Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning high speed CQB - proszę o sprawdzenie


Recommended Posts

Witam,

 

celuję w 30-35 ROF przy 350 FPS w GC16 Warthog 7"

 

W środek chcę wsadzić:

- LiPo 11.1,

- tłok SHS z tworzywa z 15 stalowymi zębami,

- sprężynę zostawić stock jeżeli utrzyma moc lub wymienić na jakieś M110 Guardera i zbić moc przez short stroke,

- silnik zostawić stock dopóki da radę, potem wymienić na jakiś HT.

 

Zastanawiam się jakie zęby kupić - SH 13:1 czy 16:1 aby uzyskać taki rof?

 

Stock póki co daje ok 21 ROF na LiPo 11.1

 

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, najlepiej z doświadczenia wziętą.

Link to post
Share on other sites

Nie mierzyłem rofa w mojej replice, ale na "ucho" jest coś w okolicach 30rps i bardzo dobra reakcja na spust. Zestaw:

- Short strocking, zębatko tłokowa pozbawiona dwóch pierwszych zębów napinających

- Tłok SHS z metalową szczęką

- Sorbo

- Dysza SHS

- Sprężyna ze snopowiązałki

- Gumka HU Systema Energy

- Mosfet i kable od Qbsona z BBmax

- Lipo 7,2

Polecam również zabawę w hairtrigger. U mnie siedzi http://www.evike.com/products/42833/ i dobrze spełnia swoją rolę. Niestety nie wiem co było robione z kostką stykową, nie ja składałem replikę.

Link to post
Share on other sites

Nie mierzyłem rofa w mojej replice, ale na "ucho" jest coś w okolicach 30rps i bardzo dobra reakcja na spust. Zestaw:

 

Polecam również zabawę w hairtrigger. U mnie siedzi http://www.evike.com/products/42833/ i dobrze spełnia swoją rolę. Niestety nie wiem co było robione z kostką stykową, nie ja składałem replikę.

 

W tej replice przez ETU 7.4 nie sprawdza się za dobrze, dlatego wolę 11.1

Jakie zębatki masz?

Zamiast hairtrigger mam już speed trigger od Retro Arms.

Link to post
Share on other sites

Zamiast hairtrigger mam już speed trigger od Retro Arms.

 

To są dwie kompletnie osobne kwestie. Wrzucenie speed triggera skróci drogę spustu co nieco ale w żaden sposób nie da takich rezultatów jak modyfikacja hair trigger.

 

Odnośnie osiągnięcia 35 RPS to albo 12:1 SHS + silnik high-torque 22TPA (n.p. GFC Tornado High Torque lub nowe SHS High Torque) lub 16:1 i silnik 16TPA (n.p. Big Dragon M160, GFC Tornado High Speed lub stare SHS High Torque)

 

Ja bym osobiście celował w zębatki 12:1 SHS na start a potem szukał silnika który według ciebie da odpowiednie rezultaty.

 

Przypominam o tym że do tego celu będzie potrzebna masywna bateria.

 

[EDYTA]

 

Tak na marginesie, SHS 16:1 mają przełożenie rzeczywiste 17.28 więc marginalnie wyższe od stockowych

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites

To są dwie kompletnie osobne kwestie. Wrzucenie speed triggera skróci drogę spustu co nieco ale w żaden sposób nie da takich rezultatów jak modyfikacja hair trigger.

 

Odnośnie osiągnięcia 35 RPS to albo 12:1 SHS + silnik high-torque 22TPA (n.p. GFC Tornado High Torque lub nowe SHS High Torque) lub 16:1 i silnik 16TPA (n.p. Big Dragon M160, GFC Tornado High Speed lub stare SHS High Torque)

 

Ja bym osobiście celował w zębatki 12:1 SHS na start a potem szukał silnika który według ciebie da odpowiednie rezultaty.

 

Przypominam o tym że do tego celu będzie potrzebna masywna bateria.

 

[EDYTA]

 

Tak na marginesie, SHS 16:1 mają przełożenie rzeczywiste 17.28 więc marginalnie wyższe od stockowych

 

Zdecydowałem się na 13:1, myślę że powinno wskoczyć ok. 30 ROF (z tego co czytam), a to powinno mi wystarczyć.

