Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BDW: "Linia Mareth 1943" - Pstrokonie k. Zduńskiej Woli, 24 czerwca 2023 r.


Recommended Posts

1507050669_LiniaMareth1943-Pstrokonie.thumb.jpg.cd9808b615fc498083954ae7a301568e.jpg

(…) Była to linia starych francuskich blokhauzów, zupełnie nieprzystosowanych do współczesnego pola walki…
                                                                                                                                                      marszałek Erwin Rommel o Linii Mareth


Dowództwo Operacji Połączonych zaprasza na ostatnią grę z cyklu Bitwy Drugiej Wojny Światowej. Tym razem wracamy do Afryki Północnej!

Po klęsce pod El-Alamein i operacji Torch wojska Osi znalazły się w potrzasku. Niemcy i Włosi nie zamierzali jednak oddać Tunezji bez walki. Kto poradzi sobie lepiej w pojedynku na pustyni? Czy Afrika Korps uda się zatrzymać rozpędzonych Brytyjczyków? Czy uda się przebić przez pozycje świeżo przybyłych pod Sidi Bou Zid Amerykanów? Jeżeli chcesz się tego dowiedzieć - ta gra jest właśnie dla Ciebie!
Nie przejmuj się brakiem historycznego umundurowania czy wyposażenia - mamy na to rozwiązanie. Nie jest to rekonstrukcja historyczna ani mil-sim. Stawiamy na dobrą zabawę w miłej atmosferze.

FORMALNOŚCI:
Miejsce: Pstrokonie k. Zduńskiej Woli (parking):
https://www.google.pl/maps/dir//51.5289704,18.8625176/@51.5314056,18.860748,977m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e3?entry=ttu
Data: 24 czerwca 2023 r. (sobota)
Czas: 14-21, start: godz. 15.
Wiek: min. 18 lat (niepełnoletni weterani "Bzury 1939" będą mile widziani).
Wpisowe: 30 PLN/os., płatne przy rejestracji (na wodę i amunicję)
UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 9 czerwca zbierze się minimum 30 graczy w zbalansowanych stronach.
Zapisy: wyłącznie na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl, wg wzoru: ksywka, strona, oddział, funkcja.
Funkcje do obsadzenia: dowódca, radiooperator, sanitariusz, saper, snajper, kaemista.
Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nosacz_PL, Włosi, sanitariusz.


MECHANIKA GRY:
A. Ograniczenia co do replik i ich mocy:
1. Repliki będą chronowane wg zasady "cross-check" - strona aliancka przechronuje Oś i vice versa..
2. Limity FPS:    
360 - pistolety maszynowe i strzelby;
450 - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne i szturmowe;
500 - karabiny wsparcia i snajperskie.
2. Repliki niehistoryczne grają jako karabiny samopowtarzalne i strzelają wyłącznie ogniem pojedynczym. Replika taka musi być zamaskowana i wyposażona w magazynek low-cap.

B. Amunicja
1. Amunicja zostaje zapewniona przez organizatora (kulki biodegradowalne 0.25, 0,30, 0,36 - gramy w lesie, szanujemy przyrodę). Gracze ładują magazynki dopiero po wydaniu im skrzyni głównej.
2. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:
    a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek;
    b) karabiny samopowtarzalne, szturmowe, pistolety maszynowe – 200 kulek;
    c) KM – 300 kulek w magazynku + 300 w skrzynce amunicyjnego;
    d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego).
3. Amunicja dla strony znajduje się w Skrzyniach Głównych (SG) w sztabach.
    a) na front amunicja może zostać dostarczona jedynie w Skrzynce Transportowej (ST), która jest na wyposażeniu każdego oddziału.
     b) Nie ma doładowania na respach!
    c) ST może otworzyć wyłącznie funkcyjny (d-ca, RTO, sanitariusz, saper, snajper, kaemista).
4. SG jest nieruchoma i nie może zostać przechwycona przez przeciwnika. ST – może. W przypadku zdobycia nieprzyjacielskiej ST zostawiamy ją tam, gdzie ją przechwyciliśmy. Zdobytą amunicję należy wyjąć i włożyć do własnej ST. Nie można wynieść zdobytej amunicji luzem.

