Buzzi Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 witam mam repke gr4 g26 od G&G pytanie takie jaki bezpiecznik do niej kupić bo ma brak Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Nie kupować. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 A po co bezpiecznik? Bezpiecznik jest zupelnie niepotrzebny - bo jedyne co robi to zwieksza opory. Kiedys juz o tym pisalem ... jak masz zwarcie w gearboxie - to po prostu replika bedzie strzelac non stop poki nie odepniesz batki. Jak masz zwarcie przed silnikiem a za batka - to wtedy bezpiecznik ochroni ci pakiet przed spaleniem Jak masz zwarcie przed bezpiecznikiem - to wtedy bezpiecznik nie ochroni ci pakietu przed spaleniem. Wiec bezpiecznik zadziala ci tylko wtedy kiedy zwarcie bedzie konkretnie miedzy przewodami ktore dochodza do silnika. Dodatkowo bezpieczniki do asg nie sa stricte zaprojektowane do tych celow. Stuningowana replika spali bezpiecznik bo bedzie za slaby. A wybadac jaki bedzie odpowiedni - moze nie byc latwe. Jedyne sensowne bezpieczniki to elektroniczne ktore odcinaja prad - ale po paru sc. wlaczaja znowu. Uzywane przy mosfetach przy lipo. Ale ogolnie tez nie sa jakos bardzo potrzebne. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Jak masz zwarcie przed silnikiem a za batka - to wtedy bezpiecznik ochroni ci pakiet przed spaleniem Jak masz zwarcie przed bezpiecznikiem - to wtedy bezpiecznik nie ochroni ci pakietu przed spaleniem. Może o czymś nie wiem, ale co za różnica, gdzie jest bezpiecznik, skoro on otwiera obwód? No chyba, że zewrzesz przewody równolegle do bezpiecznika i silnika. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Znaczy to chyba jest tak: (kreski to kable bądź zwarcia) Batka - bezpiecznik - silnik | | ----------------------------- W przypadku zwarcia przed silnikiem cały schemat będzie wyglądał tak: Batka - bezpiecznik - silnik | | | --------------------------------- W tym przypadku bezpiecznik nie puści prądu dalej, ale w przypadku gdy zwarcie jest między bezpiecznikiem, a batką będzie wyglądało to tak: Batka - bezpiecznik - silnik | | | ---------------------------------- Obwód będzie już zamknięty zanim prąd "dotrze" do bezpiecznika więc batka będzie mimo wszystko obciążona. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Odpuść sobie bezpiecznik. Jeżeli nie będziesz strzelał 50 kulkowymi seriami jest zbędny. Zamiast tego radzę zainwestować w lekcje wyrównawcze z języka ojczystego. Bo wstyd publicznie tak pisać. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Nie ogarniam tego schematu, ale musisz pamiętać, że prąd płynie w całym przewodzie a nie z jednego końca na drugi, i by było śmieszniej płynie od minusa do plusa Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 (edited) Nie ważne od którego bieguna prąd płynie. Schematy są takie troche lipne, ale wydaje mi się, że do ogarnięcia (chociaż teraz przyszło mi do głowy, że inna rozdzielczość ekranu mogła je "porozjeżdżać"). W normalnej sytuacji mamy obwód zamknięty: batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka. Jeśli prąd płynie w drugą stronę to będzie kolejnośc batka -> silnik -> bezpiecznik -> batka. Kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia więc dalej nie będę go opisywał. W sytuacji zwarcia między bezpiecznikiem, a silnikiem mamy jakby dwa obwody: batka -> bezpiecznik -> zwarcie -> batka oraz normalny batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka. Zwarcie jest za bezpiecznikiem więc bezpiecznik "padnie" i przerwie obwód - poświęci się i uratuje sytuacje - będzie "bohaterem". W sytuacji gdy zwarcie będzie między batką, a bezpiecznikiem znowu będziemy mieli jakby dwa obwody: batka -> zwarcie -> batka oraz normalny batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka Bezpiecznik znów się przepali, ale odetnie prąd tylko od silnika. Drugi obwód (batka -> zwalcie -> batka) nadal będzie zamknięty, a to, jak zapewne wiesz, jest niebezpieczne. Edytuj: pominąłem gearbox bo w przypadkach o które pytałeś nie ma on żadnego znaczenia. Edited October 14, 2014 by MarekMac Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Teraz wszystko jasne. Ale jeżeli mówimy o zwarciach, to nie przed lub za bezpiecznikiem, tylko równolegle lub szeregowo do bezpiecznika. Jam masz jak to mówisz obwody BA-BE-ZW-BA (piszę skrótowo) i BA-BE-SI-BA to zwarcie jest szeregowo do bezpiecznika. W drugim przypadku równolegle. Jak masz zwarcie równoległe, to wcale nie jest powiedziane, że bezpiecznik się przepali. Ale czy to zrobi czy nie, to bez znaczenia. GB, tak samo bez znaczenia. No dobra, to się dogadaliśmy. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.