Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

(GRA ODWOŁANA) ASH "Operacja Balatońska" 28/08/2021 Czarna Struga k. Warszawy


Recommended Posts

Zapraszam serdecznie na trzecią odsłonę z cyklu „Ostatnio kampania Królestwa Węgierskiego”.

6 marca 1945r. Niemcy rozpoczęli swoją ostatnią ofensywę na froncie wschodnim pod kryptonimem „Wiosenne Przebudzenie” (z niem. Frühlingserwachen, z ang. Spring Awakening, znane także jako Operacja Balatońska). Celem było odbicie Budapesztu, utraconego przed niecałym miesiącem, a także zabezpieczenie ostatniego niemieckiego źródła ropy naftowej pod Nagykanizsy. Po znacznych początkowych sukcesach, ze względu na wzrastający opór Rosjan operacje trzeba było wstrzymać 16 marca i przygotować się na ich kontrofensywę. Było pewne, że nie skończy się ona tylko na odbiciu niedawnych strat.

spring_awakening.jpg?resize=624,326&ssl=

ASHOPERACJA BALATOŃSKA”

Miejsce – Czarna Struga k. Warszawy https://www.google.pl/maps/dir//Stanisławów+Pierwszy,+05-126/@52.3852663,21.0920006,732m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x471ec676f925b039:0xa8767392baa0052d!2m2!1d21.0922966!2d52.3862481!3e0

Data – 28 Sierpnia (sobota)

Wpisowe – 50zł

Zgłoszenia - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeVO78UBFRD-ySgku8gvkVZg5hoyljGif0c6useNiYaruISdw/viewform?usp=pp_url

Zapisy na funkcje (Gracze sami się tutaj wpisują do tabelki) - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zHDNnTMdZy9Y5-4yzkbyo2IL0iqvp3MgfZmLsTXQfmA/edit?usp=sharing

 

Jeśli do 17 lipca zbierze się przynajmniej po 23 osoby na stronę, zostanie wtedy podany numer konta. Gra się odbędzie jeśli do końca lipca, te osoby uiszczą opłatę.

 

Godziny gry:

Sobota :

7:00 - 8:00  – Odhaczenie się na liście i formalności.

8:00 – 8:30 – Odprawa, wymarsz na pozycje

9:00 – start gry.

18:00 – Koniec gry.

 

Frakcje:

- Niemcy i przyjaciele

- Rosjanie i towarzysze

 

Stylizacja:

Niemcy – dopuszczone są flecktarny, alpentarny, partyzany/toćky pod warunkiem użycia ich jako elementu ubioru, a nie całego np. tylko kurtka we flecku, a spodnie np. gładkie/ zielone. Wyposażenie najlepiej skórzane lub parciane.

Strzałokrzyżowcy – węgierskie oddziały paramilitarne. Ubrane w ciuchy cywilne pasujące mniej więcej na lata 40-te. Mogą mieć także elementy umundurowania. Obowiązkowo opaski na ramię. Naturalnie mogą być własnej roboty.

Rosjanie – dopuszczona rosyjska Alfa, czy podobne kamuflaże. Ubrania najlepiej „brązowawe”, piaskowe lub khaki. Zasady podobnie jak u Niemców. Wyposażenie najlepiej parciane.

Komunistyczna partyzantka – ciuchy cywilne pasujące mniej więcej na lata 40-te.

Wobec tego, wszelkie wuzety, multicamy i inne, nie wymienione powyżej kamuflaże, nie będą dopuszczone w trakcie gry. Obowiązuje zakaz jakiegokolwiek stricte współczesnego wyposażenia np. kamizelek, plate carrierów, torb zrzutowych, uchwytów, kolimatorów, niehistorycznych ochraniaczy (chyba, że schowanych pod mundurem) itd. W razie wątpliwości co do stylizacji, śmiało możecie pytać ;) Można wziąć dowolne współczesne buty pod warunkiem, że nie są w kamuflażu.

GRA

Na terenie gry będzie rozmieszczonych kilkanaście punktów, a także sztaby i respy. Będą one stałe od początku do końca gry.

Gra ogólnie będzie polegać na przejmowaniu i trzymaniu punktów. W niektórych okolicznościach będzie też możliwość zaatakowania sztabu.

Respy są strefą offgame i nie będzie tam prowadzona walka. 

Dokładniejsze zasady będą wyjaśnione na miejscu.

 

FUNKCJE I SEKCJE

Gracze podczas gry będą podzieleni na sekcje które pozostaną niezmienne aż do końca gry.