C. Pirotechnika: Nie tym razem. Dymy – tylko na piachu.

D. Broń biała, cicha śmierć i wezwania do poddania się: Tak, działają.

E. Zasady powrotu do gry:
1. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".
2. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze zostaną przeszkoleni w zakresie udzielania pomocy i postępowania z określonym typem ran. Weterani gier Marka wiedzą czego się spodziewać.
3. Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.
4. W grze są stałe punkty powrotu do gry oznaczone flagami Czerwonego Krzyża.
5. Wyjścia z respa co 10 minut po każdej pełnej godzinie (np. 9:10, 9:20, itd.) lub po zebraniu 5 graczy.

F. Saperzy i przeszkody inżynieryjne
Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach oraz stawiania zasłon dymnych oraz wysadzania określonych obiektów. Zostaną przeszkoleni.
1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów
2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów.

G. Łączność:
1. Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. Częstotliwości do zaprogramowania radiostacji zostaną podane później.
2. W każdym oddziale znajduje się radiooperator (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma łączności), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie).
3. Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności między swoimi oddziałami. Strony tym razem będą mogły się nawzajem podsłuchiwać.

H. Snajperzy i karabiny maszynowe:
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą.
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny).

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

Oś:
1. Niemcy: stylizacja głównie na Afrika Korps: piaskowe/oliwkowe spodnie, koszule, feldmycki, hełmy, zielone mundury WH
Mundury SS i parki maskujące zostają w domu.

2. Włosi: piaskowe koszule, spodnie, szorty, włoskie czapki i hełmy, furażerki, hełmy korkowe/tropikalne.

Alianci:
1. Brytyjczycy: stylizacja na 8 Armię: piaskowe koszule, spodnie, szorty, swetry, battledressy. Na głowę hełmy, berety, komforterki.
Denisony tym razem zostają w domu.

2. Amerykanie: stylizacja głównie na piechotę. Jak ktoś nie ma munduru piechoty przejdzie mundur spadochroniarza.

SYSTEM BARETKOWY: Tak, jako część cyklu "Bitwy Drugiej Wojny Światowej" zalicza się do starania się o baretkę 1939-1945 Star.

Grę zaczynamy po południu żeby uczestnicy mieli czas na dotarcie i żeby temperatura nieco zelżała. Z uwagi na fakt, że ciemno będzie dopiero koło 22 (już po grze), tym razem nie ma potrzeby montowania markerów wystrzału.

No i to by było chyba na tyle (póki co). Zapraszam do zabawy.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

18 godzin temu, małpetti napisał:

Cieszę się, że w końcu jakaś gra wykorzysta bardzo późny zmierzch, który jest o tej porze :) 

Jak ustalimy stronę, to na pewno polecą zgłoszenia! 

Wnioski z "Krety 1941". ;) Czekam zatem na zgłoszenie.

Póki co Oś (a właściwie Niemcy) mają przewagę 6:2.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 1:

1. Mamy już 18 zapisanych graczy (10:8 na korzyść Osi).

2. Z uwagi na fakt, że nie spodziewam się nawału graczy we włoskiej stylizacji utworzymy dwa oddziały niemieckie.

3. W związku z powyższym sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Są: dowódca, saper, snajper.
Wakaty: radiooperator, sanitariusz, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Są: saper.
Wakaty: dowódca, radiooperator, sanitariusz, snajper, kaemista, amunicyjny.

c) Niemcy 1:
Są: dowódca, radiooperator, saper, kaemista, amunicyjny.
Wakaty: sanitariusz, snajper.

d) Niemcy 2:
Są: dowódca, saper.
Wakaty: radiooperator, sanitariusz, snajper, kaemista, amunicyjny.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Komunikat HQ nr 2:

1. Mamy zapisanych 23 graczy (13: 10 na korzyść Osi).

2. Z uwagi na to, że zarówno z jednej jak i drugiej strony saperzy będą mieli co robić, wprowadzamy w oddziałach dwuosobowe patrole saperskie.

