Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Domin007

"Ardeny 1944" - 8 grudnia 2018 r., Karolew k. Aleksandrowa Łódzkiego

Recommended Posts

Musi nam się udać! To ostatnia szansa by Niemcy wyszły z tej wojny z twarzą... - marszałek Walter Model do pułkownika Friedricha von der Heydte na temat ofensywy w Ardenach.

Bomba w górę! Po ponad 5 latach od ostatniej "Bitwy o Ardeny" temat operacji Herbstnebel wraca do kalendarza gier w Łódzkiem.

Chcesz zobaczyć czym jest ASH? Chcesz poczuć klimat walk z II wojny światowej? Chcesz wziąć udział w grze opartej o wydarzenia, które mogły zmienić bieg historii? jeżeli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś tak - ta impreza jest właśnie dla Ciebie! Nie przejmuj się tym, że nie masz drugowojennego munduru albo repliki - mamy na to rozwiązanie.

Miejsce: GSMC, czyli znany i lubiany Karolew k. Aleksandrowa Łódzkiego:

https://www.google.pl/maps/place/GO+System+Military+Club/@51.8647658,19.2422426,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471bb2487a09a571:0xbe102ff9ec2b392f!8m2!3d51.8647625!4d19.2444313

Data: sobota, 8 grudnia 2018 r.

Czas: 8-15. Początek strzelania o 9.

Wiek: min. 18 lat.

Wpisowe: 35 PLN/os. na opłacenie terenu. W ramach wpisowego jest dostęp do ogrzewanych pomieszczeń, kawa/herbata, micha grochówy na koniec, ubezpieczenie i zapewne jakiś pojazd.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli zbierze się minimum 40 opłaconych graczy do dnia 30 listopada do godz. 24:00.

Zapisy: na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl lub przez PW. W zgłoszeniu podajemy ksywkę, stronę  i oddział do którego chcemy się zapisać. W odpowiedzi gracz otrzyma dane do przelewu wpisowego.

Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:

- limity FPS: 450 - pistolety maszynowe/karabiny szturmowe; 550 - karabiny wsparcia i czterotakty.
- repliki niehistoryczne grają  na następujących warunkach:
Replika musi być osłonięta w taki sposób  by nie można było rozpoznać współczesnego wyglądu np. siatka maskująca , szmaty, sznurki. Replika taka strzela tylko ogniem pojedynczym i gra jako karabin samopowtarzalny. Obowiązuje limit kulek po 20 szt. BB na magazynek (typu Realcap. Lowcap, lub Midcap). Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB). M14 i wszelkiej maści kałasznikowy są traktowane jako repliki niehistoryczne.

- Każdy uczestnik może posiadać przy sobie 300 szt. amunicji w magazynkach typu Realcap. Lowcap, lub Midcap. Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB).

- Strzelec KM może mieć w bębnie max. 300 kulek + 900 w skrzynce amunicyjnej (paczkowane po 300 w woreczkach strunowych) donoszonej przez amunicyjnego. Po wyczerpaniu zapasu doładowanie możliwe tylko w punkcie powrotu do gry lub w składzie amunicji.
- Doładowanie jest możliwe tylko w punkcie powrotu do gry i składzie amunicji.

Pirotechnika: używamy z głową, obowiązuje okrzyk "GRANAT!" Granaty max K206.

Zasady powrotu do gry:
W każdym oddziale znajduje się sanitariusz (wyznacza dowódca - mile widziani ochotnicy).

Po trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy.

