Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AEGIS II by Pretorians Poligon CSAiU w Toruniu 23-25 września 2016


Recommended Posts

military_silhouette_rs.jpg

 

Operatorzy!

 

z dumą i radością informujemy, że tegoroczny AEGIS II zostanie przeprowadzony w porozumieniu z Wojskiem Polskim, na Poligonie Wojskowym Centrum Szkolenia Artylerii i Uzbrojenia w Toruniu!

 

teren.jpg

 

Więcej info niebawem!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

- Gówno. Nie przyjdą. – Burknął Ojciec, strzepując niedbale mrówkę z wysmarowanego na zielono policzka.

 

- Przyjdą, przyjdą, zobaczysz. Stary by nas tu nie trzymał bez potrzeby. Pewnie wywiad coś wyhaczył – odparł Szoni poprawiając przycisk PTT na kamizelce. Pozostałych trzynastu członków oddziału obsadzało w milczeniu teren wokół ruin starego gospodarstwa. Gospodarz definitywnie nie przewidział, że przez te lasy z przygnębiającą częstotliwością będą się przewalać grupy partyzanckie oraz regularne oddziały trzech armii. Zdecydowanie nie należało się budować w tam kotle…

 

- Prędzej mnie tu robale żywcem zjedzą, niż dosięgnie kula tych ślepych partaczy. Żądam krwi! – syknął przez zęby Ojciec zaciskając dłoń na chwycie pistoletowym swojej M4ki z przechwyconego zrzutu od Wuja Sam’a.

 

Szoni lustrował pobliską linię drzew, starając się przeniknąć zasłonę liściastych krzaków. Zmierzch nie ułatwiał sprawy. Robiło się chłodno i wszystko wskazywało na to, że zamiast z przeciwnikiem, tej nocy powalczą z przygruntowymi przymrozkami. Kątem oka dostrzegł błysk gdzieś w niskich chmurach, tuż nad pobliskimi wzgórzami.

 

- Lepiej szykuj pałatkę marudo, chyba będzie pada(…) – dobrą radę Szoniego przerwał przenikliwy świst, a w ułamku sekundy rozrywające bębenki w uszach eksplozje z dziką furią zakończyły spokój tej nocy. Morze ognia zalało polanę. Wyrwana wybuchami gleba, wymieszana ze szczątkami ofiar, drzazgami rozerwanych na strzępy drzew oraz płonącymi skrawkami materiału opadała bezwładnie na coraz to bardziej usiany głębokimi kraterami teren.

 

Po chwili zapadła przejmująca, dźwięcząca w uszach cisza. Jedynie gdzieniegdzie mąciły ją skwierczące w ogniu drewienka i nieliczne, gasnące pojękiwania ciężko rannych.

 

Boniek nadal przyciskając ciało do ziemi z niedowierzaniem patrzył na totalnie spustoszony punkt, który jeszcze przed chwilą gęsto obsadzali jego uzbrojeni po zęby bracia broni. Krew wzbogacona o krytyczne dawki adrenaliny boleśnie pulsowała mu w skroniach. Usłyszał trzask gałęzi od strony linii drzew. Czyżby ktoś jeszcze przeżył masakrę?

 

Obraz, który zobaczył przycisnął go do gleby równie mocno, jak ostrzał artyleryjski. Wstrzymał oddech – z lasu niespiesznie zaczęły się wyłaniać sylwetki potężnie zbudowanych, hardych bojowników…

 

 

34325_banner_2nd_Battalion_75th_Ranger_Regiment.jpg

Link to post
Share on other sites

Odpowiadając na pojawiające się pytania o możliwość używania własnych pojazdów podczas manewrów:

1. Tak, będzie taka możliwość.

2. Ilość dopuszczonych pojazdów graczy będzie ograniczona. - szczegóły podamy we wrześniu gdy będziemy wiedzieli ilu graczy spodziewać się na manewrach. Ponadto będą dodatkowe ograniczenia odnośnie zasad używania pojazdów wynikające z bezpieczeństwa oraz planowanej dynamiki gry.