3. W związku z powyższym sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Są: dowódca, saper 1, snajper.
Wakaty: radiooperator, sanitariusz, saper 2, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Są: saper 1.
Wakaty: dowódca, radiooperator, sanitariusz, saper 2, snajper, kaemista, amunicyjny.

c) Niemcy 1:
Są: dowódca, radiooperator, saperzy, kaemista, amunicyjny.
Wakaty: sanitariusz, snajper.

d) Niemcy 2:
Są: dowódca,
Wakaty: radiooperator, sanitariusz, saperzy, snajper, kaemista, amunicyjny.

4. Pojawiło się pytanie dot. traktowania Brenów - Breny, tak jak BAR-y i StG zaliczam do grupy karabinów szturmowych.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Komunikat HQ nr 3:

1. Mamy zapisanych 38 graczy (po 19 graczy na stronę).

2. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Są: dowódca, sanitariusz, saperzy, snajper.
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Są: radiooperator, sanitariusz, saperzy.
Wakaty: dowódca, snajper, kaemista, amunicyjny.

c) Niemcy 1:
Są: dowódca, radiooperator, saperzy, kaemista, amunicyjny.
Wakaty: sanitariusz, snajper.

d) Niemcy 2:
Są: dowódca, saper 1
Wakaty: radiooperator, sanitariusz, saper 2, snajper, kaemista, amunicyjny.

3. Kwestia erkaemów
W celu zbalansowania rozgrywki wrócimy do zaliczania erkaemów do klasy KM. Oznacza to, że zarówno MG-42, jak też BAR, Bren, Zbrojovka, DP, Lewis, etc. będą mogły strzelać z pozycji leżąc lub z podparcia. Do zasilenia KM w amunicję potrzebny będzie amunicyjny.

4. Rycie w ziemi
Kto będzie miał ochotę poryć w ziemi i ponapełniać worki piachem na Linii Mareth (Niemcy i Włosi) oraz na pozycjach amerykańskich na wzgórzach Faid będzie mile widziany. Wory zapewnimy, postaramy się też o konkretne łopaty, ale weźcie też saperki. Chciałbym by obie strony miały przynajmniej dwie godziny na przygotowanie i ufortyfikowanie swoich pozycji. Harmonogram godzinowy rozgrywki podam w późniejszym terminie.

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Domin007 napisał:

3. Kwestia erkaemów
W celu zbalansowania rozgrywki wrócimy do zaliczania erkaemów do klasy KM. Oznacza to, że zarówno MG-42, jak też BAR, Bren, Zbrojovka, DP, Lewis, etc. będą mogły strzelać z pozycji leżąc lub z podparcia. Do zasilenia KM w amunicję potrzebny będzie amunicyjny.

Spytam trochę o dosyć kontrowersyjną zmianę ale zapytam dla jasności:
1. Czy zmiana będzie dotyczyć też limitów mocowych i amunicyjnych? 
2. Czy w takim wypadku jedyne repliki mogące wesoło strzelać full-auto z biodra przy 450fps to STG?

Link to post
Share on other sites
Cytat

3. Kwestia erkaemów
W celu zbalansowania rozgrywki wrócimy do zaliczania erkaemów do klasy KM. Oznacza to, że zarówno MG-42, jak też BAR, Bren, Zbrojovka, DP, Lewis, etc. będą mogły strzelać z pozycji leżąc lub z podparcia. Do zasilenia KM w amunicję potrzebny będzie amunicyjny.

Z całym szacunkiem Dominiku, ale bardziej logicznym i historycznym jest pozwolić, aby mg-schutze miał możliwość strzelania z biodra, niż zabieranie takiej możliwości automatic riflemanowi z US army. Nie kastrujmy i tak bardzo rzadko występującej broni wsparcia po stronie aliantów... Niemniej jednak, to tylko moja sugestia i nie mam zamiaru kwestionować twojej decyzji.

