Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Force Core M4 Series


Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Trochę odkopię temacik.

 

Wczoraj miałem okazję rozkładać replikę M4 Force Core na czynniki pierwsze i muszę powiedzieć, że części stockowe są całkiem niezłe. Metalowa prowadnica sprężyny, doszczelniona dysza, cylinder typ 2. Wystarczyło, że wymieniłem oringa na głowicy tłoka i szczelność głowica tłoka - głowica cylindra oraz głowica cylindra - dysza jest naprawdę bardzo dobra.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Z rzadka się zdarza. Ale przyczyn może byc kilka.

1. Czy dobrze wkładasz i dopychasz magazynek? Jeśli magazynek się zatrzaskuje dobrze, to sprawdź, czy ruszając nim w gnieździe nie znajdziesz pozycji, w której mag zacznie podawać.

2. Czy to nowy magazynek? Czy był dołączony do repliki? Czy możesz reklamować (magazynek/replikę)?

3. Jaki to rodzaj magazynka (pojemność)? Jeśli Hi-cap, czy podkręcasz mechanizm podający odpowiednio?

Z kolei mid-capy (~120 kulek pojemności) są wybredne co do kulek, bo te układają się w nich dwurzędowo. Jakich kulek używasz?

4. Czy inne magi podają? Jeśli tak, to przyczyna jest najprawdopodobniej w tym magazynku. Reklamuj lub używaj innych. Możesz też spróbować naprawić.

5. Jeśli kilka różnych magów nie podaje, to może być kwestia długości dyszy lub braku opóźniacza. Czy coś zmieniałeś w replice ostatnio?

6..... :icon_smile:

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

1.No raczej dobrze, zatrzaskuje się i sztywno siedzi.

2.Pięć sztuk nowych magazynków prosto od GFC

3.Low capy na 60 kulek bodajże, rockets bio 0,20g

4.Inne tak samo działają więc chyba to wina komory w replice bo kilka kulek wchodzi "na raz" ale nie podaje do komory i replika nie strzela, po wyjęciu magazynka wypada kilka kulek a reszta siedzi w magazynku.

5. Nic nie było zmieniane, replika przyszła tydzien temu od GFC

Edited by Rakiet
Link to post
Share on other sites

Reklamowałbym replikę.

 

To, że kilka kulek wylatuje z komory jest normalne i nieuniknione.

 

Zajrzyj przez gniazdo magazynka do wlotu komory - czy widzisz dyszę? Czy widzisz kołnierz gumki?

Wrzuć jedną kulkę do komory i zobacz gdzie się zatrzymuje. Powinna wylądować na samym końcu drogi, to jest na grzbiecie komory pomiędzy kołnierzem gumki, a dyszą.

Czy kulka tak umieszczona przeleci przez gumkę i lufę? A jeśli ją (kulkę) delikatnie popchniesz? (wykałaczką na przykład)

Strzel też kilka razy na sucho zaglądając do komory przez gniazdo magazynka. Jak się porusza dysza?

Czy miałeś dołączony hi-cap do repliki? Czy działał (podawał kulki) normlanie?

A zajrzyj jeszcze do lufy (najlepiej świecąc czymś do gniazda magazynka), czy nie jest zatkana kulką...

 

Kulki masz wątpliwej jakości, ale wątpię by nawet BIO tak spuchły, żeby nie przejść przez stockową lufę prosto z paczki.

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

Przepraszam za multi posty ale chyba nie mogę edytować wiadomości.

 

Edytuje do poprzedniego, bo poprzedniego edytować nie mogę...

Gumki nie widać

Dysza to chyba "to złote co kulkę popycha" - jeśli to, to widać dyszę przez gniazdo od magazynka.

Wrzucona kulka zatrzymuje się na "koncu" komory. Nie chce przelecieć z komory na koniec lufy to jest "na koniec tłumika płomieni" Próbuję popchać malutkim imbusikiem dalej do lufy, też nic.

Strzały na sucho - dysza porusza się chyba normalnie, tzn nie ma żadnych niepokojących odgłosów czy widocznych oznak aby dysza skręcała w bok czy coś.

Jak wyżej, był hicap który "podawał" jak reszta czyli nie zawsze i kulki po odpięciu magazynka wylatywały.

Brak kulek w lufie po oględzinach latarką.

 

I jak wyżej wymieniana była gumka na guardera.

 

Edit, po wrzuceniu kulki jednak nie ląduje ona na koncu komory tylko "przed dyszą" ta jej nie pozwala wejść na miejsce przez co nie wylatuje dalej przez lufe, dopiero po którymś strzale jeśli kulka "zdąży" przed dyszą to wlatuje na swoje miejsce i dalej dysza kieruje ją przez lufe i ta wylatuje ze swoją prędkością.

Edited by Rakiet
Link to post
Share on other sites

Wychodziłoby, że masz ciut za długą dyszę. Ewentualnie zbyt wysuniętą do przodu przez popychacz. Jej wymiana (lub instalacja opóźniacza popychacza, co też mogłoby pomóc) wymaga otwarcia gearboxa = utrata gwarancji, jeśli zrobisz to sam. Oddaj replikę w ramach reklamacji, niech poprawią lub dadzą CI nową.

Powodzenia!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ostatnio robiłem FC-109. Zauważyłem że w nowszych wersjach nie ma już zgrzewnych pokręteł przy hop-up. Jakiś tam plus :D.