3. Pierwszeństwo w dopuszczeniu będą miały pojazdy militarne lub stylizowane na militarne (znaczy: Hummer - tak, Fiat Tico - nie).

4. Ewentualne repliki montowane na pojazdach podlegają standardowym ograniczeniom wynikającym z regulaminu (dla przypomnienia:https://drive.google.com/…/0Bw_LK1B_j2YvNkwxSDBsN0N2aU0/view )

Jeżeli chcecie zgłosić pojazd zarejestrujcie członków swojej drużyny przez formularz zgłoszeniowy (https://docs.google.com/…/17qLhc5qnIqhaNBfnRctnBN…/viewform…) i wyślijcie do nas wiadomość na FB odnośnie pojazdu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Noclegi we własnym zakresie (znaczy namioty czy co tam się komu będzie chciało przyciągnąć z sobą). Będą wyznaczone tereny na HQ dla kazdej ze stron (teren wyłączony z gry dla bezpieczeństwa), najpewniej w pewnym oddaleniu od parkingu (i z zakazem powrotu do smoachodu). Gra ma w sobie też pewien element "survivalovy" nawet jeśli dość "lajotwy".

Tak to wyglądało w zeszłym roku:

 

11885180_902455526469456_773122211773875264_n.jpg?oh=05b5727ce6748467ac495cbb6d0b6433&oe=58504C68

11986591_902455539802788_6325848680078083693_n.jpg?oh=caa0bdac96bb5e36f8a319986687d8a1&oe=58584474

 

 

Na dziś mamy zgłoszonych ponad 130 osób, w tym:

 

BAŁUCJA:

1st force reconnaissance

6th

Blackfield

BLACKOPS GROUP POLAND

BlackOps - Friends

Blackwater Reenacting Group Poland

Element Delta

HAVOC INC

Legion Chotomów

S.M.O.G.

Śnieżna Pantera/6th

 

NAZEW:

ASG Lublin team

ATL Lublin

BDS Częstochowa

Blackwater Częstochowa

Friendly Fire

Grupa Robocza

Konfederacja Południe

Kraken

M.A.G.

NAMS

Widmo

Wszelkie usterki w powyższej liście prosimy zgłaszać via PM (najlepiej na facebook-u).

Edited by Janek^
Link to post
Share on other sites

I jeszcze po małych zmianach:

BAŁUCJA:

1st force reconnaissance

6th

Blackfield

BLACKOPS GROUP POLAND

BlackOps - Friends

Blackwater Reenacting Group Poland

Element Delta

HAVOC INC

Konfederacja Południe

Legion Chotomów

S.M.O.G.

Śnieżna Pantera

NAZEW:

ASG Lublin team

ATL Lublin

BDS Częstochowa

Blackwater Częstochowa

Friendly Fire

Grupa Robocza

Kraken

M.A.G.

NAMS

Widmo

Link to post
Share on other sites

Przypomnienie i dodatkowe informacje o wpłatach:

Opłata: 100 zł od osoby

Termin wpłat: 10 września 2016

Wpłat prosimy dokonywać jednym przelewem za całą drużynę. W tytule przelewu proszę wpisać Aegis + nazwę drużyny + ilość zgłaszanych graczy, na przykład:

 

Aegis, Pretorians, 12

 

Wpłata wpisowego w terminie jest ostatecznym potwierdzeniem udziału drużyny.

 

Konto do wpłat:

Karol Modelewski

10 1160 2202 0000 0002 4909 5848 Bank Millenium

Link to post
Share on other sites

UWAGA! ACHTUNG! ATTENZIONE!

Prosimy o zgłoszenie się (via PM) dowódców zarejestrowanych drużyn (potrzebne nam będzie Wasze imię i nazwisko, tak żeby móc Was zidentyfikować na liście zarejestrowanych graczy). Najprawdopodobniej na początku września (w zależności od tego jaki będzie stan zapisów i opłat) udostępnimy Wam "tajne" forum na którym będziecie mogli knuć przed AEGISem i chcielibyśmy tą operację przeprowadzić szybko i sprawnie.

