Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Najlepsza replika KWA vs ?


Recommended Posts

Ok ale do tego trzeba dobrać replikę, więc raczej pójdę w stronę nowej repliki i za jakiś czas wymienię GB na Alu (lub replikę na nową). Także kupić replikę za 2000 i wsadzić w nią części za kolejny 1000 (zapewne przy dłubaniu na samym szkielecie się nie skończy) dla mnie trochę bez sensu, znowu kupić gównianego chińczyka za 1000 i wsadzić drugie tyle... w efekcie będę miał gównianą replikę z dobrym GB.... Dla mnie dopóki nie zaczną robić seryjnie replik z alu GB to trochę bez sensu.

Edited by l_isek
Link to post
Share on other sites

 

Miałem przypadek dobrze poskładanej repliki ze szkieletem ultimate, sorbopadem i mblock'iem na SP120 Guarder. Całe lato hulała i wszystko było cacy. Przyszła zima, mrozy po -20*C i pach.... szkielet pękł.

 

No własnie całe lata - to jest klucz ale pewnie tego nie zrozumiesz, że mechanika zużywa się w trakcie eksploatacji a stopy takie jak ZnAl kompletnie nie są wrażliwe na zmiany temperatur w dół w zakresie jaki oferują nasze warunki klimatyczne... Zdechł bo przyszedł jego czas PO LATACH PRACY i tyle. A że akurat trafiło na zimę... cóż pech...

 

 

Ale jakieś badania, wykresy czy coś można prosić?

 

Jasne chcesz wykresy i badania? Zapraszam do pierwszej lepszej pozycji książkowej z zakresu metalurgii i odlewnictwa, do działów wytrzymałość materiałów. Poczytaj sobie, zamiast gdybać o tym dlaczego i gdzie stosuje się ZnAl o różnych procentowych udziałach aluminium, znalu, cynku itd i w jakich temperaturach stopy tego typu tracą odporność "udarną" i w ramach ciekawostki zestaw ją sobie z "czystą" stalą. ciekawe że wszyscy wiedza o stopach aluminium typu "duraluminium" stosowanych w np lotnictwie a nie wiedza o tym, że także tam stosuje się własnie różne wersje stopów ZnAl. I zapewniam, że kilku producentów replik używało i nadal używa własnie takich stopów do produkcji głównie korpusów swoich replik, jakich używa się często w elementach konstrukcji lotniczych.Dlaczego jestem pewien? Bo dwa z takich stopów sa najtańszymi ich wersjami a zapewniają najlepsze właściwości m.in w kwestii przenoszenia sił działających w czasie obciążeń nazywanych ogólnie "udarem" - uderzeniami.

 

Bo na razie to w sumie tylko gdybanie, a fakty są inne i powszechnie wiadomo, że szkielety częściej pękają w zimie. Oczywiście w lecie także pękają, nie ma reguły kiedy pękają, po prostu w zimę częściej.

 

Jeżeli uważasz dziedzinę rozwoju technologii a wręcz naukę pod tytułem WYTRZYMAŁOŚć materiałów za gdybanie to nie mamy o czym dyskutować...

 

Trzeba także wziąć poprawkę na to, że nie wszystkie repliki są poprawnie poskładane. Ludzie często skarżą się i zwalają winę właśnie na temperaturę, a tak naprawdę przyczyną mogło być zupełnie coś innego lub po prostu połączenie wszystkiego razem.

 

To jedyny fragment który ma sens...

 

Dla mnie dopóki nie zaczną robić seryjnie replik z alu GB to trochę bez sensu.

 

Uwierz mi, że nie chcesz GB z aluminium ;)

Link to post
Share on other sites
No własnie całe lata - to jest klucz ale pewnie tego nie zrozumiesz, że mechanika zużywa się w trakcie eksploatacji a stopy takie jak ZnAl kompletnie nie są wrażliwe na zmiany temperatur w dół w zakresie jaki oferują nasze warunki klimatyczne... Zdechł bo przyszedł jego czas PO LATACH PRACY i tyle. A że akurat trafiło na zimę... cóż pech...