Ale mało tego. Dalej stosują cylinder typ 2 do tak krótkiej lufy.

Właściciel sobie zażyczył dłużą lufę w tłumiku oraz gumkę G&G.

Efekt sam mnie zamurował :D. Przy przesmarowaniu repliki jak i dodaniu lufy guardera 363mm i gumki zielonej G&G. Chrono Xcortech mk3 pokazało 440-445fps :D. Nie wiem ile było przed :( bo nie zmierzyłem. Replika nowa z pudełka wyciągnięta. Według GF 380fps.

Także sądzę że wynik całkiem zacny. Niestety dalej na magazynki są wybredne lecz zawsze idzie tam coś dobrać.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Update: FC-120 zakupiona wczoraj - prosto z pudła w sklepie dawała 402fps +/-6.

Spasowanie body bardzo dobre. Kolba na prowadnicy latająca. W samej prowadnicy zaślepka stopująca śrubę, mocującą prowadnicę do body jest w 1/3 długości. Ułatwia to demontaż prowadnicy, ale też wprowadza ograniczenia, gdyby ktoś chciał mieć stick'a w prowadnicy kolby.

 

W środku GB:

-Zębatki z podkładkami (do poprawy) ze skorupą smaru. Sam smar na szczęście tylko w okolicach zębatek.

-Szczelność w cylindrze słaba: zbyt wąski oring na głowicy cylindra, zbyt luźny na głowicy tłoka. Dysza na prowadnicy głowicy cylindra szczelna.

-sprężyna o wadze 12g i regularnych zwojach.

 

UWAGA: łebki śrubek GB wyrabiały się w oczach (zwłaszcza te dłuższe).

 

W lufie dużo syfu, gumka słabiutka.

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam

Jakie METALOWE magazynki mid-cap (100) polecacie?

Czy zastosowanie m-blocka pomoże na utrate fps? (niby dociska komore i może rozwiąże problem z nieszczelnością.) Dobrze by było gdyby nie kosztowały powyżej 40zł. :icon_smile:

Co powiecie o tych specnach? https://gunfire.pl/product-pol-1152201951-Zestaw-5-magazynkow-mid-cap-100-kulek-do-M4-M16-czarny.html

Pozdrawiam

Edited by Mikrus9000
Link to post
Share on other sites

Z metalowych, u mnie wpinają się i podają BOYI, ale mam tylko low-capy (~70 kulek). Midy BOYI (~130 kulek) powinny Ci się też więc przynajmnije wpinać. To generalnie jedne z lepszych budżetowców. Tych specnowych magów nie mam, więc nie pomogę.

 

M-block nie wpływa na utratę fps (no chyba, że jego montaż spowoduje nieszczelność na linii dysza-gumka, ale generalnie nieszczelności nie chcemy. NIGDY). Musisz zmienić sprężynę.

Masz jakieś nieszczelności? Wyeliminuj :) Ale szukaj ich przede wszystkim w okolicy gumki, potem tłoka. Komora na końcu.

Link to post
Share on other sites

Niektóre magazynki powodują utratę fps przez odchylenie komory od GB?

Skoro m-block dociska komorę i GB do body to może tego problemu nie być.

Moja replika nadal jest na gwarancji dlatego nie śpieszę się z otwieraniem GB.

Niestety z początkowego 370 fps (fc-120) mam teraz około 350 i nie wiem czy Gunfire wymieni mi sprężynę na gwarancji.

Jeśli nie to oddam do serwisanta aby się w niej ,,pobawił'' (sprężyna, smary, kable, tłok).

Link to post
Share on other sites

Aha, w ten sposób myślisz o m-blocku. Wtedy, tak, komora nie będzie odchylana. Natomiast magazynek (jeśliby normalnie miał odchylać komorę) nie będzie najprawdopodobniej podawał. Obawiam się, że będziesz musiał testować po prostu. Może masz znajomego, który pożyczy Ci maga do sprawdzenia, czy działa?

 

Te fps'y, to masz oczywiście pomierzone na chronografie?

 

Gwarancja nie obejmuje tuningu ani downgrade'u. Możesz replikę do nich wysłać normalnie na usługę wykonania czego tam potrzebujesz. Wspomniany downgrade jest zdaje się darmowy dla nowo zakupionuch u nich replik (musiałbyś dopytać jak to jest, kidy nie zamawiałeś tej usługi razem z repliką). Wymienią Ci sprężynę i nasmarują (według OPISU USŁUGI). Wymiana kabli natomiast i uszczelnieni byłyby pewnie płatne dodatkowo.

Generalnie - ja bym szedł do serwisanta, zwłaszca jeśli masz kogoś w pobliżu - większe prawdopodobieństwo szybszego wykonania i ułatwiony kontakt.

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witajcie,

Jak już mam otworzony gearbox i miałem zamiar zmieniać kable, smary i ładnie to wypodkładkować, to postanowiłem zaszaleć i coś wymienić. Wymienię na pewno głowicę cylindra (na aluminiową, podwójnie uszczelnioną) i tłoka, no i tutaj pytanie: opłaca się wymieniać sam cylinder, tłok i dyszę? Czy ogólnie sens jest się za to brać, bo jak patrzyłem, to na tym układzie mam (o dziwo) bardzo dobrą szczelność.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...