Co do kopania, spróbujemy się jakoś zorganizować :).

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Guzol1 napisał:

Spytam trochę o dosyć kontrowersyjną zmianę ale zapytam dla jasności:
1. Czy zmiana będzie dotyczyć też limitów mocowych i amunicyjnych? 
2. Czy w takim wypadku jedyne repliki mogące wesoło strzelać full-auto z biodra przy 450fps to STG?

Ad. 1: Tak, zmiana oznacza, że BAR-y, Breny, Zbrojovki, etc. mają kosztem zmniejszonej mobilności zwiększoną moc i zapas amunicji - tak jak klasa KM.

Ad. 2: Na to wygląda, ale patrząc na nasycenie Mauserami strony niemieckiej liczę na zachowanie balansu. Nikt za przyjazd z StG nie wyleci, ale historycznie tej broni w Afryce Północnej nie było.

Godzinę temu, Wade1051 napisał:

Z całym szacunkiem Dominiku, ale bardziej logicznym i historycznym jest pozwolić, aby mg-schutze miał możliwość strzelania z biodra, niż zabieranie takiej możliwości automatic riflemanowi z US army. Nie kastrujmy i tak bardzo rzadko występującej broni wsparcia po stronie aliantów... Niemniej jednak, to tylko moja sugestia i nie mam zamiaru kwestionować twojej decyzji.

Co do kopania, spróbujemy się jakoś zorganizować :).

Panie Dareczku, strzelanie z biodra jest dla amerykańskich riflemenów z Thompsonami. Dla Pana mamy zaleganie z BAR-em w krzakach z amunicyjnym. ;)
A na poważnie, to niestety, ale kaemy strzelające z biodra to jest gamechanger, zwłaszcza przeciwko czterotaktom. Skoro u Niemców jest sporo Mauserów, a u Aliantów nie ma broni wsparcia z prawdziwego zdarzenia (poza MG Vlada i Wisha oraz Browningiem Thompsona) to według mnie uczciwie będzie zrównać - na tej grze - BAR-y i Breny z MG-42.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 4:

1. Mamy zapisanych 43 graczy (po 24:19 dla Osi). Alianci, a zwłaszcza Brytyjczycy muszą się mocno podciągnąć.

2. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Są: dowódca, sanitariusz, saperzy, snajper.
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Są: radiooperator, sanitariusz, saperzy, kaemista.
Wakaty: dowódca, snajper, amunicyjny.

c) Niemcy 1:
Są: dowódca, radiooperator, sanitariusz, saperzy, snajper, kaemista, amunicyjny.
Wakaty: brak.

d) Niemcy 2:
Są: dowódca, radiooperator, saper 1.
Wakaty: saper 2, sanitariusz, snajper, kaemista, amunicyjny.

3. Dopóki nie wyrównają się stany liczbowe do Niemców mogę przyjąć jeszcze jednego gracza. Włochów przygarniam bez ograniczeń. ;)

4. Kwestia umocnień

a) Organizacja wzniesie stałe fortyfikacje na Linii Mareth.

b) Dodatkowo zapewnimy ok. 70 worków na piasek (dla obu stron - nie zabierajcie tych poliestrowych białych, nie wyglądają zbyt dobrze). Ich wypełnieniem, jak też tworzeniem fortyfikacji polowych (zarówno na pozycjach Osi, jak też alianckich) zajmą się sami gracze.

c) Pola minowe postawić będą mogli tylko saperzy - zapewnimy miny. Co prawda nie będą wydawały dźwięków, ale trzeba będzie przez pole minowe wytyczyć ścieżkę.

d) Zasieki - strony we własnym zakresie ogarniają sobie sznurek jutowy i paliki do stawiania zasieków (mogą to być grube gałęzie). Nie ma przywiązywania "drutu" do drzew czy krzaków.