Co do spustu, replika w stocku ma bardzo dobrą reakcję, ze względu na zastosowaną elektronikę. Myślę, że sam speed trigger zrobi robotę.

Z bateriami gorzej, maks wchodzą 1000 mAh, będzie trzeba między rundami zmieniać :/

 

Trochę offtopując, czy gdziekolwiek jest dozwolony tryb full auto w CQB? Moim zdaniem to tylko zadawanie niepotrzebnego bólu. Zwłasza na dzikim rofie.

 

Nie wiem czy mnie coś ominęło, ale ktoś coś mówił o auto?

Na CQB liczy się każdy ułamek sekundy, a dobre i szybkie semi z krótkim czasem reakcji na spust robi robotę. Wydaje mi się, że właśnie przez high speed można fajne, tego rodzaju efekty osiągnąć.

Link to post
Share on other sites

A to gdzieś jest zabroniony? Moim zdaniem Warchlak powinieneś przemyśleć okładanie się poduszkami jak Cie ASG za bardzo boli :). Po co się katować.

 

Kacik, zwróć uwagę na "C" i pojemność baterii oprócz napięcia bo taki ROF i taki silnik może pobierać prądu sporo- nie chcemy spadków napięcia :).

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, dla mnie większą perwersją jest bezwzględne zabranianie full-auto, nawet głupim AEPom.

A szybką reakcję na spust bez dużego rofa da się osiągnąć chyba tylko jak się ma jakiś fikuśny pre-cocking :icon_razz:

Z resztą nie wiem, znowu walnąłem posta zanim pomyślałem czy mam coś ciekawego do napisania, nikt mi nie pozwala sypać świetlistymi seriami z MP7 Wella :(

Edited by Mixon
Link to post
Share on other sites

No na więcej niż 20C będzie ciężko liczyć, mosfet domyślnie jest w kolbie razem z baterią.

 

Serio, nie bardzo rozumiem pytań z cyklu "po co Ci ROF, skoro bardziej oczekujesz reakcji na spust".

Nawet jeżeli na danej imprezie będzie zabronione full auto, czy nie uważacie że szybkie semi może dać dużą przewagę?

Link to post
Share on other sites

Tak samo na Magnum. By the way myślałem że do semi-fullauto wystarczy szybki palec i speedtrigger :icon_wink: co do powiązania reakcji na spust i rofu to na przykład u mojego kolegi w replice jest bardzo duży rof, ale spust jest bardzo mało czuły :icon_wink:

 

Czułość spustu i reakcja na niego to dwie różne rzeczy :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ja pierdziele, serio dzieci fizyki i matmy już nie ma w szkole?

Rof czyli ile kulek na raz się wywali w ciągu minuty.

Jak masz rofa 10 to tyle też dasz rady wywalić i singlem, jak masz 30 to przyda się speed trigger i szybkie palce i też powinieneś dać radę.

 

Szybka reakcja jest z definicji w aeg powiązana z wysokim rofem nie da się inaczej i koniec.

 

Speed trigger to tylko skrócenie czasu zanim ruch mechaniczny spustu zostanie przekazany jako impuls elektryczny do mosfetu a potem on energię elektryczną zamieni na mechaniczna ruchu obrotowego silnika na ruch posuwisto-zwrotny układu tłokowego.

 

Kacik co do twojego pytania wywaliłbym z 3 z tłoka i sprawdził na stockowych zebatkach jak dalej źle dopiero wtedy zmienił przełożenie.

Edited by samael16
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Panowie, wracam do tematu.

Ostatecznie stanęło na:

SHS 13:1

SHS HT

Short Stroke -2 zęby

Guarder SP100

355fps/29rps

 

Niestety dwa problemy napotkałem:

Nie udało mi się przelutować kabli w ETU, moja lutownica mi na to nie pozwoliła, przez co musiałem zostać na stock kablach,

Bateria to zaledwie 20C/1000mAh/11,1.

 

Myślałem, że na tym konfigu przegroczę 35rps Czy możliwe jest, że właśnie przez te dwie rzeczy rof jest na poziomie 30rps?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...