Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[G&G] GC16 Warthog \ Wildhog \ Predator


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej!

Potrzebuję pomocy przy doborze części do tuningu Warthoga 9".

Mam go jeszcze na gwarancji, więc nie chcę ingerować na razie w GB. Dlatego chciałbym wymienić lufę na preckę, komorę hop-up i zrobić flat-hopa. Dopiero po lub tuż przed końcem gwarancji chciałbym zająć się GB (no chyba, że coś wcześniej strzeli) , wymienić dyszę, tłok i co tam trzeba żeby było najmniej awaryjnie. No ale co do pierwszej modernizacji:

1. Lufa
Różne opinie czytałem i sam już nie wiem jak to jest. Rzekomo długość lufy w elektrykach ma marginalne znaczenie (może ktoś opisać czy faktycznie tak jest?)
W stocku jest 250mm dlatego myślałem, żeby wymienić na: https://gunfire.com/pl/products/lufa-precyzyjna-6-03-eg-barrel-247mm-1152223248.html

Jeśli dobrze się wczytałem w temat, to okno na dystanser musi być nieco większe przy flat-hopie. Czy ta lufa będzie odpowiednia, czy może polecacie coś innego?

2. Komora
Jeśli się przymierzam do flat-hopa, to raczej sugerowane są komory rotacyjne z uwagi na możliwość dokładnej regulacji. Czy poza tym komora rotacyjna czymś jeszcze się różni od klasycznej i czy są one kompatybilne? W sensie, czy nie będzie problemów z montażem w body i jej regulacją?
Znalazłem coś takiego: https://gunfire.com/pl/products/rotacyjna-komora-hop-up-do-replik-g-g-i-krytac-1152223236.html
Za dużo o komorach nie wiem, mógłby ktoś dopomóc swoją wiedzą? :)

3. Flat-hop
Co do dystansera, to myślałem o czymś takim: http://azteko.pl/maple-leaf-dystanser-omega-p-21487.html
Jak natomiast wygląda kwestia gumki? Czy wystarczy przerobiona zielona G&G czy polecacie coś innego?

Co chciałbym zyskać tymi zmianami...na pewno zwiększenie celności i zasięgu. Dodam, że znalazłem w swojej okolicy serwis ASG z niezłą renomą, więc raczej sam bym w grzebanie się nie bawił. Bardzo proszę o podpowiedzi :)

Edited by Criner
Link to post
Share on other sites

Skoro masz w okolicy serwis to nie lepiej do niego napisać, dogadać szczegóły i umówić się? 

Lufa Prometheus ma bardzo małe okno, poza tym aktualne partie są o kant dupy rozbić. W tej cenie niewątpliwym czempionem jest Lambda One 6,01mm. Okno powiększyć trzeba chyba w każdej lufie... 

Co do długości lufy - ma znaczenie jeśli chodzi o fps'y, dawkę powietrza, wagę kulek tj. kalibracje. Dobrze dobrana długość lufy i średnicy do cylindra, sprężyny i wagi kulek daje ewidentny efekt. Źle dobrane mogą powodować spory rozrzut czy spadki fps. Poczytaj o Joule Creep. Niestety długość nie ma bezpośredniego wpływu na celność/skupienie czy zasięg. 

Komore kup Maxx Model ME Pro. Komora ma wyjątkowo dokładną regulację i dystanser dociskany jest prostopadle. Dodatkowo komora ma dedykowane dystansery i nie sprawia żadnych problemów z dobrem gumki, dyszy, podawaniem kulek czy szczelnościa. Najważniejsze by replika byla osiowa. Maxx do GC16 jak najbardziej pasuje. 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wallop napisał:

Skoro masz w okolicy serwis to nie lepiej do niego napisać, dogadać szczegóły i umówić się? 