Po dotarciu do rannego sanitariusza, ranny rzuca kostką -  wynik oznacza:
1 – 3 – rana lekka, medyk opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
4 – 5 – rana ciężka, medyk musi podać rannemu morfinę (strzał z pustej strzykawki), zdezynfekować ranę zasypką sulfonamidową i założyć bandaż w miejscu trafienia);
6 – zabity w akcji – gracz udaje się do punktu powrotu do gry, gdzie spędza 5 minut.
Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza zgon i powrót na respa, gdzie gracz spędza 5 minut.
Po zajęciu kolejnych miejscowości przesunięciu ulegają punkty opatrunkowe -  gracze wracają do gry w nowych punktach, lecz dołączają do swoich poprzednich oddziałów. Przykładowo: jeżeli polegnie ktoś ze 101 DPD to po powrocie do gry wraca on na pozycje 101 DPD, a nie 99 DP czy XXX Korpusu.

Saperzy
W każdym oddziale znajduje się dwuosobowy patrol saperski (wyznaczony przez dowódcę - mile widziani ochotnicy). Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, niszczenia i napraw mostów.
a)    Pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć ewentualne miny i  oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.
b)    Zapory przeciwczołgowe: ustawione na drogach. Należy je wysadzić w powietrze. Po detonacji podłożonego ładunku (dostarczony przez organizatora) można je odsunąć z drogi.
c)    Zasieki: wykonane ze sznurka. Nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.
d)    Mosty: zniszczenie mostu następuje po detonacji podłożonego przez saperów ładunku wybuchowego. Następnie saperzy zawiązują w poprzek przejścia na obu końcach mostu biało-czerwoną taśmę, tak żeby zablokowała przejście. 
Naprawa mostu następuje poprzez usunięcie taśmy z obu końców mostu.

Łączność
Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. 
W każdym oddziale znajduje się radiooperator (wyznacza dowódca - mile widziani ochotnicy), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie). Dodatkowo RTO wraz z dowódcą oddziału wyposażony będzie w książkę szyfrów, która zawiera hasła wywoławcze oddziałów.
Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności ze sztabem oraz między sobą. Będą jednak mogły się nawzajem podsłuchiwać.

Order of battle i stylizacja

Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

Dopuszczamy użycie pojedynczych elementów umundurowania we współczesnych kamuflażach: DPM, M90, Alpentarn, Flecktarn, Partizan/Toćka). Co do wyposażenia - minimum to pasoszelki (obojętne w jakim kamuflażu). Żadnych kamizelek czy innych plate carrierów. Pasoszelki. Dla Niemców najlepiej skórzane, dla Aliantów - parciane.

Niemcy:
1)    1 Dywizja Pancerna SS Leibstandarte SS Adolf Hitler (stylizacja na oddziały Waffen SS, stylizacja niemiecka z użyciem elementów w kamuflażu Flecktarn, Alpentarn, Partizan/Toćka). Jeżeli decydujesz się na użycie np. kurtki we Flecku to postaraj się o gładkie szare lub zielone spodnie. Na głowę feldmycka lub hełmy stylizowane
2)    Dywizja Pancerna Panzer Lehr (stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych
3)    Kampfgruppe Heydte (stylizacja na spadochroniarzy i żołnierzy Luftwaffe),


Alianci:
1)    99 Dywizja Piechoty Checkerboard (stylizacja na amerykańską piechotę, stylizacja amerykańska a la Wietnam, ale także z użyciem zwykłych, gładkich oliwkowych mundurów). Wystarczy nawet płaszcz WP. Na głowę stalak WP z siatką (w tym wypadku siatka wymagana) albo jeep cap/furażerka i pasoszelki.
2)    101 Dywizja Powietrznodesantowa Screaming Eagles (stylizacja na amerykańskich spadochroniarzy),
3)    XXX Korpus (stylizacja na oddziały brytyjskie: piechota, pancerniacy, spadochroniarze, w tym z użyciem kamuflaży DPM i M90). Jeżeli decydujesz się na DPM to postaraj się o gładkie oliwkowe lub brązowe spodnie i bordowy beret, jeżeli na M90 to o czarny beret - odpowiednio dla spadochroniarzy i jednostek zwiadu.

Jeżeli znajdą się chętni do gry w stylizacji cywilnej - partyzanckiej to też będą mile widziani.

