Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

dzięki wielkie Panowie, w takim razie biorę tłok z 14 zębami i piłuję (przed)ostatni ząb tak jak na fotce tłoku Retro Arms poniżej, tak?

a do reszty się zalecę, zobaczymy co z tego wyjdzie.

image.png.b4c13862f877a8f24c851fcb5eaffdfa.png

fint twoje argumenty do mnie przemawiają - dlatego zdecyduję się na SHS. Niech starczy chociaż to wszystko na 2 kolejne sezony to juz będę zadowolony :) 

czekam jeszcze z kumplem na chrono jak przypłynie w koncu z chin, wtedy dam znać jak ta cała zabawa wyszła i jakie osiągi przed i po tuningu.

Pozdro!

 

 

Edited by iboy205
Link to post
Share on other sites
  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na zdjęciu jest tłok half teeth. Montuje się go przy innym typie zębatek tak więc przypadkiem go nie kupuj ani nie ścinaj połowy zębów na całej długości. 

Jak chcesz mieć mniej roboty możesz kupić tlok Retro Arms, który jest już dostosowany pod korektę AOE. Jest on także wytrzymalszy niż shs. 

https://airsoftarmory.pl/pl/p/Retro-Arms-wzmocniony-tlok-CNC-14%2C5-zebow-POM/3596

Jednak SHS spokojnie sobie poradzi :) 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nie mam tej sprężyny, po prostu kilka razy montowałem ją w replikach klientów.

Swoją replikę mam zrobioną pod kulki 0,32g BLS. Na lufie PDI 6,01mm strzela to celnie w okolicach 80m w sylwetkę człowieka. Kulki dolatują na ponad 100m. Do 50m jestem w stanie trafiać w głowę raz po raz. 

Na sprężynie Ultimate M135 mam:

450fps (1,88J) na 0,2g

370fps (2,03J) na 0,32g

355fps (2,34J) na 0,4g

Wartości fps zaokrąglone. Na cięższych kulkach fps/J spadają. 

Po wyregulowaniu hu na 0,32g strzela to 390fps (2,26J). Na cięższych kulkach fps/J spadają. Perfekcyjnie nie jest to skalibrowane bo najwyższy wynik jaki udało mi się uzyskać to 2,34J na 0,4g. Mając 2,26J teoretycznie mógłbym jeszcze walczyć o te 0,08J, ale mi się nie chce. Na 0,36g i wyregulowanym hu już jest spadek więc musiałbym użyć kulek między 0,32, a 0,36g aby już po regulacji było te 2,34J. Jednak wątpię aby znacząco przełożyło się to na celność czy zasięg. Wątpię też aby bez zwiększenia mocy repliki dało się zwiększyć zasięg skuteczny. Według mnie to max.

Replikę składałem i dopieszczałem przez 3 lata... Dużo się na niej nauczyłem. 

Link to post
Share on other sites

jasny gwint, to ja po pierwszym złożeniu na nowych częściach miałem problem żeby trafić w karton 60x40cm na 45m, na 60m celności nie było żadnej. Strzelałem z kulek 0,25, zamówię 0,28 i 0,32 , zobaczymy jak będzie. Z fpsami nie wiem jak - czekam jeszcze na chronometr.

Mam też jeszcze 2 pytania:

Czasami mam  przycinki na semi, tzn. strzelę parę razy i nagle zawiecha, nie strzela i nie mogę wcisnąć spustu do końca, wrzucam auto i leci dalej - tu pewnie wina złego złożenia gb?. Co do samego auto to też mam wrażenie, że jakoś mniej kulek leci niż powinno tak jakby niektóre strzały były puste - też wina złego złożenia czy mag nie wyrabia? Domyślam się, że stwierdzić przyczynę na odległość ciężko - jakieś pomysły chociaż?

 Kusi mnie też żeby przy tej sprężynie jednak zmienić silnik na  GUARDER ICU albo ULTIMATE BOOST 30k o których wspominałeś.. do nich już LiPo 11 czy 7,4 może zostać?

Edited by iboy205
Link to post
Share on other sites

Spoko Iboy, to znany bajkopisarz. Znany głównie z produkcji postów na forum i ruchania ludzi na częściach. Zerknij sobie w "sprawy sporne" i wątek o MK serwis. To on. Nie trafiłem nigdzie w necie na ani jednego właściciela tych replik którymi się tak chwali XD, na żywo tym bardziej.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, iboy205 napisał:

jasny gwint, to ja po pierwszym złożeniu na nowych częściach miałem problem żeby trafić w karton 60x40cm na 45m, na 60m celności nie było żadnej.

