Seph Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago Dobra, to kilka uwag z mojej strony tak na dobry początek. On 3/19/2023 at 9:04 PM, wish said: W skrzyniach będą popakowane -15 paczek po 1000 kulek, 15 łusek, 10 bandaży Jakie będą dostępne wagomiary kulek? Fajnie by było wiedzieć przed czasem, żeby ewentualnie trochę dopasować replikę do nich. Chyba, że te "kulki" to są bileciki i mamy mieć własne kulki? On 3/19/2023 at 9:04 PM, wish said: Gdy w punkcie (przy skrzyni lub zegarze) stoi już flaga drużyny przeciwnej, najpierw należy zdjąć flagę przeciwnika, dopiero potem można postawić własną. Czas zdjęcia flagi to 2min. W przypadku gdy gracz zginie podczas zdejmowania flagi na miejscu zostaje flaga przeciwnika. Jeśli zdążył zdjąć flagę, ale nie postawił swojej punkt zostaje bez kontroli. Wyjątkiem jest punkt z zegarem, ze względu na brak możliwości zatrzymania zegara, tam flaga musi stać zawsze. Więc gdy nie uda się dokończyć procesu zdobywania, nawet pod udanym zdjęciu zostaje flaga drużyny przeciwnej. Należy postawić ją offgamewo. Dodatkowa zasada, która tylko komplikuje i wydłuża i tak długą listę nowych zasad. Moim zdaniem zupełnie niepotrzebna. Skoro zasady punktu z zegarem i tak są inne niż reszty punktów i dotyczą wszystkich graczy, a nie tylko saperów, to po co utrzymywać element zdejmowania flagi? Zróbmy po prostu sam capture i jeżeli te 3min to za krótko, to najzwyczajniej przedłużmy to do 5min czy ile tam pasuje. Dodam też przy okazji, że zdobywanie punktu poprzez trzymanie skrzyni dwoma rękoma przez 3-5min to średni pomysł, tak długa kontrola nad punktem i tak efektywnie oznacza panowanie nad terenem więc po co siedzieć z rękoma na tej skrzyni? Imo starczy postawić swoją flagę i zacząć wtedy liczyć czas, a jak czas się skończy to strącić flagę przeciwnika. On 3/19/2023 at 9:04 PM, wish said: W bazie każdej drużyny będzie znajdowała się skrzynia z teczkami/dokumentami. Po zdobyciu bazy dowolny gracz może przejąć teczkę i przenieść ją do swojej HQ. Możliwe 1 przejęcie teczki na godzinę. Ok, co jeżeli gracz niosący te dokumenty zginie? Czy całe zadanie jest wykonane w momencie wyjęcie dokumentów z skrzyni? Nie trzeba ich donieść do swojej bazy? Co oznacza zdobycie bazy? On 3/19/2023 at 9:04 PM, wish said: Będą w bunkrach, można zabrać stoliki krzesełka, żeby stworzyć klimat. Zakaz strzelania do i z bunkra. Przed bazą będzie wyznaczona strefa, do której i z której nie będzie można strzelać. To się łączy też z ostatnim punktem ale... Dokumenty będą w strefie gdzie nie można strzelać? Bo trochę tak to rozumiem. Jeżeli tak, to trochę dziwne, bo co druga drużyna wejdzie w strefę bez strzelania i sobie weźmie doku? Można wtedy robić walkę wręcz chociaż? Nwm... Wydaje się dziwne. Jeżeli jednak doku są w miejscu gdzie można strzelać, to nvm. No i na koniec o saperach. Z tego co widzę, to saperzy nie mają tutaj za bardzo żadnych saperskich zadań. Rozbrajanie pola minowego to jedyne, które ma jakiś większy sens, bo nawet z tym drutem to jeżeli sapera akurat nie ma pod ręką, to lepiej poświęcić jedną osobę niż go sprowadzać. Wg. tych zasad, to saper jest bardziej gońcem albo logistykiem. Nie wiem czy ciągłe bieganie między punktami i trzymanie rąk na skrzynkach określiłbym jako "dużo do roboty" jest to raczej nudne i męczące i przede wszystkim niezbyt saperskie. Saper powinien właśnie stawiać pola minowe, zasieki, jakieś fortyfikacje szybkie jak będzie okazja. U nas jest np. @Joachim, który ma za sobą szkolenia saperskie z reko i pokuszę się o stwierdzenie, że zna się lepiej od losowego hansa na ogarnięciu dobrej pozycji na miny itd. Koniec końców niech wypowiedzą się saperzy ale imo bieganie w kółko jest niezbyt ciekawym zadaniem. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted 3 hours ago Report Share Posted 3 hours ago 15 godzin temu, wish napisał: Tak, na pole minowe można wejść. Na polu minowym będzie mina, jak na nią wleziesz to wybuchasz + wszyscy inni gracze na polu. Jednakże jako że na przestrzeni 400m2 będzie jedna mina, ciężko będzie na nią trafić, więc żeby zwiększyć ryzyko zginięcia na polu, wprowadziłem zasadę z krzyczeniem do graczy na polu. Więc wchodzisz na własne ryzyko. Wishu, mi się to wciąż nie klei z zasadami działania pola minowego. W rzeczywistości można je sforsować dwojako - na pałę (uda się albo i nie), albo poprzez wytyczenie przez saperów bezpiecznej ścieżki. Zwykle wojskowi stosują się do tej drugiej reguły, i tak też było na większości gier. Zatem nie lepiej trzymać się już utartej zasady, że nie ma łażenia przez pole minowe, chyba, że saperzy wyznaczą ścieżkę? Bo zasady, które proponujesz mnożą kolejne pytania: Co w sytuacji kiedy na polu minowym będzie kilku graczy i zostaną spostrzeżeni przez stronę przeciwną? Wybuchają wszyscy? A co jeżeli będzie na polu minowym kilku graczy, ale dostrzeżony zostanie tylko jeden? Wybuchają wszyscy czy tylko ten dostrzeżony gracz? Quote Link to post Share on other sites
MisqGrzywa Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago Z punktu widzenia sapera wydaje mi się wszystko jasne. Jednak: 1. jeśli chodzi o działanie pola minowego, to przyznał bym racje Dominikowi. Nie wchodzisz bez sapera i tyle. A że mina jest jedna, to saper może sie sporo naszukać żeby zlikwidować pole, więc fajnie by to grało. 2. Przejmowanie można by faktycznie ujednolicić w mechanice. Punkt z zegarem i ze skrzynią, przejąłeś - ściągasz flagę przeciwnika i stawiasz swoją. Nie zdążyłeś - zostaje flaga przeciwnika. Wiem że mechanika „zdejmowania” flagi przez określony czas miała być tą z BFa, ale tu nie będzie odradzania się, więc można to chyba uprościć. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.