W zależności od układu sił zagrają jako Volkssturm, dołączony do oddziałów SS. Obie strony mogą też używać kamuflaży zimowych. 

 

No i to by było chyba na tyle (póki co). Mam nadzieję, że ta gra będzie dobrą okazją do spotkania się miłośników airsoftu, zarówno współczesnego jak i historycznego i do wzajemnego poznania się. Wymogi stylizacji nie są wygórowane (dlatego gry nie oznaczam jako ASH) więc liczę na dobrą frekwencję.

Plakat.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na to czekałem :D 

Oczywiście będę saperem XXX Korpusu :D Zgłoszenie poszło mailem :) 

I możne jak na Kluż z Podkarpacia uderzymy znów większą ilością, bo cześć złapała bakcyla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że uważacie to za dobrą wiadomość. Gra jest pomyślana w konwencji manewrów, gdzie posunięcia poszczególnych oddziałów będą dyktowane drogą radiową przez sztab, natomiast w terenie powinno być dużo strzelania.

Termin jest sztywny i nie ulegnie zmianie. Mamy nadzieję, że aura zadba o odpowiedni klimat i obdaruje nas odrobiną śniegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłoszony :-)

Mam jednocześnie propozycję małej modyfikacji zasady dotyczącej hi-capów, która ostatnio sprawdziła się w Chorwacji. Otóż po wystrzeleniu kilku serii i doprowadzeniu do "wyluzowania sprężyny"  należy hi-cap WYJĄĆ Z REPLIKI I GO NAKRĘCIĆ, a dopiero następnie z powrotem włożyć. Fajnie symuluje to obsługę magazynków o mniejszej pojemności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla nas ... bomba !!! Rezerwujemy czas, zgłoszenia idą na pocztę Dominika, pewnie 3 osoby do Aliantów.  Dla tych co chcą wejść w klimat ponizej kilka stylizacji z miejsca bitwy czyli Muzeum December 1944 w La Gleize, gdzie toczyły się bardzo zacięte etapy tej zimowej batalii a autentyczny No213 został już na zawsze. 

https://www.deviantart.com/c4mper/art/AA-in-Ardennes-733705409

https://www.deviantart.com/c4mper/art/Museum-December-1944-733705630

https://www.deviantart.com/c4mper/art/Hurtgenwald-close-by-Siegried-Line-732730588

https://www.deviantart.com/c4mper/art/Tiger-II-number-213-Museum-December-1944-732603148

https://www.deviantart.com/c4mper/art/Museum-December-1944-Ardennes-732602967

https://www.deviantart.com/c4mper/art/Museum-December-1944-Ardennes-732394388

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, SikorPL napisał:

Zgłoszony :-)

Mam jednocześnie propozycję małej modyfikacji zasady dotyczącej hi-capów, która ostatnio sprawdziła się w Chorwacji. Otóż po wystrzeleniu kilku serii i doprowadzeniu do "wyluzowania sprężyny"  należy hi-cap WYJĄĆ Z REPLIKI I GO NAKRĘCIĆ, a dopiero następnie z powrotem włożyć. Fajnie symuluje to obsługę magazynków o mniejszej pojemności.

Zarejestrowany. :) Możemy wprowadzić taka zasadę, że Hi-capa (jeżeli ktoś nie ma innych magazynkó) musi wyjąć i podkręcić "poza repliką". To dobry pomysł.

10 godzin temu, gregorius7 napisał:

Zapowiadam się jeżeli planów nie pokrzyżuje szczyt klimatyczny. A propo Stg44 ma bana na imprezę? Tak pytam z ciekawości.  

Nie Grzesiu, StG nie ma bana. Gra jako standardowa replika historyczna, ze wszystkimi obostrzeniami dotyczącymi magazynków dużej pojemności. Prosiłbym jednak o umiar w ich używaniu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę Dominik, że robisz akcję propagandową to i ja się dołączę. Wrzuciłem info na lokalnej grupie twarzoksiążkowej. Może uda mi się wreszcie skaptować kogoś z Bielska-Białej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, mareq napisał:

Widzę Dominik, że robisz akcję propagandową to i ja się dołączę. Wrzuciłem info na lokalnej grupie twarzoksiążkowej. Może uda mi się wreszcie skaptować kogoś z Bielska-Białej.