No to lipa bo stock repliki 400-450fps wyciągnięte z pudełka strzelają celnie na 60m jak nie dalej. To w sumie sprawdzić może każdy. Scorpion Evo w stocku z tego co pamiętam ma 400fps i dużo ludzi pisze o zasięgu 70-80m. Tak więc nie są to żadne bajki, ale w polszy nie dorośli jeszcze do tego. Poczytaj zagraniczne fora, strony, grupy i zobaczysz jaka jest tam kultura wypowiedzi, które są merytoryczne. 

Skoro nie masz nawet chrono to nic dziwnego. Jednak bez highendowych części nie oczekiwałbym highendowych wyników. Skup się na poprawnej pracy repliki, szczelności i zmniejszeniu ryzyka uszkodzenia bo niezawodność liczy się najbardziej. 

1 godzinę temu, iboy205 napisał:

Czasami mam przycinki na semi, tzn. strzelę parę razy i nagle zawiecha, nie strzela i nie mogę wcisnąć spustu do końca, wrzucam auto i leci dalej - tu pewnie wina złego złożenia gb?. Co do samego auto to też mam wrażenie, że jakoś mniej kulek leci niż powinno tak jakby niektóre strzały były puste - też wina złego złożenia czy mag nie wyrabia? Domyślam się, że stwierdzić przyczynę na odległość ciężko - jakieś pomysły chociaż?

Kwestia zgrania spustu, kostki stykowej i przerywacza. Bardzo częsty problem. Odpuściłbym sobie cackanie się z tym i wrzucił mikrostyki lub układ optyczny. 

1 godzinę temu, iboy205 napisał:

Kusi mnie też żeby przy tej sprężynie jednak zmienić silnik na  GUARDER ICU albo ULTIMATE BOOST 30k o których wspominałeś.. do nich już LiPo 11 czy 7,4 może zostać?

Obojętne jako aku dasz i tak będzie bardzo dobrze. Zależy co chcesz konkretnie uzyskać. 

Link to post
Share on other sites

No moja replika w stocku miała wg. producenta 310fps wiec ogólnie bieda :) brałem ją właśnie z myślą żeby swój 1 sezon postrzelać bez kombinowania a dalej już cos potuningować.

Co dokładnie masz na myśli w kwestii mikrostykow i odpuszczenia sobie cackania ze spustem, kostka i przerywaczem bo nie do końca czaje baze? mosfet perun micro nie wystarczy, ten ktory doradzales?

 

Link to post
Share on other sites

Cześć.

Zakupiłem M4 ux4 10", wersję metalową.

I teraz pytanie, jak jakość części w środku?Producent podaje m.in. silnik ht, wzmocniony GB i zębatki oraz lufę 6.01. 

Aktualnie strzelam się na dwóch miejscówkach-typowe cqb 350fps oraz las około 450. C

Cześć.

Zakupiłem M4 ux4 10", wersję metalową.

I teraz pytanie, jak jakość części w środku?Producent podaje m.in. silnik ht, wzmocniony GB i zębatki oraz lufę 6.01. 

Aktualnie strzelam się na dwóch miejscówkach-typowe cqb 350fps oraz las około 450. Chciałbym używać tej repliki na obu, wymieniając tylko sprężynę.

Co by pasowało wymienić? Dodam że w lesie używam tylko trybu semi.

Zależy mi na jak.najwiekszym zasięgu i reakcji na spust.

Chciałbym używać tej repliki na obu, wymieniając tylko sprężynę.

Co by pasowało wymienić? Dodam że w lesie używam tylko trybu semi.

Zależy mi na jak.najwiekszym zasięgu i reakcji na spust.

 

Link to post
Share on other sites

Możesz doprowadzić stockowy środek do idealnej szczelności przy wymianie tylko i wyłącznie dyszy na doszczelnioną, ale jeżeli chcesz od razu zainwestować i nie mieć problemów późniejszej eksploatacji, to z miejsca wymiana tłoka na pełną stalową listwę(niebieski SHS wystarczy), inna głowica tłoka, polecam ultimate POM,  głowica cylindra... od biedy może zostać, wkleić tylko sorbo, albo inny wynalazek, który wytłumi uderzenie tłoka. Sprężyna modify 120, powinna dać 450.

Zębatki możesz zostawić(450fpsow przetrwają), oczywiście dupy nie urywają, ale jeżeli są proste, to nie wymieniaj, bo po co ? No chyba, że jakieś High speed.

