Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pomoc (bezpiecznik)


Recommended Posts

A po co bezpiecznik?

Bezpiecznik jest zupelnie niepotrzebny - bo jedyne co robi to zwieksza opory.

Kiedys juz o tym pisalem ... jak masz zwarcie w gearboxie - to po prostu replika bedzie strzelac non stop poki nie odepniesz batki.

Jak masz zwarcie przed silnikiem a za batka - to wtedy bezpiecznik ochroni ci pakiet przed spaleniem

Jak masz zwarcie przed bezpiecznikiem - to wtedy bezpiecznik nie ochroni ci pakietu przed spaleniem.

 

Wiec bezpiecznik zadziala ci tylko wtedy kiedy zwarcie bedzie konkretnie miedzy przewodami ktore dochodza do silnika.

 

Dodatkowo bezpieczniki do asg nie sa stricte zaprojektowane do tych celow. Stuningowana replika spali bezpiecznik bo bedzie za slaby.

A wybadac jaki bedzie odpowiedni - moze nie byc latwe.

 

Jedyne sensowne bezpieczniki to elektroniczne ktore odcinaja prad - ale po paru sc. wlaczaja znowu.

Uzywane przy mosfetach przy lipo. Ale ogolnie tez nie sa jakos bardzo potrzebne.

Link to post
Share on other sites

Jak masz zwarcie przed silnikiem a za batka - to wtedy bezpiecznik ochroni ci pakiet przed spaleniem

Jak masz zwarcie przed bezpiecznikiem - to wtedy bezpiecznik nie ochroni ci pakietu przed spaleniem.

Może o czymś nie wiem, ale co za różnica, gdzie jest bezpiecznik, skoro on otwiera obwód?

No chyba, że zewrzesz przewody równolegle do bezpiecznika i silnika.

Link to post
Share on other sites

Znaczy to chyba jest tak: (kreski to kable bądź zwarcia)

Batka - bezpiecznik - silnik

| |

-----------------------------

W przypadku zwarcia przed silnikiem cały schemat będzie wyglądał tak:

Batka - bezpiecznik - silnik

| | |

---------------------------------

W tym przypadku bezpiecznik nie puści prądu dalej, ale w przypadku gdy zwarcie jest między bezpiecznikiem, a batką będzie wyglądało to tak:

Batka - bezpiecznik - silnik

| | |

----------------------------------

Obwód będzie już zamknięty zanim prąd "dotrze" do bezpiecznika więc batka będzie mimo wszystko obciążona.

Link to post
Share on other sites

Nie ważne od którego bieguna prąd płynie. Schematy są takie troche lipne, ale wydaje mi się, że do ogarnięcia (chociaż teraz przyszło mi do głowy, że inna rozdzielczość ekranu mogła je "porozjeżdżać").

W normalnej sytuacji mamy obwód zamknięty: batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka. Jeśli prąd płynie w drugą stronę to będzie kolejnośc batka -> silnik -> bezpiecznik -> batka. Kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia więc dalej nie będę go opisywał.

W sytuacji zwarcia między bezpiecznikiem, a silnikiem mamy jakby dwa obwody:

batka -> bezpiecznik -> zwarcie -> batka oraz normalny batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka. Zwarcie jest za bezpiecznikiem więc bezpiecznik "padnie" i przerwie obwód - poświęci się i uratuje sytuacje - będzie "bohaterem".

W sytuacji gdy zwarcie będzie między batką, a bezpiecznikiem znowu będziemy mieli jakby dwa obwody:

batka -> zwarcie -> batka oraz normalny batka -> bezpiecznik ->silnik -> batka

Bezpiecznik znów się przepali, ale odetnie prąd tylko od silnika. Drugi obwód (batka -> zwalcie -> batka) nadal będzie zamknięty, a to, jak zapewne wiesz, jest niebezpieczne.

Edytuj: pominąłem gearbox bo w przypadkach o które pytałeś nie ma on żadnego znaczenia.

Edited by MarekMac
Link to post
Share on other sites

Teraz wszystko jasne. Ale jeżeli mówimy o zwarciach, to nie przed lub za bezpiecznikiem, tylko równolegle lub szeregowo do bezpiecznika. Jam masz jak to mówisz obwody BA-BE-ZW-BA (piszę skrótowo) i BA-BE-SI-BA to zwarcie jest szeregowo do bezpiecznika.

W drugim przypadku równolegle. Jak masz zwarcie równoległe, to wcale nie jest powiedziane, że bezpiecznik się przepali. Ale czy to zrobi czy nie, to bez znaczenia. GB, tak samo bez znaczenia. No dobra, to się dogadaliśmy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...