Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Osiowość repliki


Recommended Posts

Witam! Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem sobie osiowość repliki (świeciłem w komorę i zerkałem przez lufę). I jest taki problem, że dysza w pionie jest wycentrowana, ale w poziomie już nie. Jakoś można to poprawić?

Dla jasności dysza - perun, popychacz stock specny

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, hadesiak1 napisał:

Śruby korekcyjne po bokach szkieletu. 

Ja pierdzielę.  Niby jakie śruby ? Niby gdzie ?  Przestań Pan wreszcie Panie Wallop szerzyć tu  jakieś herezje. Szkoda mi tylko  tych mniej doświadczonych którzy tu czytają Twoje "porady"

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Rych33 napisał:

 Przestań Pan wreszcie Panie Wallop szerzyć tu  jakieś herezje. Szkoda mi tylko  tych mniej doświadczonych którzy tu czytają Twoje "porady"

dziwne że facet nie może się pogodzić z tym forum  i co chwile nowe konta i bzdury piszę xD 

 

Co do osiowości zależnie od repliki ,  w AK zależnie jak dokręcisz śruby selektora czy chwytu tak może się ułożyć dysza.

 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Extanky napisał:

Witam! Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem sobie osiowość repliki (świeciłem w komorę i zerkałem przez lufę). I jest taki problem, że dysza w pionie jest wycentrowana, ale w poziomie już nie. Jakoś można to poprawić?

Dla jasności dysza - perun, popychacz stock specny

Tak jak Wallop pisze, śruby wkrecone w przód GB, ktore zapieraja sie o dolna połówkę body, na YT masz poradniki, seria GB G&G ma nawet otwory, ktore mozna nagwintowac :)

Warto przed wierceniem w GB sprobowac wyosiowac bez zbędnych dodatkow, ale jezeli w pionie jestes wstanie dosyc mocno przekrzywic GB dokrecajac/odkrecajac prowadnice kolby badz chwyt pistoletowy, tak z poziomym ustawieniem jest zawsze problem.

Sprobuj włożyć tylny pin i na przemian dokrecaj chwyt pistoletowy i srube od prowadnicy.

Druga mniej ciekawa opcją jest ratowanie sie taśma/padami, czyms co sie nie odklei i podklejasz gb lub body do satysfakcjonującego efektu. Przy odtluszczeniu powierzchni i dobrej taśmie(uzywalem tasmy parcianej Tesa 4541) nic sie nie bd odklejalo, ale jednak jest to Januszostwo.

Jezeli nie uda sie wyosiowac GB w "naturalny" sposob, to polecam sruby. Sam kiedys ratowalem sie podklejaniem body/GB roznymi dziwactwami, ale co włożenie i wyciągnięcie GB, musialem zwracac uwage na oś, dosc problematyczne przy dobieraniu dyszy i cylindra.

8 godzin temu, Rych33 napisał:

Ja pierdzielę.  Niby jakie śruby ? Niby gdzie ?  Przestań Pan wreszcie Panie Wallop szerzyć tu  jakieś herezje. Szkoda mi tylko  tych mniej doświadczonych którzy tu czytają Twoje "porady"

A Ty jaki masz sposob, oprócz kupna osiowej repliki, skoro sruby sa "herezjami" ? 

 

EDIT.

 

Link z osiowania za pomoca śrub :)

 

Edited by Tenlon
Link to post
Share on other sites

<ten moment kiedy jedno sensowne, konstruktywne i rzeczowe zdanie wywołało gównoburzę>

Każdy profesjonalny serwis osiuje w ten sposób repliki, a samą oś sprawdza kamerą endoskopową bo tylko ona daje precyzyjny pogląd na to jak ustawia się dysza wzgledem lufy. Żadne świecenie latarką w komorę czy wsuwanie lufy wewnętrznej do zewnetrznej nie daje pełnego poglądu na oś. Kamera endoskopowa niecjest drogs, koszt okolo 50zl, a przydaje się często do innych rzeczy w domu. 

Ktoś kto nigdy nie mial do czynienia z zagadnienieniem osiowania czy też miał w życiu na stole jedną czy dwie SWOJE repliki w ogóle nie powinien udzielać się w żadnym temacie. Opisywałem to już w wielu miejscach i robi tak wiele osób, żadne odkrycie chociaż dla niektórych to pewnie skok milowy w składaniu swojej Specny 600fps czy E&L. 

