Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

16 godzin temu, XrayPl napisał:

Trochę odświeżę temat, ale ostatnio zacząłem pisać zasady i scenariusz do kolejnej gry. Jakoś wpadłem na pomysł takich zasad medyka. Jak je oceniacie? Myślałem by ich użyć bardziej w trakcie zwykłej strzelanki, a nie na larpach czy milsimach, ale po małych zmianach może tam by nawet bardziej pasowały.

Sanitariusz leczy poprzez zawiązanie bandaża w miejscu rany:

- Jeśli oberwałeś w głowę, bandaż ma być zawiązany tak by jedno oko było zasłonięte

- Jeśli oberwałeś w rękę, bandaż ma być zawiązany jak chusta trójkątna. Do momentu powrotu na respa, nie wolno ci używać tej ręki

- Jeśli oberwałeś w nogę, bandaż zawiązuje się na nodze wraz z kijem, gałązką czy czymś podobnym. Może być to cokolwiek co będzie pod ręką, ale wskutek usztywnienia gracz nie może mieć możliwości swobodnego pełnego zginania nogi. 

- Jeśli oberwałeś w tułów, bandaż zawiązuje się na klacie. Nie wolno ci padać na ziemie (masz stać albo kucać).

Marku, ja bym proponował powiązać to z zasadami "kostkowymi". Jeżeli gracz po rzucie kostką wylosuje ranę ciężką, to wtedy sanitariusz może mu założyć temblak, po to by mógł używać jednej ręki. Albo usztywnić nogę - po to by mógł się wolniej poruszać. W zamyśle celem jest sprawienie by rana ciężka była bardziej dotkliwa niż lekka. Tak jak pisze Foley, wyłącza to automatycznie gracza z czterotaktem, ale taki "inwalida" nie jest bezużyteczny, może robić np. za gońca.

Link to post
Share on other sites

Witam

Pomysł fajny tylko moim zdaniem bandażowanie głowy z np zakryciem oka nie wypali, bo jak to zrobić bez zdejmowania okularów gogli. W czasie tego zabiegu może się zdarzyć przypadkowy postrzał. Medyk musiał by być ubrany ja czerwony krzyż a i tak opatrywany mógł by go przesłonić.Reszta jak najbardziej trafna nie trzeba strzelać z 4-takta można z krótkiej.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Foley11 napisał:

Niby pomysłowe, ale obawiam się, że takie "utrudnienia" sprawią, że część graczy zamiast czekać na medyka będzie wolała się "wykrwawić" i pójść od razu na respa, żeby wrócić "w pełni zdrowym". :/

PS: A trafienie w rękę będzie eliminowało graczy z czterotaktami - bo weź tu przeładuj mogąc używać tylko jednej ręki. :D

Zależy od zasad respa, scenariusza i sytuacji taktycznej. Kiedy resp jest blisko i natychmiastowy, to oczywiście nikt nie będzie czekał na medyka (dlatego np. na Getreidesilo kiedy ruscy atakowali to nie mieli medyków). On w ogóle w tedy traci sens. Ale jeśli resp jest daleko i trzeba czekać 10 minut, to już bardziej opłaca poczekać chwilę na sanitariusza. Inna sprawa to "potrzeba chwili", czyli, że na przykład w danym momencie ataku lub obrony bardziej się przyda strzelec posiadający pewne ograniczenia, niż w ogóle jego brak. Na grach była masa takich sytuacji. Przede wszystkim tyczyło się to obrony punktów czy budynków przed liczniejszym wrogiem. 

Co do tego czterotaktu to masz rację. Nie do końca o nich pomyślałem. Te zasady mają ograniczyć działanie graczy, a nie je uniemożliwić. Zakładam tutaj oczywiście zwykłą stosunkowo dynamiczną grę, a nie larpa, tam już by to wyglądało inaczej i tak jak napisał Domin czy potepieniec, taka osoba mogłaby używać krótkiej lub być gońcem.

Wydaje mi się zatem, że można zmienić tę zasadę tak, że zakłada się tylko ten temblak, ale z możliwością używania ręki. Temblak i tak będzie ograniczał jej ruch i przeszkadzał, ale pozwoli na operowanie bronią. 

6 godzin temu, mareq napisał:

Zawiązanie oka zaburzy widzenie przestrzenne a usztywnienie nogi spowoduje ograniczenie ruchów. Z punktu realizmu jest ok ale z punktu widzenia bezpiecznego dalszego udziału w rozgrywce średnio mi się to widzi. To jest zabawa a nie prawdziwa wojna. Bezpieczniej będzie w takiej sytuacji od razu udać się na respa.
Miałem okazję funkcjonować przez 2 tygodnie z zaklejonym okiem. Wpadanie na przeszkody, które normalnie ominiesz jest wtedy bardzo prawdopodobne.

I oto chodzi ;) 

Funkcjonowanie 2 tygodni z zaklejonym okiem nie jest równoznaczne z tymczasowym (do momentu śmierci) zakryciem oka. Poza tym na polu asg jest się znacznie bardziej uważnym i roztropnym. Druga sprawa, że jeśli np użyje się opasek dzianych, to one nie zasłaniają całkowicie pola widzenia, ale po prostu je ograniczają (znacznie ciężej coś dostrzec na dalsze odległości).

Rana nogi uniemożliwi oczywiście dynamiczne poruszanie się, ale w żadnym wypadku nie wyłącza gracza ze strzelania czy chodzenia w ogóle. 

5 godzin temu, Domin007 napisał:

Marku, ja bym proponował powiązać to z zasadami "kostkowymi". Jeżeli gracz po rzucie kostką wylosuje ranę ciężką, to wtedy sanitariusz może mu założyć temblak, po to by mógł używać jednej ręki. Albo usztywnić nogę - po to by mógł się wolniej poruszać. W zamyśle celem jest sprawienie by rana ciężka była bardziej dotkliwa niż lekka. Tak jak pisze Foley, wyłącza to automatycznie gracza z czterotaktem, ale taki "inwalida" nie jest bezużyteczny, może robić np. za gońca.

No właśnie w tych zasadach chodzi mi o to by nie używać kostki. W założeniu to rzeczywiste miejsce trafienia decyduje o tym jak poważna będzie rana, czyli poniekąd tak jak w rzeczywistości.

3 godziny temu, potepieniec napisał:

Witam

Pomysł fajny tylko moim zdaniem bandażowanie głowy z np zakryciem oka nie wypali, bo jak to zrobić bez zdejmowania okularów gogli. W czasie tego zabiegu może się zdarzyć przypadkowy postrzał. Medyk musiał by być ubrany ja czerwony krzyż a i tak opatrywany mógł by go przesłonić.Reszta jak najbardziej trafna nie trzeba strzelać z 4-takta można z krótkiej.

Pozdrawiam

Zakładałem, że bandaż zakłada się na okulary/gogle. Po sprawdzeniu stwierdzam, że nie stanowi to żadnego problemu. 

Oberwanie medyka w trakcie leczenia to problem niezależny od zasad leczenia i był wałkowany setki razy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...