLENIA STRONY KONFLIKTU.

WIĘCEJ INFORMACJI NA DNIACH UMIEŚCI MURYN.

Edited by Buniek92
Link to post
Share on other sites
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SCENARIUSZ ROZGRYWKI:

 

 

Separatystyczna Republika Nadwarcia (Priwartia, oficjalnie Republika Nadwarcia), to region autonomiczny w zachodniej Polsce. Położony około 20 km. od Międzyrzecza w województwie Lubuskim. Istniał jako niepodległe państwo od 27 lutego do 2 marca 2014 roku, kiedy to w wyniku działań zbrojnych przestał istnieć. SRN nie został uznany przez żadne państwo na świecie. Był to obszar o powierzchni około 30 kilometrów kwadratowych. Największe osady ludzkie to Skwierzyna ( stolica ), Chełmsko, Stary Dworek i Skwierzynka.

 

Historia

 

Region ten był zamieszkiwany przez ludność przesiedloną w wyniku działań wojennych z lat 1939 - 1945. Początkowo ludność ta szybko przyzwyczaiła się do nowych warunków. Z czasem zaczęły pojawiać się nastroje separatystyczne. Niechęci między ludzkie w czasach Polski ludowej nie były czymś masowym. Jednak po roku `89 zaczęły się nasilać. Rząd polski nie przejmował się tym zbytnio. Jednak gdy ludność tego obszaru zaczęła się usamodzielniać problem zauważono natychmiast. Po wstąpieniu do Polski do Unii Europejskiej, "separatyści" stali się solą w oku rządu RP. Kierowali pozwy przeciwko Polsce do europejskich trybunałów z prośbą o uznanie ich autonomii. Unia z milczącą zgodą podchodziła do tej kwestii, a rząd RP kategorycznie odmawiał.

 

Casus belli

 

Sytuacja zmieniła się diametralnie kiedy kraje Europy uznały Kosowo.

Dla separatystów był to znak do rozpoczęcia działań na rzecz pełnego uniezależniania się od państwa polskiego. Potrzebowali sojusznika dla swoich działań. Znaleźli go w postaci potężnego wschodniego sąsiada Polski. Zaczęli organizować bojówki, uzbrojone oddziały cywilów. Początkowo ludność polska na tym obszarze nie była w jakiś sposób brutalnie traktowana. Zdarzały się sporadyczne przypadki aktów wandalizmu. Jednak jednym z największych bodźców do działania były m. in. Wydarzenia z Gruzji z przed kilku lat (Osetia) oraz ostatnie incydenty związane z przesunięciem granic z powodu Igrzysk Olimpijskich w Federacji Rosyjskiej. Biorąc przykład z wydarzeń w Osetii, 27 Lutego 2014 o godzinie 22:00 uznają siebie jako państwo. Republika Nadwarcia, tworzy własny rząd- Polska przyjmuje to z oburzeniem. W tej chwili sytuacja rozwija się lotem błyskawicy. Wywiad donosi o prześladowaniach ludności polskiej, przemieszczaniu się bojówek wzdłuż granicy oraz o możliwościach przeprowadzenia zamachów terrorystycznych. 28 Lutego następują po sobie dwa najgorsze możliwe scenariusze. W godzinach porannych dochodzi do zamachu na ministra Obrony Narodowej, a kilka godzin później, to czego rząd polski obawiał się najbardziej- Rząd SRN poprosił Mińsk i Kreml o uznanie niepodległości.

28 lutego, przez cały dzień trwają gorączkowe rozmowy. Późnym wieczorem zapada decyzja o interwencji zbrojnej w celu obalenia SRN, zanim zostanie uznany za niepodległe państwo.

 

Działania zbrojne

 

Do ataku na SRN wyznaczone zostały JWK Lubliniec oraz AGAT z odwodami 17 WBZ, Siły szybkiego reagowania NATO oraz Sił Zbrojnych UE. Siły te nazwano roboczo NRF (Nato Re- establishment Forces) .

