Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Replika na start, las i CQB


Recommended Posts

Cześć

 

Przeszukiwałem forum i nie mogę znaleźć dobrego wątku w którym znadję odpowiedź, więc zadaje pytanie tutaj.

 

Wracam do przygody ASG po latach i zupełnie nie orientuje się w replikach. Na całą przygodę z ASG mam ok 800-1000zł. Pomyślałem że lepiej wydać większość na replikę, bo mundur, magazynki czy tuning mogę później dokupywać.

 

1. Jaka jest najlepsza replika za ok 700 PLN ( reszta idzie na akumulator, ochrone oczu i kulki)

2. Czy są takie repliki których nie trzeba ulepszać? Znaczy w zestawie jest dobra bateria, gumka HU itd?

3. Nie mam preferencji co do repliki, jednak chciałbym grać CQB bo w Warszawie jest miejscówka killhouse i otwarte rozgrywki, z drugiej strony są otwarte rozgrywki w lesie na weekend warriors.

4. W podobnym wątku kolega zdecydował się na:

http://www.taiwangun.com/elektryczne/urban-assault-rifle-tan-aps

ale mnie odstraszają mało popularne repliki, ponieważ obawiam się o kompatybilność i dostępność części i akcesoriów(przeczytałem tamten wątek, jest dość podobny, ale niestety nie odpowiada na moje pytanie, więc proszę nie banować mnie)

5. Sam po poszukaniu wymyśliłem takie coś:

http://www.taiwangun.com/elektryczne/m-4a-jg?from=listing&campaign-id=19

Czytałem w jakimś poradniku że te m4 od JG są polecane i dobre, a ta jest w kompaktowych rozmiarach.

 

 

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

1. Wszystko zależy od preferencji, także musiałbym podać czego szukasz.

2. Dobre baterie znajdziesz tylko w Specna Arms, bo dorzucają LiPo na start, gorzej trochę z bebechami(najczęściej słyszy się o gumce) Dobre bebechy znajdziesz na pewno w replikach markowych(chodź nie zawsze), w tym budżecie do głowy przychodzi mi G&G.

3. Tutaj albo się decydujesz na las, albo bierzesz replikę do 350 i utrudniasz sobie życie w lesie(trochę, dobry gracz nawet na 300 będzie kosił w lesie) Oba warunki na raz spełnia niewiele replik: Specna Arms z SAEC System, AUGi APSa(mają GB z szybką wymianą) i wymieniony UAR

4. UAR teraz ma mniej problemów niż na początku. Łyka magi M4(popularne), gwint 14mm(popularny), szyny RIS(popularne) i według TG gearbox kompatybilny z częściami w standardzie TM, o ile Tokyo Marui jest popularne, to czy to 100% prawda trzeba zajrzeć do tematu o UARze albo jego testu na WMASG.

5. Pewnie czytałeś posty sprzed kilku lat. Rynek się zmienił.

 

Słowo ode mnie.

Wybrałbym jakąś replikę pod CQB i grał nią póki nie będzie pieniędzy na kolejną. Lub zrobić małą hybrydę i pakować pieniądze w cqb, by osiągnąć maksymalny zasięg na 350fps.

Ktoś się zapyta po co?

Ano grałem raz na Forcie Bemowo w nocy. I tam właśnie był potrzebny zasięg, a fps niski by przypadkiem nie "zabić" z bliskiej odległości.

Link to post
Share on other sites

Jak coś to zakładałem prawie identyczny wątek tydzień temu :icon_smile: http://forum.wmasg.p...erki-zielonego/

 

Tak i ja nawet piszę o tym. Właśnie w tym wątku kolega wybrał tego UARa.

 

4. UAR teraz ma mniej problemów niż na początku. Łyka magi M4(popularne), gwint 14mm(popularny), szyny RIS(popularne) i według TG gearbox kompatybilny z częściami w standardzie TM, o ile Tokyo Marui jest popularne, to czy to 100% prawda trzeba zajrzeć do tematu o UARze albo jego testu na WMASG.

 

Dobra idę czytać i w razie czego się zgłoszę po pomoc.

