Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Rogaś

Mancraft [Sprężynowe]

Recommended Posts

Panowie kupiłem aw 388 od aresa z konwersją mancrafta, podpowiedziałby mi ktoś parę rad jak dbać o replikę i jak zręcznie zmieniać kapsuły?

Co do dbania i problemów, to masz mój filmik:

Masz ciut inne wymiary bebechów, ale zasada działania ta sama.

Co do kapsuł, no cóż, na zimę n2o, na lato co2 (najlepiej umarex lub nuprol). Kapsułę zmienia się dopiero po opróżnieniu, bo inaczej można zechalać uszczelkę. Poprawnie użytkowana uszczelka wytrzymuje ok 30 kapsuł. Igłę przebijającą masz aktualnego typu (stożkowa) czy starszą (graniasta)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie o wartości ciśnienia na kreskach manometru w regu Mancrafta. To jest skala liniowa? Ile bar jest na środkowej kresce zielonego pola?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie o wartości ciśnienia na kreskach manometru w regu Mancrafta. To jest skala liniowa? Ile bar jest na środkowej kresce zielonego pola?

A to wszystko zależy od tego jaki akurat manometr dostał CI się na regu, bo było kilka różnych modeli. Ogólnie są to manometry stosowane na gaśnicach proszkowych.

872d71fbde51e661328cb561156a0391_medium.jpg

W przypadku 1 i 3, środkowa kreska (niepodpisana) odpowiada ok. 14 barom.

Ale bywały też takie, dla nas dokładniejsze:

663892b5ec024e0b4591e5bf390c7798.jpg

 

Zawsze można sobie dokupić taki jaki nam bardziej odpowiada i samodzielnie wkręcić w rega (na taśmie teflonowej lub na kleju do gwintów). Można się również pokusić o zakup manometru ze skalą PSI, w sumie najbardziej dokładne (ten 1 jest optymalny).

 

Nowy-Paintball-PCP-Mini-Air-Manometr-Manometr-Manometre-1-8NPT-PSI-i-1500PSI-3000PSI-5000PSI-6000PSI.jpg_640x640.jpg

 

Ogólnie rzecz biorąc, do konwersji typu SDIK używa się zwykle ciśnień 8-10 bar (116-145 psi), w zależności od długości lufy, pozwala to na uzyskanie przeciętnych mocy dla repliki wyborowej, czyli 600 na 0,2g. PDIk natomiast, by osiągnąć tę wartość potrzebuje już 12-14 bar (170-200 psi) na wejściu.

 

Mam nadzieję że masz pojaśnione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję.

 

Poszła mi dziś uszczelka na regu, ta do podłączenia przejściówki CO2. Ktoś zna jej rozmiary? Na moje oko 14x2?

 

Ogólnie przydałoby się rozmiary uszczelek rega gdzieś wszystkie spisać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję.

 

Poszła mi dziś uszczelka na regu, ta do podłączenia przejściówki CO2. Ktoś zna jej rozmiary? Na moje oko 14x2?

 

Ogólnie przydałoby się rozmiary uszczelek rega gdzieś wszystkie spisać.

W zasadzie nie ma bardzo po co, bo z regiem zwykle przychodzi ze 2 woreczki uszczelek zapasowych, a wymienia się je dosyć rzadko.

Nie pamiętam jaki rozmiar jest tej uszczelki pod gwintem, ale są takie same i dla butli co2 i dla hpa i dla przejściówki mc. Jak masz gdzies w pobliżu sklep z uszczelkami lub łożyskami, to bierz adapter i deptaj - dobiorą Ci uszczelkę. A jeśli nie masz, to zamów sobie np. http://allegro.pl/or...6908012761.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, byłem dopasowali 14x2 ale są trochę szersze (tamte chyba w calach będą), sprawdzę potem.

 

Czy jest sens wkręcać jeszcze dodatkowo taśmę teflonową w gwint nad uszczelką?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy jest sens wkręcać jeszcze dodatkowo taśmę teflonową w gwint nad uszczelką?

Absolutnie nie, jeśli oring jest prawidłowo dobrany, to uszczelni wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oring 14x2 pasuje do łączenia z adapterem CO2.

