Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z M4 spartac


Recommended Posts

Witam

Posiadam M4 firmy spartac (bodajże srt01), kupiłem ją od ziomka z teamu za 15 zł. Trochę z niej postrzelałem ale przy grzebaniu w niej złamałem płytkę selektora ognia, który kupiłem i wymieniłem. Wszystko niby spoko ale jak złożyłem replikę to udało mi się wystrzelić z 10 kulek po czym replika przestała strzelać. Dźwięk jest porównywalny do dźwięku wyładowanej repliki ale po naładowaniu akumulatora (sprawdzałem też na innych) nadal nie strzela. Miał ktoś może podobny problem? Jeśli tak to jak go rozwiązał. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Podpięty i słychać dźwięk jakby nie miał siły nawet ruszyć, ale po wyjęciu lata aż miło

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Też tak miałem że na wyjętym działał normalnie. Ja bym wstawił od znajomego inny silnik.

Jeszcze ewentualnie sprawdziłbym kostkę stykową czy styki nie są spalone.

Link to post
Share on other sites
Śruba silnikowa jest dobrze dokręcona?
Tak

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Też tak miałem że na wyjętym działał normalnie. Ja bym wstawił od znajomego inny silnik.

Jeszcze ewentualnie sprawdziłbym kostkę stykową czy styki nie są spalone.

Sprawdzałem silnik od SA i ten stockowy, oba tak samo. Jutro sprawdzę kostkę stykową

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites
może "blaszka" od nowego styku robi Ci zwarę na GB

sprawdź czy nie masz przebicia

Sprawdzę to przy okazji sprawdzania kostki stykowej

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

może "blaszka" od nowego styku robi Ci zwarę na GB

sprawdź czy nie masz przebicia

Sprawdzę to przy okazji sprawdzania kostki stykowej

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Padnięty silnik po wyciągnięciu może się kręcić, ale może nie mieć wystarczającej mocy aby naciągnąć sprężynę. Jeśli masz jakikolwiek inny silnik - sprawdź. Sprawdź też czy wsuwki na silniku się nie poluzowały. Miałem przypadek w którym jedna ze wsuwek spadła z blaszki i zakleszczyła pomiędzy blaszką, chwytem, a trzpieniem na którym zamontowana jest sprężynka dociskająca szczotki - efekt był taki, że wsuwka z kabla tylko lekki stykała się z silnikiem przez co przepływ prądu był mocno ograniczony.

 

Jeśli silnik jest sprawny, sprawdź styki tak jak koledzy wyżej radzą.

 

Jaka sprężyna? Co tam dokładnie grzebałeś?

Link to post
Share on other sites
Padnięty silnik po wyciągnięciu może się kręcić, ale może nie mieć wystarczającej mocy aby naciągnąć sprężynę. Jeśli masz jakikolwiek inny silnik - sprawdź. Sprawdź też czy wsuwki na silniku się nie poluzowały. Miałem przypadek w którym jedna ze wsuwek spadła z blaszki i zakleszczyła pomiędzy blaszką, chwytem, a trzpieniem na którym zamontowana jest sprężynka dociskająca szczotki - efekt był taki, że wsuwka z kabla tylko lekki stykała się z silnikiem przez co przepływ prądu był mocno ograniczony.

 

Jeśli silnik jest sprawny, sprawdź styki tak jak koledzy wyżej radzą.

 

Jaka sprężyna? Co tam dokładnie grzebałeś?

Sprawdzę. Replika to full stock z silnikiem SA. Sprawdzałem czy działa na stockowym i SA-na obu to samo

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites
A gearbox jest cały? Miałem tak przy pękniętym gearboxie, cały zespół cylindra - tłoka traci osiowość i masz wrażenie jakby silnik nie dawał rady tego uciągnąć, a okazuje się że wszystko nie jest w jednej liniib8e87ea2b587707262f87ea4d3f9f37a.jpgdf7049ebec2c14ff841dc4a13916b83c.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Gb jest cały. Replika ma przebieg z 5 tys bb więc nic nie jest jakoś bardzo "starte"

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Powiem Tobie z własnego doświadczenia, ale bierz pod uwagę że dopiero od roku rozbieram repliki.

Sprawdzilbym:

- przewody czy przypadkiem gdzieś nie są spalone lub przetarte. Mogą powodować spadki napięcia

- styki przy silniku. Wiem że przy spartaku po wielokrotnym odpinaniu i zakładaniu lubią się wyrabiać i nie trzymać jak należy

- czy nie jest włożona lozyskowana prowadnica sprężyny i/lub głowica tłoka. Miałem sytuację że było za ciasno dla sprężyny i silnik nie chciał naciągnąć

- czy tłok podczas wkładania wchodzi w swoje prowadnice

- pęknięcia na gb. To już tłumaczyłem.

- może podkładkowanie zębatek by rozwiązało problem

 

Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Witam, przez ostatni tydzień przez brak czasu nie grzebałem w replice. Dzisiaj do niej wróciłem, po podłączeniu wszystkiego silnik wogóle nie kręci (sprawdzane na 3 bateriach). Ma ktoś może przypuszczenia co jest nie tak?

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Jeżeli człowiek pisze, że sprawdzał dwa silniki - ten "padnięty" i z innej repliki, który bez problemu działa w innej, to nie piszcie w kółko o stykach, przewodach itp... Na 99,9% problem jest w spasowaniu silnika z resztą GB. Śruba dociskająca silnik w chwycie nie jest śrubą do "trzymania silnika" ale do regulacji jego docisku na pierwszej zębatce GB.

 

Na początek tu szukałbym problemu. Śruba dokręcona za mocno/za słabo = za słabo/za mocno dociśnięty silnik - jak myślicie po co jest sprężyna na wałku-zębatce silnika?

 

Jeżeli regulacja docisku silnika nic nie da (to może być kwestia 1/4 obrotu śruby) kolejna sprawa to "osiowość" silnika a dokładniej jego zębatki w stosunku do pierwszej zębatki GB. Może, z jakiegoś powodu, silnik ustawia się "krzywo" w rękojeści i pod złym kątem zazębia się z pierwsza zębatką?

 

To w zasadzie zamyka listę problemów w sytuacji opisanej przez założyciela tematu. Jeżeli replika działała i po wyjęciu silnika ma problem obrócić GB to w życiu to nie będzie wina okablowania czy czegokolwiek z elektryką o ile nie zostały przecięte przewody.

 

To wszystko w kwestii objawów "silnik anie mającego siły obrócić GB na dobrze naładowanej baterii. Oczywiście przy założeniu, że nie był rozbierany cały GB tylko wyjmowany silnik.

Edited by thor_
Link to post
Share on other sites

Miałem w starej PJtce podobny problem - naciągnięcie i przerwanie pracy/zablokowanie tłoka w pozycji tylnej. Po wymianie tłoka problem usta. Coś ewidentnie blokuje tłok przed dalszym cofnięciem / zębatki / silnik. Jak masz dużo czasu, sprzętu i chęci, spróbuj poklei wymieniać podzespoły gb. Wyczyść cylinder, upewnij się czy o-ring w jakiś magiczny sposób ci nie spada z głowicy tłoka i nie podwija się klinując w cylindrze. Czy prowadnice tłoka na szkielecie gb się nie uszkodziły i czy same prowadnice tłoka są całe.

 

@EDIT

Sprawdź czy tłok blokuję się za każdym razem w tej samej pozycji !!!

Edited by Relight
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...