Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder 0 wstawiony zamiast cylindra2


Recommended Posts

Jeszcze jakiś czas temu też sądziłem, że cylinder typ 0 będzie lepszy niż typ 2 w mp5.

A ponieważ mam MP5SD2 CA to postanowiłem sprawdzić gdy tylko będzie okazja.

Gdy zamontowałem cylinder typ 0 byłem pewien, że osiągi się poprawią gdyż zamontowałem do tego jeszcze sprężynę dającą ok 450fps poprzednio była wsadzona 170%CA na której wyciągam 310fps.

Jednakże ku memu zdziwieniu zasięg się pogorszył i spadła celność.

 

Kiedy byliśmy na zakupach w jednym ze sklepów (jeden z najbardziej poważanych w świecie ASG) sprzedawca powiedział, że z krótką lufą i cylinder set'em 0 może i będą fps-y ale celności i zasięgu nie będzie to miało za grosz.

 

Tak więc i po moim doświadczeniu z typami cylindrów mogę stwierdzić, że cylinder musi być dobrany do lufy.

 

generalnie chodzi o to, że ciśnienie w cylindrze typ0 jest mniejsze niż w przypadku cylindra typ 2 gdy kulka opuszcza lufę.

Pomimo zwiększonej pojemności cylindra nie ma przyrostu prędkości wylotowej ponieważ kulka opuszcza lufę zanim tłok uderzy w dno cylindra (czyli po niepełnym sprężaniu). Co za tym idzie sprężanie jest różne i każdy strzał jest inny.

Link to post
Share on other sites

W Bore - UP wieksza objetość jest sprężana w tym samym czasie co w zwykłym cylindrze danego typu Bo maja większą dyszę i tą samą droge tłoka.

 

Przy zwykłym układzie kulka wyleci zanim układ uzyska pełne sprężenie.

 

W przypadku stockowych nieszczelnych układów zamiana może przynieść korzyść ale tu raczej chodzi o uzupełnienie strat powietrza uciekajacych przez nieszczelności.

Link to post
Share on other sites

MP5K miało 250 fps. Wstawiłem cylinder typ 0 systemy (teflonowany) i fpsy spadły do 220.

Chyba jednak po coś są te różne cylindry, i bore up do mp5k też pewnie ma sens.

 

w tym wypadku jest bardziej interesująco niż się wydaje, proponuję żebyś jeszcze raz sprawdził na chrono, ale odsuń wylot lufy na jakieś 15 cm od chrono. Ciekawy efekt gdy po zwiększeniu dystansu fps-y wzrastają. :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Moralez wszystko ok ale wg mnie popelniles malutki blad...

poniewaz powietrze podczas cofania sie tłoka nie przechodzi przez otwory w głowicy, uszczelka wystarczająco sie kurczy i tworzy odpowiednie szpare miendzy cylindrem. poza tym uszczelka lezy zbyt ciasno w glowicy aby powietrze swobodnie migrowalo miedzy nia a glowica z 1 na 2 strone tej ostatniej , gdyby tak nie bylo(odpowiednia ciasnośc =] ) to otwory nie maily by sensu poniewaz powietrze by uciekalo i nie rozprezalo uszczelki...

tak wiec otwory te sluza tylko do jak to napisałes ~"rozdymania" uszczelki =]

 

a co do cylindrow Scalak doskonale wszystko wytlumaczyl lekko uzupełniając...w momencie strzalu podczas swojej drogi tlok caly czas sie rozpedza poniewaz nie ma zadnych oporow do momentu w ktorym mija dziure w cylindrze. gry stosujemu zylinder typu 0 do mp5k to tlok sie nie zdązy nawet rozpedzic a kulki juz nie ma w lufie! a jak sie nie rozpędzi to nie ma odpowiedzniego ciśnienia... nie ma cisnienia nie ma wzrostu fps =[

 

sorki za bledy ort... pozdro

Edited by cichyop
Link to post
Share on other sites
{...} powietrze podczas cofania sie tłoka nie przechodzi przez otwory w głowicy, uszczelka wystarczająco sie kurczy i tworzy odpowiednie szpare miendzy cylindrem. poza tym uszczelka lezy zbyt ciasno w glowicy aby powietrze swobodnie migrowalo z 1 na 2 strone glowicy...

tak wiec otwory te sluza tylko do jak to napisałes ~"rozdymania" uszczelki =] pozdro

Wszystko zależy od rozmiaru uszczelki. Nie można tak poprostu stwierdzić, ze każda głowica z otworami w czole ma uszczelkę wąższą od średnicy wewnętrznej cylindra, bo to jest bzdura kompletna.

Uszczelka nie jest ciasno osadzona w głowicy, bo jak by tak było to by się nie miała jak kurczyć. Jest minimalny luz, który sprawia, że uszczelka podczas ruchu tłoka do przodu jest dociskana do tylnej krawędzi, a przy ruchu do tyłu - do przedniej (w tym momencie między uszczelką a głowicą tłoka tworzy się szparka, przez którą powietrze dociera do otworków w czole).

 

Tak szczerze mówiąc to jedyne uszczelki węższe od cylindra widziałem w coniektórych chińskich AEGach :roll:

Systema, hurricane, itp. robią uszczelki dopasowane.

Link to post
Share on other sites

sorki ale ja nigdzie nie napisalem ze uszczelka jest wieksza, mniejsza od srednicy cylindra!!! to jakas pomylka...

napisalem ze sie MINIMALNIE kurczy podczas naciągania tłoka, oraz jak wiadomo minimalnie rozszaza podczas zwalniania (strzalu)

nie wiem też jaki masz zestaw, ale u mnie w guarderku nie ma takich zjawisk o jakich napisales, rowek w glowicy w ktorym lerzy uszczelka jest wystarczajaco ciasny by nie puszczac powietrza a przytym nie przeszkarza w minimalnym rucu rozprzeżnym uszczelce przy strzale,

 

aczkolwiek slyszalem od znajomego ktory ma zestaw deepa... i jest w nim tak jak piszesz (malutki luzik w rowku glowicy w którym siedzi uszczelka)... tak wiec widac ze rozni producenci stosuja rozne techniki...

Link to post
Share on other sites
No to jeżeli tak to albo cylinder nie był dobrze dobrany w stocku, albo nie wiem.

Ja w CA33E zakleiłem dziurę w cylindrze blachą. Nie chronowałem, ale ewidentnie lepiej frunie. Do typu 0 według rozpisek brakowało 1,5cm lufy- 431mm. Tak mała różnica już nie powinna decydować o type 2 w tak długiej lufie :wink: Zwłaszcza że AK47, co ma 455mm już ma typ 0.

To jak? Twarda granica na 450mm?! 449mm - też w CA dadzą typ2?! Bezsens!

 

W stockowej żółtej głowicy tłoka CA tylna ścianka jest dużo mniejsza i tą różnicę uszczelnia uszczelka przy ruchu do przodu. A do tyłu przylega do przedniej ścianki i o2 leci przez dziurki w tłoku:

 

caglowtlokasr25ni3.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...