Edited by masza
Link to post
Share on other sites

Dobra, po zrobieniu researchu UAR odpada. Mam 700zł, a UAR jest jakościowo (plastiki, spust, latający magazynek) w niższym przedziale. Do tego jest to fajna maszynka od razu pod tuning, bo podobno gumka HU jest w nim beznadziejna.

 

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić tańszego RK-02 (metal body - 513zł) ale od razu go tuningować. HU, Preclufa, spreżyna, lipo. Tylko pytanie czy jest sens.

 

Sam jednak wole opcje by kupić replikę gotową do strzelania przez ten sezon i potem się bawić w tuningi.

Link to post
Share on other sites

W uar wymieniasz tylko gumę, i możesz iść w pole. Lufa w stock jest świetna, no i masz duże pole do manewru ze sprężynami.

 

W bojcu wymienić musisz praktycznie wszystko, żeby to przyzwoicie strzelało, a buda i tak mocno średnia jest.

 

Na taiwangun jest rk08s, niby full stalowy za deczko ponad 500 zł. Myślę że to spoko opcja.

Link to post
Share on other sites
Z M4 polecam w tej cenie CA4 classic army. IMO lepsze o wiele od G&G CM.

 

Nie moja półka cenowa. Poza tym wiele osób zachwala sobie to G&G. Podobno stockowo bardzo ładne osiągi. Za co takiego warto dopłacić do CA?

 

RK-01

RK-08s

AUG od JG

AUG Sportline od ASG

 

ew. G36c od JG, ale to już poniżej Twojego budżetu

 

To są repliki tzw. II klasy ( przynajmniej znajdują się w tej kategorii na forum). G&G to już I klasa. Co takiego zyskuje rezygnując z G&G?

 

Rozważ jeszcze to, póki jest promocja: http://zbrojownia.li...roducts_id=2004

 

Zupełnie nie znam tej marki. Nic też nie mogę znaleźć konkretnego na temat tej repliki. Czy jest rzeczywiście lepsza niż G&G za tą samą cenę? Masz może jakąś reckę tej repliki? Bo google mi znajduje tylko jeden post:

http://forum.wmasg.pl/topic/137427-gg-czy-ea/

oraz oferty ze sklepu.

Link to post
Share on other sites

EA ma świetne wykonanie zewnętrzne, na poziomie G&P, oraz komorę hopup KingArmsa w stocku, a należy ona do jednych z najlepszych. Na początek najlepiej moim zdaniem jest wziąć replikę która będzie świetną bazą na tuning w przyszłości, a EA się do tego nadaje idealnie. Jeśli kupisz G&G czy CA, to w przyszłości i tak je wymienisz ze względu na plastikowe body, (no chyba że nie ma, i nie będzie mieć to dla ciebie żadnego znaczenia). A w gearbox'ie nie ma tak wielkiej różnicy między KA a G&G.

Edited by ligo1997
Link to post
Share on other sites

Ja moje CA4 kupiłem za 600 zł. Ma tę przewagę nad G&G że posiada keymod, kable niskooporowe, mosfet, wtyczkę deans (ale przejściówka na tamiye jest w zestawie), metalowy obrotowy hopup i lufę precyzyjną

 

To może kiedyś było dostępne za 600zł. Przejżałem 3 największe sklepy i mają tylko po kilka replik CA i zaczynają się od 1000zł.

 

EA ma świetne wykonanie zewnętrzne, na poziomie G&P, oraz komorę hopup KingArmsa w stocku, a należy ona do jednych z najlepszych. Na początek najlepiej moim zdaniem jest wziąć replikę która będzie świetną bazą na tuning w przyszłości, a EA się do tego nadaje idealnie. Jeśli kupisz G&G czy CA, to w przyszłości i tak je wymienisz ze względu na plastikowe body, (no chyba że nie ma, i nie będzie mieć to dla ciebie żadnego znaczenia). A w gearbox'ie nie ma tak wielkiej różnicy między KA a G&G.

 

Nie za bardzo się znam, ale G&P to jest marka na poziomie G&G(czy może wyżej?) Jeśli kupiłbym tego EA to przez ten sezon mogę odpuścić sobie tuning? Stockowo będzie lepszy od CM16 Raider?