Można ale zawsze wolę dowiedzieć się wcześniej od znawców jakie rozwiązania mają prawo bytu niż czysto zdawać się na opinię serwisu bez punktu odniesienia :)

Dzięki za polecenie części i wyjaśnienie o co chodzi z tą długością. 

Myślę, że jak to wymienię, to potem ogarnę jakiś mocniejszy szkielet i wsadzę M120 lub M130, a po wymianie dyszy, tłoka i głowicy wyjdzie z tego 450FPS+ przy zachowaniu celności :p

BTW. Parę stron wcześniej poruszany był temat usztywnienia końcówki lufy zewnętrznej w Warthog 9" i padł pomysł z tłumikiem lub izolacją. Czy komuś w jakiś inny sposób udało się rozwiązać problem i może podzielić się rozwiązaniem (jakieś zdjęcie jeśli jest możliwość..)? :)

Dzięki!

Link to post
Share on other sites

Według mnie najlepszym rozwiązaniem na usztywnieniu lufy zewnętrznej jest zlecenie komuś wydrukowania na drukarce 3D pierścienia stabilizującego dopasowanego do lufy jak i szyn. 

 

43 minuty temu, Criner napisał:

Myślę, że jak to wymienię, to potem ogarnę jakiś mocniejszy szkielet i wsadzę M120 lub M130, a po wymianie dyszy, tłoka i głowicy wyjdzie z tego 450FPS+ przy zachowaniu celności :p

Fabryczny szkielet bez problemu poradzi sobie ze sprężyna generująca 450fps. 

450fps często daje stock sprężyna, ale dużo tutaj zależy od cylindra, długości lufy jak i wagi kulek czyli kalibracji. 

Wnętrze replik GC16 nie należy do wybitnych. Dobre są zebatki, silnik i układ ETU o ile jest to nowa wersja (stare miały sporo problemów). Do układu ETU mozna kupić upgrade od Peruna, jednak o wiele ważniejszym jest wymiana tłoka, głowicy tłoka i głowicy cylindra oraz dyszy tak aby układ był szczelny, a tłok nie stracił zębów. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wallop napisał:

o wiele ważniejszym jest wymiana tłoka, głowicy tłoka i głowicy cylindra oraz dyszy tak aby układ był szczelny, a tłok nie stracił zębów

Jakie tutaj części (albo firmy) mógłbyś polecić przy założeniu że lufa wewnętrzna będzie ~247mm + Maxx ME Pro?

Ja znalazłem coś takiego:

Tłok: https://gunfire.com/pl/products/tlok-z-wycieciami-14-metalowych-zebow-shs-1152195319.html
Tutaj kierowałem się raczej tym, że jest lekki i są metalowe zęby. Nie wiem ile ich powinno być i co to daje że ostatniego zęba może nie być, więc proszę o pokierowanie i poradę :)

Cylinder: https://www.specshop.pl/product-pol-1973-Classic-Army-Cylinder-Bore-Up-Typ-2.html
 

Głowica Tłoka: https://gunfire.com/pl/products/doszczelniona-lozyskowana-glowica-tloka-1152201193.html


Głowica cylindra: https://www.taiwangun.com/glowice-cylindra/podwojnie-doszczelniona-glowica-cylindra-v2-aimtop?from=listing&campaign-id=19


Dysza: http://redberet.pl/p/138/1152259342/guarder-dysza-uszczelniona-do-m4-m16a2-ge-04-40-dysze-czesci-gearboxa-czesci-replik-elektrycznych-czesci-i-akcesoria-airsoft-guns.html

Do tego sorbopad + neopad

No chyba, że wystarczy taki zestaw od Guardera: https://www.specshop.pl/product-pol-3914-Guarder-Zestaw-BoreUp-do-M4-GL-03-40.html

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Criner napisał:

Można ale zawsze wolę dowiedzieć się wcześniej od znawców jakie rozwiązania mają prawo bytu niż czysto zdawać się na opinię serwisu bez punktu odniesienia :)

Dzięki za polecenie części i wyjaśnienie o co chodzi z tą długością. 