Rozkazy wydawane jednemu żołnierzowi z sekcji są traktowane jakby były wydane całej sekcji.

Dowódca w sztabie dowodzi za pomocą gońców (na grze nie będzie radia). Dowódcy z sekcji dowodzenia dowodzą w polu przydzielonymi im przez sztab sekcjami. Nie muszą mieć takiej samej liczby żołnierzy. W zależności od zadania i rozkazów ze sztabu, podległe im sekcje mogą się zmieniać.

W przypadkach „samodzielnego” działania sekcji (czyli bez dowódcy), sekcją dowodzi osoba starsza funkcją.

Sekcje będą według tabelki. W razie większego zainteresowania, będzie możliwość tworzenia dodatkowych sekcji strzeleckich.

W Sekcjach strzeleckich, jedna z osób będzie mogła mieć dodatkową specjalizację saper albo sanitariusz.

Starszy i młodszy snajper posiadają historycznego 4-takta z lunetą.

Goniec – będzie odpowiadał za przekazywanie pisemnych i ustnych rozkazów. Funkcja ta będzie tymczasowa, i będą się na niej zmieniać osoby które to zajmują pozycje Amunicyjnego lub strzelca (czyli nie posiadają żadnej specjalizacji). Zasady zmiany będę ustalone z dowódcą przed grą. Jeśli w trakcie gry komuś zepsuje się replika, albo z innego powodu nie będzie mógł „normalnie” brać udziału w grze, będzie mógł na stałe być gońcem. Lub, jeśli ktoś od początku do końca gry, chciałby być tylko gońcem – droga wolna ;) Gońcy dostaną raportówki.

W dniu gry, w zależności od ostatecznej ilości graczy którzy się pojawią, po konsultacji tego z dowódcami frakcji, org zastrzega sobie prawo, do zmiany składów i wielkości sekcji,

BROŃ

Nie historyczna – strzela tylko i wyłącznie ogniem pojedynczym na zasadzie broni samopowtarzalnej. Musi być stylizowana (minimum, obwinięcie „szmatami”). Zakaz jakichkolwiek dodatków.

Historyczna – serią strzelają wyłącznie repliki o mocy mniejszej niż 400 fps.

Broń wsparcia – Może strzelać serią nawet jeśli nie jest historyczna, ale została zamaskowana.

Lunety mogą posiadać tylko i wyłącznie snajperzy z historycznymi 4-taktami.

W czasie gry, każdy może posiadać przy sobie tylko jedną broń główną plus ewentualnie boczniaka.

Limity fps:

600 fps – 4-takty i wsparcia

470 fps – reszta broni

Limity amunicji:

- 4 takty – 100 kulek

- Broń samopowtarzalna – 150 kulek (AK47, M14, STG powyżej 400 fps itp. W tym wypadku zaliczają się do broni samopowtarzalnej)

- Broń historyczna strzelająca serią – 200 kulek

- KM – 300 kulek w magazynku + max 3 skrzynki z 300 kulkami każdy

- RKM – 600 kulek porozdzielanych między posiadane magazynki (nie więcej niż 100 kulek na magazynek, HICAPY i iinne podkręcany typy magazynków, ABSOLUTNIE zabronione)

- Krótka – amunicja pobierana jest z limitu amunicji broni głównej.

Preferowanie magazynki RC, LC lub MC. HC dozwolony tylko dla KM i jeśli nie ma na rynku dostępnych innych magazynków do posiadanej repliki. W momencie w którym HC wymaga „podkręcenia” należy wyjąć magazynek i dopiero wtedy to zrobić – symulacja przeładowania.

KM i RKM

W grze występują 2 rodzaje broni wsparcia.

KM – Strzela z pozycji leżącej, lub przy podparciu od dołu (ramię kolegi lub gałąź też mogą być). Podczas strzelania, na wyciągnięcie ręki musi być obecny co najmniej jeden amunicyjny. Jeśli nie ma obok amunicyjnego i/lub karabin nie jest podparty, nie można z niego prowadzić ognia. Wszystkie skrzynki porozdzielane są między amunicyjnych (strzelec KM ich nie nosi).

Amunicja ze skrzynki do karabinu jest doładowywana przez amunicyjnego, a nie przez strzelca.

RKM – Można z niego prowadzić ogień jak ze zwykłej broni. Magazynki są przenoszone przez amunicyjnych i to oni dokonują przeładowania na broni trzymanej przez strzelca. Strzelec RKM nie nosi ŻADNYCH magazynków do swojej broni.