Robię, bo zależy mi na frekwencji. Mamy 8 oddziałów do obsadzenia, a nie chciałbym robić cięć i fuzji, więc namawiajcie towarzystwo. Wymogi mundurowe są niskie, każdy powinien się załapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Domin007 napisał:

Robię, bo zależy mi na frekwencji. Mamy 8 oddziałów do obsadzenia, a nie chciałbym robić cięć i fuzji, więc namawiajcie towarzystwo. Wymogi mundurowe są niskie, każdy powinien się załapać.

Dominiku, a dałoby się przekonać władze portalu do jakiejś większej promocji na stronie głównej? Bądź co bądź pomysł na imprezę jest zacny, fajna okazja żeby promować ASH także wśród innych maniaków.

Dla "lepszego" wczucia się w klimat nieoficjalny hymn "starej" Bitwy o Ardeny :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominik już mamy tydzień od ogłoszenia imprezy - jak wygląda frekwencja ? Musimy ostro promować bo tym razem czasu na tzw "warm up" nie jest zbyt wiele.  ... ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.10.2018 o 19:32, dziadekmarek1 napisał:

Łoczywiście 212 dywizja grenadierów ludowych------skoro nie ma volkssturmu.

A więc poproszę o zgłoszenie zgodnie z regulaminem. BTW - jest Volkssturm. Dla ludzi w cywilnej stylizacji. Wystarczy wtedy tylko opaska.

W dniu 19.10.2018 o 22:50, Cortes napisał:

Skopiowałem ogłoszenie na FB.

Dzięki Roberto.

W dniu 19.10.2018 o 18:48, wania56 napisał:

Termin wolny od pracy ale dużo wcześniej już zaklepałem go na manewry. Ten rok faktycznie zakończę z zerową frekwencją na imprezach ASH...

Przykro mi Wania. Moglibyście sobie przećwiczyć taktykę na naszej grze, zamiast "hukować" po lasach. ;)

W dniu 20.10.2018 o 11:29, Dziećka napisał:

Dominiku, a dałoby się przekonać władze portalu do jakiejś większej promocji na stronie głównej? Bądź co bądź pomysł na imprezę jest zacny, fajna okazja żeby promować ASH także wśród innych maniaków.

Dla "lepszego" wczucia się w klimat nieoficjalny hymn "starej" Bitwy o Ardeny :D

Trzykrotnie próbowałem wpisać grę do kalendarza imprez, ale coś nie działa, więc poinformowałem już szefostwo portalu, że coś nie ten teges. Za jakiś czas spróbuję ponownie.

1 godzinę temu, c4mper napisał:

Dominik już mamy tydzień od ogłoszenia imprezy - jak wygląda frekwencja ? Musimy ostro promować bo tym razem czasu na tzw "warm up" nie jest zbyt wiele.  ... ... 

10 zgłoszeń (8 wpłat), przy czym dominuje strona aliancka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, daffi napisał:

Szósty i Daffi (zgłaszam się na RTO)

do spadaków ofkors.

Daffy to przyślij mi maila albo PW. Porządek w aktach musi być. Bez względu na ustrój.

Nie bez przyczyny zależy mi na normalnych zgłoszeniach i przedpłatach, bo wtedy mam gwarancję, że ktoś przeczytał zasady, wie jaki mundur ogarnać i jest pewien swojego przyjazdu. Na miejscu nie będzie możliwości uregulowania należności - nie będę miał na to czasu, bo chcemy maksimum poświęcić na grę, a nie na biurokrację. Przyjazd, rejestracja, zbiórka, odprawa, wymarsz i dobrej zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...