 

CAŁE LATO

Replika świeżo poskładana, nie miała więcej niż rok. Przyszły mrozy i trach, szkielet pękł. Szkielet Ultimate tak bardzo polecany :D

 

Jasne chcesz wykresy i badania? Zapraszam do pierwszej lepszej pozycji książkowej z zakresu metalurgii i odlewnictwa, do działów wytrzymałość materiałów. Poczytaj sobie, zamiast gdybać o tym dlaczego i gdzie stosuje się ZnAl o różnych procentowych udziałach aluminium, znalu, cynku itd i w jakich temperaturach stopy tego typu tracą odporność "udarną" i w ramach ciekawostki zestaw ją sobie z "czystą" stalą. ciekawe że wszyscy wiedza o stopach aluminium typu "duraluminium" stosowanych w np lotnictwie a nie wiedza o tym, że także tam stosuje się własnie różne wersje stopów ZnAl. I zapewniam, że kilku producentów replik używało i nadal używa własnie takich stopów do produkcji głównie korpusów swoich replik, jakich używa się często w elementach konstrukcji lotniczych.Dlaczego jestem pewien? Bo dwa z takich stopów sa najtańszymi ich wersjami a zapewniają najlepsze właściwości m.in w kwestii przenoszenia sił działających w czasie obciążeń nazywanych ogólnie "udarem" - uderzeniami.

 

No toś podał dobry argument :D

Chcę wiedzieć na czym konkretnie Ty bazujesz, na jakich informacjach, statystykach, danych. Podaj konkretne źródło, cytat... nie będę specjalnie kupować książki i jej czytać bo mi się po prostu nie chce. Podaj konkrety, wrzuć tutaj i pogadamy.

 

Producenci idą w stronę alu :D Kilka lat temu nie było tak powszechnie dostępnych risów, keymodów, korpusów i dodatków z alu. Nie było także szkieletów alu, a przynajmniej nie były tak powszechnie dostępne. Dziś w każdym sklepie airsoftowym jest tego wysyp.

 

Jeżeli uważasz dziedzinę rozwoju technologii a wręcz naukę pod tytułem WYTRZYMAŁOŚć materiałów za gdybanie to nie mamy o czym dyskutować...

 

Moje słowa są skierowane do Ciebie, a nie do ludzi zajmujących się tą nauką. Nie podważam żadnej książki tylko Twoje słowa.

To Ty gdybasz, a nie ludzie znający się na metalach. Nie rozmawiam z nimi tylko z Tobą.

 

Jak wyżej podaj źródła wiedzy z których Ty czerpałeś informacje. Podając tytuł książki, zacytuj także fragment.

 

Uwierz mi, że nie chcesz GB z aluminium ;)

 

Wytłumacz proszę dlaczego.

 

Ok ale do tego trzeba dobrać replikę, więc raczej pójdę w stronę nowej repliki i za jakiś czas wymienię GB na Alu (lub replikę na nową). Także kupić replikę za 2000 i wsadzić w nią części za kolejny 1000 (zapewne przy dłubaniu na samym szkielecie się nie skończy) dla mnie trochę bez sensu, znowu kupić gównianego chińczyka za 1000 i wsadzić drugie tyle... w efekcie będę miał gównianą replikę z dobrym GB.... Dla mnie dopóki nie zaczną robić seryjnie replik z alu GB to trochę bez sensu.

 

Niestety, ale tak jest zawsze no chyba, że budujesz custom'a czyli replikę od podstaw wedle własnego pomysłu gdzie każdą część dobierasz osobno.

 

Porządna baza nie musi być droga, okolice 800-1000zł kosztuje najtańsza. Mowa o EA oraz VFC.

W sumie szukając bazy skup się na wykonaniu zewnętrznym oraz kompatybilności.

Link to post
Share on other sites

Wallop wybacz, ale ja mam już edukację z materiałoznawstwa i wytrzymałości materiałowej na tyle dawno za sobą, że nie będę wracał do czegoś co w tej chwili mi nie jest potrzebne. Ale jak widzę Tobie przyda się lektura więc polecam na początek tę pozycję:

https://www.fert.krakow.pl/metale-i-ich-stopy-podrecznik-akademicki-do-nauki-metaloznawstwa-i-inzynierii-materialowej.html

a potem kolejną:

http://www.empik.com/mechanika-techniczna-tom-1-statyka-i-wytrzymalosc-materialow-misiak-jan,327655,ksiazka-p

 

Jak już przyswoisz sobie to jakie stopy w jakich proporcjach jakie mają właściwości i potem to jak na nie działają siły w przypadku obciążeń jakie generują tłoki w GB plus jak zmienia się charakterystyka wytrzymałościowa stopów metali lekkich w trakcie zmiany temperatury ich otoczenia wtedy może wysnujesz właściwe wnioski co do przyczyn "pękania" GB w zimę...

Link to post
Share on other sites

Panowie, nie wolno zapomnieć że ZnAl ZnAlowi nie jest równy i większość stricte techniczne dywagacji nie ma zbytnio racji bytu. Dlaczego? Bo tak naprawdę nie wiemy z czego elementy naszych zabawek są wykonane, a zapewnienia producentów co do materiału można włożyć w między bajki bo jak doświadczenie podpowiada, najczęściej stosowany jest tzw. gównolit.