Zarówno w przypadku KM i RKM, jeśli strzelec zginie, amunicyjny może go zastąpić przy obsłudze broni, ale musi oddać innej osobie z sekcji magazynki/skrzynki (może to być martwy strzelec którzy wróci z nimi na respa). W przypadku obu broni, przeładowanie może nastąpić TYLKO jak skończy się już wcześniej załadowana amunicja w magazynku/skrzynce. Nie wolno dosypywać kulek, albo zmieniać magazynka nawet wtedy gdy wiadomo, że zostało mało amunicji. Wolno jednak wystrzelać resztę w powietrze.

SANITARIUSZE, MEDYCY, PUNKTY OPATRUNKOWE I RESPY:

Leczenie ran:

- Każdy gracz może być ranny 2 razy. 3 rana oznacza natychmiastową śmierć. Pierwszy postrzał to rana I stopnia, drugie oberwanie to rana II stopnia.

- Sanitariusz może leczyć tylko i wyłącznie rany I stopnia, a medyk oba stopnie ran.

- Rana I stopnia jest leczona poprzez zawiązanie bandaża na ramieniu lub nodze:

- Rana II stopnia, wymaga skomplikowanej operacji którą przeprowadzać będzie mógł przeszkolony medyk.

- Kiedy gracz otrzyma dowolną ranę, może poczekać do 5 minut na sanitariusza lub medyka, albo od razu udać się do punktu opatrunkowego lub respa.

- Ranny gracz, może się sam podczołgać kilka metrów do najbliższej zasłony. Jeden żywy gracz może mu pomóc podczołgać się dalej. Jeśli pomocy udziela 2 graczy, mogą oni wziąć rannego pod pachy i normalnie pójść z nim w inne miejsce (nie mogą wtedy prowadzić ognia).

- Sanitariusze powinni we własnym zakresie zorganizować sobie jakieś ładownice albo małe torby na bandaże. Ewentualnie mogą też je chować po kieszeniach. Medycy na miejscu dostaną całe wyposażenie.

Punkty opatrunkowe:

- Dowódca może zarządzić, że jeden z kontrolowanych przez frakcje punktów, będzie działał jako punkt opatrunkowy. Poza normalnymi zasadami punktów w terenie gry, gracze danej strony mogą się tam udać, by uleczyć swoje rany lub wrócić do gry, poprzez odczekanie określonego czasu. Liczba „łóżek” w punkcie będzie ograniczona. Jeśli chętnych do leczenia będzie więcej niż miejsc, Medyk ma prawo zdecydować kogo przyjąć a kogo odesłać.

- Punkt opatrunkowy działa, jeśli jest w nim umieszczona flaga z czerwonym krzyżem i przebywa tam co najmniej jeden medyk.

- Gracze leczący się tam zakładają czerwone szmaty i razie walki, nie biorą w niej udziału.

- Jeśli medyk zginie lub zostanie ranny, leczenie przerywa się do momentu, aż na punkcie ponownie nie będzie żywego medyka. Ranni w każdym momencie mogą pójść na normalnego respa.

- Jeśli punkt zostanie zdobyty, punkt opatrunkowy natychmiast przestaje działać i wszyscy leczący się gracze muszą udać się na respa i powrócić do gry na normalnych zasadach.

Resp:

- Martwi gracze w respie wracającą do gry po określonym czasie, zależnym od funkcji (niektóre osoby będą szybciej wracać do gry niż inne).  Na respie będzie wywieszona kartka.

- Resp jest osobnym punktem, znajdującym się w promieniu kilkuset metrów od sztabu, ale nie może być zdobyty ani zaatakowany przez wrogą frakcję.

SAPERZY:

- Mogą rozstawiać i rozbrajać miny naciągowe.

- Mogą rozciągać i przecinać druty kolczaste (sznurek jutowy).

- Mogą rozstawiać i aktywować ładunki wybuchowe.

Miny:

- Po aktywacji miny, giną wszystkie osoby w promieniu 5 metrów od niej, niezależnie od tego po której jest się stronie i czy jest się za jakąś osłoną. Osoba która aktywowała minę ma obowiązek zabrać ją wraz z zapalnikiem na swojego respa.

- Tylko Saper może rozbroić minę nie aktywując jej. Reszta osób może ją rozbroić wchodząc w nią. Zakaz strzelania czy rzucania patyków.

Druty kolczaste:

- Rozwieszony sznurek jutowy służy jako drut kolczasty.

- Saper może przeciąć drut nożycami, a także go rozciągnąć. 

- Nie można przechodzić przez drut kolczasty. 

Ładunki wybuchowe:

- Saper może obok flagi na punkcie rozstawić ładunki wybuchowe. Potrzebuje do tego pisemnego rozkazu ze sztabu.