Myślę, że jak to wymienię, to potem ogarnę jakiś mocniejszy szkielet i wsadzę M120 lub M130, a po wymianie dyszy, tłoka i głowicy wyjdzie z tego 450FPS+ przy zachowaniu celności :p

BTW. Parę stron wcześniej poruszany był temat usztywnienia końcówki lufy zewnętrznej w Warthog 9" i padł pomysł z tłumikiem lub izolacją. Czy komuś w jakiś inny sposób udało się rozwiązać problem i może podzielić się rozwiązaniem (jakieś zdjęcie jeśli jest możliwość..)? :)

Dzięki!

Ale to nie jest znawca :) Poczytaj na jego temat na forach FB sporo wątków o jego działalności (...) wallop :) 

Edited by OFF
Link to post
Share on other sites

Podpowiem ci co ja mam w swoim Wild hogu 9"
-cylinder typ 2 SHS
-głowica cylindra SHS
-dysza podwójnie uszczelniona SHS
-tłok Arma 14 stalowych zębów
-głowica tłoka Ultimate
-sprężyna Ultimate M125 pomarańczowa
-komora hopup MaxxModel
-lufa ZCI 300mm
-gumka madbull niebieski zrobiony na flathopa

Całość daje 445 fps na 0,2 i 366 fps na 0,3

Link to post
Share on other sites

Tłok, który wymieniłes wyżej szybko Ci padnie. Ma on trochę inna konstrukcje niż tłok z wycięciami okrągłymi bądź bez wycięć. Osobiście brałbym bez wyciec SHS niebieski lub fioletowy, ArmaTech, ZCI - wszystko to jedno i to samo i wytrzymują tyle samo. 

Lufy KMHead nie są najgorsze, ale wewnątrz posiadają powłokę teflonowa, która się lubi ścierac. Wybierz lufę bez żadnych powłok, stalowa np. ZCI, Steelbull bądź Lambda. 

Kulki BLS 0,3-0,32g będą odpowiednie dla szturmu 450fps.

Cylinder typ2 może byc ciut zbyt pojemny, ale to wyjdzie w testach na chronografie. Zestaw, który wyżej wymienił puzel będzie bardzo okej jednak zamiast niebieskiego Madbulla do komory Maxx bardziej polecam zielona GG. Testowałem większość polecanych gumek i GG w każdej replice, która robiłem dawała najlepsze wyniki. Dostać ja można za 20 parę zł. 

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Odezwali się z ASG revolution. Na stanie mają lufy lambda 363mm więc żeby zmiana była bardziej przyszłościowa to znalazłem replikę tłumika o długości 130mm, także powinien bez problemu pokryć lufę i nie razić aż tak długością :) Dzięki Panowie za porady. Postaram się dać znać po wymianie jak wyglądają osiągi.

Edited by Criner
Link to post
Share on other sites

@Edit

Jeśli mogę to miałbym pytanie odnośnie kompatybilności i znaczenia elementów, a nie ma sensu chyba żebym specjalnie nowy temat zakładał...

1. Jak to jest z cylindrami...przeważnie na lufie 363 można spokojnie stosować typ 2, ale powyżej wypada już cylinder wymienić na innego typu. Czy np. typ 1 wejdzie do szkieletu gdzie poprzednio siedział typ 2? Czy coś tam jeszcze trzeba przerabiać?


2. Jakie ma znaczenie ilość zębów w tloku? Widziałem 15/14 zębowe i nie bardzo rozumiem po co ta modyfikacja :)

Link to post
Share on other sites

Aha i jeszcze jedna sprawa. 
Te komory Maxx Model są w wersji ME PRO i MI PRO. Powinienem też na to zwrócić uwagę?

https://www.maxxmodel.com/cnc-aluminum-hopup-chamber-me-pro.html

https://www.maxxmodel.com/cnc-aluminum-hopup-chamber-mi-pro.html

Tutaj chyba główna różnica jest w:
ME pro: "Compatible with any V2 gear boxes with 11mm or 11.5mm bore"
MI pro: "Compatible with stock gear box or any V2 gear boxes with 11.5mm or 12mm bore"

Wie ktoś jak to wygląda w gerarboxie GC16?