 

Wywiad: Podczas zamachu na Ministra Obrony Narodowej, separatystom udało się zdobyć karty dostępu / klucze identyfikacyjne do Systemu Łączności Sił NATO. Zdobycie ich jest kluczowym zadaniem dla NRF.

 

 

Szczegóły mechaniki rozgrywki niebawem.

Edited by Muryn
Link to post
Share on other sites

Długość scenariusza rozgrywającego się na "przetwórni", a za ten odpowiada GS-3, nie zależy od nas tylko od głównego organizatora. Niemniej jednak, przeprowadzimy w przyszłym tygodniu rozmowy, aby wydłużyć czas rozgrywki.

 

Pozdrawiam, Kierek

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Limitu kulek nie będzie.

 

Co do limitu fps: na imprezie nigdy nie było chronografu. Zakładam, że na tej też nie będzie. Niemniej jednak, jest to teren zabudowany, dość zwarty, więc stanowczo można go zakwalifikować jako MOUT/CQB.

 

Jako współorganizator zalecałbym zdroworozsądkowe podejście do kwestii fpsów.

 

Myślę, że dla replik nie snajperskich 450 fps to górna granica.

Link to post
Share on other sites

ZAPOZNANIE SIĘ Z PONIŻSZYM JEST WARUNKIEM UCZESTNICTWA!

 

 

 

BARDZO WAŻNE

 

ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO OKREŚLENIA STRONY KONFLIKTU.

WIĘCEJ INFORMACJI NA DNIACH UMIEŚCI MURYN.

 

Uczestnicy:

 

 

I. NATO Re-establishment Forces (NRF):

 

 

1. Reid

2. Shadow77

3. Wojtass

4. Zbychu

5. Szampi

6. Bajer17

7. Ronin

8. Andree667

9. Dawidson

10. Arek

11. Przemo

12. Ticzer

13. Kiras

14. Ernesto

15. Ciennki

16. Chudy

17. Michał J.

18. Marcin J.

19. Marmel

20. Dziubol

21. Wiesiek

22. Stalk3r

23. Młody marmel

24. Blaszany

25. Kapitan Morgan

27. Janek

 

 

Osoby przydzielone do frakcji występują w pełnym umundurowaniu i oporządzeniu- narodowość dowolna.

 

 

II. Separatystyczna Republika Nadwarcia- "Priwartia" (SRN)

 

 

1. Gustav

2. Manis

3. Syrius

4. Chlor

5. ziku

6. brzoza

7. macq

8. misiek

9. Wnuczek

10. Dziadek

11. Cezary

12. Maciek

13. Jasda

14. Blood

15. Szczerba

16. BOGDAN

17. Szuj@

18. Tornado

19. Matrix

20. GRYF

21. DRACO

22. BLUE

23. Robertas3

24. JORDAN

25. Tomek

26. Montez

 

Osoby przydzielone do frakcji występują w strojach cywilnych i oporządzeniu militarnym typu pasy, kamizelki.

 

 

Niezbędne wyposażenie dla każdego członka:

 

- 2 x czerwona szmata o wymiarach 20x20 lub 25x25.

- okulary ochronne

- zegarek (lub inny czasomierz)

 

Specjaliści (ustaleni na miejscu):

 

Każda ze stron ma następujących SPECJALISTÓW:

 

- INFORMATYK (po czterech na stronę)

- MEDYK ( po czterech na stronę)

 

 

Zasady trafień:

 

RANNY

Trafieniem nazywamy każdy bezpośredni kontakt jakiejkolwiek części ciała lub oporządzenia z kulką 6mm wystrzeloną z repliki asg.

Rykoszety nie są trafieniem. Jedna seria traktowana jest jak jedno trafienie.

Trafienie przez niewystarczającą zasłonę (kulka odbiła się od łodygi krzewu) jest uznawane.