Link to post
Share on other sites

G&P robi repliki na najwyższym poziomie, G&G też robi dobre repliki jednak nie aż tak, do tego ten model co ty chcesz kupić ma korpus wykonany z plastiku a w EA masz metalowy (i to jak wykonany!)

EA ma w stocku 330fps, jeśli tobie to nie wystarcza to możesz od razu w sklepie poprosić o wymianę sprężyny na mocniejszą (np. SP110 aby mieć ~410fps). Miej też na uwadze że w większości środowisk limit fps'ów w cqb to 350.

Link to post
Share on other sites

Z tego co widziałem na forum, to EA całkiem ładnie nosi jak na swoje stockowe fpsy. Zawsze możesz jej później założyć preckę ukrytą w tłumiku lub przedłużce lufy. Jak będziesz chciał podkręcić fps, to na bebechach EA nie musisz wymieniać wielu części. Patrząc na to bardziej długofalowo: moim zdaniem lepiej wziąć porządnie wykonaną replikę, za jakiś czas stuningować ją do swoich potrzeb (które sam poznasz jak trochę pograsz) i cieszyć się nią długo, niż kupić plastik i za rok się go pozbywać. Nawet jeśli to markowy plastik, to metal po prostu jest fajny, a Border Patrol cieszy oko. Poza tym, jak mówi ligo1997, limit fps w CQB to zwykle 350. W CQB na korzyść tego przecenionego EA działa też jego kompaktowość. Jeśli faktycznie chcesz strzelać 50/50 las/CQB to rozważ coś z wymienną sprężyną, jak już wyżej koledzy pisali, albo zostań świetnym graczem i z tych 330-350 fps zrób w lesie lepszy użytek niż koksy ze swoich 500 ;)

W segmencie ~700 PLN wybór replik jest, wbrew pozorom, spory (zwłaszcza jak weźmiemy pod uwagę promocje), ale niestety każda z nich ma jakieś wady.

A CA4 chyba był faktycznie dostępny za około 600 złotych w Gunfire, podczas ostatniej mikołajowej wyprzedaży. Sam nawet rozważałem kupno, ale w moim przypadku skończyło się na używanym KWA.

Link to post
Share on other sites

Kupowanie plastikowej repliki jeżeli za nieznacznie więcej możesz mieć estetycznie wykonaną metalową tylko bo "dżi and dżi" (co niby z tego wynika? Repliki I klasy też potrafią być beznadziejne) to głupota i będziesz tego bardzo żałował.

Link to post
Share on other sites

Ze względu na spadek budżetu i promocje na azteko kupiłem jednak G&G Raider. Nie wiem czy mam zakładać nowy wątek, jednak spróbuje tutaj jeszcze dostać odpowiedź.

 

Mam ograniczony budżet by skompletować minimum do strzelania. Bateria i ładowarka (najlepiej lipo) do 100zł (maks 150zł, ale jeśli rzeczywiście jest do czego dopłacać), oraz ochrona oczu za 50-60zł ( mam na oku Bolle Pilot i Uvex Ultrasonic) i pas jednopunktowy ( tutaj chyba wezmę najtańszy bo są po 25zł)

 

Pytanie czy da się taniej:

http://azteko.pl/bolle-safety-gogle-ochronne-pilot-clear-pilopsi-p-622.html

http://azteko.pl/ipower-akumulator-li-po-1100mah-7-4v-20c-p-11912.html

http://azteko.pl/mikroprocesorowa-ladowarka-lipo-redoxgfc-energy-230v-z-balancerem-p-6641.html

http://azteko.pl/8fields-jednopunktowe-zawieszenie-typu-bungee-olive-p-11916.html

 

Mi wyszło 188zł. Czy jest jakiś tańszy sklep od Azteko ( mogę tam odbierać osobiście więc nie mam kosztów przesyłki).

Link to post
Share on other sites

Ładowarki i baterii poszukałbym w sklepach modelarskich, w Warszawie powinno być ich bezliku, lub na allegro (pewnie jakiś sprzedający z Warszawy z odbiorem osobistym się znajdzie).