Edited by Criner
Link to post
Share on other sites

Nie sądzisz, że skoro oddajesz replikę do serwisu to serwisant powinien dobrać wszystkie części tak aby były dobrze spasowane, a replika bezawaryjna? Twoje pytania na ten moment wydają mi się bezsensowne i kierowane powinny być stricte do serwisu, a nie na to forum zwłaszcza, że ono aż kipi informacjami i odpowiedziami. 

Kolejno... Odpowiedzi nt. ilości zębów tłoka, rodzajami cylindrów czy komór Maxx zostały już udzielone.

Sprawdzenie na czym polega różnica pomiędzy MI, a ME zajęło mi 10 sekund, wystarczyło wejść w linki, które podałeś. 

ME Pro

"for Tokyo Marui (include KRYTAC, except KWA) M4/M16 Standard AEG series"

MI Pro

"for ICS CXP/CS4/EBB (include old models) M4/M16 AEG series" 

Co do tlokow poczytaj o korekcie AOE (ang. Angle of Engagement) 

Co do cylindrów poczytaj o Joule Creepie. Rodzaj cylindra to przede wszystkim jego pojemność. Typ cylindra zależny jest od wycięcietego w nim okna i średnicy wewnętrznej. Cylindry Long pasować będą tylko do przedłużonych gearboxow. Czasem wymiary między producentami się różnią i cylinder do jakiegoś szkieletu może nie pasować, ale typ cylindra nie ma z tym nic wspólnego. Zostaw stock i go wypoleruj wewnątrz bądź kup cylinder stalowy np SHS, Tornado, ArmaTech czy inny chińczyk. Po zakupie sprawdź tylko wykończenie czy nie ma żadnych zadziorow i czy jest wypolerowany na lustro. Te cylindry do GC16 pasują. 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie dot. cylindrów i tłoka.

38 minut temu, wallop napisał:

Nie sądzisz, że skoro oddajesz replikę do serwisu to serwisant powinien dobrać wszystkie części tak aby były dobrze spasowane, a replika bezawaryjna? Twoje pytania na ten moment wydają mi się bezsensowne i kierowane powinny być stricte do serwisu, a nie na to forum zwłaszcza, że ono aż kipi informacjami i odpowiedziami. 

Byłoby fajnie, tylko pisałem z nimi i na stanie mają tylko wersję MI PRO, więc jeśli się okaże, że potrzebna jest ME PRO (a nie dostałem odpowiedzi która) to wcześniej bym ją zamówił i dostarczył z repliką do serwisu. A forum już czesałem i nie znalazłem info o MI PRO, stąd moje pytanie tutaj.

38 minut temu, wallop napisał:

Sprawdzenie na czym polega różnica pomiędzy MI, a ME zajęło mi 10 sekund, wystarczyło wejść w linki, które podałeś. 

ME Pro

"for Tokyo Marui (include KRYTAC, except KWA) M4/M16 Standard AEG series"

MI Pro

"for ICS CXP/CS4/EBB (include old models) M4/M16 AEG series" 

Również to widziałem, tylko problem w tym, że nie wiem gdzie tutaj klasyfikuje się GC16

Edited by Criner
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jestem już po modyfikacji. Wymianę wykonywałem sam pod okiem kolegów z grupy asg, bo serwis  nie przyjmuje replik do końca miesiąca. Chciałbym prosić o poradę, ponieważ po montażu wyszedł jeden mankament. No ale może po kolei.

