Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam,od dłuższego czasu latam ze snajpą w cqb.Wtedy oczywiście zawsze mam boczniaka.Mimo typowej jak na snajpę mocy nikomu nie zrobiłem nigdy nadmiernego kuku.Cqb niesie ze sobą ciekawe możliwości i niezły fun.Zastanawia mnie jakich technik używacie w snajperstwie indoor.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak jest. Kampienie.

Jedyną dopuszczalną techniką typowo dla snajpera z jaką spotkałem się na imprezach cqb jakich byłem uczestnikiem to kampienie w odległości ok. 40 metrów od budynku i ściąganie przeciwników pojawiających się w oknach lub na zewnątrz budynku. Jeśli snajper chciał podejść bliżej to zostawiał replikę snajperską w miejscu kampienia (żeby go nie "korciło") i stawał się normalnym szturmanem (i w takiej sytuacji posługiwał się tylko boczną, albo jeśli miał - to repliką do cqb - czyli słabą).

Link to post
Share on other sites

To nie jest Falludża a ty nie jesteś Chris Kyle, żeby łazić ze swoim M40 po budynkach i wybijać zęby innym graczom. Zapomnij o technikach walki w pomieszczeniach dla snajpera. W asg przy cqb albo jesteś snajperem i trzymasz się daaaaaaaaleko od budynku, albo przestajesz nim być wchodząc do pomieszczeń.

Taki jest przynajmniej pogląd większości ludzi z jakimi się stykałem na imprezach asg.

Link to post
Share on other sites

Dobrze, Panowie, rozwieję trochę te opowieści z paproci i mchu..

 

1. Snajper ma takie same zastosowanie w rozgrywkach cqb jak i w terenie otwartym

2. Wykorzystuje te same atuty, niezależnie od charakteru gry

3. Gra w cqb nie oznacza nie wchodzenia do budynków (najczęściej by zająć pozycję)

4. Zawsze obowiązuje MED - nie ma znaczenia czy masz snajpe

5. Nikt nie mówi, że snajper "czyści" korytarze lub pokoje snajpą lub w ogóle - podobnie jak nikomu nie przyjdzie do głowy szturmowanie okopów ze snajpą w zielonej, prawda?

6. Replika boczna/druga przydaje się częściej w rozgrywkach cqb - w tym, z trybem AUTO.

 

Żeby nie być gołosłownym:

 

- http://zapodaj.net/4...c81d58.jpg.html

- http://zapodaj.net/b...33ff63.jpg.html

- http://zapodaj.net/e...225a5d.jpg.html

- http://zapodaj.net/f...858025.jpg.html

- http://zapodaj.net/6...161834.jpg.html

 

Pozdrawiam,

Lambert

Edited by Lambert
Link to post
Share on other sites

W każdym terene dochodzi do walki na krótkim i dalszym dystansie. W cqb również.

Snajper ma tam sporo możliwości ale także ograniczeń.

Narażony jest przy tym, na szybsze wykrycie a wówczas jest bez szans.

 

Ogólne zasady są takie same jak w zielonej, czyli:

- bycie niewidocznym, oraz

- wykorzystanie przewagi zasięgu i precyzji

 

Na zdjęcia, które załączyłem, widać mnie w trakcie wsparcia grupy szturmowej.

Nie mogę załączyć zdjęć, z 90% pozostałego czasu bo wtedy mnie nie widać.. ;)

 

Nie ma żadnych magicznych technik. Ja ich przynajmniej nie znam.

Jest, oczywiście, specyfika rozgrywki cqb. Jest inne otoczenie. Inna dynamika.

Trzeba odpowiednio to wykorzystać.

 

Kampienie pewnie też ale co kto lubi.

I tak, żeby zakampić się w dogodnym miejscu najpierw trzeba się tam dostać.

A to czasem wymaga bardzo dynamicznego działania z walką włącznie.

 

Dla pzostałych graczy w takim terenie jest jedna, podstawowa zaleta z udziału snajpera; konieczność uwagi i brak poczucia bezpieczeństwa, w sensie miejs wolnych od kulek. Nazywamy to "presją snajpera".

Bez tego, często rozgrywki cqb przeradzają się w strefy intensywnych walk rodem z paintballa oraz miejsca gdize nikt nie liczy się z możliwością postrzału. Nie zawsze, oczywiście ale jednak często.

 

Ja do takich gier używam słabszych snajp, które i tak gwarantują większy zasięg precyzyjnego strzału.

Ta niebieska izolka na lufie PSG oznacza 450 fps.

Przy długiej i precyzyjnej lufie to aż nadto.

 

Pozdrawiam,

Lambert

 

Tu jeszcze dwie fotki, już pozowane ale z zestawem do cqb, właśnie:

- http://zapodaj.net/b3490aefff883.jpg.html

- http://zapodaj.net/b42ae85f51a66.jpg.html

Link to post
Share on other sites

Napisz co ci się poplątało a spróbujemy pomóc.

 

Pozdrawiam,

Lambert

 

..na żadnym zdjęciu nie jesteś W pomieszczeniu.

Na jednym jestem.

Uwierz, że bywam choć nie pcham się tam bez potrzeby.

Jednak czasem, budynek zapewnie dobry wgląd na teren rozgrywki i warto z tego skorzystać.

A wejście i przemieszczanie się w nim skutkuje także walką wewnątrz - nie za pomocą snajpy, oczywiście.

Do tego właśnie lepszy w rozgrywkach cqb jest PM od zwykłej klamki.

