Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"O jeden most za daleko" - 21 września 2019 r., Wola Wodyńska k. Mińska Mazowieckiego (ASH)


Recommended Posts

Plakat do gry.jpg

Zamierzamy przerzucić drogą powietrzną 35 tysięcy ludzi na odległość 300 mil i zrzucić ich za liniami wroga. Będzie to największa operacja powietrznodesantowa w dziejach. I szczerze... Nikt nigdy nie próbował czegoś podobnego... - generał porucznik Frederick Browning, dowódca I Korpusu Powietrznodesantowego

Bomba w górę!

W 75 rocznicę operacji "Market-Garden" Dowództwo Operacji Połączonych zaprasza na grę inspirowaną dramatycznymi wydarzeniami, jakie rozgrywały się wtedy w Holandii. Jeżeli chcesz poczuć klimat walk z okresu II wojny światowej, jeżeli chcesz poczuć dramatyzm walk daleko za liniami wroga, jeżeli chcesz poczuć się jak Anthony Hopkins, Edward Fox, Gene Hackman lub Sean Connery na planie najlepszego filmu wojennego wszechczasów - ta gra jest dla Ciebie!

Nie przejmuj się brakiem historycznego umundurowania czy wyposażenia - mamy na to rozwiązanie. Nie jest to rekonstrukcja historyczna ani mil-sim. Stawiamy na dobrą zabawę w miłej atmosferze.

Miejsce: Wargames.pl (dawniej CRM Camp Wola) w Woli Wodyńskiej k. Mińska Mazowieckiego: https://www.google.pl/maps/place/WARGAMES+-+poligon+"Camp+Wola"+-+Centrum+Rozrywki+Militarnej+Organizacja+Imprez/@52.0409102,22.0222398,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471f4d06e13fa27b:0x77c314a0061dcb23!8m2!3d52.0409069!4d22.0244285

Data: sobota, 21 września 2019 r.

Czas: 7-16. Początek strzelania o 9. Istnieje możliwość przyjazdu na miejsce już w piątek od godz. 18 i noclegu na miejscu.

Wiek: min. 18 lat.

Wpisowe: 60 PLN/os. na opłacenie terenu. W ramach wpisowego wynajmujemy poligon, zapewniamy nocleg w domkach (do 60 os. na łóżkach, śpiwory własne), możliwość skorzystania z sanitariatów, użycie pojazdów w grze oraz jakąś scenografię.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli zbierze się minimum 42 opłaconych graczy do dnia 6 września do godz. 24:00.

Zapisy: na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl lub przez PW. W zgłoszeniu podajemy ksywkę, stronę i oddział do którego chcemy się zapisać oraz ewentualną funkcję (dowódca, sanitariusz, radiooperator, saper). W odpowiedzi gracz otrzyma dane do przelewu wpisowego. Nie będzie możliwości opłacenia wpisowego na miejscu.

Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:

- limity FPS: 450 - pistolety maszynowe/karabiny szturmowe; 550 - karabiny wsparcia i czterotakty.
- repliki niehistoryczne grają  na następujących warunkach:
Replika musi być osłonięta np. siatką maskującą , szmatkami, kawałkami juty. Replika taka strzela tylko ogniem pojedynczym i gra jako karabin samopowtarzalny. Obowiązuje limit kulek po 20 szt. BB na magazynek (typu Realcap. Lowcap, lub Midcap). Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB). M14 i wszelkiej maści kałasznikowy są traktowane jako repliki niehistoryczne.

- Każdy uczestnik może posiadać przy sobie 300 szt. amunicji w magazynkach typu Realcap. Lowcap, lub Midcap. Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB).

- Strzelec KM może mieć w bębnie max. 300 kulek + 900 w skrzynce amunicyjnej (paczkowane po 300 w woreczkach strunowych) donoszonej przez amunicyjnego.
- Doładowanie jest możliwe tylko w punkcie powrotu do gry.

Pirotechnika: używamy z głową, obowiązuje okrzyk "GRANAT!" Granaty rozpryskowe max K206. Dymy - w zależności od wilgotności ściółki.

