Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

R28 to typowy Colt 1911 a r501 to wersja 2011 czyli Hi-capa. Hi-capa ma szerokie magazynki, więcej gazu wchodzi i nie musisz się martwić, że braknie go na wystrzelenie wszystkich kulek w magu. Colt 1911 jest praktycznie poza okładzinami cały metalowy a Hi-capa ma polimerowy chwyt i osłonę spustu. Mechanicznie repliki są bliźniaczo podobne, często części są wymienne. Osobiście gdybym miał kupić coś w tym stylu to zainwestowałbym w KJW bo ich hi-capy mają lepsze materiały. Np niektóre elemęty mechanizmu spustowego są stalowe a nie ze znalu, czy aluminium co przekłada się na wytrzymałość i bezawaryjność. Zastanowiłbym się też nad firmą SRC. Podobno też robią repliki z lepszych materiałów. Niektóre ich nowsze pistolety też miały mocne stalowe bebechy ( może nie wszystkie , ale te narażone na największy stres). Obadaj recki na YT , poczytaj fora. Colty 1911 z uwagi na cienkie magi tylko warto brać w co2 , które jest czasami kłopotliwe... Miałem 1 replikę na co2 i się wyleczyłem ;) .

Link to post
Share on other sites

To ja jeszcze dodam od siebie 3 grosze:

1. Replik SRC nie polecałbym tylko z jednego względu - patrząc po magazynkach jest to standard WE. Jednak do Colta w standardzie TM łatwiej dobrać części tuningowe, jest większy wybór magazynków (różni producenci robią magazynki w tym standardzie).

2. Generalnie znacznie bardziej bym polecał R501 - opinie o nim są całkiem niezłe + to Hi-Capa w standardzie TM, więc będziesz mógł sobie ją po troszku usprawniać. R28 tragiczny nie jest, ale szału też nie ma. Ta replika działa, ale do wysokiej jakości jej daleeeeko. No i standardowe magazynki do R28 to tragedia - trzeba doinwestować w magazynki TM lub Golden Eagle, albo bawić się w wymianę uszczelek, bo na pewno zaczną puszczać gaz prędzej czy później.

3. Tak jak kolega wyżej - nie polecam CO2, przynajmniej nie jeżeli chodzi o Army. Miałem replikę na CO2 i przez moc gazu się dosłownie rozsypywała przy strzelaniu. Niektóre wersje R28 przyjmą magazynki CO2, ale nie polecam testować, no chyba, że jest tak zimno, że green gas nie wyrabia, to wtedy ewentualnie.

Generalnie i R501 i R28 to standard TM, więc z bebechami nie będziesz miał problemu - nawet jak coś się posypie to stosunkowo łatwo znajdziesz część zamienną.

Link to post
Share on other sites

No army to też nie do końca jest standard TM. Kjw prędzej, na zagranicznych forach kjw jest nazywane pieszczotliwie metalowym MARUI nie bez powodu. Novrich'owskie hi-capy to też zlepek kilku modeli kjw-wrecz jestem na 100proc pewien, że są budowane na częściach kjw . Army niestety nie robi dokładnych klonów i niektóre części wymagają dopasowania. Samo dolne body od coltów army jest cieńsze niż innych coltów (jak TM czy Kjw), przez to i magazynki są cieńsze. Gdzieś na artykułach była ogarniania replika colta army i np magazynki od kjw były dla niej za szerokie, tak mi się coś kojarzy , że nie mieściły się do gniazda armiaka ( tu warto samemu zweryfikować czy się nie mylę). Kolejna sprawa to jakość stopów army. Co prawda mam g36 army, które jest plastikowe, ale mechanizm spustowy jest metalowy. Niestety jakość tych komponentów jest wściekłe słaba. Spust , sear, i hammer jest do wymiany po kilku tys. kulek... U nas set do g36 gbb angel custom jest niedostępny (ok 60usd+kw) za to na ra-tech'owski set tych części to ok 340pln +2 tyg czekania. A wymiana na stalowe części to praktycznie konieczność w tej konstrukcji...

Na potwierdzenie przytoczę jeszcze magi g36 army . W środku też metalowe, co prawda ciężkie ale kruche stopy metali... Czyli w 1911/hi capie prawdopodobnie zamek też będzie stosunkowo ciężki względem np kjw. Przekłada się to na gazozernosc. Może i kop blowbacku będzie fajny ale przy 7-10st C pistolet będzie mało wydajny gazowo. W coltach army często przy co2 pęka tzw "barrel bushing" czy prowadnice sprężyny.

Gwinty w magach też będą przez to słabe i ludzie często używają w tych klamkach sylikonu technicznego do uszczelnień ... Poprostu stop jest kruchy i przez to problematyczny, przy konserwacji i serwisie wszystko wychodzi...

Szczerze wolałbym kupić chyba używane kjw w dobrym stanie (350-400pln) i mieć święty spokój. Btw nawet wersje na green gaz przystosowane są do CO2. Więc jakbyś jednak miał fanaberię to spokojnie i na tym gazie pojedzie. 

Jeszcze jedno, nowrich też się reklamuje, że jego hi-capy mają stalowe elementy spustu... Bo są takie same jak w kjw... Bodaj z wersji kjw kp06. 

Warto pomyśleć nie?

Edited by sjzmisiek
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...