Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

(GRA ODWOŁANA) Wielka Wojna.1914 Neuve Chapelle. 14.03.2020 Rogów


Recommended Posts

 

 Wielka Wojna.1914 Neuve Chapelle. 14.03.2020 Rogów

 

Czołem.

  Zapraszamy na imprezę pierwszo wojenną. Wzorujemy się na wydarzeniach z jesieni 1914 roku w okolicach Neuve Chapelle. Z uwagi na to iż jest to pierwsza impreza w tym klimacie część zasad może ulegać delikatnym zmianom. 

Organizator: ZHIS

Termin: 14 marzec 2020 rok.

Wpisowe: Będzie.

Wiek: powyżej 18 lat

Rozkład jazdy:

8:00 - Zbiórka

9:00 – Start

Brak przerwy. Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać.

16:00 - Zakończenie

Miejsce: województwo świętokrzyskie. Rogów niedaleko Końskich. 51.203258,20.451515

Podział mundurowy

Państwa Centralne

Prusy(preferowana opcja stylizacyjna), pozostali sprzymierzeńcy.

Ententa

Brytyjczycy(preferowana opcja stylizacyjna), Francuzi, brytyjskie zamorskie oddziały sprzymierzone, pozostali sojusznicy.

Limit fps: 350 fps. (max 370 fps)

Repliki:

  • Karabiny czterotaktowe jako broń podstawowa dla każdego. Mile widziane repliki historyczne.

  • Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu.

  • Pistolety jedynie dla oficerów.

  • Repliki bezpiecznej broni białej. Będzie bezlitośnie testowana na właścicielu. 

  • Granaty certyfikowane oraz samoróbki na bazie petard max k 206. Mile widziana stylizacja historyczna.

Limity amunicji

  • Każdy może mieć przy sobie 300 kulek łącznie w magazynkach i szybkoładowarkach.

  • Karabin czterotaktowy 8 kulek w magazynku.

  • Strzelba 4 kulki w magazynku.

  • Pistolety pojemność z ostrych odpowiedników. 

Zasady:

Granaty 3 m trup, 5 m ranny. Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem  zgłaszasz, że jesteś ranny. 

Brak deklaracji "dostałeś". 

Broń biała: Każde trafienie oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Liczymy na honorowe przyznania się do wyraźnych trafień. Trafiamy w całą sylwetkę poza głową, szyją i kroczem. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się. 

Jeńcy: każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem. Nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez poddanie się(podnosząc ręce w górę). Jeniec nie może uciekać. Jedynie oficer może go przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub więzień zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi. Jeniec pozostaje w niewoli max 3 minuty od pojmania. Po tym czasie zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu resp i po wpisaniu na listę godziny, ksywy i adnotacji „niewola” automatycznie wraca do gry. 

Zasady ran

Oberwałeś w jakikolwiek sposób. Konasz minimum 5 min, max 10. Zasada może zostać dostosowana w dniu imprezy. 

Medyk instruuje rannego co do jego stanu i przyszłego losu. Każdy gracz może zostać opatrzony bandażem 1 raz, konieczność powtórnego opatrzenia oznacza zgon. Po dotarciu do rannego medyk spisuje godzinę i nick a następnie rzuca kostką.

  • Rzut kostką z wynikiem 1. Gracz jest martwy (rana była zbyt poważna)

  • Rzut kostką z wynikiem 2-5. Gracz ma ranę średnią (medyk zakłada bandaż na ranę)

  • Rzut kostką z wynikiem 6. Medyk daje wsparcie psychiczne i można grać dalej (tłumaczy, że jest z nim wszystko w porządku, podmuch wybuchu ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego-miał dużo szczęścia tym razem)

Respy: Umarłeś to żaden wstyd. Udaj się na respa i odczekaj 5 minut. Modyfikacje w dniu imprezy.

Wyposażenie obowiązkowe:

  • Stylizacja/mundur wybranej strony.

  • Replika karabin czterotaktowy o mocy 350 fps (max 370) wraz z magazynkami.

  • Kamizelka odblaskowa do oznaczania trupa. Zwykła czerwona szmata może rodzić nieporozumienia jeżeli trafimy na kogoś w czerwonych spodniach.

  • Okulary ochronne.

  • Ołówek

  • Zegarek

Wyposażenie przewidziane do wykorzystania w scenariuszu:

  • Saperki, łopatki, szpadle, kopaczki.

Wyposażenie opcjonalne:

  • Granaty dymne i odłamkowe.

  • Repliki broni białej bezpiecznej przy starciu wręcz.

 

Zapraszamy 

 

Edited by Pazur88
Link to post
Share on other sites
  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak. 1915 ale też 1914. Tu można złapać sznurek do artykułu jaki zainspirował tę imprezę

http://phw.org.pl/neuve-chapelle-1914-zapomniany-epizod-wielkiej-wojny/

 Bitwa z 1915 też by pasowała nie tylko z uwagi na starcie brytyjsko-pruskie ale i termin samej gry czyli połowę marca. Chcieliśmy jednak zacząć w 1914. Ma to pewną symbolikę. Ponadto jeżeli wszystko się uda to kto wie czy w 2021 roku w połowie marca nie zdarzy się starcie na tym samym terenie a odnoszące się do wydarzeń z 1915. 

Numeru konta ani kwoty nie podajemy bo jeszcze nie znamy dokładnego kosztorysu. Ani liczby zapisanych graczy. 