Pojazdy: w grze wezmą udział pojazdy należące do brytyjskiego XXX Korpusu. Poruszać się mogą wyłącznie po drogach, rzeki zaś mogą pokonywać wyłącznie po mostach. Nie ma sensu strzelać do pojazdów - po prostu nie, bo są opancerzone. Zniszczyć je można jednak trafiając w burtę granatem - papierową torebką wypełnioną mąką, tak by mąka się rozsypała na pojeździe. Po trafieniu, jeżeli kierowca nie zauważył, że dostał można dać mu znać - osoba sygnalizująca ma immunitet. Trafiony pojazd wraca z całą załogą do bazy, gdzie spędza 15 minut.

Zasady powrotu do gry:

Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i udaje się do punktu powrotu do gry, gdzie spędza 5 minut. Jeżeli w punkcie zbiorą się co najmniej 2 osoby - mogą wrócić do gry natychmiast.
Punkty opatrunkowe będą wyznaczone w terenie i oznaczone Czerwonym Krzyżem. W miarę postępów gry ich lokalizacja może ulec zmianie - dowódcy oddziałów będą o tym informowani. Gracze po powrocie dołączają do swoich poprzednich oddziałów. Przykładowo: jeżeli polegnie ktoś z 9 Dywizji Pancernej SS to po powrocie do gry wraca on na pozycje 9 DPanc. SS, nie 406 Dywizji Landschutzu czy KG "Walther".

UWAGA! Spadochroniarze alianccy walczący za liniami niemieckimi mają specjalne zasady powrotu do gry. W każdym punkcie powrotu do gry znajdować się będzie zasobnik z kuponami uzupełnień Po każdym powrocie na respa spadochroniarz bierze jeden kupon i wrzuca go do urny. Jeżeli w danym punkcie powrotu do gry skończą się kupony uzupełnień – spadochroniarze nie mogą wrócić do walki, zostają na respie. Dowódca danego oddziału może jednak przez radio poprosić o dokonanie zrzutów zaopatrzenia. Wtedy jest szansa na dodatkowe kupony.

Saperzy:
W brytyjskim XXX Korpusie oraz w oddziałach niemieckich znajdują się patrole saperskie (najlepiej dwuosobowy). Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, niszczenia i napraw mostów.
a) Pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć miny i  oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.
b) Zapory przeciwczołgowe: ustawione na drogach. Należy je wysadzić w powietrze. Po detonacji podłożonego ładunku można je odsunąć z drogi.
c) Zasieki: wykonane ze sznurka. Nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.
d) Mosty: zniszczenie mostu następuje po detonacji podłożonego przez saperów ładunku wybuchowego i odpalenie świecy dymnej. Następnie saperzy zawiązują w poprzek przejścia na obu końcach mostu biało-czerwoną taśmę, tak żeby zablokowała przejście. 
Naprawa mostu następuje poprzez usunięcie taśmy z obu końców mostu.
UWAGA! Zniszczenie mostów przez Niemców może nastąpić wyłącznie na rozkaz ze sztabu. 

Przeszkody wodne:
W terenie wyznaczone będą linie rzek (najczęściej wzdłuż ściany lasu, oznaczone drzewa oraz tyczki z białą taśmą). Przekraczanie rzek w sposób inny niż po mostach jest bezwzględnie wzbronione.
UWAGA! Saperzy XXX Korpusu dysponują środkami przeprawowymi. W przypadku zniszczenia mostu mogą oni przeprawić piechotę lub spadochroniarzy na drugi brzeg. Szczegółową instrukcję dokonania przeprawy saperzy otrzymają na odprawie.

Łączność:
Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. 
W każdym oddziale znajduje się radiooperator (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku wyznacza dowódca), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie).
Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności ze sztabem oraz między sobą. Nie będą jednak mogły się nawzajem podsłuchiwać.

Order of battle i stylizacja:

Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

Dopuszczamy użycie  elementów umundurowania we współczesnych kamuflażach: DPM, M90, Alpentarn, Flecktarn, Partizan/Toćka). Co do wyposażenia - minimum to pasoszelki (obojętne w jakim kamuflażu). Żadnych kamizelek czy innych plate carrierów. Pasoszelki. Dla Niemców najlepiej skórzane, dla Aliantów - parciane, ale nie jest to warunek sine qua non.

