Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 857
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A możesz podać parametry repliki (sprężyna, przełożenia, silnik). Chciałbym Ci pomóc ale szklaną kulę gdzieś zapodziałem :icon_smile:

 

Dokładnie, choć sterujące/y do spustu można dać włosowe/y ;)

Teoretycznie 1.5mm^2 daje się na 15A w praktyce modelarskie, niskooporowe w sylikonie są wstanie znieść 2x tyle ale przy ciągłym ogniu ze świnki na mocnej sprężynie sylikon robi się "luźny" i jeśli przewody gdzieś są wciśnięte na siłę to potrafi dojść do przebicia więc warto powiedzieć więcej tak jak GuloGulo prosi.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli planujesz tuning mocowy, to pakuj o jak największym przekroju, który wejdzie - nie sugeruj się AWG, tylko przekrojem "po polskiemu". Lepiej dać kable z większym przekrojem, bo kto wie, co Ci za jakiś czas wpadnie do głowy, a zapas który dadzą nie wpłynie jakoś specjalnie na minus. A więcej niż 2,5mm^2 chyba nie ma sensu wciskać.

 

A co do tego co napisałeś - gdybyś przeczytał wiki, to byś wiedział, że AWG16 ma mniejszy przekrój niż AWG15, więc jeśli masz dostęp do 15 i wejdą bez problemu w body, to pakuj AWG15.

 

AWG15 = 1,65mm^2

AWG16 = 1,31mm^2

Edited by glan_ik
Link to post
Share on other sites

Znaczy, ja właśnie sugerowałem się tymi polskimi oznaczeniami, gdzie podany jest 1,5mm^2 w tytule AWG15, a już w opisie jest podane AWG16. o.O

To jako kable sterujące brać te 0,5mm^2, a jako reszta okablowania dać 2,0mm^2 czy zostać przy 1,5mm^2? Pytam Was, bo Wy jesteście doświadczeni, a teoria z wikipedii mi na nic przydatna na tę chwilę. Ona mi nie powie, czy warto, czy nie warto. ^^

Link to post
Share on other sites

1,5 mm^2 w zupełności wystarczy, ale jak pisał glan_ik - nie zawadzi dać większych jeśli tylko Ci się zmieszczą. Kabel sygnałowy może być naprawdę cieniutki - to nie jest krytyczne.

A jeśli dasz AWG16 nic nie szkodzi też wytrzymają ale jak Ci wejdą AWG15 to jeszcze lepiej.

Ja miałem obawy bo weszły mi maks 1 mm^2 ale okazało się że też dają radę (M130, silnik h-t, zębatki 1:16)

Link to post
Share on other sites

I staraj się ich nie łamać, zachowuj kąty rozwarte, żeby nie dopuścić do zjawiska indukcji które lubi podgrzewać okolice i nie upychaj na siłę bo to proszenie się o uszkodzenie izolacji. 1.5mm^2 wytrzymują m150 na magnum w semi spokojnie ale przy serii lubią się już porządnie nagrzać. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie żeby szlifierką modelarską zrobić kanały technologiczne pod grubsze przewody tam gdzie niema naprężeń.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Będę pamiętać o Waszych wskazówkach. :icon_smile: Dzięki wielkie Panowie. Jak już zrobię Mośka pod swoją eRKę, to się pochwalę swoim dziełem.

 

EDIT: Jeszcze jedno, o czym zapomniałem! Do swoich dokładaliście płytkę drukowaną? Skąd taką można dorwać? I czy w ogóle ją dawać?

Edited by Ślepak
Link to post
Share on other sites

Ja wykorzystuję najprostszą, uniwersalną płytkę, bo mośki mostkuję. Koszt płytki to jakieś 2,5zł (20x20 otworów). Starczy na wieeeele mośków ;)

 

Przycinam do 3x3, pilnikiem poprawiam, więc niewiele więcej zajmuje niż mosiek na szerokość, a zawsze to ciut bezpieczniej i stabilniej. Wszystko zależy czy chcesz zrobić micro-mośka, czy nie masz za wiele doświadczenia w pająkach i wolisz zabetonować układ ;)

Link to post
Share on other sites

Ja dokładam malutką płytkę drukowaną bo używam rezystorów SMD ale równie dobrze można na pająka :)

Z mikro mośkami (takimi jak w picossr) to radziłbym rozwagę bo próbowałem 3x i jarają się pięknie przy najdrobniejszej zacince a czasami nawet wystarczy dłuższy ogień ciągły - dałem sobie spokój tym bardziej że normalny zestaw można swobodnie zawsze gdzieś w replice upchnąć.

Link to post
Share on other sites

Chcę włożyć do swojej repliki ze sprężyną M130-140 mosfeta złożonego na IRL3713 według takiego schematu:

5a707396493e.jpg

Docelowo ma pracować na lipo 7,4v 20C.

Czy przy tych sprężynach da radę, wymaga doczepienie radiatora(blaszki aluminiowej)?

We wcześniejszych postach postach pisaliście również aby dołożyć tranila, Czy jest to niezbędne?

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Zdarzyło Wam się kiedyś, że mosfet sam z siebie się spalił?

 

Miałem od paru już miesięcy w AUGu układ oparty na dwóch równolegle połączonych IRF 1405 N-Ch 55V 169A 330W 0,0053R TO220. Wszystko pięknie śmigało przez ten czas, nawet najdłuższe serie nie robiły na nim wrażenia. Ostatnio podłączyłem w domu baterię LiPo 11,1V i ruszyłem na strzelankę. Jadąc samochodem, replika nagle zaczęła strzelać sama. Układ śmierdział spaloną elektroniką, obwód pozostawał cały czas zamknięty.

Link to post
Share on other sites

Od drgań w transporcie mogło się coś uszkodzić, zewrzeć i stąd ten problem. Któryś z układów mógł mieć też wadę fabryczną, która ujawniła się dopiero po czasie właśnie przez drgania.

 

I to pokazuje dlaczego baterię i magazynki należy trzymać poza repliką ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...