Edited by falloutpl
Link to post
Share on other sites

Thor, skoro tak się znasz na wszystkim, a on się myli, to czemu po prostu nie obalisz tego co gada konkretnymi argumentami, tylko robisz z siebie janusza airsoftu?

 

 

Bo skoro się znasz na tym, a wszyscy inni się mylą, no to nie powinieneś mieć problemu z rzuceniem konkretnymi argumentami, które zakończą dyskusję.

 

 

 

No chyba że to kolejny temat w stylu "snajperki 800fps bez hu"

Edited by Hudy01
Link to post
Share on other sites

Dobre... wiedziałem Thor, że zarzucisz tytułem książki, linkiem itp, Nie podajesz żadnego konkretnego argumentu, link do książki też mogę podać i dopisać do tego fajną historię. KONKRETY CHŁOPIE!

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Ok, jaka jest różnica pomiędzy GB V2.5 a V3 w replikach KWA, na stronie producenta te z V3 mają niby słabsze fpsy, ale replika najdłuższa????

O ile mi wiadomo seria AEG 3 to nowa seria z blowbackiem (o którym moją opinię już znasz)

 

W grę na ten moment wchodzą KWA ronin, Krytac (choć pękające body raczej dyskwalifikuje) VFC avalon, zostają jeszcze marki o których nie mam raczej żadnych info np. Modify, EMG, Dytac BA... ktoś coś, może któraś replika jakoś się wyróżnia na tle konkurencji?

Miałem Krytaca - moim zdaniem cena to pomyłka, jakość na poziomie markowych producentów ale prymitywny mosfet i ryzyko uszkodzenia korpusu repliki za takie pieniądze to pomyłka

Mam KWA RONIN - obecnie już dwie sztuki i te repliki są jedynym powodem z jakiego pozbyłem się niemal doskonałych Scorpionów od ASG. Świetne wykonanie, bardzo dobre osiągi i funkcja blokowania po ostatnim strzale.

Modify XTC-G1 - mam i gdyby tylko miała funkcję blokady po ostatnim strzale jak RONIN to została by w rodzinie. Replika urzeka natomiast swoją odpornością i moim zdaniem jest dobrą platformą pod DMR w formie M4.

VFC Avalon - topowa seria tego producenta jest warta każdej wydanej złotówki. Obok KWA mój faworyt.

Edited by Yeneth
Link to post
Share on other sites

Wallop nie chcesz czytać i się czegoś nauczyć to co Ci da, że podam Ci charakterystykę aluminium, współczynniki wytrzymałościowe jego stopów skoro Ty i tak wiesz lepiej że aluminium jest lepsze i trwalsze niż jego stopy...

Tu masz podstawowe parametry wytrzymałościowe dla czystego aluminium:

Rm = 70 – 120 MPa, A = 30 - 45%

A tu dla jednego z najpopularniejszych "znali" - AlZn6Mg2Cu stosowanego w różnych wersjach, różniących się składem poszczególnych składników w każdej chyba na świecie dziedzinie od budownictwa lądowego, morskiego przez konstrukcje lotnicze po produkcje zabawek właśnie:

Rm=540MPa, A=7 %

Co to Rm, Re, A - sobie poszukaj bo nikt mi tu nie płaci za edukacje. Ale zawsze możesz dalej wciskać, że gearboxy i korpusy replik wykonane ze stopów Al pękają w zimę przy -15 - -20 stopniach wbrew ich charakterystykom wytrzymałościowym.

 

Przede wszystkim w zasadzie nie produkuje się już nic z "czystych" stopów ZnAl, wszystko czego dotykacie a nazywa się ogólnie "znalem" to stopy aluminium, cynku, magnezu i miedzi.

 

Co do temperatur każdy kto choć trochę "dotknął" materiałoznawstwa i wytrzymałości po prostu wie, że stopy aluminium nie zmieniają swoich mechanicznych właściwości w niskich temperaturach za to bardzo szybko zmieniają je w wysokich temperaturach. Zakres temperatur -80 do +120 stopni to zakres w których stopy Al trzymają wszystkie swoje parametry bez zasadniczych zmian.

 

Owszem jak Falloutpl napisał nie wiadomo z czego są konkretnie robione elementy replik, ale jeżeli są robione ze stopów Al to temperatury rzędu -15 - -20 stopni nie są w stanie im zaszkodzić. Jeżeli ktoś jest w stanie udowodnić producentowi, który podaje w swoich reklamach i specyfikacjach informacje o częściach wykonanych ze "znalu", że temperatura -15 stopni "zabiła" jego części to powinien się domagać zwrotu kasy za towar niezgodny ze specyfikacją.