Nie są to sytuacje częste. Bo z natury są spowodowane błedem.

Lepiej być niezauważonym.

Link to post
Share on other sites

Fajnie, nie ma jak sobie zrobić małą szyderkę. "to co cqb trzeba być w budynku", "urban sniper". W akronimie CQB C oznacza close - przyjmuje się do 30 metrów. Dlatego ja pisałem o MOUT gdzie właśnie jest urban sniper, dlatego może pożartujmy z tych co uważają walkę w terenie zurbanizowanym za tożsame z CQB.

 

Czyścisz pomieszczenia ze snajpą? Nie mam zamiaru polemizować z kolegami, którzy jak widzę przewyższają mnie dalece wiedzą i swoim ego, ale może przeczytajcie jeszcze raz co napisałem i na wydechu już dalej coś napiszcie.

Link to post
Share on other sites

To jeszcze zdefiniuj tę zamkniętą przestrzeń, proszę.

Podobnie, marcinie_d, skąd ten limit 30m? Nie znam żadnej miejscówki cqb, która miałaby go spełniać.

To są Wasze wynurzenia, mocno naciągane.

 

Tekst o przerośnietym ego jest zwyczajnie słaby.

 

Pozdrawiam,

Lambert

Edited by Lambert
Link to post
Share on other sites

Lambercie miałem na myśli do 30 metrów i działania polegające na czyszczeniu pomieszczeń. Moje źródła:

http://pdf.textfiles.com/manuals/MILITARY/united_states_army_fm_90-10x1%20-%2012_may_1993%20-%20part09.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Close_quarters_combat

 

A tekst z ego był do kolegi z pieskiem w awatarze, który powstawiał te uśmieszki w swoim poście. Nie chcę się naprawdę na forum boksować bo to nie ma najmniejszego sensu - mój przekaz to CQB = walka w pomieszczeniach = snajper został na zewnątrz, MOUT = walka w terenie zurbanizowanym (jak na Twoich zdjęciach) = snajper w akcji

Link to post
Share on other sites

Close Quarters Combat (CQC)orClose Quarters Battle (CQB) Is a type of warfare in which (usually) small units or teams engage the enemy with personal weapons at very short range, up to 30 meters, from proximity hand to hand combat to close quarter target negotiation with short range firearms. In the typical close quarters combat scenario, the attackers try a very fast, violent take over of a vehicle or structure controlled by the defenders, who usually have no easy way to withdraw. Because enemies, hostages/civilians, and fellow operators can be closely intermingled, close quarters combat demands a rapid assault and a precise application of lethal force. The operators need great proficiency with their weapons, and the ability to make split-second decisions in order to minimize accidental casualties. Close quarters combat is always high-intensity conflict, characterized by sudden violence at close range.

źródło : http://encyclopedia....Quarters Battle

 

Tak więc z definicji, które się powtarzają w każdym miejscu w którym sprawdzałem, wynika, że snajper nie ma czego szukać w CQB jako takim. Może pełnić rolę wsparcia, ale nie ładuje się z oddziałem szturmowym do budynku.

Edited by Baxian
Link to post
Share on other sites

Panowie, o ile się nie mylę to jest portal asg i zasady, które obowiązują na naszych spotkaniach dotyczą asg. PASG nie określa jasno co prawda limitów fps, ale w większości środowisk takowe są.

Snajper w asg z reguły posługuje się mocną repliką, nawet jeśli nacisk kładzie na precyzję swojego sprzętu a nie na moc sprężyny (co pochwalam) to i tak moc jego repliki znacznie przekracza (zwykle) przyjęte limity w cqb dla asg.

Impreza cqb jest zwykle anonsowana jako cqb więc nie rozmawiamy o sytuacji kiedy na imprezie "leśnej" walki w budynkach są EPIZODEM.

W związku z tym, snajper - jeśli w ogóle zostanie wpuszczony na teren walki cqb to ma bardzo jasne ograniczenia i do budynku z repliką snajperską NIE WEJDZIE. A jeśli to zignoruje to będzie jego ostatnia aktywność na spotkaniu.

Jeśli chce uczestniczyć w walkach wewnątrz/na zewnątrz ale w bezpośredniej bliskości to PRZESTAJE BYĆ SNAJPEREM.

Proste i jasne.

Natomiast jeśli chcesz sobie ganiać po budynkach z repliką SR25 albo M40 albo nawet M82 ze sprężyną M100 to twoja wolna wola.

 

Może ujmę to inaczej. Podział na repliki snajperskie, szturmowe i wsparcia oraz cqb ze względów bezpieczeństwa na ogół, nie ma nic wspólnego z ich ostrymi odpowiednikami. I tak MP5K ze sprężyną M170 i 600 fps będzie zakwalifikowana jako snajperka ZE WZGLĘDÓW BEZPIECZEŃSTWA ze wszystkimi jej ograniczeniami (zakaz wejścia do budynku, semi itd.) natomiast SR25 z M100 będzie się kwalifikowała jako cqb bez żadnych ograniczeń. Chcesz biegać w budynku z wiosłem - proszę bardzo - twoja wola.

Owszem - niektórzy organizatorzy zastrzegają sobie, żeby dla podniesienia realizmu snajperki to były rzeczywiście repliki broni snajperów a nie MP5K z półmetrowym tłumikiem kryjącym "promyka" a repliki wsparcia to np. M249 albo RPK a nie "gieta z drumem" ale to raczej wyjątki niż reguła. Zwykle decyduje moc repliki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...