Repliki G&G maja nie tyle co same otwory, ale nawet już fabrycznie zamontowane śruby do korygowania odchyleń od osi. Każdy serwis, serwisant pierwsze co robi to sprawdza oś i dobiera tak części oraz tak ja dopasowuje by wszystko bylo idealnie ułożone i sztywne. Sztywny korpus to podstawa dlatego w plastikowych replikach, które są krzywe wiele zrobić się nie da. Bez osi nie da się w sumie nic zrobić. Replika nie będzie szczelna, a sama dysza czasem może blokować się o ścianki komory. W ekstremalnych sytuacjach nawet nie będzie się dało złożyć obu połówek korpusu w całość bo dysza będzie blokować się o komorę. 

Alternatywą dla śrub mogą być np. gumowe podkładki po bokach gb ale tak jak napisał to Tenlon, to trochę januszotwo.

Oś poziomą jest względnie łatwo ogarnąć gorzej z osią pionową gdy gb ucieka w górę lub dół. Tutaj niestety jedyny szybki i skiteczny sposób jaki znam to wklejenie gumowych podkładek pod gearbox, tóż za otworem spustu dla podniesienia gb oraz na tylnej ściance korpusu vis-a-vis prowadnicy sprężyny dla pochylenia gb w dół. Są repliki emek, które również pozwalają na wkręcenie w tym miejscu śrub korekcyjnych tj. tylna scianka body np. niektóre G&P. Takie coś można zrobić także samemu nieco modyfikując trzpień prowadnicy kolby i wkręcając specjalną śrubę. Od spodu korpusu ogólnie też można zrobić dziurkę i wkręcić śrubę jednak oszpecimy tym body. 

W replice jest wiele osi na które trzeba zwrócić uwagę. Oś dysza<>lufa, oś silnik<>zebatka silnika czy nawet same ośki zebatek. Im precyzyjniejszych części używamy tym replika jest lepiej spasowana i często jest o wiele mniej roboty. Z reguły markowe repliki pierwszej klasy są osiowe. Zdarzają się oczywiście faile producentów jak np G&P czy VFC gdzie repliki mialy krzywo osadzoną lufę. O dziwo Specna pomimo, że idealna nie jest ZAWSZE trzeba robić w niej to samo. Loterią jest wytrzymałość części, ale jeśli chodzi o korpus i spasowanie to powtarzalność jest na dość wysokim poziomie. Mimo to korpus w Specnie (domyślam się, że op ma właśnie Specne wnioskując po jego poście) jest dość miękkim odlewem i replika tak naprawdę nie nadaje się do budowania extreme customa. Ostatnio budowałem na Specnie SAEC fajnego, lekkkego customa 450fps ze szkieletem Retro Arms. Szkielet siadł bez wiekszego problemu. Standardowo tylko sfrezowałem charging handle. SAEC jest megs bo cała prowadnica kolby montowana jest jedynie na korpusie, a nie łączy się śruba z prowadnicą sprężyny. Niweluje to do zera unoszenie gb do góry 

Taka ciekawostka... W Maju na GF będą dostępne prowadnice kolby oraz sprężyny do systemu SAEC. Jak ktoś ma zaplecze techniczne to bez problemu może przerobić sobie większość jak nie każdy dowolny korpus pod system SAEC niskim kosztem. 

Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom to forum jest bogate w wiedzę merytoryczną, tylko jakieś typki zawsze dodają swoje 5gr nie mające nic wspólnego z tematem. Na tym forum był już poruszony dogłębnie chyba każdy możliwy temat dt. składania replik. Od doboru części poprzez ich dopasowanie i poskładanie do kupy włącznie z doborem długości lufy, pojemności cylindra etc. Bardzo obszernie od A do Z. O osi było także sporo pisane. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 26.01.2020 o 23:50, Rych33 napisał:

Ja pierdzielę.  Niby jakie śruby ? Niby gdzie ?  Przestań Pan wreszcie Panie Wallop szerzyć tu  jakieś herezje. Szkoda mi tylko  tych mniej doświadczonych którzy tu czytają Twoje "porady"

Jak to jakie :D normalne śruby wkręcone z boku szkieletu z jednej i z drugiej trony. Teraz Producencki robią już małe bolczyki wcześniej tego nie było i jak ktoś kumaty to nawiercał i wkręcał śrubkę do osiowania. Ktoś tu podstaw nie zna a próbuje być mądry :D chyba jakaś zawiść widzę i czytam. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...