Jeżeli nie masz pewności czy trafienie było rykoszetem zachowaj się, jak ranny.

 

Po trafieniu, trafiony upada, kładzie się, kuca (zależnie od warunków pogodowych) i oznacza jedną z kończyn, najbliższą miejscu trafienia, czerwoną szmatką sygnalizującą bycie rannym. Ranny nie prowadzi walki. Osoba otrzymująca „postrzał” powinna zachowywać się realistycznie.

 

Istnieje możliwość przeczołgania się ok. 2 metrów, jeżeli warunki bezpieczeństwa nie pozwalają przebywać w miejscu otrzymania trafienia.

 

Ranny nie może komunikować się z otoczeniem. Jedynym mogą być wrzaski bólu lub paniczne wzywanie medyka.

 

Następnie trafiony spogląda na zegarek i wyznacza 5 minut po którym wykrwawia się i ginie jeżeli nie zostanie opatrzony przez medyka.

 

Przeciąganie rannego w inne miejsce jest możliwe. Jednak ranny nie może sam się przesuwać. Może zostać podniesiony, przeciągnięty. Ranny nie może chodzić nawet z pomocą dwóch osób.

 

W przypadku udzielenia pomocy przez medyka, w ciągu 5 minut od trafienia, ranny wraca do gry.

 

Kolejne trafienie raz opatrzonego uczestnika wiąże się z natychmiastowym zgonem.

 

Ranny nie może sam stwierdzić, że zginął przed upływem 5 minut od trafienia, nawet, jeżeli zginął ostatni medyk.

 

ZGON

 

Uczestnik „ginie”:

- W przypadku trafienia i nieudzielenia pomocy przez medyka w ciągu 5 minut od postrzału.

- Raz opatrzony gracz ginie w przypadku kolejnego trafienia.

- Ranny może zostać dobity przez przeciwnika. Odbywa się to, przez położeniu ręki na ramieniu i wyraźnym wypowiedzeniu hasła: „DOBIJAM”.

 

Po „śmierci” gracz odczekuje czas, aby nie przeszkadzać w trwającej walce.

 

Trupy nie gadają. Śmierć oznacza się założeniem drugiej czerwonej szmatki na głowę oraz uniesieniem rąk, repliki w górę oraz odmaszerowaniem w stronę respawna.

 

W respawnie trup usuwa opatrunek. Zgodnie z zasadami opisanymi wyżej, wraca do gry jako zdrowy gracz. (po respawnie w przypadku trafienia może zostać opatrzony)

 

Nie dopuszcza się przeszukiwania i zabierania jakiegokolwiek ekwipunku trupom oraz rannym. Nie dotyczy tylko w przypadku INFORMATYKÓW (Informatyk posiada "fant" zawieszony na szyi, który może zostac zabrany tylko i wyłącznie przez informatyka przeciwnej formacji- informatyk tej samej frakcji nie może go zabrać).;

 

 

 

MEDYK

 

Udzielanie pomocy to prawidłowe opatrzenie kończyny, oznaczonej czerwoną szmatką, dostarczonym przez organizatora bandażem. Bandaż powinien być zawiązany prawidłowo, a szmatka znajdować się pod nim. Nie można zwijać szmatki, wystawanie szmatki spod założonego opatrunku lub zsunięcie się go wiąże się z nieskutecznością założenia. Osoba ranna i źle opatrzona wykrwawia się i ginie.

 

Bandaż musi zostać zużyty w całości. Nie dopuszcza się jego dzielenia lub skracania. Jeden bandaż można użyć jeden raz.

 

Medyk NIE może opatrywać sam siebie. Może to zrobić wyłącznie inny medyk.

Medyk zostaje wyznaczony na początku rozgrywki (lub wcześniej) i w trakcie trwania rola ta nie może zostać zmieniona.