5. Graczy niemieckich zachęcam do ogarnięcia sobie stylizacji na Afrika Korps. To będzie czerwiec, ciepło, weterani "Krety 1941" pamiętają jak było. Tropikalne mundury są o niebo wygodniejsze od wełniaków (choć jak mawia @KubaJozefek "sukno jest całoroczne"). 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 Komunikat HQ nr 5:

1. Mamy zapisanych 49 graczy (po 27 + 2 w rezerwie :22 dla Osi). Alianci muszą się mocno podciągnąć.

2. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Wakaty: snajper, amunicyjny.

c) Niemcy 1:
Wakaty: brak.

d) Niemcy 2:
Wakaty: saper 2, snajper, kaemista, amunicyjny.

3. Dopóki nie wyrównają się stany liczbowe zapisy do Osi są wstrzymane.

4. Oznaczenie wyłączonego z walki - tradycyjnie czerwona szmata rozmiarów umożliwiających jednoznaczną identyfikację rannego (stringi dziewczyny nie przejdą). Będę sprawdzał przy rejestracji czy WSZYSCY mają szmaty, a jeżeli ktoś nie będzie miał to nie zagra dopóki się w taką nie zaopatrzy. Na każdej imprezie znajdzie się gagatek bez szmaty i potem są kwasy, czas z tym skończyć.

5. Stanowczo zalecam ochronę zębów. Weźcie szczęki bokserskie/maski - to w Waszym interesie.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 6:

1. Mamy zapisanych 59 graczy (31:28 dla Osi).

2. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Wakaty: amunicyjny.

c) Oś 1:
Wakaty: brak.

d) Oś 2:
Wakaty: saper 2, kaemista, amunicyjny.

3. W związku z akceptowalną różnicą w liczebności, zapisy do wszystkich frakcji znów są otwarte. Preferowani Brytyjczycy.

4. WSZYSCY mają mieć czerwone szmaty do oznaczania rannego. Szmata ma mieć wielkość pozwalającą na jednoznaczną identyfikację. Może być (a nawet jest preferowana) pomarańczowa kamizelka odblaskowa. Jeżeli ktoś nie będzie miał oznaczenia rannego, to nie zagra dopóki się w takowe nie zaopatrzy. Na każdej imprezie znajdzie się gagatek bez szmaty i potem są kwasy, czas z tym skończyć.

5. Stanowczo zalecam ochronę zębów. Weźcie szczęki bokserskie/maski - to w Waszym własnym interesie.

 

Link to post
Share on other sites

1434526800_Mapadojazdowa.thumb.jpg.b7001e3ff9827ecc5de2344f19bf7f45.jpg

Komunikat HQ nr 7:

1. Mamy zapisanych 65 graczy (35:30 na korzyść Osi).

2. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Wakaty: amunicyjny (i kilku strzelców).

c) Oś 1:
Wakaty: sanitariusz.

d) Oś 2:
Wakaty: kaemista, amunicyjny.

Przypominam, że jeżeli nie znajdą się chętni do gry jako funkcyjni to oddział będzie ich pozbawiony. Nie macie sanitariusza? Trudno, wykrwawiacie się w polu przez 5 minut i dopiero potem idziecie do punktu powrotu do gry. Nie macie amunicyjnego? Trudno - kaemista będzie sam nosił sobie skrzynki z amunicją i latał po zapas do skrzynki transportowej.

3. WSZYSCY mają mieć czerwone szmaty, wielkości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację rannego. Może być (a nawet jest preferowana) pomarańczowa kamizelka odblaskowa. Żółta kamizelka odblaskowa też może być. Jeżeli ktoś nie będzie miał oznaczenia rannego, to nie zagra dopóki się w takowe nie zaopatrzy. Na każdej imprezie znajdzie się gagatek bez szmaty i potem są kwasy, czas z tym skończyć.

