Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

A Shau Valey 24h, 04/05 VI 2016, Łódź Karolew / Las Grotnicki


Recommended Posts

13043342_249321758751876_3529693855781441252_n.jpg?oh=f5f2c815856085f9d1ed12e4b4be0d1c&oe=57A3E32A

 

Miejsce: Karolew / Las Grotnicki (okolice Łodzi).

Data: sobota 4 czerwca 1200 - niedziela 5 czerwca 1200.

Godzina rozpoczęcia/zbiórki: 1000-1200.

Informacja o limicie fps: poniżej.

Informacja o możliwości użycia pirotechniki:

zakaz używania pirotechniki w Lesie Grotnickim,

możliwość użycia pirotechniki na umocnieniach Karolewa po zgłoszeniu i akceptacji.

Informacja o limicie amunicji: poniżej.

Informacja o limicie wieku: 18+.

 

24 godziny na symulowanym polu walki z tym co wniesiesz na plecach.

Desant pojazdami militarnymi na nieprzyjacielskim terenie.

Ok. 20 km marszu, nawigacji i walki.

Misje nocne i misje snajperskie dla partyzantów i sił specjalnych.

Opcja wprowadzenia oddziałów z samodzielnie określonymi wymogami stylizacyjnymi.

Gra na zaproszenie dla zorganizowanych oddziałów.

„Specjalny” oddział dla wolnych strzelców dla każdej ze stron.

Składka 50 zł płatna do organizatora - GO SYSTEM.

 

Kontakt dla zainteresowanym udziałem:

Ryba73 go.rybcia@gmail.com

Pol_ pol.rosso@gmail.com

 

Zasady:

 

Airsoftowa Gra Taktyczna 2.2

 

Założenia ogólne:

Podczas gry obowiązuje łańcuch dowodzenia.

Celem gry jest wykonanie postawionych zadań.

Gra jest podzielona na misje, misja obejmują wykonanie jednego zadania.

 

Limit energii dla replik:

000-350 fps przy 0,2 g, bez ograniczeń.

350-450 fps przy 0,2 g, min. dystans strzału 10 m.

450-600 fps przy 0,2 g, min. dystans strzału 30 m., tylko ogień pojedynczy.

 

Limity amunicji:

200% oryginału na magazynek, bez limitu magazynków.

1000 kulek na karabin wsparcia zasilany taśmą (box).

Do wykorzystania tylko amunicja w magazynkach.

Doładowanie amunicji przed każdą misją.

 

System trafień:

Pierwsze trafienie (w tym serią, kulką z granatu): ranny, drugie trafienie: eliminacja.

Trafiony oznacza się czerwoną chustą, nie walczy, nie przemieszcza się.

Rannego może „uleczyć” każdy nie-ranny przez założenie poprawnego opatrunku.

Wyeliminowany oznacza się czerwoną chustą i wraca do bazy.

W nocy wyeliminowany dodatkowo oznacza się czerwonym pulsującym światłem.

Jedno życie na misję.

 

Cicha/humanitarna eliminacja:

Cicha eliminacja: klepniecie przeciwnika z hasłem „Schodzisz” lub podobnym.

Eliminacja humanitarna: wezwanie do dobrowolnego „zejścia” z gotowością do strzału.

Gracz (w tym ranny) może w dowolnym momencie uznać siebie za wyeliminowanego.

Brak deklaracji strzału („pif paf” itp.).

 

Zasady bezpieczeństwa:

W strefie gry należy zawsze posiadać ochronę oczu.

Zakaz strzelania do nierozpoznanego celu.

Zakaz strzelania w sposób stwarzający zagrożenie, w tym celowego strzelania w nieosłoniętą twarz lub strzelania na oślep z repliki wystawionej zza muru.

Podczas walki na małych odległościach należy stosować ochronę twarzy.

 

Dobre obyczaje:

Gramy bez względu na pogodę (deszcz, śnieg, gradobicie lub upał 40 stopni).

Nie porzucamy gry i kolegów z błahego powodu (np. zmęczyłem się).

Gramy w atmosferze koleżeństwa (bez obrażania innych itp.).

Informujemy przeciwka o trafieniu tylko, jeżeli widzieliśmy jak trafia go kulka.

Jeżeli przeciwnik informuje nas o trafieniu, przyjmujemy to bez zbędnych komentarzy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Podczas manewrów mają być wykorzystane pojazdy militarne, która przybędą na odbywający się równolegle na Karolewie zlot. Przy odrobinie szczęścia możemy liczyć na transport i zmasowany desant wszystkich sojuszniczych oddziałów w jednym rzucie.