Link to post
Share on other sites

Panowie jak wygląda kwestia użycia kamuflażu WP na terenie poligonu ? Czy trzeba się liczyć z możliwością sankcji czy uzyskacie/liście jakieś zwolnienie ( Jak np. na niedoszłej imprezie Ghost War ).

 

Formalnie zgody oczywiście nie mamy. Na piśmie nikt na pewno takiej "zgody" nie miał, bo Rozporządzenie w tej sprawie nie przewiduje możliwości "zwolnienia" poza wskazanymi w nim przypadkach (szczegóły były zresztą omawiane na WMASG, więc odsyłam do artykułu -> http://wmasg.pl/pl/armoury/show/718329). Także nie możemy w tej sprawie nic obiecać na 100%.

Ale oczywiście cała gra odbywa się na terenie poligonu legalnie i kierownictwo wie czego się spodziewać, także raczej nie przewidujemy trudności formalnych i nigdy dotychczas takich problemów nie mieliśmy.

 

Przy okazji, jeśli zastanawiacie się jakie przykładowo mogą Was czekać zadania jeśli pojawicie się na AEGISie poniżej krótka zapowiedź czego się spodziewać - to prezentacja zadań z innej gry organizowanej przez nas. Tym razem nurka oczywiście nie będzie aczkolwiek cały czas knujemy jak uatrakcyjnić zdania - na AEGISie zapewne będzie się działo także w ... powietrzu.

Zadanie główne NUREK

Na półwyspie przebywa jakiś gość (biały oczywiste) i też czegoś szuka ale ten jest inny. Nie interesują go kopalnie tylko woda, cały czas nurkuje, kręci się po półwyspie, czasami pójdzie gdzieś dalej ale najbardziej zajmuje go jezioro. Okazało się, że to całkiem fajny gość (chociaż jest biały) i nawet zaprzyjaźnił się z SIMBą - tyle wstępu.

Celem Nurka jest wydostanie się z A0 po wykonaniu swojego zadania (musi wyłowić super-sprzęt, przy okazji diamenty)

Nurek znajduje się na półwyspie, tam jest jego baza (ja też tam będę ale jakoby mnie nie było). Nurek daje zadanie pierwszej stronie, która do niego przyjdzie (SIGMA/KATAN), jeśli przyjdzie później druga strona, również daje jej te same informacje.

Zadanie: Do uruchomienia jego sprzętu poszukiwawczego nurek potrzebuje źródła zasilania – Generatora. Informacje gdzie jest generator mają Bambusy DAMU ale nurek nie mówi gdzie to plemię się znajduje. Jedyne co mówi to by użyć przy kontakcie hasła BWANA KUBWA (wielki mistrz) - Medyk, macbi zapamiętajcie bo to ważne - BWANA KUBWA.

Zadaniem graczy jest nawiązać kontakt z właściwymi Bambusami (DAMU) za pomocą hasła BWANA KUBWA. DAMU zlecą zdobycie RPG będącego w posiadaniu KIJANI.

Gracze w końcu znajdują sposób na pozyskanie RPGa i po przekazaniu go DAMU uzyskują informacje o lokalizacji Generatora. Medyk, jak dostaniecie RPGa, nie ważne którego, dajecie graczom poniższe wskazówki: 33UXV8153555179 namiar 182, odległość 476 m.

Po zdobyciu Generatora i dostarczeniu go Nurkowi trzeba będzie zdobyć do niego Paliwo (do Generatora nie do Nurka ;). Nurek informuje graczy że Paliwo do Generatora znajduje się gdzieś po po drugiej stronie Brdy i żeby tam dotrzeć gracze muszą zdobyć łodzie, które mają KIJANI. Łodzie (2 szt.) są ukryte w pobliżu waszej wioski (potrzebna siatka maskująca). KIJANI może zawieźć graczy na drugą stronę Brdy do miejsca ukrycia Paliwa. Oczywiście kurs nie jest za darmo i kosztuje 10 czarnych kamieni. Zadanie to wiąże się ze spływem Brdą ok. 5 km. Hasło, które uruchamia program to MAFUTA (paliwo).