Komora Maxx Model Me Pro, zielona gumka g&g, lufa lambda one 6.01\363mm. Gumkę bez problemu udało mi się dopasować i wygładzić. Chciałem zamontować większy z dystanserów z zestawu ponieważ ten mniejszy i tak wchodził w okno bardzo na styk. Pilniczkami diamentowymi w ciągu pół godziny udało mi się wydłużyć okno lufy i i zaokroąglić jego ostre krawędzie żeby nie przycięło gumki przy dociskaniu. Przy montowaniu dałem dla pewności pod gumkę trochę teflon fixa no i lufę bez problemu udało się osadzić w komorze, a całość regulacji działa poprawnie.

Natomiast co do rezultatów...sprawdzałem tylko na chrono. Bez testu zasięgu i celności. Na stocku z kulkami 0.25 przy 10 strzałach wychodziło coś z przedziału 355-360 FPS (zgodnie z załączonym testem od gunfire, na kulkach 0.2 było około 405 FPS ale miałem pod ręką tylko 0.25). Z nową lufą, komorą i flatem skręconym na 0 wyniki utrzymywały się stabilnie w okolicach 320-325 FPS.

Sprawdzałem z 10 razy skąd bierze się ten spadek, ponownie wszystko montowałem ale wyniku nie udało się zmienić. I tutaj moje pytanie: czy cylinder w stocku nie jest za mały na takie zwiększenie długości lufy? Stockowa lufa ma 250mm a zamontowałem 363mm więc  jest duży przeskok.

Edited by Criner
Link to post
Share on other sites

Pokaż zdjęcie okna w lufie. Mam nadzieję, że okno powiekszales w kierunku końca, a nie poczatka lufy.

Sprawdź czy gumka nie jest uszkodzona. Czy nie ma dziurki i czy kołnierz nie jest przypadkiem przeciętny. 

Zajmij się też gearboxem. Wrzuć dysze z uszczelnieniem, metalowa głowice cylindra, lepsza głowice tłoka i sam tłok. W sumie cylinder też bym wymienił bo to koszt 30-40zl, a stal jest o wiele lepsza od mosiądzu. Po dłuższym czasie użytkowania wewnątrz mosieznego cylindra gromadzi się starty na pył mosiądz połączony ze smarem. Stal jest praktycznie nie do ruszenia.

Link to post
Share on other sites

Pod wieczór wrzucę zdjęcia. Tak, okno powiększałem w dobrą stronę :) Co do gearboxa to też mam go w planach tylko na razie części jeszcze nie zmawiałem bo chciałem mieć pewność co do działania nowej komory z lufą. 

1. Jedyne co budziło moje wątpliwości, to to, jak część komory nachodzi na dyszę, to tam do końca jakby "pod szkielet" GB ona dość luźno wchodzi. W sensie jest na komorze uszczelka ale w zasadzie bez żadnego oporu ją przyłożyłem i nie wiem czy ta uszczelka pełni dobrze swoją rolę (może tam tędy uciekać powietrze??). 
2. I druga kwestia, że generalnie nie mogłem na początku zamknąć body z komorą :) Spowodowane było to tym, że klasyczna komora ma taki słupek, który pasuje w wycięcia w tej części body z lufą. Maxx natomiast ma tylko taką sprężynkę na płaskiej powierzchni więc w te wycięcia nie pasuje. Mieści się niżej, pod nimi ale dosłownie brakuje 0,5mm żeby części body do siebie docisnąć. Rozwiązałem to tak, że odkręciłem tę małą sprężynkę od komory (zaznaczona w kółko na czerwono), spiłowałem lekko ten stopień i potem wkręciłem normalnie sprężynkę w to samo miejsce i jest OK.

Poniżej dwa zdjęcia z neta poglądowo o co mi chodzi. Strzałką zaznaczyłem to o czym pisałem w 1), a czerwonym kółkiem 2).

komora.jpg

komora+gb.png

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...