Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Proszę o porady dla początkującego użytkownika replik ASG (G36C od JG)


Recommended Posts

Witam wszystkich. To mój pierwszy post i mam nadzieję, że nie ostatni. Chciałbym zadać kilka pytań dotyczących głównie mojej pierwszej repliki elektrycznej jaką jest G36C od jg.

Odkupiłem używaną replikę ze stockowym zestawem. Z tego co się orientowałem to na początek najlepiej zacząć od kupienia dobrej ładowarki oraz baterii lipo. I tu pojawia się pierwsze pytanie. Znajomy polecił baterię 7.4 v 2200 mah firmy 8fields oraz ładowarkę Redox v2. Czy ta bateria i ładowarka to dobry wybór? Może nowszy model albo innej firmy? Dobrze by było gdybym mógł nią też naładować standardową baterię zdaję się NiMH bo póki nadaję się do użytku to zostawię jako zapasową. Do tego dochodzi kwestia wtyków. Mój NiMH i sama replika posiadają wtyki mała Tamiya. Zastanawiam się czy w replice wartej około 300 zł wymieniać na początek kable na niskooporowe i do tego układ mosfet? Bo wtedy chyba wtyki najlepiej zmienić na t-connect...więc co z podłączeniem starej baterii? I powoli się zaczynam gubić co kupić i w jakiej kolejności. Doradzicie coś?

Link to post
Share on other sites

Zacznij od ładowarki- redox alpha v2 bo chyba o tą chodzi jest całkiem spoko, mam i polecam stockowy NiMH trochę na niej pożyje tylko dokup przejściówkę na tamiyę albo przelutuj wtyki w replice i baterii. Co do kabli niskooporowych i mosfetu to nie mam wiedzy na ten temat. A i baterie 8fields ponoć są słabe więc poszukaj jakiejś modelarskiej ;)

Link to post
Share on other sites

LiPo w dobrej cenie też Redox. W modelarskich tanio, ale na GF i Azteko widziałem promocje ostatnio, sam kupiłem 11.1V za pół ceny.

 

Wtyki wszędzie przelutuj na T-Connect, koszt tego to ok. 1 PLN/kpl wtyczek w modelarskim. Przejściówki są drogie, zajmują miejsce (a w g36 wiele go nie ma) i jest na nich duży opór.

 

Mosfet i kable odłóż na później, póki nie robisz większego tuningu, obejdzie się bez tego.

Link to post
Share on other sites

Warto też na początku wymienić gumkę hop up - ta stockowa jest byle jaka. Ja mam czarnego Guardera, różnica widoczna od razu.

 

Oraz popieram przedmówcę, przelutowanie złączy na t-connect to groszowa sprawa, przy okazji możesz wywalić bezpiecznik.

 

Co do ładowarki - jak masz naprawdę krótki budżet to kup podstawowego Redoxa do Li-Po, za 2 dychy można już trafić. Tylko nie próbuj ładować nim stockowego akumulatora ;)

Link to post
Share on other sites

Warto też na początku wymienić gumkę hop up - ta stockowa jest byle jaka. Ja mam czarnego Guardera, różnica widoczna od razu.

 

Dopytaj gościa który sprzedał replikę. Może gumka była już włożona. Jeżeli nie to sensowny pomysł. Tylko pytanie czy dasz radę sam.

 

Oraz popieram przedmówcę, przelutowanie złączy na t-connect to groszowa sprawa, przy okazji możesz wywalić bezpiecznik.

 

Wymiana konektorów na tdensy to również dobry pomysł. Koszty groszowe, podlutować można samemu. Tylko bzdura z tą eliminacją bezpiecznika. Z to bym poczekał do montaży mosfeta. W końcu taniej wymienić bezpiecznik za złotówkę niż silnik.

Co do ładowarki - jak masz naprawdę krótki budżet to kup podstawowego Redoxa do Li-Po, za 2 dychy można już trafić. Tylko nie próbuj ładować nim stockowego akumulatora :icon_wink:

 

Moim zdaniem będzie zdecydowanie sensowniej będzie się szarpnąć na ładowarkę uniwersalną ( pokroju Redoxa Alpha, Beta czy Imaxa b6) niż kupować kiepską ładowarkę tylko do lipolek ( z resztą z ograniczeniem typów ładowanych pakietów do dwu i trzech cel i pojemnosci do ok 2Ah) a potem i tak zbierać na uniwersalkę.

 

Co do baterii to po prostu zmierz wymiary swojego pakietu i szukaj podobnych w sklepach modelarskich. Do stokowej repliki wystarczy napięcie 7,4v, natomiast pakiet powinien mieć jak największą pojemność wyrażoną w mAh ( przy założonych gabarytach oczywiście).

Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady. Jeśli chodzi o ładowarkę to wolę dozbierać i kupić jakąś konkretniejszą żeby dłużej służyła i wszystko można było zrobić jednym urządzeniem. Baterię zamówię przez internet i gdyby dany sklep miał też polecaną przez was ładowarkę to zaoszczędzę na przesyłce. Może i konektory też się znajdą. A co do gumki hop-up...jestem w stanie sam rozpoznać jaką mam w replice? Bo gość chyba wspominał o zielonej g&g ale nie wiem nawet jak to sprawdzić

Link to post
Share on other sites

Jak masz trochę kasy to właduj razem z gumką jakąś precke.

