Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Luźny oring na głowicy tłoka - problem ?


Recommended Posts

Cześć,

Zamówiłem zestaw tornado, a w nim min. wyciszona głowica tłoka, na której oring siedzi luźno, a nawet bardzo, tak samo jak na stockowych glowicach np. G&G, czy EA, aczkolwiek na G&G jest najmniej luźna.

Pytanie czy wymienić oring na grubszy, czy ma taki być, bo taka jest jego specyfikacja pracy w cylindrze ?

Pozdrawiam.

Edited by kaflok
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, kaflok napisał:

Cześć,

Zamówiłem zestaw tornado, a w nim min. wyciszona głowica tłoka, na której oring siedzi luźno, a nawet bardzo, tak samo jak na stockowych glowicach np. G&G, czy EA, aczkolwiek na G&G jest najmniej luźna.

Pytanie czy wymienić oring na grubszy, czy ma taki być, bo taka jest jego specyfikacja pracy w cylindrze ?

Pozdrawiam.

Ale nic nie piszesz czy sprawdzałeś czy ten zestaw daje kompresję. Choćby prostym testem zatykając dysze palcem i wykonując szybki ruch tłokiem. Tłok powinien dawać zdecydowany opór już po pokonaniu 1/3 drogi. No tam z poprawką na typ cylindra. Jeśli jest to szczelne, to widocznie tak jest to zaprojektowane. Chodzi o to żeby powietrze wpadające przez otworki na czole głowicy w trakcie sprężania wypychały oring po obwodzie i dociskały go do powierzchni cylindra. To teoria. Ale jak już się przekonałem. Działa to różnie w zależności od producenta. Dopasowanie idealnego oringu na tłoku to zabawa dla ludzi którzy mają mnóstwo niepotrzebnego czasu :) (rozbieranie gearboxa za każdym razem). Krótko mówiąc. Jak zestaw daje kompresję. To zostaw. Jak nie to załóż oring :http://azteko.pl/shs-uszczelka-glowicy-tloka-p-910.html  Testowałem to na kilku kombinacjach głowica - cylinder. I zawsze była wymierna szczelność. Wymierna w sensie + 15-25 fps

A Pan wallop no to szacun tym razem.Bo pierwsze zadanie napisał na prawdę z sensem. Już myślałem że zacznie gadać konkretnie i do rzeczy. No ale niestety. To drugie zdanie kompletnie bez sensu i jakiejkolwiek logiki.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Rych33 napisał:

A Pan wallop no to szacun tym razem.Bo pierwsze zadanie napisał na prawdę z sensem. Już myślałem że zacznie gadać konkretnie i do rzeczy. No ale niestety. To drugie zdanie kompletnie bez sensu i jakiejkolwiek logiki.

Tylko, że sam napisałeś prawie to samo...

 

13 godzin temu, Rych33 napisał:

Chodzi o to żeby powietrze wpadające przez otworki na czole głowicy w trakcie sprężania wypychały oring po obwodzie i dociskały go do powierzchni cylindra. To teoria.

Oring uszczelnia się na tylnej ściance głowicy tłoka, rozszerza się i dociska do ścianek cylindra. Tak rozepchany przez ciśnienie o-ring trzyma kompresję pomiędzy głowicą tłoka, a cylindrem.

Otwory na czole głowicy służą do tego, aby oring nie uszczelniał się podczas gdy tłok przesuwany jest do tyłu. Kiedyś używano głowic niewentylowanych i pojawiał się efekt zasysania kulki. Dziś przy źle wywierconych otworach na czole głowicy tłoka jak i zbyt grubym o-ringu takie "wsteczne" uszczelnianie może się pojawić. Pomijam już opór przy tym towarzyszący.

Miałem kiedyś głowicę wyciszoną po której montażu był diametralny spadek fps. Tak jak sprężyna powinna wtedy generować ~450fps, tak dawała 330-350fps pomimo idealnej szczelności. Powodem była chińska jakość głowicy i źle wywiercone otwory wentylacyjne w głowicy. Po wywierceniu ich, fps'y wzrosły do prawidłowej wartości.

 

13 godzin temu, Rych33 napisał:

Dopasowanie idealnego oringu na tłoku to zabawa dla ludzi którzy mają mnóstwo niepotrzebnego czasu :) (rozbieranie gearboxa za każdym razem).

Nie potrzeba rozbierać GB aby dobrać idealny o-ring. Dobranie takiego o-ringu zajmuje do kilku minut. Warto zainwestować w o-ringi bezszwowe. W tanich o-ringach szew zawsze jest centralnie na "grzbiecie" o-ringa, tam gdzie uszczelnia się z cylindrem. Kupując o-ring bezszwowy o odpowiednim wymiarze nie ma mowy o jakichkolwiek spadkach fps, złej szczelności czy zbyt późnym uszczelnianiu się głowicy cylindra z cylindrem. 

Wykończenie cylindra jak i jakość samej głowicy także jest bardzo istotna.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites
W dniu 25.04.2019 o 11:20, wallop napisał:

Otwory na czole głowicy służą do tego, aby oring nie uszczelniał się podczas gdy tłok przesuwany jest do tyłu. Kiedyś używano głowic niewentylowanych i pojawiał się efekt zasysania kulki.

Owszem. Otwory te w pewnym stopniu zmniejszają ciśnienie za tłokiem podczas jego ruchu powrotnego. Ale "efekt zasysania kulki" ??? Obejrzyj  sobie jeden, czy drugi filmik jak działa gearbox i nie wypisuj tu bzdur. Bo jest to po prostu fizycznie nie możliwe. Mistrzu.

https://www.youtube.com/watch?v=qlW11m5d4Uk

https://www.youtube.com/watch?v=8MpNzOWJykA

Link to post
Share on other sites

Tłok stawia bardzo duży opór, jest wręcz perfekcyjne. Zapomniałem napisać o tym w pierwszym poście, a po prostu zastanawiało mnie dlaczego taki oring, a nie inny. 

 

Jeszcze jedno pytanie, użyłem smaru molykote, który stosuje do wysokiej próżni, zastanawia mnie jak będzie zachowywał się w aspekcie ASG. Próbował ktoś z was ?

 

Link to post
Share on other sites

No to jeśli tak. To nie ma co wydziwiać.  Widocznie ten zestaw ktoś kto projektował wiedział co robi. Oring który Ci podałem zawsze dawał nieco więcej fps. A nawet więcej jak nieco. W  zależności od zestawu. Zawsze kiedyś możesz wypróbować. A jak chodzi o smar do cylindra to ja stosuję sprawdzony i pewnie nie tylko przeze mnie smar http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/19-smar-do-cylindra-asgrevolution.html  Jest po prostu taki że spełnia swoje zadanie przez cały sezon. A jak ten smar typu molykote ? Nie wiem. Ale chętnie bym się dowiedział.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...