Niemcy:
1) 9 Dywizja Pancerna SS "Hohenstaufen" (stylizacja na oddziały Waffen SS, stylizacja niemiecka z użyciem elementów w kamuflażu Flecktarn, Alpentarn, Partizan/Toćka). Jeżeli decydujesz się na użycie np. kurtki we Flecku to postaraj się o gładkie szare lub zielone spodnie. Na głowę feldmycka, furażka lub hełmy stylizowane.
2) 406 Dywizja Obrony Krajowej (stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych i policji, nieobszyte mundury szwedzkie i szwajcarskie),
3) Kampfgruppe "Walther" (stylizacja na spadochroniarzy i żołnierzy Luftwaffe)


Alianci:
1) 1 Dywizja Powietrznodesantowa (stylizacja na brytyjskich spadochroniarzy, denisony, Kongo-smocki, DPM. Jeżeli decydujesz się na DPM to postaraj się o gładkie oliwkowe lub brązowe spodnie. Na głowę bordowe - nie czerwone berety),

2) 82 Dywizja Powietrznodesantowa "All American" (stylizacja na amerykańskich spadochroniarzy i piechotę, stylizacja amerykańska a la Wietnam, ale także z użyciem zwykłych, gładkich oliwkowych mundurów. Na głowę stalak WP z siatką - w tym wypadku siatka wymagana, albo jeep cap/furażerka i pasoszelki.),
3)    XXX Korpus (stylizacja na oddziały brytyjskie: piechota, pancerniacy, zwiadowcy - w tym z użyciem kamuflażu M90). Jeżeli decydujesz się na M90 to postaraj się o hełm Mk II lub czarny beret.

Jeżeli znajdą się chętni do gry w stylizacji cywilnej - partyzanckiej to też będą mile widziani. w zależności od układu sił zagrają albo jako holenderski i ruch oporu (z pomarańczowymi opaskami na rękach), albo jako holenderscy kolaboranci (czarne opaski z czerwono-czarnym trójkątem).

Jeżeli zgłosi się więcej chętnych, to może uda się utworzyć dodatkowe oddziały (np. 101 DPD i 10 DPanc. SS).

System baretkowy: Tak, jako część cyklu "Wielkie Bitwy Frontu Zachodniego" zalicza się do starania się o baretkę France and Germany Star.

 

No i to by było chyba na tyle (póki co). Mam nadzieję, że ta gra będzie dobrą okazją do spotkania się miłośników airsoftu, zarówno współczesnego jak i historycznego i do wzajemnego poznania się. Wymogi stylizacji nie są wygórowane (dlatego gry nie oznaczam jako ASH) więc liczę na dobrą frekwencję.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dominik  jak już gadaliśmy pojawię się, rola wiadomo jaka, ewentualnie gdy dopisywać nie będzie frekwencja sprawie sobie czarny beret i obszyje BD na Irish Guard :D 

Postaram się z Podkarpacia ludzi zebrać, na pewno wpadniemy na nocleg. Rozumiem że po grze nie ma szans przenocować na obiekcie?

 

Link to post
Share on other sites

To podeślijcie panowie zgłoszenie zgodnie z regulaminem.

I tu mój apel. Ci co mają battledressy i hełmy Mk II niech zapisują się do XXX Korpusu. Ja wiem, że fajnie jest być spadakiem, ale zostawmy to posiadaczom denisonów i DPM-ów. W końcu ktoś musi być tą kawalerią śpieszącą na ratunek. ;)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Domin007 napisał:

Matt a co chcesz planować? Podstawa po stronie amerykańskiej to 82 DPD. Jeżeli znajdzie się odpowiednia liczba chętnych (w co wątpię) to wtedy pomyślimy o transferach zgodnie z obszyciami.