Edmundzie słowo się rzekło musisz w takim razie zaopatrzyć się w podręcznego Baldricka. To nie żart bo gra będzie nosić znamiona larp-u.

Link to post
Share on other sites

Melduje sie jako prusak

2 godziny temu, janik44 napisał:

Mam pytanie - czy można używać pomarańczowych świec dymnych jako gaz musztardowy? Czy trzeba mieć maski p/gaz? Co w sytuacji, gdy znajdziemy się w zasięgu takiego dymu bez maski?

Mam to samo pytanie. Pomysl z gazem w formie granatow dumnych I masek chociazby w najprostrzej formie gazy z trokiem nadał by dodatkowo klimatu I wojny

Link to post
Share on other sites

Panowie co do wyboru rodzaju maski, to zostawiamy Wam wolną rękę w tej kwestii. Sami jednak sugerujemy proste maski w formie gazy, maski lekarskiej czy innego typu podobnej ochrony. Składają się na to dwie kwestie: 
1. W początkowym okresie wojny, prowizoryczne maski przeciwgazowe były dość często w użyciu. 
2. Bezpieczeństwo. Normalna maska wymaga sporo, zachodu żeby ją założyć, jest mało praktyczna. Osobiście nie wyobrażam sobie zdejmowania okularów ochronnych w czasie strzelania, wybuchu granatów czy ostrzału artyleryjskiego żeby założyć maskę przeciwgazową ;). 

Wybór maski zostawiamy Wam. Od naszej strony musimy dodać, że kwestia bezpieczeństwa jest nadrzędna. Każdy gracz, który przyjedzie z klasyczną maską przeciwgazową musi być świadomy że nie weźmiemy odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo w czasie gry.  

Link to post
Share on other sites

Miło widzieć zainteresowanie tematem. Cortez - już odpowiadam odnośnie problemu limitu amunicji.

W dużym skrócie.

Podany limit kulek wynika z chęci stworzenia prostych mechanik gry. Z tego wynika ograniczenie 8 kulek - jest to limit dwóch wciśnięć szybkoładowarką.
Kolejnym punktem dużo ważniejszym niż realizm historyczny jest chęć wyrównania szans u obu stron. Stąd limity są takie same jeśli chodzi o repliki. Trzymając się realiów historycznych i wprowadzając inne limity amunicji, należałoby dążyć do wyrównania rozgrywki, poprzez zastosowanie innych systemów, które miały miejsce na ówczesnym polu walki. Wymagałoby to zróżnicowania stron konfliktów ze względu na nasycenie granatami, ciężką bronią maszynową, lotnictwem i innymi typami broni, które w znaczący sposób wpływały na bieg walk.

Troszkę zamieszania mogła wprowadzić wzmianka o ilości amunicji dostępnej dla krótkiej broni palnej - czyli pistoletów i rewolwerów. W zdaniu które mówiło,  że ma ona odpowiadać pojemności historycznych odpowiedników, chodziło głównie o fakt, że pistolety i rewolwery mają różną pojemność i pistolety mogą zawierać więcej kulek niż rewolwer. Poza tym, będą to prawdopodobnie tylko dwie repliki oficerów na cały stan osobowy. Wobec powyższego ustawiamy limit dla pistoletów również na 8 kulek. Jest to wartość kompromisowa mająca na celu wyrównać możliwości rewolweru, a jednocześnie bliska pojemności większości konstrukcji z tamtego okresu :)

Edited by Lee
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.12.2019 o 16:18, Pazur88 napisał:

(...) musisz w takim razie zaopatrzyć się w podręcznego Baldricka. To nie żart bo gra będzie nosić znamiona larp-u.

Ochotnicy wystąp. ;) Jedziemy z listą, za Króla i Ojczyznę!

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. ...

 

Niemcy:

1. Michael

2. ...

 

Link to post
Share on other sites

Panowie tworzycie historię. 

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. ...

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. ... 

 

Nadal są wolne miejsca. Ale nie będzie to trwało wiecznie. 

Jeżeli to możliwe niech kilka osób będzie gotowych do awaryjnego objęcia funkcji oficera. Tak na wszelki wypadek. 

Informacja dotycząca samej rozgrywki. Tworzymy coś w rodzaju prymitywnej karty postaci. Bazowo znamy jedynie język narodowy jakim posługuje się nasza sylwetka. 

Kolejne informacje wkrótce. 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

8. XrayPl

Link to post
Share on other sites

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 9.Bullet

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

8. XrayPl

Link to post
Share on other sites

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 9.Bullet

10. a5d4f1

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

8. XrayPl

Link to post
Share on other sites

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 9.Bullet

10. a5d4f1

11. Daffi

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

8. XrayPl

Link to post
Share on other sites

Wielka Brytania:

1. Domino,

2. Kolba,

3. Janik,

4. Cortes,

5. Hubert

6. Pit

7. Mareq

8. Miapow

 9.Bullet

10. a5d4f1

11. Daffi

12. Alun 

 

 

Niemcy:

1. Michael

2. Młody

3. Lee

4. Hajdi

5. Pazur (postaram się ogarnąć obowiązki moderatora i strzelca). 

6. Kuba

7. Lukas

8. XrayPl

 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to (GRA ODWOŁANA) Wielka Wojna.1914 Neuve Chapelle. 14.03.2020 Rogów
  • Domin007 locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...