Ja miałem gumkę czarną systemy, dystanser typu H i precke też systemy. Z takiego zestawu byłem bardzo zadowolony. Lufę możesz ukryć nawet w tłumiku, będzie śmigała miodzio.

Link to post
Share on other sites

Ładowarki Redox Alpha, Beta, Imax B6 i inne takie kombajny, to jest prawie wszystko to samo. Nawet interface mają identyczny lub prawie identyczny. Można wszystkie baterie takimi ładowarkami lądować.

 

Zmień wtyki w replice na deans, kup ładowarkę i dobrą baterię lipo, można przy okazji gumkę wymienić i na początek tyle będzie wystarczająco. Trochę się pobawisz i będziesz wiedział co dalej chcesz zmieniać.

 

Co do baterii to najlepiej lipo 7,4. Tylko taką która się zmieści. W G36C max wejdzie 7,4 1750mAh, czy coś takiego.

Link to post
Share on other sites

Jak masz trochę kasy to właduj razem z gumką jakąś precke.

Ja miałem gumkę czarną systemy, dystanser typu H i precke też systemy. Z takiego zestawu byłem bardzo zadowolony. Lufę możesz ukryć nawet w tłumiku, będzie śmigała miodzio.

W tym rzecz, że tak jak pisałem w którymś poście wyżej jest prawdopodobne, że mam już wymienioną gumkę tylko nie wiem jak sprawdzić czy to prawda. Co muszę otworzyć/rozebrać żeby to sprawdzić?

Co to jest dystanser i jakie daje korzyści?

Nie chcę przesadzać z inwestowaniem w pierwszą replikę przynajmniej nie od razu. Najpierw jakiś mundur, okulary, buty itd a potem się zobaczy

Link to post
Share on other sites

Instrukcję demontażu komory HU najpewniej znajdziesz na YT. Jeśli masz zieloną GG, to kolor będzie widać wyraźnie już po wyjęciu komory z lufą z korpusu. Stockowa jest czarna (ale systema czy silikonowy guarder też są czarne jakby co)

Albo weź replikę w teren i jak będzie podkręcała przy obecnej temperaturze już od pierwszej kulki (oczywiście musi być wyregulowana pierw) to znaczy, że jest wymieniona.

Edited by kukunamuniu
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Instrukcję demontażu komory HU najpewniej znajdziesz na YT. Jeśli masz zieloną GG, to kolor będzie widać wyraźnie już po wyjęciu komory z lufą z korpusu. Stockowa jest czarna (ale systema czy silikonowy guarder też są czarne jakby co)

Albo weź replikę w teren i jak będzie podkręcała przy obecnej temperaturze już od pierwszej kulki (oczywiście musi być wyregulowana pierw) to znaczy, że jest wymieniona.

Znalazłem film na którym gość rozbierał g36c ale nie kombinowałem za dużo tylko zdemontowałem gniazdo magazynka. Tam zobaczyłem zaraz za pokrętłem do regulacji hopka zielony element więc myślę że o to chodziło. Ostatnio nawet udało mi się postrzelać ale bateria jest już kiepska. Przy okazji przetestowałem jak co działa. Na oryginalnym magazynku highcap dobrze strzela natomiast na midcapach zdaje się od cymy czasami wylatują po 2 kulki. To normalne dla takich zamiennych magazynków czy z nimi coś jest nie tak? Jakiej firmy najlepiej kupić midcapa?

Link to post
Share on other sites

Przy okazji przetestowałem jak co działa. Na oryginalnym magazynku highcap dobrze strzela natomiast na midcapach zdaje się od cymy czasami wylatują po 2 kulki. To normalne dla takich zamiennych magazynków czy z nimi coś jest nie tak? Jakiej firmy najlepiej kupić midcapa?

 

Problem z midem masz prawdopodobnie przez słabej jakości kulki. Kup lepsze np G&G i sprwdź.

Midy od Cymy czy JG to w sumie to samo, nie ma z nimi problemów.

Link to post
Share on other sites

Problem z midem masz prawdopodobnie przez słabej jakości kulki. Kup lepsze np G&G i sprwdź.

Midy od Cymy czy JG to w sumie to samo, nie ma z nimi problemów.

Strzelałem kulkami 0,25g Rockets. Mam małą paczkę G&G 0,20g więc jak będzie okazja to przetestuję. Dzięki za podpowiedź bo już chciałem winić magazynki.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

 

Tam zobaczyłem zaraz za pokrętłem do regulacji hopka zielony element więc myślę że o to chodziło.

To zielone to raczej nie gumka bo żeby zobaczyć czy to gumka trzeba zdjąć komorę pod którą jest gumka :)

Chyba że wyjmowałeś komorę na stół.

Dystanser to taka malutka „rolka”(np. w postaci walca/w kształcie litery H) która dociska gumkę w głąb otworu w lufie. To powoduje że kulka „ociera” się o gumkę jednocześnie ją podkręcając.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...