Zrób flathopa, gumki dobierz wg., tego która się lepiej doszczelni. Pewnie ML Macaron 60 wystarczy + dystanser omega. Komora tam siedzi rotacyjna, czy stalowy King Arms ?

Lufe możesz wziąć Madbull SteelBull ~150ziko, albo coś z wyższej półki czyli promyk/pdi.  Jeżeli chcesz mieć jeden set na CQB/las, to bierz lufe 363mm, chyba najlepszy wybór długości do urozmaiconego terenu(budynki/las), zakryjesz ją spokojnie tłumikiem, bo stockowo chyba masz 270mm.

W okolicach 350-400zł z lufą SteelBull się zmieścisz. Polecam dorzucić jakiś podstawowy mosfet Perun/Gate i wymienić sztywne przewody na przewody w oplocie silikonowym, 16AWG, spokojnie wystarczy + wtyczki t-deans. 

Oczywiście znajdą się tacy, co Ci powiedzą, że z miejsca wymiana gearboxa na RA, bo stockowe lubią pękać i bez wydania minimum 1k na środek, replika dupy nie urwie. Nie słuchaj ich :)                

 

 

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kaflok napisał:

Możesz doprowadzić stockowy środek do idealnej szczelności przy wymianie tylko i wyłącznie dyszy na doszczelnioną

Głowica cylindra puszcza powietrze. 

Cylindry bywają źle wykończone przez co także replika traci na szczelności. 

Oringi do dopasowania. 

5 godzin temu, kaflok napisał:

ale jeżeli chcesz od razu zainwestować i nie mieć problemów późniejszej eksploatacji, to z miejsca wymiana tłoka na pełną stalową listwę(niebieski SHS wystarczy), inna głowica tłoka, polecam ultimate POM,  głowica cylindra...

Tłok w stocku ma pełną metalową listwę, a sam korpus jest wytrzymały. O dziwo idealnie pasuje listwa Retro Arms. Korpus tłoka wytrzymuje 550fps, do cqb i szturmu nie potrzeba go wymieniać. 

Głowica tłoka uszczelnia się i jest wytrzymała, natomiast jej wykonanie jest tragiczne. Masa nadlewek, zadziorów itp. Od biedy można zostawić jednak koszt np SHS, ktora jest o wiele lepiej wykonana to około 20 paru zł. O Ultimate POM nie ma co mówić, high end. 

Głowica cylindra faktycznie do wymiany. O ile cylinder będzie dobrze wykonany można go także zostawić i ewentualnie wypolerować. 

5 godzin temu, kaflok napisał:

Sprężyna modify 120, powinna dać 450.

Sprężyna Modify S120 daje 470fps.

 

5 godzin temu, kaflok napisał:

Zębatki możesz zostawić(450fpsow przetrwają), oczywiście dupy nie urywają, ale jeżeli są proste, to nie wymieniaj, bo po co ?

Pewnie dlatego, że są odlane z ryżu. Czy wytrzymają to loteria. Jeden komplet wytrzymuje SP170 Guardera 640fps, a inny pada na SP90 350fps.

Prędzej czy później odmowią posłuszeństwa i najpewniej stanie się to przy pierwszej zacince. Biorąc pod uwagę tłok z metalowymi zębami i pełną szczelność o zacinkę i zmielenie zębów nie trudno. Sądzę, że jakiś czas popracują i wymianę ich można odłożyć na inny termin, jednak koszt nowych to 50zl za Big Dragony i 100zl za czarne, niezniszczalne SHS. 

5 godzin temu, kaflok napisał:

Komora tam siedzi rotacyjna, czy stalowy King Arms ?

Niestety plastikowa, czerwona, rotacyjna niskiej jakości. Od biedy można zostawic ponieważ wymiana komory nie wiąże się z otwieraniem gearboxa i można ją wymienić później. 

 

5 godzin temu, kaflok napisał:

Lufe możesz wziąć Madbull SteelBull ~150ziko, albo coś z wyższej półki czyli promyk/pdi.  Jeżeli chcesz mieć jeden set na CQB/las, to bierz lufe 363mm, chyba najlepszy wybór długości do urozmaiconego terenu(budynki/las), zakryjesz ją spokojnie tłumikiem, bo stockowo chyba masz 270mm.

Tłumik to kolejny wydatek. Wsadziłbym lufę taką aby nie wystawała z lufy. 

Te niecałe dodatkowe 93mm nic nie da. Możliwe, że będą nieco niższe fps na kulkach 0,2g wzgledem nominalnej wartości fps jakie daje sprężyna, ale na cięższej kulce i/lub po regulacji hu uzyskamy prawidłowy wynik. Reszta to kwestia doboru cylindra. 