4. Stanowczo zalecam ochronę zębów. Weźcie szczęki bokserskie/maski - to w Waszym własnym interesie.

5. Wrzucam mapkę dojazdową. Parking jest tam gdzie zawsze, zaraz za krańcówką autobusową linii 153 (przystanek Pastuszków - gdyby ktoś chciał przyjechać komunikacją miejską). Natomiast miejsce zbiórki jest na początku pola gry. Tam też spotykamy się o godz. 14 na rejestrację, chronowanie i odprawę. Radzę się nie spóźnić i nie zapomnieć nic ze szpeju, bo do przejścia jest ok. 2km w jedną stronę.

6. Ze względu na bardzo duże zagrożenie pożarowe, nie będzie zabawy z dymami. Żadnej pirotechniki. Palaczy proszę o szczególną ostrożność przy zaspokajaniu nałogu.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 8:

1. PRZENOSIMY MIEJSCE GRY.
NOWE MIEJSCE TO PSTROKONIE KOŁO ZDUŃSKIEJ WOLI: https://www.google.pl/maps/dir//51.5289704,18.8625176/@51.5314056,18.860748,977m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e3?entry=ttu (parking)

Przepraszam za zmianę w tak krótkim czasie, ale w piątek dostałem informację z nadleśnictwa, że nasza zabawa na Wydmie Szwalnicha nie jest możliwa, ponieważ jest ona objęta ochroną w ramach programu "Natura 2000". Długo się zastanawialiśmy z Cortesem, co z tym zrobić i doszliśmy do wniosku, że nie jesteśmy w stanie zaakceptować ryzyka związanego z tym, że w połowie imprezy wpadnie do nas leśniczy i jak w starym dowcipie wyrzuci nas z lasu. Tym bardziej, że leśniczówka, jak stali bywalcy Mokrego Ługu wiedzą - jest 100 m od parkingu, a nadleśnictwo dysponowało miejscem, datą i godziną naszej gry.

Wiemy, że "przeprowadzka" nie spodoba się Podkarpaciu (godzina jazdy dłużej) i Warszawce, ale myślę, że Łódź, Poznań i Wrocław będą zadowolone. Dla Krakowa i Gdańska to chyba bez znaczenia. Jeżeli w związku z powyższym ktoś odpada, proszę o wiadomość na PW lub pocztą elektroniczną.

1008244178_Dojazdwka.thumb.png.db0db18f2e7258ac494d34bc1d1857b5.png

2. Mamy na liście zapisanych 67 graczy (37:30 na korzyść Osi).

3. Zapisy do Osi i oddziału amerykańskiego są wstrzymane do odwołania. Otwarte są zapisy jedynie do oddziału brytyjskiego.

4. Sytuacja w etatach przedstawia się następująco:

a) Amerykanie:
Wakaty: radiooperator, kaemista, amunicyjny.

b) Brytyjczycy:
Wakaty: amunicyjny (i kilku strzelców).

c) Oś 1:
Wakaty: sanitariusz.

d) Oś 2:
Wakaty: kaemista, amunicyjny.

Przypominam, że jeżeli nie znajdą się chętni do gry jako funkcyjni to oddział będzie ich pozbawiony. Nie macie sanitariusza? Trudno, wykrwawiacie się w polu przez 5 minut i dopiero potem idziecie do punktu powrotu do gry. Nie macie amunicyjnego? Trudno - kaemista będzie sam nosił sobie skrzynki z amunicją i latał po zapas do skrzynki transportowej.

5. WSZYSCY mają mieć czerwone szmaty, wielkości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację rannego. Jeżeli ktoś nie będzie miał oznaczenia rannego, to nie zagra dopóki się w takowe nie zaopatrzy. Na każdej imprezie znajdzie się gagatek bez szmaty i potem są kwasy, czas z tym skończyć.

6. Stanowczo zalecam ochronę zębów. Weźcie szczęki bokserskie/maski - to w Waszym własnym interesie.

7. Jeżeli warunki będą sprzyjające to rozważymy dopuszczenie użycia dymów na piachu.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to BDW: "Linia Mareth 1943" - Pstrokonie k. Zduńskiej Woli, 24 czerwca 2023 r.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...