- Wysadzony punkt jest wyłączony z gry na określony czas.  

- Ładunki wybuchowe będą bardzo ograniczone w czasie gry. Będą przenoszone tylko i wyłącznie w skrzyniach, z których saper będzie mógł je wyciągnąć dopiero na punkcie który ma zamiar zaminować.

Saperzy we własnym zakresie powinni zabrać nóż i nożyce do cięcia drutu (mogą być sekatory, ale w żadnym razie zwykłe nożyczki). Resztę wyposażenie dostaną na miejscu.

SYSTEM LOGISTYCZNY

Podczas gry, obowiązywać będzie system logistyczny. To oznacza, że duża część wyposażenia będzie znajdować się w magazynie w sztabie. Będą to następujące rzeczy:

- Granaty

- Bandaże

- Miny

- Drut kolczasty (sznurek jutowy)

- Ładunki wybuchowe

- Morfina

- Zasypki

- Kulki:

            - 0.25g od G&G

            - 0.30g od BLS

            - Własne snajperów i broni powyżej 470 fps.

            - Plus nieco 0.20 do pistoletów.

Zasoby frakcji przebywać będą w sztabie i na front będą szły w skrzyniach. Za wyjątkiem kulek, całe wyposażenie przenoszone będzie w małych drewnianych skrzyniach znanych z ASH „Linia Arpada”. Kulki transportowane będą w lekkich stalowych skrzynkach amunicyjnych.

Skrzynie i przenoszone w nich wyposażenie, w momencie opuszczenia sztabu, tracą przynależność do konkretnej frakcji i każdy gracz w grze może z nich korzystać na tych samych zasadach:

- Tylko żywi gracze mogą nosić skrzynie (zarówno pełne jak i puste), a także się z nich doładowywać.

- Ze skrzyń można się doładować tylko i włącznie kiedy te leżą na dowolnym z punktów (w promieniu 5 metrów od flagi).

- Do skrzyń nie wolno przerzucać rzeczy z innych skrzyń albo własnego posiadanego wyposażenia.

- Snajperzy i gracze z bronią powyżej 470 fps, mogą używać własnych kulek, odsypanych przed grą do woreczków strunowych, podpisanych i dorzuconych na odprawie do zasobów frakcji.

Inne:

- Na każdym punkcie będzie pozostawiona woda do picia.

- Niestety nie będzie możliwości nocowania na terenie.

- Pirotechnika TYLKO w postaci granatów grochowych na bazie petard maksymalnie K206. Granaty będą dorzucone na początku gry do zasobów frakcji.

 

Zapraszam Serdecznie ;)  

Edited by XrayPl
Link to post
Share on other sites

Już otrzymuję pierwsze zgłoszenia. Przypominam jednak, że do tabelki, GRACZE SIĘ SAMI WPISUJĄ. Jedynym wyjątkiem są sekcje dowódcze i sztab. Jeśli ktoś wyślę zgłoszenie ale się nie wpisze, to sam go dodam na pierwsze wolne miejsce. Jeśli zgłosi się na zajętą funkcję, to wtedy zostanie wpisany w dodatkowych miejscach dla strzelców poniżej listy.

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Do deadlinu zostało kilka dni, a my mamy tylko 20 osób.

Ogólnie miałem nadzieję, że jeśli zabraknie trochę osób to i tak zorganizuje grę, ale krótszą i na prostszych zasadach. Niestety na ten moment, za mało jest osób i na to.

Jeśli zatem do 17 lipca nie zgłosi się przynajmniej 30-kilka osób (przede wszystkim ruskich) to gra się nie odbędzie. Nie będę też próbował jej powtarzać w innym terminie. Kampania Węgierska skróci się o jedną grę a za rok zrobimy ostatnią - Budapeszt (planuje ją na luty/marzec)

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 godzin temu, Kolba_DK napisał:

Mam nadzieję, że moje zgłoszenie poszło... Bo już dawno się wpisywałem

Tak, doszło. Tabelka z zapisanymi jest aktualna

Edited by XrayPl
Link to post
Share on other sites

Na ten moment mamy 26 osób (20 po stronie Osi i 6 po stronie RKKA). 

Jestem bardzo zaskoczony tak słabą frekwencją radziecką przy stosunkowo sporej liczbie Niemców. 

Czekam jeszcze do końca jutrzejszego dnia z decyzją o tym czy gra się odbędzie.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to (GRA ODWOŁANA) ASH "Operacja Balatońska" 28/08/2021 Czarna Struga k. Warszawy

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...