 

5 godzin temu, kaflok napisał:

Oczywiście znajdą się tacy, co Ci powiedzą, że z miejsca wymiana gearboxa na RA, bo stockowe lubią pękać i bez wydania minimum 1k na środek, replika dupy nie urwie. Nie słuchaj ich :)  

Szkielet znosi dzielnie 550fps natomiast prowadnica sprężyny jest bardzo słabo wykonana i szybko wyłamują się jej uszy. Jak długo wytrzyma także jest loterią tak jak w każdym chińskim szkielecie.

Myślę, że przy 350/450fps nie będzie z nim problemu przez dłuższy czas, zwłaszcza po uszczelnieniu i zamontowaniu miękkiego zderzaka tłoka. 

13 godzin temu, Looper napisał:

Nie mam określonego budżetu. Na start myślałem jedynie nad flatem, ewentualnie lufą, żeby nie stracić gwarancji

Na to także są potrzebne pieniądze. 

Na pewno nie brałbym luf Prometheusa. PDI 6,01 to high end, jednak można spokojnje kupić lufę Lambda One 6,01mm, która jakością i osiągami dorównuje PDI. Koszt Lambdy to około 350-360zł.

Poniżej tego tylko Steelbull (około 150zł) bądź ZCI (100-120zł). Przesiadka na Steelbulla czy ZCI jakiś efekt da aczkolwiek EA/Dytac mają dość dobrej jakości lufy w stocku. Nie sugeruj się średnicą wewnętrzną. Precyzja luf precyzyjnych polega na ich wykonaniu, wykończeniu i takim samym rozmiarze na całym odcinku. Dlatego im dłuższa lufa tym wieksze prawdopodobieństwo nierówności. Lufa precyzyjna może mieć zarówno 6,01, 5,98 jak i 6,20mm.

Jeśli budżet pozwala kup Lambde bo przy Steelbulu czy ZCI najpewniej będziesz czuć niedosyt. 

Co do flathopa... Przedmówca dobrze mówi. Najłatwiej będzie Ci zamontować gumkę Maple Leaf Macaron oraz dystanser Omega tej samej firmy.

Jeśli nie chcesz póki co ruszać gearboxa to niestety nie wiele jesteśmy w stanie Ci pomóc. Replika nie jest szczelna, a co za tym idzie nie wiadomo jaka sprężyna da Ci 450, a jaka 350fps.

Jeśli chcesz skupić się tylko na wymianie lufy i gumki to tak jak wyżej zostało napisane. Dodatkowo skusiłbym się na komorę Maxx Model. 

Edited by fint
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

1. Dysza nie zgrywa sie z gumka, możesz wymienic dysze na dłuższą, bądź zeszlifowac czolo popychacza dyszy. Ostatnio jestem zwolennikiem ostatniej opcji, jezeli jest to kwestia kilku dziesiątek/setek.

2. Gumka nie doszczelnia sie w komorze, zastosuj teflonfix, mozesz dac troszke gestego smaru silikonowego i upewnij sie, ze dobrze siadla w komorze.

Link to post
Share on other sites

Kombinuj, sprobuj wsadzic dluzsza dysze, mozesz spilowac czolo popychacza, skrocic sprężynke popychacza, albo docisnac oringami komore do GB, w końcu sie doszczelni :)

Skoro wrociles do 400 fps, to sprawdz szczelność calego ukladu.

Jakiej sprezyny uzywasz ? Warto mieć jakies odniesienie :)

 

Edited by Tenlon
Link to post
Share on other sites

sprężynę prmetheus sp120 na ktorej byla swoja droga naklejka M140 jak przyszla. na opakowaniu jednak sp120

niedlugo mam zamiar z kumplem gb rozebrac i montować mosfet to wtedy tez bedziemy kombinowac z doszczelnieniem.

dzieki za rady!

Edited by iboy205
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Panowie, po dzisiejszej strzelance coś mnie tknęło i zajrzałem do wnętrza repliki - niestety pęknięty szkielet gearboxa... 

Co polecacie? 

W środku mam: 

Tłok Madbull PX02 (nie robiłem nic z zębami)

głowica tłoka Armatech z łożyskiem i uszczelnieniem 

cylinder typ 1 metalowy

głowica cylindra metalowa (nie wiem jakiej marki, fioletowa)

sprężyna SHS M120 

prowadnica sprężyny metalowa łożyskowana.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...