Program: KIJANI znają miejsce ukrycia Paliwa i za 10 czarnych kamieni zawiozą chętnych na miejsce. W tym zadaniu obsada łodzi to jeden KIJANI i dwóch graczy. KIJANI są NPC, są nieśmiertelni i nie biorą udziału w walce (dostaną specjalne ID VIP do tego zadania). Walka jest dopuszczona na wodzie. Łódź płynie dopóki choć jeden z graczy znajduje się przy życiu. W momencie gdy wszyscy gracze zginą łódź przybija do brzegu (po zachodniej stronie) i może być zajęta przez graczy z drużyny przeciwnej (SIGMA/KATAN). KIJANI informuje o zadaniu Paliwo nowych właścicieli łodzi, podróż może być kontynuowana aż do celu.

Po dotarciu na miejsce okaże się, że Paliwo zmieniło miejsce pobytu. Gracze znajdą stosowną informację zamiast paliwa, że niejaki Simba zajumał Paliwo. Miejsce gdzie Simba może się ukrywać znają KIJANI. W tym momencie zostaje uruchomione kolejne zadanie – Transport.

KIJANI informują graczy, że za 15 czarnych kamieni oraz pomoc w przenoszeniu, przetransportuje łodzie na jezioro Śpierewnik (ok. 3-4 km) i popłyną z nimi (jeszcze raz) po Paliwo do Simby . . Gdy łodzie dotrą na jezioro, KIJANI i gracze płyną na wyspę po Paliwo. Czas na ostatnie zadanie, które zleca Nurek

Link to post
Share on other sites

Gwoli przypomnienia, na terenie jednostek wojskowych, to dowódca JW jest panem i władcą, w jego gestii leżą zasady używania przedmiotów zaopatrzenia mundurowego. ŻW na terenie jednostki nie podejmuje działań, bo od tego jest służba wewnętrzna jednostki. Również na terenie Garnizonu w rejonach ośrodków poligonowych, strzelnic, placów ćwiczeń dowódca garnizonu może ustalić odrębne zasady używania tychże przedmiotów. Mając jednak na uwadze restrykcyjne zapisy rozporządzenia zalecałbym daleko idącą ostrożność w posługiwaniu się elementami zaopatrzenia mundurowego zastrzeżonego w tejże regulacji prawnej.

Link to post
Share on other sites

ZASADY (REGULAMIN) DOTYCZĄCE SAMOCHODÓW GRACZY

1. Repliki montowane na pojazdach podlegają standardowym ograniczeniom FPS i zasad użycia wynikającym z regulaminu.

2. Samochody będą dysponować limitem kilometrów (zostanie podany na odprawie), który będą mogły przejechać w trakcie gry (pomiar przez spisanie licznika przed i po grze).

3. Zgłaszający pojazd do udziału w grze przyjmują do wiadomości, że jest on oddawany do dyspozycji dowództwu danej strony i nie może być wykorzystywany wyłącznie jako transport dla zgłaszającej drużyny.

4. Zgłaszający pojazd do udziału w grze przyjmują do wiadomości, że istnieje ryzyko ostrzelania samochodów. Obowiązuje zdrowy rozsądek i kultura prowadzenia ognia. Niedopuszczalne jest celowe ostrzeliwanie samochodów o ile nie ukrywają się za nimi gracze strony przeciwnej.

5. Z pojazdów wolno prowadzić ogień tylko z broni zamontowanej na stałe na pojazdach lub z pojazdów w których pasażerowie nie są w znacznym stopniu chronienie przez elementy konstrukcji samochodu (np. wolno strzelać z samochodów posiadających konstrukcję kratownicową lub otwartą „pakę”). Zakazane są inne sposoby prowadzenia ostrzału z pojazdu (zwłaszcza przez okna). Ewentualne wątpliwości w tej sprawie zostaną wyjaśnione na odprawie.