 

Mam pytanie, teraz na porządnych częściach (komora AA, lufa PDI 6,01, redukcja objętości gazu ze wzoru) i standardowym regulatorze mam rozrzut ok 12 fps (+- 6 fps) i od nowości tak było na Co2. Wielokrotnie pisaliście, że stabilny jest HPA pod tym względem.

 

1. Czy ktoś ma regulator MARS i czy jest jakaś poprawa pod tym względem do CO2? A może jakiś inny reg będzie dobry do CO2?

2. Czy N2O jest bardziej stabilne jeśli chodzi o odświeżanie i fpsy?

 

Latanie z butelką mi się nie uśmiecha.

Edited by FullX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oring 14x2 pasuje do łączenia z adapterem CO2.

 

Mam pytanie, teraz na porządnych częściach (komora AA, lufa PDI 6,01, redukcja objętości gazu ze wzoru) i standardowym regulatorze mam rozrzut ok 12 fps (+- 6 fps) i od nowości tak było na Co2. Wielokrotnie pisaliście, że stabilny jest HPA pod tym względem.

 

1. Czy ktoś ma regulator MARS i czy jest jakaś poprawa pod tym względem do CO2? A może jakiś inny reg będzie dobry do CO2?

2. Czy N2O jest bardziej stabilne jeśli chodzi o odświeżanie i fpsy?

 

Latanie z butelką mi się nie uśmiecha.

co2jest ciekłym gazem, strasznie reaguje na warunki atmosferyczne. Chcąc poprawić stabilność strzałów sprobuj z komora rozprezeniowa dla co2 przed samym modem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, teraz na porządnych częściach (komora AA, lufa PDI 6,01, redukcja objętości gazu ze wzoru) i standardowym regulatorze mam rozrzut ok 12 fps (+- 6 fps) i od nowości tak było na Co2. Wielokrotnie pisaliście, że stabilny jest HPA pod tym względem.

 

 

Na co2 to norma, tak jak Rogaś pisze - rozprężanie co2 jest bardzo zależne od temp. i wilgotności. Przykładowo, ustawisz na kapsule 10 bar i masz 600 fps jesienią i wiosną, latem będzie już ok 660-700 a zimą ze 400. Dlatego hp wypiera co2.

 

Poza tym, sprawdź jeszcze na innym chrono, bo raz że te urządzenia maja błąd pomiarowy (ok 3%), a dwa że co2 lubi zakłócać lub niweczyć pomiary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. A do zwykłego rega Mancrafta można DOKUPIĆ komorę rozprężeniową?

Gotowej nie od mc nie ma, trzeba samemu jakiś pojemnik/kapsułę na wężu za regiem kombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczów,

Wracam do airsoftu po dobrych paru latach przerwy i chciałbym się do tego jak najlepiej przygotować. W komisie dorwałem jakiś czas temu SWD z konwersją Mancrafta na kapsułki CO2 i sprawa ma się następująco;

W związku z tym że nie jestem zbytnio doświadczony w pracy przy replikach, tym bardziej z gazowymi konwersjami, szukam kogoś kto oczywiście odpłatnie przygotowałby mi karabin do sezonu, zobaczyć co siedzi w środku itd. Może skończyłoby się to na 'przeglądzie' z przesmarowaniem/uszczelnieniem czego trzeba bez konieczności wymiany czegokolwiek, a może dostałbym sugestie w jaki sposób mądrze ulepszyć bydlaka..

Nie wiem jaka to wersja konwersji, nie posiada żadnych oznaczeń oraz skali regulacji. Potrzebowałbym żeby ktoś za pomocą chronografu (którego niestety nie posiadam, bo bym się sam z tym bawił) wykonał chociaż przybliżone oznaczenia odpowiadające ustawionej mocy żebym na imprezach miał argumenty w rozmowie z organizatorami, którzy by mieli wątpliwości co do uczciwości ustawionego pierdolnięcia.

ZDJĘCIA KONWERSJI: https://imgur.com/a/8Ij1uGh

Czy któryś z Panów śledzących dział zajmuje się podobnymi przypadkami lub ewentualnie byłaby szansa abym otrzymał namiar na kogoś takiego?

Z góry dziękuję za wyrozumiałość oraz ewentualną pomoc/porady :)
Pozdrawiam serdecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytaj Mendi'ego czy jeszcze w tym dłubie. Ja już totalnie wypadłem z tematu i nie wiem czy kiedykolwiek wrócę. 

Edited by shamoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×