A ochrony oczu w sklepach z rzeczami BHP - skoro znasz modele, które Cię interesują wujek google na pewno pomoże.

Odnośnie zawieszenia mam takie jak zalinkowałeś jest całkiem spoko, ale proponuję żebyś przymierzył się też do tego: http://azteko.pl/zawieszenie-taktyczne-bungee-olive-p-4082.html ma karabińczyk przesuwający się na bungee zamiast sztywno zszytego w jednym miejscu, z perspektywy kilku miesięcy użytkowania wolałbym taką opcję.

Edited by wojtas0305
Link to post
Share on other sites

Ładowarki i baterii poszukałbym w sklepach modelarskich, w Warszawie powinno być ich bezliku, lub na allegro (pewnie jakiś sprzedający z Warszawy z odbiorem osobistym się znajdzie).

A ochrony oczu w sklepach z rzeczami BHP - skoro znasz modele, które Cię interesują wujek google na pewno pomoże.

Odnośnie zawieszenia mam takie jak zalinkowałeś jest całkiem spoko, ale proponuję żebyś przymierzył się też do tego: http://azteko.pl/zaw...ive-p-4082.html ma karabińczyk przesuwający się na bungee zamiast sztywno zszytego w jednym miejscu, z perspektywy kilku miesięcy użytkowania wolałbym taką opcję.

 

Bateria i ładowarka dowolna? Wystarczy że będzie miała 7,4 i się zmieści do repliki? A ładowarka do lipo to tylko mikroprocesorowa(ta zalinkowana przeze mnie może być)? Co do pasa to dzięki za poradę, chętnie dopłacę za lepszy produkt. Co do tych gogli to nie wiem które lepsze uvexy czy bolle. Bo bolle są w podobnej cenie wszędzie takie same, a uvexów musiałbym poszukać ( w necie są w dwóch sklepach poza Warszawą).

 

@edit: i jak wygląda kwestia złączy do repliki, a złączami(wtyczkami) na akumulatorze?

 

@edit2: Doczytałem i wolę dopłacić do ładowarki żeby mieć ją na lata. Za 99zł jest Redox Alpha v2. Teraz jeszcze muszę dobrać pakiet który wchodzi do repliki.

Edited by masza
Link to post
Share on other sites

Najlepiej idź do modelarskiego z repliką i przymierz jaka bateria będzie pasować. Z tanich a dobrych - patrz na markę Redox. Napięcie 7.4 będzie ok.

Niektóre sklepy oferują gratis lub za grosze przy zakupie baterii przelutowanie wtyków, żeby Ci pasowały do repliki. Ale jeśli replika stockowo ma wtyk tamiya, to polecam zmienić na T-Connector, o ile nie narusza to gwarancji. Poprawi to kulturę pracy, a zmiana wtyczki to 2 PLN na części (wtyczka i termokurczka) + 15 minut lutowania w domu. No chyba że miły pan w modelarskim zrobi Ci to w korzystnej cenie.

Co Redoxa Alpha - upewnij się, że kupujesz w zestawie z zasilaczem, Są też sprzedawane bez niego (na GF za ok. 95 PLN), a w sklepie RC możesz za około 110-115 znaleźć komplet (na GF za 125, ale nie ma na stanie). Dodatkowo, o ile moja Alpha nie jest wyjątkiem, w zestawie nie ma przejściówki do ładowania baterii na wtyku tamiya mini (jest za to na dużą tamiyę, więc po prostu obciąłem wtyk i założyłem tam mini), co jest kolejnym argumentem za zrobieniem sobie wszystkiego na T-Connect :icon_wink:

Edited by kukunamuniu
Link to post
Share on other sites

Kukunamuniu dobrze mówi. W zestawie nie ma przejściówki do tamiya mini. Jak kupowałem na allegro to napisałem do sprzedającego żeby mi gratis dorzucił taką wtyczkę i przelutowałem poświęcając jedną z różnych dziwnych przejściówek dołączonych do zestawu.

 

Ale faktycznie lepiej zmienić wtyczkę w baterii. T connect dużo mniej zawodny (tamiya potrafiła mi się rozłączyć w trakcie naparzanki.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...