6. Jest możliwość zniszczenia pojazdu za pomocą IED (aidika). Ładunek hukowo-błyskowo-dymny musi być odpalony nie więcej niż 3 m od pojazdu. Kierowca ma obowiązek zatrzymać pojazd a wszyscy w środku wyciągają karty ran i stosują się do tego co jest w nich zawarte. Zamki w pojazdach nie mogą być zaryglowane. Przeciwnik ma prawo do ingerencji w zniszczonym pojeździe a nawet do wyciągnięcia rannych. Po 5 minutach od odpalenia ładunku kierowca ma obowiązek odprowadzić pojazd offgameowo do swojego HQ w celu odbycia 3-godzinnej kwarantanny.

7. Ze względów bezpieczeństwa zakazane jest poruszanie się samochodami poza wyznaczonymi drogami.

8. W kwestiach spornych kierowca ma status moderatora (sędziego).

 

PARKING & HQ

1. Parking będzie jeden dla obu stron.

2. HQ nie grają i są strefą bezpieczną (wygrodzoną taśmą ostrzegawczą - nie będzie siatek czy innej osłony, tak więc nawet na terenie HQ obowiązuje noszenie ochrony oczu).

3. Rzeczy będzie można podwieźć do HQ samochodami, po czym odprowadzamy auta na wspólny parking (poza samochodami pozostającymi in-game). Po odstawieniu samochodów na parking obowiązuje zakaz wracania na parking aż do końca gry (czyli nie jeździmy do lokalnego sklepu dokupić brakującej "wody" ;-)). Na teren manewrów będzie można ponownie wjechać po zakończeniu gry.

4. Śpimy w namiotach, nie ma budynków koszarowych.

Edited by Janek^
Link to post
Share on other sites

Bardziej szczegółowa mapa oraz siatka punktów potrzebna do realizacji zadań.

W niektórych zadaniach trzeba będzie określić miejsce korzystając z podanych punktów.

Przykładowe zadanie gdzie trzeba będzie wykorzystać siatkę:

Spotkanie z agentem w S22 namiar 45 odległość 260 (oznacza to że miejsce spotkania jest 260 m od S22 kierunek 45 stopni)

UWAGA! Nie wolno przekraczać czerwonej granicy pola gry!

21l8s2w.jpg

2crn1ox.jpg

Punkty na GPS do ściągnięcia:

http://www.pretorians.pl/phpBB3/download/file.php?id=363

 

Bezpośrednie liniki do map:

http://www.pretorians.pl/phpBB3/download/file.php?id=364&mode=view

http://www.pretorians.pl/phpBB3/download/file.php?id=362&mode=view

Link to post
Share on other sites

Odnosząc się do mundurów i związanego z nimi zakazu mam pytanko.

Czy dobrze rozumiem:

Dziennik Ustaw – 3 – Poz. 354

7. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy używania munduru wojskowego:

1) w przypadkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 67 ust. 3a ustawy z dnia 21 listopada 1967 r.

o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 827, z późn. zm.1)) przez:

a) żołnierzy przeniesionych, po odbyciu lub zakończeniu pełnienia czynnej służby wojskowej, do rezerwy lub w stan spoczynku,

 

że jeżeli odsłużyłem "swoje" w WP to mogę śmiało nosić mundur wz93 i resztę wyposażenia?

Link to post
Share on other sites

Podział stron po weryfikacji wpłat:

 

Bałucja

6th

Blackfield

BLACKOPS GROUP POLAND

Blackwater Reenacting Group Poland

Czarny Kot

G.R.D.I.

HAVOC INC

Konfederacja Południe

Kraken

Legion Chotomów

S.M.O.G.

Śnieżna Pantera

SFORA

 

Nazew

BDS Częstochowa

Black Tower Inc.

Blackwater Częstochowa

Friendly Fire

GRW Lublin

M.A.G.

NAMS

Pretorians

SSA

 

Dodatkowe objaśnienia:

  • Jeśli macie jakieś uwagi, zgłaszajcie do jutra do 2100.
     
  • Jeżeli ktoś w przelewie pisał, "drużyna X, ale gramy w ramach drużyny Y" to na liście jest tylko drużyna Y.
     