13094192_254856114865107_3866415007307704795_n.jpg?oh=adf8625a8fb7471753a0c2a84047e010&oe=579EEB8F

Link to post
Share on other sites

Masz desant w środku lasu, nawigację w oparciu o mapę, duży teren działania liczony w kilometrach, bytujesz przez 24 z tym co masz w plecaku, nie ma respów co parę minut, czyli nikt Ci nie pomoże do końca misji, jak zrobisz duże straty na początku itp.

 

To nie jest strzelanka, to pomysł na połączenie tego co najlepsze z wielu gatunków :icon_smile:

W sensie mechaniki jest to kontynuacji tej gry,

http://forum.wmasg.p...i-2016-karolew/

ale dłużej i inna inspiracja.

 

Stylizacja nie jest obowiązkowa, ale ma pierwszeństwo. Jeżeli ktoś działający w temacie stylizacji chciałby podjąć się organizacji i dowodzenia takim oddziałem, może samodzielnie dla tego oddziału określić wymogi stylizacyjne. Dotyczy to obydwu stron konfliktu.

Link to post
Share on other sites

Struktura stron przewiduje dowódcę ze sztabem oraz od 2 do 5 oddziałów po 10-30 osób.

Jeżeli będą takie możliwości każdy oddział będzie posiadał jednego RTO z większą radiostacją.

Link to post
Share on other sites

Hamburger Hill

 

Jeden z najbardziej trafnych i realistycznych filmów o wojnie wietnamskiej. Przestawia bitwę, która była punktem kulminacyjnym operacji oczyszczania doliny A Sầu (A Shau Valley) z Armii Północnego Wietnamu (North Vietnamese Army - NVA). Mimo, że film ma swoje lata nie znajdziecie tam wybuchających beczek z benzyną w roli bomb fosforowych, fosfor rozpryskuje się na wszystkie strony tak jak to powinno wyglądać. Nie ma filozoficznych dywagacji o niczym, ale konkretny obraz nastrojów i klimatu tamtych czasów, w dodatku niespecjalnie pochlebny o pokoleniu hippisów.

 

Film dostępny w całości i z lektorem. Oglądajcie i chwytajcie klimat na grę.

 

http://www.youtube.com/watch?v=00DRQAwBsMk

Link to post
Share on other sites

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych udziałem w manewrach i zwlekających do przesyłania zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do poniedziałku 23 maja 2016. Zgłoszenia można przesyłać na adres email, na PW lub wpisywać się na listę poniżej.

 

Pisząc krótko, chcecie się zmęczyć, przejechać niewygodnym pojazdem, poznać leśne robactwo i ubrać wroga w czerwona szmatę, działajcie zdecydowanie, bo na chwilę obecną nie ma odpowiedniej liczby chętnych i jeżeli do 23 maja nic się nie zmieni trzeba będzie temat pozamiatać.

 

USA i Wietnam Południowy

US Special Forces (misje nocne, gotowość do akcji 24h)

1.

2.

US Army (grupy zorganizowane)

1.

2.

SVA [south Vietnamese Army] (wolni strzelcy)

1.

2.

 

Wietnam Północny

NVA Counter Recon (misje nocne, gotowość do akcji 24h)

1.

2.

NVA [North Vietnamese Army] (grupy zorganizowane)

1.

2.

Viet Cong (wolni strzelcy)

1.

2.

Edited by Pol_
Link to post
Share on other sites

Osobiście lubię klimat współczesny i lubię klimat wietnamski, ale klimaty współczesne chwilowo trochę mi się przejadły (myślisz o grze i widzisz ludzi z czarnymi poliestrowymi brodami, którzy krzyczą Alla.... :icon_smile:

 

Może gra współczesna lepiej by się sprzedała, ale ja na tym nie zarabiam, robię to dla zabawy i w czynie airsoftowym. Specjalnych ograniczeń nie widzę, stylizacja jest tylko zalecana, a w śmigłowcach amerykańskich w Iraku słychać było podobno muzykę z Wietnamu „bo lubili taki klimat” :icon_smile:

 

Możliwe, że organizator zaproponuje współczesną strzelankę, jeżeli pomysł nie dojdzie do skutku.

Link to post
Share on other sites

Muzyka z tamtej epoki wymiata. Fakt współczesne spotkania to głownie brodacze vs reszta świata, ale dzieje się też sporo poza Bliskim Wschodem: Ukraina, Karabach, komunistyczna partyzantka w Ameryce Płd.