 

Hudy01 każdy kto potrafi czytać może w 5 minut znaleźć sobie charakterystyki stopów metali nieżelaznych w sieci, ich struktury, wpływ poszczególnych składników na zmiany wytrzymałościowe. Ale zawsze lepiej i łatwiej zamiast coś sprawdzić wierzyć w bajki i głosić poglądy nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.

 

90% padniętych GB w zimę to po prostu padnięte GB z powodów szajs tuningu, nadmiernej eksploatacji, zużycia materiału albo pechowego trafienia na partię szajs odlewów. A jeżeli ktoś na tej podstawie twierdzi, że aluminium i jego stopy "słabną" w temperaturach -15 - -20 stopni Celsjusza to powinien pogadać z NASA, żeby nie używało tych materiałów w kosmosie... tam satelity, stacja kosmiczna i kiedyś promy w których konstrukcjach używa się także "znalu" poddawane są temperaturom od +100 do -180 stopni i o dziwo żaden "GB" im nie pęka...

 

Dla mnie koniec, albo ktoś ma ochotę i sobie poszuka i poczyta, albo niech dalej wierzy w bajki...

Link to post
Share on other sites

A ile osób składa repliki w zamrażarkach?

 

Zastanawiam się po prostu, jak wszelkie testy szczelności wypadają w pomieszczeniu i przy -18c.

 

Wydaje mi się, że to brak szczelności jest przyczyną padania GB w zimie (co widziałem wielokrotnie).

 

A w kwestii nauki - dostałem kiedyś "opierdol" za podważanie praw fizyki, jeśli chodzi o zwiększanie się energii dla ciężkich kulek (w tej samej replice). Dziś każdy mówi o joule creepie, wtedy była to nowinka i pół wątku bluzgów, że mam "własną fizykę" - a wystarczył przecież chrono, replika oraz kulki o różnych wagomiarach, by przekonać się o prawdziwości twierdzenia.

 

Mamy tyle zmiennych, że ograniczanie się do właściwości aluminium i jego stopów nie może być brane za dowód w kwestii "pękania gb zimą".

Link to post
Share on other sites

KWA nie ma mosfetu? Na czym polega ochrona styków w (Switch Life Extender) KWA. Da się to połączyć z nosfetem, czy nie ma sensu. Jak wygląda sprawa z lufą? jest tam precka?

Mosfetu nie ma a SLE wyjaśniony masz trochę tu https://store.kwausa...91944382598.jpg

Lufa to 6,05mm.... nie żeby te informacje można było znaleźć na stronie KWA :)

Edited by Yeneth
Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się po prostu, jak wszelkie testy szczelności wypadają w pomieszczeniu i przy -18c.

 

Szczelność powinna być taka sama. Jakiś rok temu miałem w dmr'ce 530fps na SP140 Guarder'a. Zarówno w pokoju ~20*C jak i w lesie, w zimie przy -20*C fps'y były takie same. Jedyna różnica była taka, że replika strzelała o wiele głośniej, tak jakby w ogóle nie było kompresji, a była taka sama.

Link to post
Share on other sites

Wallop nie chcesz czytać i się czegoś nauczyć to co Ci da, że podam Ci charakterystykę aluminium, współczynniki wytrzymałościowe jego stopów skoro Ty i tak wiesz lepiej że aluminium jest lepsze i trwalsze niż jego stopy...

Tu masz podstawowe parametry wytrzymałościowe dla czystego aluminium:

Rm = 70 – 120 MPa, A = 30 - 45%

 

 

Czystego aluminium raczej się nie używa, tak samo jak czystego żelaza. Pisząc aluminium miałem na myśli stop aluminium. Znal to stop cynku z aluminium o zawartości aluminium do kilkunastu procent. Oczywiście cynk jest popularnym dodatkiem stopów aluminium ale te z dużą zawartością alu nie są nazywane znalem.

 

Mosfetu nie ma a SLE wyjaśniony masz trochę tu https://store.kwausa...91944382598.jpg

Lufa to 6,05mm.... nie żeby te informacje można było znaleźć na stronie KWA :icon_smile:

 

Trochę mało mi to mówi przydał by się jakiś schemat elektryczny. Czyli styki dalej dostają przy starcie ale prąd jest zmniejszany przy pracy? Na auto jest spoko ale na singlu dalej jak bez zabezpieczeń???

 

Co do precki to rzeczywiście nie doczytałem, czyli lufa do wymiany... Promyk nadal jest na topie (cena/jakośc) czy pojawiło się coś lepszego.

Edited by l_isek
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...