  • Są też jeszcze pojedyncze osoby/drużyny których status jest niejasny i mogą się pojawić na powyższej liście, ale jest ich na tyle mało że nie będą miały wpływu na balans (gra jest symetryczna).

Dowodzenie:

Bałucja - dowodzi Robal (Blackops Group Poland), niebawem dowódcy dostaną od niego maila (prosimy o sprawdzanie maili które podaliście w rejestracji)

Nazew - czekamy na wybranie przez Was dowódcy, niebawem dowódcy dostaną maila od Karoka z listą kontaktową, która umożliwi Wam kontakty pomiędzy sobą (ponownie prosimy o sprawdzanie maili które podaliście w rejestracji)

 

Inne informacje:

  • Parking - jeszcze nie wyznaczony, podamy niebawem. Przypominamy, że samochody zostają na parkingu i nie wolno będzie do nich wracać. Rzeczy do HQ będzie można podwieźć wyznaczonymi samochodami.
     
  • Szkolenie snajperskie - prawdopodobnie rozpocznie się ok. 1300-1400 w piątek i potrwa 3-4h (nie 2 jak wcześniej podawaliśmy). Szczegóły są jeszcze dogrywane i będziemy o nich informować. Po zakończeniu szkolenia startujemy z grą.
     
  • Przypominamy o ściągnięciu mapy i punktów, które publikowaliśmy wcześniej.

Edited by Janek^
Link to post
Share on other sites

Panie i Panowie,

 

Niestety ze względu, na fakt iż jak wcześniej pisaliśmy "załatwianie terenu wojskowego i współpraca ze strukturami to istna droga krzyżowa" na ostatniej prostej okazało się, że "właściciele" nie mogą zagwarantować, że teren CSAiU będzie dla nas dostępny.

Żeby zapewnić odpowiedni poziom Manewrów proponujemy przeniesienie miejsca zmagań na teren byłego poligonu k. Końskich (https://www.google.pl/maps/place/Ko%C5%84skie/@51.1845164,20.370428,11067m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x4719c96bac9413e1:0x1e714e08aeb1960a!8m2!3d51.1914693!4d20.4068498). Teren naszym zdaniem jest co najmniej równie ciekawy co poprzedni (mieliśmy już okazję organizować tam gry). Scenariusz zostanie w pełni przeniesiony i dopasowany do nowego terenu (najpóźniej jutro wrzucimy zaktualizowaną mapę z punktami). Możecie spodziewać się tych samych wyzwań i tego samego zaangażowania z naszej strony by gra była tak samo wymagająca.

Rozumiemy, że dla niektórych z Was zmiana może wiązać się z bardziej uciążliwym dojazdem. Dlatego też, dla tych którzy zrezygnują czeka zwrot kosztów Manewrów.

Będziemy zobowiązani za jak najszybszą informację zwrotną, które pomoże nam ustalić w jakim składzie spotykamy się w Końskich.

 

Legion Pretorians

Link to post
Share on other sites

W związku z zmianą będą pewne straty bojowe - na tą chwilę odpada Blackwater, Śnieżna Pantera i 3 osoby z Konfederacji Południe. Ponieważ mamy dodatkowe zgłoszenia więc postaramy się uzupełnić ubytki w Bałucji (przy okazji jest jeszcze parę miejsc więc jeśli ktoś chce się zgłosić to zapraszamy).

Wiemy też, że SFORA i Kraken chciałby zmienić stronę, ale przy aktualnym układzie sił nie jesteśmy w stanie tego obiecać.

Wiemy, że niektórzy z Was poszukują forum do knucia. Możemy Wam takie zapewnić.

Procedura jest prosta - rejestrujecie się na naszym forumhttp://www.pretorians.pl/phpBB3/ i mailem albo via facebook dajcie nam znać jaką macie ksywkę (jeśli jesteście zarejestrowani to oczywiście tylko podajecie ksywkę).

Nasz admin przypisze Was do odpowiedniego subforum, do którego nikt inny nie ma wglądu.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...