 

Ilość opatrunków Będzie ściśle ograniczona. Medyk nie ma obowiązku opatrywania każdego rannego.

 

W przypadku rozpoczęcia opatrywania rannego, czas 5 minut od trafienia „pauzuje się”. Jeśli medyk przerwie opatrywanie, czas upływa dalej.

 

 

 

Rolę INFORMATYKÓW Będą wyjaśnione na miejscu.

 

W razie braku zrozumienia: PYTAĆ, PYTAĆ i jeszcze raz PYTAĆ!

Link to post
Share on other sites

Pytania:

Czy medyka wroga można łupić z opatrunków?

Czy bandaże przenosi medyk i czy ewentualnie może je wydać uczestnikom, którzy będą mieli go na wierzchu szpeju jako opatrunek indywidualny?

Czy (ze względu na charakterystykę terenu) strona działająca po cywilnemu może nosić hełm na głowie?

Link to post
Share on other sites

Opatrunki posiadają tylko i wyłącznie medycy i nie podbieramy ich medykom :-)

Opatrunki będą odpowiednio oznaczone i tylko takie biorą udział w rozgrywce.

Osoby biorące udział po stronie SRN mogą mieć hełmy, lecz dobrze by było żeby nie były w żadnym kamuflażu (w przypadku starszych wzorów hełmów- bez pokrowców)

Link to post
Share on other sites

Skoro jeden bandaż można użyć tylko raz i nie można go dzielić, a jest powiedzmy 26 ludków w grupie i biorąc pod uwagę kilka- kilkanaście zejście do respa, to reasumując każdy z medyków musi mieć prawie 200 opatrunków :icon_smile:

 

 

Coś mało ludzi w tym roku :(

Edited by szuja3
Link to post
Share on other sites
Ilość opatrunków Będzie ściśle ograniczona. Medyk nie ma obowiązku opatrywania każdego rannego.

 

Mechanika z założenia ma być nieco bardziej ambitna. Tym zabiegiem ograniczy akcje "samobójcze" i ma spowodować realistyczne podejście do rozgrywki.

Link to post
Share on other sites

Przeciąganie rannego w inne miejsce jest możliwe. Jednak ranny nie może sam się przesuwać. Może zostać podniesiony, przeciągnięty.

 

Przyjmujemy symboliczne kilka metrów przeciągnięcia rannego za osłonę / do pomieszczenia itp., w celu bezpiecznego opatrzenia. Nie wchodzi w grę przeniesienie rannego do respa- bez względu na odległość od niego...

Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz wszystko sprawdziłem i policzyłem. Przepraszam za zamieszanie szanowną brać Airsoftową. Poniżej ostateczna lista:

 

Separatystyczna Republika Nadwarcia- "Priwartia" (SRN)

  • Gustav
  • Manis
  • Syrius
  • Chlor
  • ziku
  • brzoza
  • macq
  • misiek
  • Maciek
  • Jasda
  • Blood
  • Szczerba
  • BOGDAN
  • Szuj@
  • Matrix
  • GRYF
  • Tornado
  • Robertas3
  • DRACO
  • BLUE
  • JORDAN
  • Montez
  • Stalk3r
  • Ślepy
  • Archi_Starosta
  • Kanias
  • Krystian Dusza
  • Robin
  • Piachu
  • Michał Niklas

NATO Re-establishment Forces (NRF):

  • Reid
  • Shadow77
  • Wojtas
  • Zbychu
  • Szampi
  • Bajer17
  • Ronin
  • Andree667
  • Dawidson
  • Arek
  • Przemo
  • Ticzer
  • Kiras
  • Ernesto
  • Cienki
  • Chudy
  • Michał J.
  • Marcin J.
  • Stalk3r
  • Marmel
  • Dziubol
  • Wiesiek
  • Młody marmel
  • Blaszany
  • Kapitan Morgan
  • Janek
  • Tango
  • Rysiu

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...