Myślę, ze Niemcy będą równie chętnie strzelać do wszystkich Aliantów, nie patrząc na naszywki ;-)

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2019 o 17:03, micju34 napisał:

Ktoś jedzie ze Śląska? Ciężko mi samemu gonić auto, wolę się komuś dorzucić do paliwa. 
A z okolic Rybnika nie ma chętnych na takie imprezy... Już nie raz próbowałem zwerbować kogoś do auta..

Skontaktuj się z Kolegą Gregoriusem (Gregorius7) albo Markiem (Mareq).

Link to post
Share on other sites

Oficjalnie się jeszcze nie zapisywałem. Zrobię to na "Matki Boskiej Pieniężnej" :) ale się wybieram. Sam muszę jeszcze rozpoznać sprawę transportu. Jest trochę osób z okolic Katowic tak, że się jakoś dogadamy. Najprawdopodobniej będę próbował jechać w piątek i nocować na miejscu. Takie wspólne obozowanie i nocne rozmowy przy ognisku są bardzo fajną częścią naszych rozgrywek a i człowiek jest wypoczęty.

Link to post
Share on other sites

Mamy całkiem przyzwoite tempo - zebraliśmy już 1/3 składu kworum i 1/5 wpłat. Myślę, że damy radę. Jaki jest ogólny pomysł na grę? Ci, co byli na Ardenach już wiedzą - sztabówka. Działania oddziałów obu stron będą koordynowane ze sztabu za pomocą radia. Sztab będzie zatem miał ogląd sytuacji jedynie za pośrednictwem meldunków poszczególnych oddziałów. Kluczowa zatem będzie rola radiooperatorów.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Odrobina statystyki z rana. Zgłoszenia powoli spływają, ale jeszcze jesteśmy pod kreską. Mamy wszystkiego 24 zgłoszonych i 12 opłaconych. 

82 DPD już osiągnęła swój stan minimum, w pozostałych oddziałach są wakaty (406 Landschutz Div. - 0 zapisanych, XXX Korpus - 1 zapisany).

Uprzejmie przypominam, że zgłoszenia i wpłaty zbieramy do 6 września.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Cotygodniowa aktualizacja.

Na dzień dzisiejszy mamy 28 zgłoszonych i 20 wpłat (jedna prolongowana). HQ dziękuje tym, którzy swoim obowiązkom uczynili zadość zaś reszcie uprzejmie przypomina, że kworum wynosi minimum 42 wpłaty do dnia 6 września do północy. także zachęcam niezdecydowanych i tych, którzy mówili, że będą a się nie zgłosili do jak najszybszego ogarnięcia tej kwestii.

Link to post
Share on other sites

HQ podaje tygodniową aktualizację: 35 zapisanych/23 wpłaty.

Powiem wprost. Potrzebujemy Niemców. W KG Walther mamy 3 zapisanych, w 406 Land. Div. - 3 (lub 6 jeżeli zrobię transfer) zapisanych, w 9 DPanc. SS - 3 zapisanych. Razem daje nam to 9 (lub 12 Niemców). Absolutnym minimum jest 21.

Potrzebujemy funkcyjnych:

- w XXX Korpusie - dowódca, RTO, sanitariusz, saper,

- w 82 DPD - dowódca, RTO, sanitariusz

- w 1 DPD - sanitariusz, saper

- w KG Walther - RTO, sanitariusz, saper

- w 406 Land. Div. - RTO, sanitariusz, saper,

-w 9 DPanc. SS - dowódca, RTO, sanitariusz, saper

Dowódca może łączyć swoją funkcję z obsługą radia, tak samo posiadanie sapera w oddziale jest opcjonalne, ale - jeżeli dany oddział nie będzie miał sapera to nie będzie mógł wysadzić w powietrze mostu (u Niemców) lub naprawić mostu i przeprawić przez rzekę kolegów (XXX Korpus). Więc chyba warto mieć "inżyniora" w oddziale.

Na zapisy i wpłaty czekam do piątku. Przy odrobinie sprzyjającej pogody będziemy gościć korespondenta z redakcji WMASG - szkoda byłoby się zblamować odwołaniem gry z powodu zbyt małej frekwencji.

 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "O jeden most za daleko" - 21 września 2019 r., Wola Wodyńska k. Mińska Mazowieckiego (ASH)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...