Fajnie żeby taka impreza z taką mechaniką się odbyła jednak :icon_wink: Bo stylizacja, tak jak piszesz, niby tylko zalecana, ale to głupio jak wokół grupki ludzi z epoki stoi gromada wyszpejowanych współcześnie graczy.

Edited by JolietJake
Link to post
Share on other sites

Ja nie mam problemu z odkręceniem kolimatora, zabraniem pasa z szelkami i zostawieniem Baofenga w domu, im trudniej tym większe wyzwanie. Myślę, że każdy normalny gracz zrobi to samo, a klimat to nie tylko wygląd, ale też parę kilometrów w słońcu lub deszczu i złapanie kilku godzin snu na leśnej podłodze, czyli namiastka zielonego piekła Indochin.

 

Na grach czysto ASH liczba graczy wala się od kilkunastu do 30-40, co jest problematyczne przy tak dużym terenie i wizji bardziej epickich szturmów na umocnienia. Osobne oddziały dla stylizacji i luźniejsze zasady dla reszty to pomysł na łączenie środowisk i poszerzanie doświadczeń dla każdego.

Edited by Pol_
Link to post
Share on other sites

Widzisz ja też nie mam problemu z cofnięciem mojej repliki o kilka lat. Tylko ze mam tylko współczesny szpej i umundurowanie- i wiem z doświadczenia ("casus flecka"), że Camogrom czy Marpat nawet ogołocone będą słabo pasować do imprezy w tym klimacie. Ale koniec OT ;)

Link to post
Share on other sites

JolietJake to jest gra, nie rekonstrukcja, żadna urząd do spraw nawiązań historycznych w grach nie wrzepi Ci mandatu (jeszcze :icon_smile:. Lubię czerpać inspirację z historii, bo prawdziwe zdarzenia są ciekawsze od najlepszej fikcji, a hasło typu Viet Cong jest fajniejsze od abstrakcyjnych nazw typu Iksalndia lub Ludowa Republika Bleble.

 

Co można w zakresie zgodności zrobimy, ale nie róbmy z siebie męczenników, taktyka działania lekkiej piechoty w Wietnamie i Afganistanie niespecjalne się zmieniła, szczególnie w wydaniu airsoftowym, gdzie nie mamy podglądu satelitarnego, przenośnych radarów i miniaturowych UAV :icon_smile:

Link to post
Share on other sites

Z powodu niewystarczającej ilości chętnych manewry zostają odwołane.

 

Szkoda zasobów, której były dostępne (flota pojazdów militarnych, zgoda na spory las, fortyfikacje, przeszkody wodne, kładki itp.).

Szkoda też, że tylko JolietJake dał nam jasny feedback i możliwość wyciągania pozytywnych wniosków na przyszłość.

 

Do następnego.

Edited by Pol_
Link to post
Share on other sites

 

Szkoda też, że tylko JolietJake dał nam jasny feedback i możliwość wyciągania pozytywnych wniosków na przyszłość.

 

 

Impreza wydawała się interesująca. Ja niestety od razu odpadłem z powodu terminu. Jeśli dobrze zerknąłem to ogłoszenie ukazało się trochę ponad miesiąc przed terminem. Może jakby wcześniej ogłosić? To jednak nie jest zwyczajne 4 godziny w lesie tylko kilkanaście z noclegiem. Trzeba termin sobie załatwić no i się przygotować trochę. Może też sam termin nie dopasował? Koszty: 50 zł od osoby - dla mnie do łyknięcia, ale tak naprawdę nie napisaliście na co ta kasa. Rozumiem dla organizatorów za wkład i na pojazdy?

 

Spróbujcie może po wakacjach. Ja jestem zainteresowany.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie, sprawa zgrania terminu to rzecz oczywista.

 

Szczegóły kosztów zna organizator, z tego co pamiętam składaka miała pokryć koszt terenu Karolewa (umocnienia, parking i zaplecze eventowe), częściowy koszt pojazdów (pojazdy miały pochodzić ze zlotu), gadżety do gry (np. tarcze-sylwetki dla snajperów), jakieś awaryjne picie i jeden mały posiłek w trakcie.

 

Co będzie w przyszłości zobaczymy. Ja na tym nie zarabiam i parcia nie mam, liczyłem, że włączą się inne osoby i stworzymy coś fajnego oraz coś nowego, ale najwyraźniej przeoczyłem jakieś sprawy i beż żalu, bo sprawy inne niż granie i ostatecznie wspieranie organizacji gier mnie nie interesują :icon_smile:

Edited by Pol_
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...